karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

tm:n uusi elämä
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=11&t=69369
Sivu 1/1

Julkaisija:  tarjamaria [ 2015-10-22 10:37:08 ]
Viestin otsikko:  tm:n uusi elämä

nyt on alettava taas. oikeesti.

viime syksynä alkaneen reissaamisvuoden (on the road again!) jälkeen syysmasennus (vanha tuttu kaksisuuntaisuus), väsymys, kiloja lisää, mässytystä ja nyt sit sokeriarvot koholla.

oon reissun pääl viel, saarenmaalla, ja meen kirjamessuille sunnuntaina ja ystävien luo stadiin - mut tulin hakemaan motivaatiota.

himassa aion kerrankin tehdä kahden viikon ruokalistan. ja kerrata heikkilän sokerikirjaa.

uusille ystäville ja vanhoillekin :)
67 vee, 162/3cm, luultavasti ainakin 78 kg - kymmenisen vuotta sitten pois 32 kg ja olin jonkin aikaa jotain seitkyt.
käyn kuntosalilla ja vesijumpassa. ulkoilen.

paluuta siis taas!

Julkaisija:  virpip [ 2015-10-22 11:09:25 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

Tarjamaria, mooooooi :) :smt006

Olen sinua ajatellut, ei ole kauaakaan kun tulit mieleeni
ja ajattelin että mitähän nykyään puuhailet. Kiva kun olet
täällä taas :)

Julkaisija:  satuetainen [ 2015-10-22 21:44:58 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

ISO MOI!

Tosi kivaa, että olet täällä!

Miten kävikään! Minä olen käynyt täällä kesän ajan aika harvoin, mutta nyt kävin juuri hiljattain kirjoittamassa päätössanat kesäketjuuni ja mietin mitä nyt! Olen aivan samoissa ajatuksissa kuin sinä: nyt voisi aloitella jotakin uutta suuntaa ja palata vaihteeksi oikeesti karppaamaan.

Terveisiä Satakunnasta!

Julkaisija:  tarjamaria [ 2015-10-28 10:53:30 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

hei rakkaat ystävät, iso ilo nähdä teitä - täs flunssassa ja muutenkin :smt039 :smt039

mä toissayönä heräsin inhottavaan kurkkukipuun,olin viel ystävieni luona laajasalossa. mulle onneksi henri joutui nousemaan ennen viittä töihin ja sain häneltä buranaa!
nyt sit kaikki muutkin flunssan oireet,vaik illalla himassa laitoin inkiväärivettä ja otin kuuman totinkin, ja buranaa myös- sain kuitenkin nukuttua suht hyvin.

onneks ei ole mitään velvollisuuksia, mitä nyt kuntosali ja vesijumppa taas jää. mut aloitan sit.............

nyt kaivan hyllystä antti heikkilät ja tolosen luonnollisesti irti masennuksesta. paits et ihan ekakierrän vähän foorumilla!

Julkaisija:  tarjamaria [ 2015-10-30 20:50:44 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

flunssa jatkuu - onneks ei kuumetta, pääsin saunaan.

saunassa sit keksin.
kun nää päivät, tää elämä, tahtoo vaa mennä.
kun alkaa aina vaa mieli kelata samaa ja samaa ja painua ties mihin.

siis:
lukujärjestys.
listoja: mitä kaikkee mä haluun tehä. kehen ottaa yhteyttä. mitä tietoja haluun ettiä.
ja kirjottaa.

ja tehä ruokaa. kahden viikon ruokalista.

kuhan nyt jaksais ruveta.

Julkaisija:  virpip [ 2015-10-31 20:30:24 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

Kuulumiset lukemassa :) mukavaa viikonvaihdetta
sinulle ja tulevaa viikkoa. Marraskuussa jo huomenissa
mennään.

Julkaisija:  mlv [ 2015-11-01 09:19:47 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

Lukujärjestys on hyvä juttu, pitäisi ehkä itsekkin vähän katsoa harrastuspuolta ettei talven tullen jää liikaa sisälle.

