| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Nutraamalla ketoosiin? http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=49103 |
Sivu 1/3 |
| Julkaisija: | Jan-Olof [ 2010-10-07 01:05:59 ] |
| Viestin otsikko: | Nutraamalla ketoosiin? |
Olen vasta perehtymässä karppaukseen ja ajattelin otta tehostartin painonpudotukseeni "nutraamalla". Kysymys ketoosista. Monessa paikassa sanotaan että ketoosiin päästäkseen saa syödä max 20g hiilareita. Jos vedän Nutrilentin vlcd pusseja ohjemäärän, hiilareita tulee lähemmäs 60g päivä. Onko ketoosi mahdollinen? |
|
| Julkaisija: | Saari63 [ 2010-10-07 05:10:48 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Kyllä nutriletillä toki laihtuu, mutta ei sillä ole mitään tekemistä karppaamisen kanssa. Huonoimmassa tapauksessa laihdut nutraamalla ensin, sitten elimistösi korjaa niitä jälkiä karppauksessa ja ehkä alkuun jopa lihottaa ja luulet, ettei karppaaminen auta ollenkaan. Kyllä ne kilot lähtevät karppaamalla suoraan. Osta kirja tai lainaa kirjastosta, esim. Antti Heikkilän Ravinto ja terveys tai joku muu karppauskirja. Maksaa vähemmän kuin nutriletti. Tsemppiä yritykseen, millä lailla alatkin. |
|
| Julkaisija: | Madwoman [ 2010-10-07 05:23:36 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Nutriletin tunnuslause: Säästä rasva, laihduta lihakset |
|
| Julkaisija: | Jan-Olof [ 2010-10-07 06:54:47 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Te ette vastannut kysymykseen |
|
| Julkaisija: | *Mariza* [ 2010-10-07 07:02:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
No, tässä vastaus: Suoraa matematiikkaa: onko 20g sama kuin 60g? Eihän nuo lukemat samat ole, näet sen itsekin. Ketoosiin pääsemiseksi suositellaan 20g hiilarimäärää MAX (tosin jotkut menee ketoosiin kait jo 30g:lla). Joten ei 60 g voi päästä ketoosiin. Tosin, 60g hiilarimäärällä kyllä laihtuu jos noudattaa karppausta eikä mitään pussikeittokuureja. Rasvaa vaan tilalle. |
|
| Julkaisija: | Arvo Morkkis [ 2010-10-07 07:28:44 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Kaipa kunnon kitudieetillä pitäisi päästä jonkinasteiseen ketoosiin, kropan glykogeenivarastot tyhjennellään energian tarpeeseen? Onhan mehupaastokin ketogeeninen, tosin nyt en muista niitä suositeltuja mehumääriä, enkä osaa arvioida hiilareitakaan. En ole mitannut, mutta itselleni ketoosin oireita pukkaa välillä seitsemänkympin hh-määrilläkin. Ketoosi ei muuten ole laihtumisen tae eikä edellytys. |
|
| Julkaisija: | Siperia [ 2010-10-07 07:46:31 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Kyllä 60 grammalla vielä voi ketoosiin päästä. Se riippuu. PS. Myös vaakaan tuijottaminen kannattaa unohtaa. |
|
| Julkaisija: | pipru [ 2010-10-07 08:15:40 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Ota vaan ihan TEHOKKAAMPI startti ja karppaa. |
|
| Julkaisija: | Madwoman [ 2010-10-07 08:59:39 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Niin...muita kompaten...jestas minkä määrän samalla rahalla saisi RUOKAA |
|
| Julkaisija: | Tuittuliini [ 2010-10-07 09:22:09 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Suosittelen myös aloittamaan suoraan karppaamalla. Olen kokeillut Nutrilett kuuria ja nyt olen huomannut millaista "kidutusta" se oli karppaukseen verrattuna. Karpatessa saat syödä hyvää ruokaa ja riittävästi, itse ainakin olin nälissäni pussiruuilla Painoa minultä lähti 1 kg viiden päivän aikana, samat oli tulokset, kun siirryin karppaukseen. Lisäksi olen ollut virkeämpi ja voinut muutenkin paremmin. Jos olisin tiennyt karppauksesta aiemmin, olisin ollut karppi jo ajat sitten
|
|
