karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-19 20:37:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Chas karppaa
ViestiLähetetty: 2014-10-02 08:46:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täällä kirjoittelee hieman alle 30-vuotias DI Porista. Enemmän ja vähemmän karppausta takana vuodesta 2006, kompastuskivinä hiilariherkuista tykkääminen ja erittäin epäsäännöllinen elämä (=olen viikonloput pääsääntöisesti Tampereella, arkisin paljon työmatkoja, välillä pitkiä työpäiviä). Lisäksi olen vähän laiska suunnittelemaan syömisiä etukäteen, mikä johtaa todella usein mäkkäri-kotipizza -linjalle.

Tavoitteena on 5-10 kg painon pudotus; alan olla taas siinä tilanteessa, että kaikki vaatteet kiristää ja puristaa, enkä halua uusia vaatekaappia ostamalla entistä isompia vaatteita. Lähtötilanne on pituus 163 cm ja paino 70 kg.

Tavoitteeseen pääsemiseksi tarvitsen huomattavasti enemmän suunnitelmallisuutta syömisiini, sekä ihan raakaa itsekuria, jotta tulisi tehtyä niitä oikeita valintoja myös silloin kun istuu työn puolesta illallisella tai jäätävän nälkäisenä saapuu kotiin kahdeksalta oltuaan liikkeessä yli 12 tuntia.

Liikuntaa tulee harrastettua säännöllisen epäsäännöllisesti 0-4 kertaa viikossa. Kuntosalijäsenyys löytyy ja tykkään treenata vapailla painoilla ja tosissani, minkä lisäksi tulee käytyä vesijuoksemassa. Juoksulenkkaritkin löytyy, mutta harvoin tulee lenkille lähdettyä. Tykkään liikunnasta kyllä todella paljon!

Katsotaan nyt, jos tällainen julkinen ruokapäiväkirja auttaa laihtumaan erityisesti itsekurin osalta :) Tervetuloa kommentoimaan!

― Albert Einstein

Viestin otsikko: Re: Chas karppaa
ViestiLähetetty: 2014-10-02 08:53:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sitten niitä syömisiä :)

Aamupala: 2 keitettyä kananmunaa, 1 Oululaisen kaurakorppu (hh noin 6 g), reilusti Oivariinia, metwurstia, edam-juustoa, pari siivua paprikaa, pätkä kurkkua ja 1 tomaatti. 3 kuppia kahvia mustana.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-02 10:50:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lounas toimiston alakerran ravintolassa:

Alkupalaksi parsakeittoa kurpitsan siemenillä.

Pääruuaksi kevyesti paneroitu iso possunleike choron-kastikkeella, reilusti höyrytettyä parsakaalta, 1 rkl maissiä. Kylkeen perus salaatti-kurkku-tomaatti -salaattia, jossa vähän jotain valmista kastiketta, 2 rkl lämminsavulohta, vähän jotain savukalasalaattia.

Jälkkäriksi kuppi teetä, jossa 1 hermesetas

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-02 10:54:14 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Moi :D

Mä luulin, että Chas on vankilassa :mrgreen: Jos tiedät :roll:

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

ViestiLähetetty: 2014-10-02 17:32:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hihhihhihhih, joo tiedänhän mä ;)

Lisää päivän syömisiä, välipalaksi joskus kolmen maissa purkillinen Valion pehmeän täyteläistä maitorahkaa.

Päivällinen:
Valmis Rainbow Caesar-salaattipohja (krutongit skippasin), pussillinen katkarapuja ja 1 keitetty kananmuna.

Suunnitelmallisuus puuttui tästä kyl täysin, mutta se annettakoon anteeksi kun valitsin ihan fiksut safkat ja kotona on niin paljon puuhattavaa, että ei huvita tuhlata aikaa nyt kokkailuun. Muutin viikonloppuna isompaan asuntoon ja lauantaista lähtien on ollut käynnissä armoton siivous-tavaroiden purku -rumba.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-03 07:35:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kello soi taas aamulla viideltä, ja siitä lähtien oon ollut liikkeessä. Aamutoimien lomassa tuli perus perjantaiseen tyyliin heitettyä kamat matkalaukkuun, sillä töiden jälkeen suuntaan Tampereelle.

