karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-25 17:42:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Painonvartijat-karkit?
ViestiLähetetty: 2004-09-20 21:01:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mitenkäs on? Hiilareita oli yli 90g/100g mutta niiden väitettiin olevan polyoleja, ei sokeria. Hämärä mielikuva minulla on, että käyttäytyivät jotenkin eri tavalla elimistössä.

Mikään megahimo karkkeihin ei ole, mielenkiinnosta vain kyselen. Brunbergin sokeritonta suklaata olen namia halutessani syönyt (myös rahkat ja alakarppisuklaa ovat käytössä tarvittaessa. :) ), sekin on makeutettu polyoleilla.

Selventäisikö joku vähän, että miten on.

Kiitos.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-20 21:09:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Yleinen ohje täällä on että älä syö, ettet halua karkinhimoa tosissaan takaisin. herkuttele millä tahansa muulla kuin tiivistetyillä hiilareilla tai makeuttajalakoholeilla! Suklaakin on parempaa, siinä on rasvaa joka jotenkin pehmittää nuo himot... terv els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-20 21:34:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

karkkia voi tehdä tälleen,sekota manteleita ja kuivattua ananasta ja aprikoosia monitoimikoneessa massaksi,pyörittele siitä pallosia ja kieritä ne kookoshiutaleissa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-20 21:37:11 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

nUita kokeilen kahden kilon päästä tavoitepainon saavutettuani ainakin kaksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-21 06:26:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Siis mä olin ennen ihan kauhee karkkien perään, mutta enää ei maistu... Nykyään makeanhimon tyrehdyttää yksi (!) Lindtin 70%:inen suklaanpala (tuokin jo hivenen liian "makea" nykyiseen makuuni...) tai sitten marjarahka (on muuten hyvä aamiainen), mutta keinomakeuttajista menneepi massu sekasin ja ne maistuu aivan liian makealle... En nyt tosiaankaan ymmärrä, että mihin se meikäläisen makeenhimo on päässy karkaamaan... Jos joku sattuu näkemään, niin sanokoon sille, et takasin ei oo tulemistakaan ;)
Niin ja mä oon karpannu vasta nelisen kuukutta (jossain laitoin viis, mutta uudemman kerran laskettuani (en enää oikeen taho pysyy näis kuukausissa mukana - musta nyt on lokakuu...) totesin, että neljättähän tässä vasta viedään). Tämä kuukausien sekoittaminen ei sitten ole alakarppiudesta kiinni, vaan ihan normaalia meikäläiselle, millon on päivät, millon kuukaudet ja millon vuodet hukassa ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-21 10:53:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos vastauksistanne. Kysymykseeni en kuitenkaan vastausta saanut, eli toimivatko polyolit jotenkin eri tavalla elimistössä kuin sokeri.

Tiedän, että suurimmalle osalle myös nämä makeutusaineet aiheuttavat makeanhimoa. Totesin kuitenkin viestissäni syöneeni Brunbergin sokeritonta suklaata ja kerron nyt vielä, ettei se ole millään lailla uhannut itsekuriani muiden herkkujen suhteen.

Olen myös syönyt alakarppiherkkuja ja tykkään niistä myös. Kaikenmaailman rahkajutut yms ovat tuttuja ja kokeiltuja jo. Karppausta takana kaksi ja puoli kuukautta. Paino putoaa, olo on hyvä. Makeutusaineista huolimatta.

En ole ainakaan vielä siinä pisteessä, että välttäisin _kaikkea_ epäterveellistä. Jo nyt aloittessani tämän olen muuttanut rajusti syömistäni fiksumpaan suuntaan (ja olo onkin parantunut). Makeutusaineesta en ainakaan vielä luovu, enkä koe tarvettakaan. Luulen, että suurempi todennäköisyys minulla on kuolla tupakoinnin aiheuttamaan syöpään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-21 11:54:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Polyolien imeytyminen ei kuitenkaan ole niin täydellistä ja nopeaa kuin tavallisilla sokereilla. Arviot imeytymisestä vaihtelevat 50-100 prosentin välillä" Xylitolitiedotuksen sivuilta

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-21 12:05:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nuo painonvartijoiden uudet karkit on muuten aivan järkyttäviä vatsalle! Ihan jo muutamasta alkoi kamalat vastanväänteet ja perä lauloi ja turvotti pitkään sen jälkeen. Nämä oireet olen kokenut yläkarppiaikoinani mutta enpä usko että alakarppaus olisi mitenkään auttanut sietämään noita´makeutusaineita tai mitä myrkkyjä lienevätkään. Normaalit aspartaamilla (tms) makeutetut karkit eivät aiheuta mulle niin järkkyä reaktiota kuin nuo pv:n karkit

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-21 12:09:27 
Tätä imeytymisasiaa minä itsekin olen ihmetellyt.. Kun kurkkukarkki-pakkauksessa lukee hiilareiden määräksi useita kymmeniä, jopa yli 90% ja sitten Finelissä lukee samoista tuotteista, että imeytyviä hiilareita: sokeriton makeinen 0g, ksylitolipurukumi 0g, kurkkupastilli Xylitol 8g...

Meikäläisen on suorastaan pakko välillä imeskellä jotain kurkkukarkkia, koska työssäni joudun välillä hyvinkin liki ihmisiä.. Ja tää ketoni-hengitys... :-#

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00