| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| tm:n uusi elämä http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=11&t=69369 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | tarjamaria [ 2015-10-22 10:37:08 ] |
| Viestin otsikko: | tm:n uusi elämä |
nyt on alettava taas. oikeesti. viime syksynä alkaneen reissaamisvuoden (on the road again!) jälkeen syysmasennus (vanha tuttu kaksisuuntaisuus), väsymys, kiloja lisää, mässytystä ja nyt sit sokeriarvot koholla. oon reissun pääl viel, saarenmaalla, ja meen kirjamessuille sunnuntaina ja ystävien luo stadiin - mut tulin hakemaan motivaatiota. himassa aion kerrankin tehdä kahden viikon ruokalistan. ja kerrata heikkilän sokerikirjaa. uusille ystäville ja vanhoillekin 67 vee, 162/3cm, luultavasti ainakin 78 kg - kymmenisen vuotta sitten pois 32 kg ja olin jonkin aikaa jotain seitkyt. käyn kuntosalilla ja vesijumpassa. ulkoilen. paluuta siis taas! |
|
| Julkaisija: | virpip [ 2015-10-22 11:09:25 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
Tarjamaria, mooooooi Olen sinua ajatellut, ei ole kauaakaan kun tulit mieleeni ja ajattelin että mitähän nykyään puuhailet. Kiva kun olet täällä taas |
|
| Julkaisija: | satuetainen [ 2015-10-22 21:44:58 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
ISO MOI! Tosi kivaa, että olet täällä! Miten kävikään! Minä olen käynyt täällä kesän ajan aika harvoin, mutta nyt kävin juuri hiljattain kirjoittamassa päätössanat kesäketjuuni ja mietin mitä nyt! Olen aivan samoissa ajatuksissa kuin sinä: nyt voisi aloitella jotakin uutta suuntaa ja palata vaihteeksi oikeesti karppaamaan. Terveisiä Satakunnasta! |
|
| Julkaisija: | tarjamaria [ 2015-10-28 10:53:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
hei rakkaat ystävät, iso ilo nähdä teitä - täs flunssassa ja muutenkin mä toissayönä heräsin inhottavaan kurkkukipuun,olin viel ystävieni luona laajasalossa. mulle onneksi henri joutui nousemaan ennen viittä töihin ja sain häneltä buranaa! nyt sit kaikki muutkin flunssan oireet,vaik illalla himassa laitoin inkiväärivettä ja otin kuuman totinkin, ja buranaa myös- sain kuitenkin nukuttua suht hyvin. onneks ei ole mitään velvollisuuksia, mitä nyt kuntosali ja vesijumppa taas jää. mut aloitan sit............. nyt kaivan hyllystä antti heikkilät ja tolosen luonnollisesti irti masennuksesta. paits et ihan ekakierrän vähän foorumilla! |
|
| Julkaisija: | tarjamaria [ 2015-10-30 20:50:44 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
flunssa jatkuu - onneks ei kuumetta, pääsin saunaan. saunassa sit keksin. kun nää päivät, tää elämä, tahtoo vaa mennä. kun alkaa aina vaa mieli kelata samaa ja samaa ja painua ties mihin. siis: lukujärjestys. listoja: mitä kaikkee mä haluun tehä. kehen ottaa yhteyttä. mitä tietoja haluun ettiä. ja kirjottaa. ja tehä ruokaa. kahden viikon ruokalista. kuhan nyt jaksais ruveta. |
|
| Julkaisija: | virpip [ 2015-10-31 20:30:24 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
Kuulumiset lukemassa sinulle ja tulevaa viikkoa. Marraskuussa jo huomenissa mennään. |
|
| Julkaisija: | mlv [ 2015-11-01 09:19:47 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
Lukujärjestys on hyvä juttu, pitäisi ehkä itsekkin vähän katsoa harrastuspuolta ettei talven tullen jää liikaa sisälle. |
|
| Julkaisija: | Greda Carpo [ 2015-11-04 21:04:33 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
