Erfis kirjoitti:
...vaikutti aloittelijan tekstiltä. Että pelottaa syödä jauhelihaa, jossa on rasvaa. Ja että ruoka ei tee kylläiseksi, ellei syö 200 grammaa, joka on siis hirmu paljon ja siinä on pahaa pelottavaa rasvaa. Ihan omaa tekstiäsi tässä lainaan.
Mutta kun mä en edes sanonut noin/väittänyt tuollaista. Lausuin aiheesta seuraavaa:
vanha karppu kirjoitti:
Mutta kaipaamaani pitkäkestoista kylläisyyden tunnetta en ole valitettavasti vielä onnistunut saavuttamaan. Paitsi yhden ainoan kerran, kun söin puolikkaan paketin rasvaista sika-nautajauhelihaa! Kai mun on sitten vähän niinkuin pakko kokeilla seuraavaksi sitä. Joku vaan siinä läskissä pelottaa edelleen.

Kerroin siis, että saavutin kaipaamani pitkäkestoisen kylläisyyden tunteen syömällä puolikkaan paketin paketin rasvaista sika-nautajauhelihaa. En sanonut, että poulikas paketti jauhelihaa on mielestäni paljon tai "hirmu paljon".
Seuraavaksi arvelin, että minun on nyt "pakko" kokeilla siirtymistä runsasrasvaiseen sikanautajauhelihaan, vaikka se jostain syystä pelottaakin. (Se "joku syy" on tietysti se, että minulle on opetettu 50 vuoden ajan, että runsasrasvainen liha on säänöllisesti nautittuna äärimmäisen epäterveellistä.)
Erfis kirjoitti:
Jos antamasi kalori- ja rasvatiedot pitävät paikkansa, niin sinulla ei pitäisi olla mitään ongelmia syödä kahtasataa grammaa jauhelihaa. Eli nyt jokin ei täsmää. Miten saat 200 g rasvaa päivässä täyteen, jos 200 g jauhelihaa (alta 50 g rasvaa) on sinusta paljon? Siemenöljyistäkö? Miten sekään on mahdollista, juomalla rypsäriä pullosta vai miten?
Ei minulla olekaan ongelmia syödä syödä 200 grammaa rasvaista jauhelihaa, johan kerroin, että olen jo kokeillut, ja se teki minut kylläiseksi. (En toki syönyt pelkkää jauhelihaa, vaan söin sen kanssa oliiviöljyssä haudutettua kaalia.) Koska ongelmaa ei ole, aion kokeilla sikanautaan siirtymistä, vaikka pelottaakin
Erfis kirjoitti:
Miten saat 200 g rasvaa päivässä täyteen?
Kerman, kananmunien, makrillin ja/tai kielen sekä oliivien ja majoneesin sisältämästä rasvasta sekä kermasta ja oliiviölystä. Voin käytön lopetin, koska voissa paistettu närästää usein enkä ole oppinut vieläkään pitämään suomalaisen voin mausta.