karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-09 21:13:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Siidereistä
ViestiLähetetty: 2004-09-18 17:48:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Oletteko muuten huomanneet, että Golden Capin ja Upciderin Light-siidereissä on hillittömiä eroja hiilareissa!!!! Golden Capissa on Koffin nettisivujen mukaan sokeria 1 g/dl ja Upciderissa 0,2 g/dl !!!! Elon laskuopin mukaan tässä on vissi ero. Olen ihan uusi karppi ja koetan korvata paniikinomaisesti vanhaa tapaani lauantain saunaoluesta.... Kiitos näistä sivuista, olen seurannut niitä jo kauan. Itselläni on 5 kk karppausta takana (mieheni kanssa yhdessä) ja painonpudotusta 12 kg. (Miehelläni 23 kg!!!).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-18 19:44:41 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Mornos ja teretulemast kaapista.

Mielestäni; kun olette olleet jo 5kk jatkuvalla painonpudotuksella - ja onnittelut hyvistä tuloksista! - niin en itse kauheasti stressaisi nuista saunaoluista/siidereistä (jollei niitä vedetä korikaupalla). Itse ottaisin tuossa tilanteessa sitä mikä nyt parhaimmalta maistuu, jos siis määrät on tolkullisia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-18 20:40:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Make rohkaisevista sanoista... Eikö näillä sivulla ole muita alkoholiin taipuvaisia kuin minä? Tuntuu, että kaikista vaikeinta juuri on ollut se saunakaljoista luopuminen....argggghhhh!!!!!

Se oli sellainen kokemus, joka ei heti mielestä lähde....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-18 21:06:17 
Täällä yksi tenukeppi ilmottautuu! Meikäläinen ei halua luopua alkoholista vaikkaa karppaankin. Joka päivä tulee otettua.. Heh! Mutta kännejä en ota tuskin koskaan ja kirkkaisiin en koske. Mutta jopa ihan arkinen illallinen ei maistu miltään, ellei sen kanssa saa pientä lasia punaviiniä. Hyvin tuo paino silti putoaa siitäkin huolimatta. Neljä kiloa jo mennyt reilussa kahdessa viikossa.. Siiderien hiilarimääriä en tiedä. Mistä sinä olet saanut ne tietää? Suoraan valmistajiltako? Oletin, että kaikki ligt-siiderit on hiilarittomia, mutta lienen väärässä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-18 21:08:50 
Ai niin, unohdin mainita: Mottosi, vai-mikä-lie-toi-tossa-viivan-alla-on, on todella mahtava!! Olen aivan sanaton - vaan näinhän se on. Tupakka voitais kieltää lailla mun puolestani...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-18 21:40:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Siis siideriäkin saa juoda kunhan ottaa lightina! Hehh.. tää on liian helppoa ollakseen totta! :!:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-18 22:02:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos vastauksista, siideriä menee kyllä, tosin ei korikaupalla.... tiedot sain surffailemalla Koffin ja Hartwallin kotisivuilla. Lidlin siideri on paljon edullisempaa ostaa, mutta valmistaja Kopparberg ilmoittaa hiilihydraateiksi (sokeria!!!!) yli 1 g / dl....fuck.... Noh, tämä ei ole se edullisin elämäntapa muutenkaan, jostakin on aina karsittava....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 09:55:08 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Yhdyn Nistiin. Kahden vuoden alakarppaukseen on mahtunut sekä punkkuröpöilyä että kuivaa kautta, enkä huomaa eroa painonpudotukseen.

Mutta jos TODELLA hyvää siideria haluaa, niin kannata suunnata Alkoon. Ecusson. Ranskalaista, sameaa, rrrrutikuivaa, mahtava omena-aromi. Aivan toisesta maailmasta kuin nuo kaupan myymät limuviinat. Melkein yhtä hyvää saa tekemällä itse, esim. kanelista (omenalajike siis) samppanjahiivalla.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 14:54:43 
Poissa
karkkikapara
karkkikapara

Eilen tuli juotua pullollinen kuivaa valkoviiniä. Ei vaikuttanut painon pudotukseen, mutta tuli kyllä hirveä päänsärky. Ei oo ennen yleensä tullut, vaikuttaakohan tää karppiravinto siihen? Ja onneks noitaa siidereitäkin saa joskus juoda. Onko kellään muuten tietoa brittiläisten siidereiden hiilareista? Mun suosikkeihin kun kuuluvat Strongbow ja Crowmoor.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 15:53:22 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Miiru kirjoitti:
Eilen tuli juotua pullollinen kuivaa valkoviiniä. Ei vaikuttanut painon pudotukseen, mutta tuli kyllä hirveä päänsärky. Ei oo ennen yleensä tullut, vaikuttaakohan tää karppiravinto siihen? Ja onneks noitaa siidereitäkin saa joskus juoda. Onko kellään muuten tietoa brittiläisten siidereiden hiilareista? Mun suosikkeihin kun kuuluvat Strongbow ja Crowmoor.