Aamupala:
2 munan munakas, jossa kuohukermaa, suolaa ja pippuria. Täytteenä kinkkukuutioita, fetajuustoa ja puolikas avokado. Paistettu reilussa Oivariinissa. Kylkeen paprikaa ja tomaattia. 3 kuppia kahvia mustana.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-03 11:11:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lounas tuli syötyä poikkeuksellisesti palaverista johtuen Sodexolla oman toimiston alakerran lounasravintolan sijaan. Tuossa Sodexossa oli onneksi salaatti-baari, joten oli todella helppoa syödä oikein :)

Otin ison lautasellisen salaattia, tomaattia, kurkkua, kurpitsan siemeniä, 1 rkl persikkaa, 1 rkl jotain bataattihässäkkää ja sitten proteiineiksi tonnikalaa ja fetajuustoa. Päälle reilusti oliiviöljyä, viinietikkaa, suolaa ja pippuria.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-03 14:05:23 
Poissa
apina
apina

Insinörtit, diplomin kera... Onko se noin vaikeeta? :mrgreen:
Oivariinia? :D

ViestiLähetetty: 2014-10-04 06:14:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla on ehkä vähän taipumus tehdä tietyistä asioista vaikeita :)

Oivariinia käytän kun se on pehmeämpää kuin voi niin se levittyy helpommin. Eikä mulla ole mitään ongelmia rypsiöljyn suhteen.

Eilinen välipala oli Valion pehmeän täyteläinen maitorahka.

Iltaruuaksi 12 kpl friteerattuja kanansiipiä Teksas Peten ja voin sekoiteuksessa. Iso lasi Pepsi Maxia. Vähän porkkana- ja selleritikkuja, sekä sinihomejuustodippiä.

Kaverini innostui vielä leipomaan illalla, joten iltapalaksi pieni leipä (4 kananmunaa, 180 g emmental juustoraastetta, noin 100 g kookosjauhoja, 2 tl leivinjauhetta ja 1 rkl oreganoa) runsaan Oivariinin (hahahaha) ja edam-juuston kanssa. Ihan OK leipiä olivat!

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-04 11:21:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aamupala:
Heti herättyä yksi sellainen eilinen sämpylä Oivariinilla, juustolla ja kurkulla. Muki teetä.

Joskus ysin jälkeen "oikea aamupala", 2 Oivariinissa paistettua kananmunaa, 2 HK Aitonakkia, 4 viipaletta pekonia, pätkä kurkkua, tomaatti ja suolakurkkua. 1 kuppi espressoa.

Laitoin broileria jukurtti-marinadiin jääkaappiin maustumaan iltapäivää varten. Teen intialaista, ja marinadiin tuli turkkilaisen jukurtin lisäksi jauhettua korianteria, juustokuminaa, garam masalaa, suolaa, mustapippuria, tuoretta inkivääriä, valkosipulia ja sitruunanmehua.

Seuraavaksi suuntaan Ikeaa, uusi asunto kaipailee vielä muutamia huonekaluja yms.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-05 06:44:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ikea ja ruokakauppareissun jälkeen olikin jo kova nälkä. Välipalaksi söin Rainbow Salami snackin.

Ruokana oli sitä intilaista, johon tuli sen broilerin lisäksi isossa määrässä Oivariinia kuulotettua sipulia, purkki tomaattimurskaa, valkosipulia, inkivääriä, kookoskermaa ja mausteista habaneromurskaa, garam masalaa, korianteria, juustokuminaa, mustapippuria, suolaa ja sokeria. Lisäkkeeksi shiratake-nuudeleitä (0 g hh), jotka oli saksittu riisin kokoisiksi paloiksi, sekä kurkku raitaa (turkkilainen jukurtti, kurkkua, punasipulia, suolaa, mustapippuria, tuoretta minttua reilusti ja vähän sokeria). Koko komeuden päälle vielä reilusti tuoretta koriateria. Ruuan kanssa lasi puolikuivaa valkkaria.