Julkaisija:  Greda Carpo [ 2015-11-04 21:04:33 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

Mullakin pyöri ihan sama levy päässä aina ja menneisyydessä tietty. Sit ihan vahvasti päätin ruveta ohjailemaan omia ajatuksiani. Useimmiten onnistuu. :D Tulen huomenna käymään ison veden äärelle. :wink:

Julkaisija:  tarjamaria [ 2015-11-05 14:11:00 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

:smt039 virpip, mlv ja Greda :smt049
Greda, tälle puolen järveä??

nyt tää alkais sit kirjata syömisensä et sais jotai tolkkua.
kun oon siis ruvennu terveeks (?) yli viikon flunssaisena makaamisen jälkeen. kolme yötä jo saanu nukkua heräilemättä räkään, yskään tai kurkkukipuun.

aamiainen:
kuumennan ja vispaan tilkan rasvatonta maitoa ja kupillinen kahvia joukkoon.
kaks paistettua kananmunaa
eila kreikkalainen kookosjugurtti
lasi appelsiinituoremehua.

sit poikkesi vanha koulukaveri rahkapiirakan (kakkupohjaisen) kanssa, toinen maitokahvi.

"Ensin tehdään tavallinen tomaattikastike.
Sit keitetään savoykaalin lehtiä kuumassa vedessä kunnes ne pehmiävät ja niitä voi taitella. Niistä kannattaa ohentaa paksua kantaa sillä muuten tarvitsee pitkän keittoajan. Sitten lehtien sisään laitetaan mozzarella juustopala ja kieritään kiinni. (Yksi mozzarella pallo riittää 8:an kääryleeseen). Rullat laitetaan vuokaan ja niitten päälle kaadetaan tomaattikastike. Kastikkeen päälle ripotellaan oreganoa ja lopuksi parmesajuustoa päälle. Sit uuniin (200 astetta) ja paistetaan 30-40 minuuttia. Buon appetito!(Haarukka ja veitsiViinilasi - nää oli hymiöinä!)"

sain ylläolevan resptin ja oon ostanu savoijinkaalin, mutta miten tehdään tavallinen tomaattikastike!?

Julkaisija:  tarjamaria [ 2015-11-07 12:25:42 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

huoltofirman pojat lauantaiduunissa, lehdet pois nurmikolta. on muuten onneks kehitetty hiukan miellyttävämmän ääninen lehtipuhallin!

mutta siis ruoka,huohhh :roll:
ei meinaa tulla mitään.
tai no sain mä eilen sopan aikaan, perunoitakin sit laitoin kun ei siwassa ollu juureksia...
mut oon vaa syöny leipää (ruis, salosen varrasta, ei niin hyvää kuin sinuhen, jota ei ollu)
ja meetwurstia ja raejuustoa ja ja ja kurkkua ja ja yrtti- ja suolamanteleita ja
äh kaikkee.

aamulla
maitokahvi
mehu
kr.jugurtti mustikoiden kanssa.


säästättehän muutes tekin pakasteita, säästättehän?
mulla on vain pieni pakastinosa jääkapin yhteydessä, mutta hyvin siinä saa säästettyä!
toissapäivänä otin kaalipadan (kun ei ollutkaan niitä soppa-aineksia) ja tänä aamuna mansikoita, kummatkin kolmen vuoden takaa.

ähh :oops:

Julkaisija:  Greda Carpo [ 2015-11-07 23:16:25 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

Siellä kävin, ei ollut juurikaan mihinkään aikaa, kun exää hinasin vanavedessä. Lintan kammariin oisin mielinyt mutten ehtinyt. Mä teen tavallisen tomaattikastikkeen niin, että keittelen tomaattimurskaa, (kuullotettua) sipulia, valkosipulia, hiven suolaa ja basilikaa tai oreganoa. Keittelen aika kauan. Jos oikein täyteläisen makuista haluan, niin tomaattipyrettäkin vielä siihen samaan. Ja jauhelihaa siihen jos haluu ruokaisamman.

Julkaisija:  tarjamaria [ 2015-11-09 11:37:01 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

Greda, laitoin sulle yv:n - kiitos ohjeesta!

ei vain oikein ala.
mikään.

Julkaisija:  virpip [ 2016-01-25 10:16:47 ]
Viestin otsikko:  Re: tm:n uusi elämä

:smt006 Mitä kuuluu, pitkästä aikaa ?

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/