karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-19 10:11:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-10-15 12:06:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen tässä saanut viitteitä siitä, että ehkä mun pitäisi lisätä ruokamääriä ja eteenkin rasvaa ja proteiinia.
Kokemusta omaavat olisin kiitollinen jos vilkaisisitte tuota minun ruokapäiväkirjaani, nykyistä (vasta vähän mitään) ja eteenkin syyskuun päiväkirjaa ja kertoisitte mitä mieltä olisitte?

Hyvin tää on lähtenyt ja painoa pudonnut seitsemässä viikossa 8kg (huom. elopainon korkeus).
Mutta haluaisin tehdä tämän oikean kaavan kautta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 12:17:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minusta on ainakin tosi huolestuttavaa kuinka vahilla kaloreilla sa porskutat eteenpain!!! Tosta voi kehittya hyvin nopeesti ongelma. Ja vaikka kalorit on jotain kolmas tai neljasosaa siita mita ne PITAIS niin sitte suret jonkun yhden tai kahden leipapalan peraan.

Ma en ainakaan ikina enka missaan tilanteessa dieettais noin. Ihan hyvin kaprattu eli hiilarit jaa alle rajojen mutta niin jaa kaikki muutkin! Kannattais uudelleen kerrata tai vaikka kysya viisaammilta miten paljon kaloreita paivassa ja niista sitten jakaa ne karppaukseen sopiviksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 13:54:20 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

lähinnä olen huolissani päiväkirjaasi viitaten rasvamäärän riittävyydestä sekä monipuolisuudesta ja samoin proteiinien osalta. Pidäthän huolen että kalorimäärä pysyisi mielellään yli 1500kcal (älä laske tuon alle mielellään vaikkei olis nälkäkään) määrässä ehdolla että proteiineja saat yli 100g mutta alle 200g vrk ja että rasvan osuus energiansaannista (kaikkien ravintoaineiden sisältämä rasva) olisi ainakin yli 50%).

Onko jokin syy mikset syö kalaa??
Se on äärimmäisen arvokas ravintoaine sekä proteiinien että rasvojensa osalta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 20:23:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pappa kirjoitti:
Lainaa:
Onko jokin syy mikset syö kalaa??
Se on äärimmäisen arvokas ravintoaine sekä proteiinien että rasvojensa osalta.

Aivan samaa mieltä olen kanssasi ja kyllähän minä viime kuussa joka viikko kalaa söin, mutta nyt iski hienoinen rahapula ja jäi se kala ostamatta, kun kaupassa viimeksi kävin isommilla ostoksilla.
Asia korjaantuu ensi viikolla, kuten myös kanan osalta.
Toisaaltaan , kun on paljon puhetta siitä, että sitä kalaa ei saa syödä, kuin kerran viikossa, toista taas kerran kuussa jne., on minulle tullut sellainen olo, että eihän sitä kalaa enää uskalla pian syödä ollenkaan.
Merilohen ajattelin ostaa ja pistää sen sopiviksi paloiksi pakkaseen. Mikä muu kala olisi hyvä lisä?

Entä mistä se proteiini, missä sitä nyt olisi sopivissa suhteissa?

Yritän nyt lisätä sitten hieman noita aineksia, auringonkukansiemeniä ostinkin tänään.

Saaraleena sanoi:
Lainaa:
Minusta on ainakin tosi huolestuttavaa kuinka vahilla kaloreilla sa porskutat eteenpain!!!

Olen ajatellut sen niin, että mulla on niin paljon tuota vararavintoa, että on varaakin olla pienemmillä kaloreilla, kunhan saan tarvittavat "ravinto-aineet" ja sitä tässä yritän kartoittaakkin ja kysellä.
Jos minä painaisinkin tuollaiset 80-90kg asia olisi toinen, vai olenko ajatellut tämän sitten ihan väärinpäin?

Mutta olisiko jotakin kouriintuntuvaa tuon kalan ja pähkinöiden lisäksi jonka voisin lisätä ruokavalioon, eli mitä se olisi?
Annos koot ovat ainakin TÄYSIÄlautasia, yleensä, joten niitäkin on aika vaikea kasvattaa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 23:27:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Munia ainakin voisit varmaan lisätä niissä on hyvä hinta/laatu suhde esim munakasrulla on tosi kätevä ruoka, kun laittaa täytteeksi sipulia ja sikanautaa.
Raejuusto on hyvä protskun lähde ja Lidlistä löytyy tosi edullista raejuustoa! Muistaakseni vai 0,70e purkki ja se on paljon parempaa ja täyteläisempää, kuin valion.
Sikanautajauhelihaa kannattaisi suosia, kun se on vissiin edullisinta lihaa ja tarjouksia on usein ja käyttö mahdollisuudet on loputtomat.
Lidlin pakastealtaasta saa valmiita broilerinrintafileitä hh1g/100g ja hinta jotain 4e/500g.
Samasta paikasta saa myös halvimmat juustot joilla saa helposti lisättyä rasvan määrää. Oikeestaan sieltä kannattaa ostaa myös rahka (rahkaan kun lisää funliteä niin siitä tulee melkein kuin jugurttia :D ) ja ranskankerma koska ovat huomattavasti edullisempia, kuin muualla. Ai niin ja tietty saksanpähkinöitä kannattaa hamstrata myös Lidlistä.
Jotain oliiviöljyä voisi myös käyttää runsaammin.
Majoneesia, järvisuomen nakit ja tonnikala...

tossa joitain omia juttujani jotka olen hyväksi havainnut!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00