karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-04 22:21:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-08 09:58:42 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi

Edit: poistin tuplaviestin

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-08 10:27:40 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Tytti kirjoitti:
Vielä kun löytäisi vähäsokerista salmiakkia tai lakua, keino makeutettuihin en koske.

Kipaise apteekista ammoniumkloridia, johon sotket oman makusi mukaan sokeria. Siinä oivaa salmiakkia, riittävän jytyä ja juuri sen verran makeutta kuin itse olet siihen halunnut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-08 19:02:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Asiaa on näköjään oikein tutkittukin. International Journal of Obesityä lähteenään käyttävä Kunto Plus kertoo seuraavaa:

"Tuoreen tutkimuksen mukaan rasvattomasta maidosta valmistettu makea kaakao ja vähärasvainen juotava jogurtti lihottavat vähemmän kuin varsinaiset sokeripommit, kuten virvoitusjuoma ja jäätee.

Tämä johtuu siitä, että makeissa maitojuomissa on sokerin lisäksi proteiinia, joka lisää kylläisyyden tunnetta ja tekee juomasta mainion välipalan. Pelkkää sokeria sisältävistä juomista tulee paljon kaloreita, eivätkä ne tee kylläiseksi. Ne saattavat jopa lisätä ruokahalua, jolloin tulee syödyksi tavallista enemmän.

Tutkimuksessa koehenkilöt nautttivat joko pelkkää sokerilientä tai sokerilla makeutettua maitojuomaa, minkä jälkeen heidän tuli kertoa, kuinka nälkäisiksi he tunsivat itsensä. Kävi ilmi, että sokerilientä nauttineet koehenkilöt olivat muutaman tunnin kuluttua 15 % nälkäisempiä kuin ne koehenkilöt, jotka olivat juoneet sokerilla makeutettua maitojuomaa.

Sokeriliemi myös hidasti energian palamista. Maitojuomaa nauttineilla koehenkilöillä ei havaittu vastaavaa epäsuotuisaa vaikutusta energian palamiseen."

Ilmeisesti koehenkilöt nauttivat myös jotain ruokaa. Muuten näläntunne olisi tullut muutaman tunnin sijaan muutamassa sekunnissa. Kaikkea ne erikoistutkijat tutkii. Kenellekään ei tullut mieleen tutkia, miten kävisi sen nälän kanssa, jos ei sokeria (tai nopeasti sokeristuvia) olisi ollut ollenkaan.

Viestin otsikko: salmiakkia :)
ViestiLähetetty: 2004-10-09 08:28:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

pirkkasarjasta löytyy sorbitolilla makeutettua salmiakkia ja lakritsia. joskus kokeillut ja ihanalle maistuivat! tosin ei kannata joka päivä syödä, menee masu herkäksi :o

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-09 12:14:09 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lakritsi on pääasiassa vehnäjauhoa, joten ei sovi viljaherkälle.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-09 13:20:49 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi

Mirka kirjoitti:
Lakritsi on pääasiassa vehnäjauhoa, joten ei sovi viljaherkälle.

Mitenkäs gluteenittomat lakritsit.? Tiedän, että niitä on olemassa, mutta en muista koskaan katsoneeni millä ne on makeutettu (aiemmin kun sillä ei ollut merkitystä).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-09 14:32:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Gluteenihan on vain proteiini ongelma, kaipa ne gluteenittomatkin tuotteet ovat ihan samaa tärkkelystä. Tai yleensähän ne on vielä enemmän tärkkelystä.

Tietysti gluteeni on kyllä monelle ongelmallista, että se enemmän tärkkelystä ilman gluteenia lienee kuitenkin parempi vaihtoehto kuin runsas tärkkelys ja vielä gluteeni päälle. ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-09 22:24:44 
Poissa
sintti
sintti

Voi kaverit että ootte ihania!

Oon yrittäny laihduttaa Painonvartijoissa ja aina saa kuulla että pitää syödä 4-5 tunnin välein. Sitten tulee hirvee olo kun se ei mitenkään onnistu, ei kertakaikkiaan ole nälkä.
Oon huomannut että jos en syö aamulla mitään niin voin aivan hyvin olla syömättä alkuiltaan asti, ei vaan tule nälkää. Kun olen maininnut kavereille asiasta saan kuulla että olen outo tai ettei voi pitää paikkansa että pakkohan mulla on olla nälkä.

Ja toi pakkosyöminen on tosi hirveetä. Tästä lähtien en tasan syö edes alakarppia ellei ole nälkä.

Kiitos vinkistä. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-09 22:30:02 
Poissa
sintti
sintti

Voi kaverit että ootte ihania!

Oon yrittäny laihduttaa Painonvartijoissa ja aina saa kuulla että pitää syödä 4-5 tunnin välein. Sitten tulee hirvee olo kun se ei mitenkään onnistu, ei kertakaikkiaan ole nälkä.
Oon huomannut että jos en syö aamulla mitään niin voin aivan hyvin olla syömättä alkuiltaan asti, ei vaan tule nälkää. Kun olen maininnut kavereille asiasta saan kuulla että olen outo tai ettei voi pitää paikkansa että pakkohan mulla on olla nälkä.

Ja toi pakkosyöminen on tosi hirveetä. Tästä lähtien en tasan syö edes alakarppia ellei ole nälkä.

Kiitos vinkistä. :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00