| Julkaisija: | Jan-Olof [ 2010-10-07 13:40:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Kävin ostaa testitikut: ketoainetaso "kohtalainen" |
|
| Julkaisija: | Marico [ 2010-10-07 20:38:37 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
*Mariza* kirjoitti: No, tässä vastaus: Suoraa matematiikkaa: onko 20g sama kuin 60g? Eihän nuo lukemat samat ole, näet sen itsekin. Ketoosiin pääsemiseksi suositellaan 20g hiilarimäärää MAX (tosin jotkut menee ketoosiin kait jo 30g:lla). Joten ei 60 g voi päästä ketoosiin. Tosin, 60g hiilarimäärällä kyllä laihtuu jos noudattaa karppausta eikä mitään pussikeittokuureja. Rasvaa vaan tilalle. esim. cambridge puhtaalla kuurilla syödään pusseja, jotka sisältävät yhteensä n.36g hiilareita, vähän vaihdellen tuo määrä. mutta siltikin ollaan ketoosissa! |
|
| Julkaisija: | Säpä [ 2010-10-08 10:56:10 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Tää nyt on ihan muu kommentti, mutta kun en vaan voi tajuta, että miksi syödä jotain "pusseja" kun voi syödä ihania ruokia . Noh, toisaalta itse vedin sitä laihdutuskaalisoppaa ja nestepoistokapseleita, mutta onneks perhana eksyin tänne palstalle. Kyllä ymmärrän tavallaan tuon pointin, että ehkä et ihan satasella usko, että oikean ruuan syöminen toimii (olin itekki tosi skeptinen siihen asti kun vatsasta hymahti 10 senttiä ihan mukisematta), mutta kyllä se toimii. Jätä vaan ne pussukat hyllyyn ja anna niitten tehtailijoiden rikastua toisten rahoilla |
|
| Julkaisija: | Säpä [ 2010-10-08 11:07:48 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Tuittuliini kirjoitti: Lisäksi olen ollut virkeämpi ja voinut muutenkin paremmin. Jos olisin tiennyt karppauksesta aiemmin, olisin ollut karppi jo ajat sitten ![]() No samat sanat! No better late than ever, vai miten se meni, mutta kyllä mua sieppoo ns. "menetetyt vuodet". Jatkuva morkkis päällä joka päivä (elämästä varmaan 20 vuotta), laihtuminen kitukuureilla mistä seuras armoton lihominen ja taas laihtuminen kitukuureilla. Voi luoja armahda, etten ikinä kuuna päivänä sekoa päästäni ja joudu samaan kierteeseen Harmittaa siis aivan pirusti etten aikasemmin ole löytäny tätä elämäntapaa. Nyt vaan toivon että elämä antaa vielä paljon paljon vuosia jotta saan mummelinakin kipitellä kevein askelin päivähumpille Plus senkin takia harmittaa että koko elämäni 37 vuotta olen atopikkona lotrannu kortisoneja ja rasvoja varmaan tonneittain sekä kiloina että rahassa. Ja kärsiny siitä jatkuvasta kutinasta. Jotta ihan se ja sama vaikken laitus enää grammaakaan, kunhan se kutina pyysyy poissa Sorry Owdy...hyvä tulla toisen ketjuun avautumaan ja löpisemään omista menneisyyksistä |
|
| Julkaisija: | Carna [ 2010-10-08 11:29:18 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Madwoman kirjoitti: Niin...muita kompaten...jestas minkä määrän samalla rahalla saisi RUOKAA 5 päivän laadukkaat karppiruuat kolmellakympillä? Itse kokeilin tuossa kuukausi sitten huvikseen (no, okei, oli tarkoitus aloittaa laihdutus tolla pikastartilla Oli yllättävän helppoa, ja etenkin oli aivan mahtavaa kun ei tarvinnut itse päättää mitä syö! Eikä ne ruuat ainakaan minusta ihan skeidalta maistunut, vaikkei nyt gourmé-ruokaakaan ollut. Vaaka näytti -3kg, ja kyllä vatsa litistyi jonkin verran. Tosin pelkkää nestettähän tuo oli, ja varmaan on takaisin jo kertynyt Olisi mahdollisesti auttanut lahdutuksessa jos olisin jatkanut tarkkaa ruokavaliota, mutta hölmönä tietysti lipsuin takaisin ahmimaan hiilareita... |
|
| Julkaisija: | Lokinpoikanen [ 2010-10-08 11:36:24 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Carna kirjoitti: Olisi mahdollisesti auttanut lahdutuksessa jos olisin jatkanut tarkkaa ruokavaliota, mutta hölmönä tietysti lipsuin takaisin ahmimaan hiilareita... Siksi juuri sitä lipsuu ahmimaan hiilareita, kun kroppa ja mieli ei ole saanut kunnon ruokaa, vaan jotain korviketta. |
