karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-25 14:15:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Induktion kesto
ViestiLähetetty: 2017-04-08 11:10:10 
Poissa
sintti
sintti

Olen ollut jo vuosia "hiilari-tietoinen" ja hiljalleen perehtynyt karppaamiseen tarkemmin. Termit kuten keto-karppi, ala-karppi, hyvä-karppi paha-karppi ja mitä näitä nyt olikaan :shock: :wink: alkavat tässä oikeastaan nyt vasta hahmottua. Pari viikkoa sitten aloitin sitten karppaamisen ihan tosissani, mitä nyt aiemmin ollut lyhyillä munapaastoilla jne. Ketoosin olen saavuttanut vaikka stixit eivät aina tätä todistakaan. Vointi on virkeä ja vaatteet eivät kiristä niin kovasti.. eli kysymys kuuluukin: kuinka kauan te konkarit ajattelette että on järkevää jatkaa matalilla hiilareilla (päivässä 10-20)? Tai lähinnä että mitkä "oireet" olisivat merkki siitä että hiiliä kannattaa alkaa lisäämään se 5g viikossa? Jos painonpudotus loppuu? Vointi huononee? Kuitenkin olen ymmärtänyt että induktiota VOI jatkaa jopa puoli vuotta?

Viestin otsikko: Re: Induktion kesto
ViestiLähetetty: 2017-04-08 13:21:39 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Riippuu tietysti mitä ja miksi, itse olen pitänyt diabetes kakkosen kurissa yhdeksän vuotta ihan ketohiilareilla- 20-25 vrk yleensä. Mutta jos olet terve ja tuntuu että kroppa on oppinut rasvanpolton niin ei varmaan ole tarvetta rajoittaa kovin tiukasti. Koska puhut induktiosta ja 5 gramman lisäyksestä viikossa niin olet varmaan ajatellut olla Atkinsilla, neuvoja antaa parhaiten siihen ihan Atkinsin kirjat. Karppaustyylejä on monta ja kannattaa alkuun varsinkin noudattaa jotain tiettyä. Ajan mittaan sitten löytyy se oma ruokavalio ja mieluisat ruoat! Tervetuloa mukaan!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00