NiilinKaimaani kirjoitti:
Ja on vissiin sokeriakin
Ihmettelin tätä, kun siinä maustamattomassa ei mun mielestä ollut lisättyä sokeria, mutta silti hh 4,5. Että miten se voi olla mahdollista, jos kerran kefiiri käyttää sokeria ravintonaan? Niissä maustetuissa varmaan sitten onkin sokeria. Jää kyllä ostamatta kun tämä itse tekeminen on kerran näin helppoa!
Mä en ole aivan vielä vakuuttunut siitä, että sopiiko kefiiri kuitenkaan mulle... Maanantaiaamuna join ekat kefiirit ja tiistaiaamuna olin AIVAN turvoksissa! Piti oikein mitata, 5 cm oli tullut vyötärölle lisää. Keskiviikkona olin yhtä turvoksissa ja sitten torstaiaamuna se 5 cm oli yhtäkkiä kadonnut. En ole saanut pääteltyä mistä tämä johtui, joko siitä että tuolla suolistossa tapahtui jotain tai sitten mietin sitä, että kun nuo alkupäivien kefiirit haisi melko hiivaisilta, niin olisko se hiiva voinut jotenkin tehdä tuota turvotusta...? En tiedä. Kiva kuitenkin että se meni ohi!! Mutta tuntuu edelleen, että aina kun juon aamukefiirin niin olo on sen jälkeen ihan hyvä, mutta vatsa ehkä vähän turvoksissa.
Päätin kuitenkin antaa kefiirille mahdollisuuden, koska kaikki nuo terveysvaikutukset yms houkuttaa tosi paljon! Ainakin vielä ensi viikon sitä juon ja katson miten tilanne kehittyy.
Virtanen on muuten nyt päässyt kunnolla vauhtiin. Melkein viikko siinä kesti että lähti kunnolla toimimaan. Vaihdoin myös luomumaitoon ja pidensin vähän lillumisaikaa, että ehkä nämä muutokset osaltaan myös saivat Virtasen toimimaan kunnolla. Joka tapauksessa, nyt tulee hyvää kefiiriä! Yleensä juon aamulla mustikka-kefiiri-smetanasmoothien, mutta nyt kun sitä on alkanut tulla enemmän niin join tänään illalla ihan pelkiltään. Pakko oli laittaa sauvasekoittimella tasaiseksi, vaikka ensin kokeilin urhoollisesti ilman

Sehän maistui ihan piimältä ja oli ihanan kirpsakkaa. Tykkään!!