|
| Julkaisija: | Säpä [ 2010-10-08 11:56:18 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Lokinpoikanen kirjoitti: Carna kirjoitti: Olisi mahdollisesti auttanut lahdutuksessa jos olisin jatkanut tarkkaa ruokavaliota, mutta hölmönä tietysti lipsuin takaisin ahmimaan hiilareita... Siksi juuri sitä lipsuu ahmimaan hiilareita, kun kroppa ja mieli ei ole saanut kunnon ruokaa, vaan jotain korviketta. No tässäpä tämä asian ydin just onkin. |
|
| Julkaisija: | Carna [ 2010-10-08 12:21:15 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Säpä kirjoitti: No tässäpä tämä asian ydin just onkin. Niin mutta jos ottaa tavoitteeksi karpata sen jälkeen. Pitää kaapit tyhjinä hiilarimoskasta, niin eikö se sitten voi mahdollisesti toimia? Nutraus toimii joillain, toisilla ei. Itse kokeilin tuota oikeastaan vain sen takia että halusin kokeilla omia rajojani, ja yllätyin positiivisesti siitä miten helppoa se kaiken kaikkiaan oli. Ja sain nauttia kevyestä olosta ja löysistä housuista joitan päiviä Jossain toisessa elämäntilanteessa voisin ehkä kokeilla pidempää nutrauskautta, mutta nyt (vielä...) tuo poikakaveri haluaa viettää laatuaikaa kahdestaan, ja siihen liittyy yleensä syömistä ja juomista, ja se on nutrausaikana vähä hankalaa |
|
| Julkaisija: | Säpä [ 2010-10-08 13:45:42 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
Carna kirjoitti: Madwoman kirjoitti: Niin...muita kompaten...jestas minkä määrän samalla rahalla saisi RUOKAA 5 päivän laadukkaat karppiruuat kolmellakympillä? Hih, älä edes kysy että mistä mulle riitti aikaa tähän, mutta tämä oli tosi kivaa ajanvietettä Jep, sain funtsittua sulle 3 kympillä karppiruokaa viidelle päivälle, kas näin viissiin: (hinnat tomaattiin + kurkkuihin jne katoin jääkaapista Ostoslista: 0,5 kg kukkakaalia 2,5e 0,5 kg jäävuorisalaattia 2e 400g tomaattia 1,30 400g kurkkua 1,10 Fetapurkki 1,40 1 kg kermajuustoa 5,50 Kanamunapaketti 1,40 Nauta-sikaa 400g 1,99 Tonnikalaa paloina öljyssä 2 purkkia n.2 e 0,5 litraa kermaa 3,00 500g kesäkurpitsaa n. 2,00 1 prk paseerattua tomaattia 0,40 0,5 kg pussi porkkanoita 0,50 500g sipulia 1,00 Kavlin aioli, valkosipulimajoneesi 2,20 Broiskunsuikaleita 300g 3,50 ---------- Tähän menis aika tarkalleen 31 euroa. Jos vielä satsaisit 500g voipakettiin ja oliiviöljypulloon, niin hinta nousis n. 5 eurolla. Tosin kaikkee ei menis viidessäpäivässä eikä tota kermajuustookaan kun puoli pakettia kenties, eli siinä kolmessa kympissä pysyis. ---------- Mitä näistä sitten tekis ruokaa? Tortilloja: Salaatista irrottaa sellasen "kupin", jonka täyttää tonnikalalla, sipulisilpulla, tomaattikuutoilla, fetalla, kurkkukuutioilla ja kastikkeeksi tuota majoneesia ---- Kesäkurpitsalasagnea (parille päivälle) ---- Juustoista kukkakaaligratiinia kermaisen broilerikastikkeen kera (parille päivälle) ---- Tonnikalamunakas ---- Fetasalaattia --- Porkkanaraastetta sotkettuna valkosipulimajoon (nam!) ---- Sipuli- tomaattisalaattia ---- Munakokkelia ---- Näistä tarpeista tuli hiilareita 137, rasvaa 823g, protskuja 522, elikkäs jaettuna viidelle päivälle, tulis hiilareita noin 27 rasvaa 164 ja proskuja 104g / päivä Tadaa
|
|
| Julkaisija: | Carna [ 2010-10-08 14:04:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Nutraamalla ketoosiin? |
^Respect!! Tuo ostoslista pitäis melkein tulostaa, niin voisi vihdoin alkaa harrastaa sitä "kerran-viikossa-kauppaan" käytäntöä. Kiitos tuosta |
|
| Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|