Pappa kirjoitti:
Lainaa:
Onko jokin syy mikset syö kalaa??
Se on äärimmäisen arvokas ravintoaine sekä proteiinien että rasvojensa osalta.
Aivan samaa mieltä olen kanssasi ja kyllähän minä viime kuussa joka viikko kalaa söin, mutta nyt iski hienoinen rahapula ja jäi se kala ostamatta, kun kaupassa viimeksi kävin isommilla ostoksilla.
Asia korjaantuu ensi viikolla, kuten myös kanan osalta.
Toisaaltaan , kun on paljon puhetta siitä, että sitä kalaa ei saa syödä, kuin kerran viikossa, toista taas kerran kuussa jne., on minulle tullut sellainen olo, että eihän sitä kalaa enää uskalla pian syödä ollenkaan.
Merilohen ajattelin ostaa ja pistää sen sopiviksi paloiksi pakkaseen. Mikä muu kala olisi hyvä lisä?
Entä mistä se proteiini, missä sitä nyt olisi sopivissa suhteissa?
Yritän nyt lisätä sitten hieman noita aineksia, auringonkukansiemeniä ostinkin tänään.
Saaraleena sanoi:
Lainaa:
Minusta on ainakin tosi huolestuttavaa kuinka vahilla kaloreilla sa porskutat eteenpain!!!
Olen ajatellut sen niin, että mulla on niin paljon tuota vararavintoa, että on varaakin olla pienemmillä kaloreilla, kunhan saan tarvittavat "ravinto-aineet" ja sitä tässä yritän kartoittaakkin ja kysellä.
Jos minä painaisinkin tuollaiset 80-90kg asia olisi toinen, vai olenko ajatellut tämän sitten ihan väärinpäin?
Mutta olisiko jotakin kouriintuntuvaa tuon kalan ja pähkinöiden lisäksi jonka voisin lisätä ruokavalioon, eli mitä se olisi?
Annos koot ovat ainakin TÄYSIÄlautasia, yleensä, joten niitäkin on aika vaikea kasvattaa?