ellin00ra kirjoitti:
Oon täällä usein nähnyt juttua siitä, että kun joku lähteepi niin sanotusti ottamaan, vetää rajusti proteiinejä alle. Miksi? Joku muukin juju kun, ettei tyhjään mahaan kannata juoda?
Kyselee nimim. *kakspulloa punkkua kaapissa ja kaveri tulossa kylään*

Ei nyt ehkä rajusti, mutta minä olen varmaan se, joka eniten on suositellut proteiinia ennen kapakkaa. Se perustuu osin monivuotiseen mutuun täällä Pietarissa, jossa edustusillalliset asiakkaiden kanssa vaihtelevat viikottain nollasta neljään viikossa. Ja sitten osin siihen, että kun juodaan alkoholia, niin elimistö polttaa sitten sitä. Syöty ruoka menee helposti vararavinnoksi. Proteiinia alla pitää nälän poissa, eikä tule sorruttua sitten erilaisiin nakkikioskeihin yöllä. Samoin suosittelen sitten alkoholin kanssa lowfat ruokaa.
Jouduin viime perjantaina hyvin lyhyellä varoitusajalla illalliselle. En ehtinyt kuin napata hädissäni sen verran juustoa kuin meni, kun kävin kotona vaihtamassa vaatteita. Kapakassa alkupaloiksi savulohta ja yritin juoda niin vähän viiniä kuin mahdollista. Aperitiivit on kuitenkin must, kun on asiakkaiden kanssa syömässä, Dry Martini. Pääruoaksi pihvi ja kasviksia lisäkkeiksi ja jälkiruuaksi Irish Coffee. En jaksanut syödä läheskään kaikkea, kiitos juuston. Seuraavana päivänä ei vaaka näyttänyt katastrofia.