Strongbow:
http://www.drinksmixer.com/desc722.html

L. viitisentoista taitaa olla per tuoppi?

Crowmoorista ei mitään havaintoa.

Vanhaan huonoon aikaan stumppasin Strongbow'hun lisää sokeria kun kieli meinasi tarttua kitalakeen, maistui vähän kuivalta :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 16:54:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Make kirjoitti:
Strongbow:
http://www.drinksmixer.com/desc722.html

L. viitisentoista taitaa olla per tuoppi?...

Strongbow Cider

Alcohol (ABV): 5.3% (10.6 proof)

(per 1 oz serving)
Calories (kcal) 10
Energy (kj) 41
Fats 0 g
Carbohydrates 1 g
Protein 0 g
Fiber -
Sugars -
Cholesterol 0 mg
Sodium -
Alcohol 1.5 g

HH 15g/tuoppi?? Paljonko siis on tuo 1 oz?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 17:00:14 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

n. 30 oz lienee 1 litra. 1 tuoppi = 0.5 l -> HH 15 / tuoppi

Ei kandee ihan sikana juoda Strongbowta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 17:10:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Make kirjoitti:
...Ei kandee ihan sikana juoda Strongbowta.

Kiitti. Olen lähdössä Kreikkaan keskiviikkona ja ainut siideri mitä olen tavannut ulkomailla on ollut tuo Strongbow. Kai sitä luulisi muitakin löytyvän. Kukas ois käynyt Kreikassa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 21:25:53 
Poissa
karkkikapara
karkkikapara

Muumi kirjoitti:
Make kirjoitti:
...Ei kandee ihan sikana juoda Strongbowta.

Kiitti. Olen lähdössä Kreikkaan keskiviikkona ja ainut siideri mitä olen tavannut ulkomailla on ollut tuo Strongbow. Kai sitä luulisi muitakin löytyvän. Kukas ois käynyt Kreikassa :wink:

Viimeksi kun olin Kreikassa, niin ainoa siideri jota hotellin baarissa ja minimarketissa myytiin oli Kopparberg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 21:32:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kopparbergissä oli muistaakseni kaikista eniten hiilihydraatteja (siis light-versiossa). Upcideriä siis voi ryystää viisi kertaa enemmän kuin muita... Aika vapauttava ajatus, näin viikonlopun jälkeen.
Taas oli kilo tippunut ja maanantai saa tulla!!! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 22:49:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sarppa kirjoitti:
Kopparbergissä oli muistaakseni kaikista eniten hiilihydraatteja (siis light-versiossa)...

Löytyikö sieltä päärynä tai omena kopparia lightina?

http://www.kopparbergs-cider.fi/indexfin.html

Tuon mukaan kaiketi hiilarittomia?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-20 16:57:55 
Poissa
karkkikapara
karkkikapara

Ei ne muistaakseni lighteja ollu, tavallista vaan. Tosin siitä on jo parisen vuotta kun siellä viimeksi kävin, että on saattanu tulla lightitkin sinne. Ylipäätään siideri oli aika tuntematonta Kreikassa vielä silloin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-20 18:18:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huihui, käväisin viinikauppa.com:n sivuilla ja kyllä mä oikein muistelin; Kopparberg LIGHT:ssa on 11g SOKERIA (siis ihan silkkaa hh:ta) per litra. Tämä tieto tosin ilmoitetaan vain light perryn kohdalla. Omena-lightista ei annettu mitään tietoja. Mutta siis jo yhdessä puolen litran tölkissä sokeria 5,5g; ei siis sovi montakaan tölkkiä illanistujaisten palanpainikkeeksi, ei edes Kreikassa, varopa siellä tätä merkkiä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-20 18:33:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sarppa kirjoitti:
Kopparberg LIGHT:ssa on 11g SOKERIA (siis ihan silkkaa hh:ta) per litra...

No voihan MÖLÖ! Mitäs ihmettä siellä joisi, kun olutkaan tai punaviinikään ei oikein maistu. Tai no punaviini voisi kyllä mennä.. hmm.. siitäkin on varmasti sokerillisia vaihtoehtoja.. jos pyytää kuivaa punaviiniä, selviäisköhän hiilareitta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-20 19:09:29 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Muumi kirjoitti:
sarppa kirjoitti:
Kopparberg LIGHT:ssa on 11g SOKERIA (siis ihan silkkaa hh:ta) per litra...

No voihan MÖLÖ! Mitäs ihmettä siellä joisi, kun olutkaan tai punaviinikään ei oikein maistu.

Legendaarista Vulcan Mind Meld'iä päivät pitkät, tietty. Elsillä muistaakseni hyviä (?) kokemuksia, itse en - köh - tiedä asiasta mitään :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00