Mullakin pyöri ihan sama levy päässä aina ja menneisyydessä tietty. Sit ihan vahvasti päätin ruveta ohjailemaan omia ajatuksiani. Useimmiten onnistuu. |
|
| Julkaisija: | tarjamaria [ 2015-11-05 14:11:00 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
virpip, mlv ja Greda Greda, tälle puolen järveä?? nyt tää alkais sit kirjata syömisensä et sais jotai tolkkua. kun oon siis ruvennu terveeks (?) yli viikon flunssaisena makaamisen jälkeen. kolme yötä jo saanu nukkua heräilemättä räkään, yskään tai kurkkukipuun. aamiainen: kuumennan ja vispaan tilkan rasvatonta maitoa ja kupillinen kahvia joukkoon. kaks paistettua kananmunaa eila kreikkalainen kookosjugurtti lasi appelsiinituoremehua. sit poikkesi vanha koulukaveri rahkapiirakan (kakkupohjaisen) kanssa, toinen maitokahvi. "Ensin tehdään tavallinen tomaattikastike. Sit keitetään savoykaalin lehtiä kuumassa vedessä kunnes ne pehmiävät ja niitä voi taitella. Niistä kannattaa ohentaa paksua kantaa sillä muuten tarvitsee pitkän keittoajan. Sitten lehtien sisään laitetaan mozzarella juustopala ja kieritään kiinni. (Yksi mozzarella pallo riittää 8:an kääryleeseen). Rullat laitetaan vuokaan ja niitten päälle kaadetaan tomaattikastike. Kastikkeen päälle ripotellaan oreganoa ja lopuksi parmesajuustoa päälle. Sit uuniin (200 astetta) ja paistetaan 30-40 minuuttia. Buon appetito!(Haarukka ja veitsiViinilasi - nää oli hymiöinä!)" sain ylläolevan resptin ja oon ostanu savoijinkaalin, mutta miten tehdään tavallinen tomaattikastike!? |
|
| Julkaisija: | tarjamaria [ 2015-11-07 12:25:42 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
huoltofirman pojat lauantaiduunissa, lehdet pois nurmikolta. on muuten onneks kehitetty hiukan miellyttävämmän ääninen lehtipuhallin! mutta siis ruoka,huohhh ei meinaa tulla mitään. tai no sain mä eilen sopan aikaan, perunoitakin sit laitoin kun ei siwassa ollu juureksia... mut oon vaa syöny leipää (ruis, salosen varrasta, ei niin hyvää kuin sinuhen, jota ei ollu) ja meetwurstia ja raejuustoa ja ja ja kurkkua ja ja yrtti- ja suolamanteleita ja äh kaikkee. aamulla maitokahvi mehu kr.jugurtti mustikoiden kanssa. säästättehän muutes tekin pakasteita, säästättehän? mulla on vain pieni pakastinosa jääkapin yhteydessä, mutta hyvin siinä saa säästettyä! toissapäivänä otin kaalipadan (kun ei ollutkaan niitä soppa-aineksia) ja tänä aamuna mansikoita, kummatkin kolmen vuoden takaa. ähh |
|
| Julkaisija: | Greda Carpo [ 2015-11-07 23:16:25 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
Siellä kävin, ei ollut juurikaan mihinkään aikaa, kun exää hinasin vanavedessä. Lintan kammariin oisin mielinyt mutten ehtinyt. Mä teen tavallisen tomaattikastikkeen niin, että keittelen tomaattimurskaa, (kuullotettua) sipulia, valkosipulia, hiven suolaa ja basilikaa tai oreganoa. Keittelen aika kauan. Jos oikein täyteläisen makuista haluan, niin tomaattipyrettäkin vielä siihen samaan. Ja jauhelihaa siihen jos haluu ruokaisamman. |
|
| Julkaisija: | tarjamaria [ 2015-11-09 11:37:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
Greda, laitoin sulle yv:n - kiitos ohjeesta! ei vain oikein ala. mikään. |
|
| Julkaisija: | virpip [ 2016-01-25 10:16:47 ] |
| Viestin otsikko: | Re: tm:n uusi elämä |
Mitä kuuluu, pitkästä aikaa ?
|
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|