Iltapalaksi 1 sellainen kaverin tekemä leipä, jossa Oivariinia, kylmäsavuhärkää, juustoa ja suolakurkkua. Muki teetä.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-05 08:27:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oo, muitakin porilaisia! Heipat sille!
(Vaikka mulla lukeekin vieläkin tuossa vasemmalla Turku).
Seurantaan tämä. :)

2014 -12 kg
2015 -20 kg
2016 82 kg ja tässä on hyvä :smt049

ViestiLähetetty: 2014-10-05 20:09:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ooh, Moikka Muumis!! Tervetuloa!! :D

Aamupalaksi 2 Oivariinissa paistettua kananmunaa, 4 siivua pekonia, 2 HK Aitonakkia, tomaattia, kurkkua ja suolakurkkua. 1 kuppi espressoa.

Lounaaksi itsetehtyä kana-caesaria, jossa kaupan grilli broileria, salaatteja, parmesania ja caesar-kastiketta (Hellman's aito majoneesi, pari anjovisfilettä, 1 valkosipulinkynsi, dijonia, sitruunanmehua, mustapippuria).

Lounaan jälkeen kävin hierojalla ja sen jälkeen ystävän kanssa kahvilla ja shoppailukierroksella. Join ison cafe latten, ja skippasin kaikki hyvännäköiset suolaiset ja makeat herkut :)

Välipalaksi pieni lakritsan makuinen proteiinipatukka ja vähän suolapähkinöitä.

Iltaruuaksi itsetehtyä pizzaa, jossa pohjana 2 kananmunaa, 1 prk Valion Pehmeän täyteläistä maitorahkaa, 180 g Emmental-juustoraastetta, 7 rkl kookosjauhoja ja 2 tl leivinjauhetta. Täytteenä juustoa, kinkkua, ananasta, oliiveja, herkkusieniä ja aurajuustoa. En ole aikaisemmin testannut kookosjauhoja pizzataikinassa, vaan nyt tuli kokeiltua kun niitä oli kaapissa. Ihan OK maku oli, mutta rakenne oli aika erikoinen, pohjasta tuli melko murenevaa ja se oli vaikea levittää pellille. Syöminen sujui ihan jees, kunhan pizzan antoi vähän jäähtyä.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-05 20:18:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä teen nykyään pizzapohjan niin että ensin rapistan pellille suht tasaisesti juustoraastetta, kaadan päälle "sotkua" (3 munaa, purkki smetanaa, jos on ja huvittaa niin hiukan kauraleseitä ja ruisjauhoja ja valkosipulijauhetta). Kuumaan uuniin noin vartiksi häpeemään ilman täytteitä. Ei siitä pizzapohja-pizzapohjaa tuu, mutta vähiten mitään sivumakuällötyksiä, ja täytteet pysyy hyvin.

2014 -12 kg
2015 -20 kg
2016 82 kg ja tässä on hyvä :smt049

ViestiLähetetty: 2014-10-06 08:45:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ei kuulosta kyl yhtään hullummalle toi pizzapohja, ja erityisesti tuo valmistustapa. Kun mä oon tosiaan aina sotkenu kaiken kipossa sekaisin. Vois kokeilla seuraavan kerran ku pizzaa tekee mieli :)

Tän aamun syömiset oli melko epäterveelliset ja epäkarpihkotkin osittain. Herätys oli 4:30 ja 6:00 lähdin Tampereelta ajeleen töihin. Autoillessa join Arlan mustikka-banaani -proteiinimaidon (annoksessa 18 g hh, 21 g prot, 3,8 g rasvaa, 200 kcal) ja sokerittoman Red Bullin.

Töissä kahvin kanssa ison Leaderin So lo-carb proteiinipatukan, joka maistui lakritsalle. (Annoksessa hh 22 g, joista 5 g sokereita ja 16 g polyoleja, prot 22 g, rasva 5,7 g, kalorit 201 kcal). Polyolit eivät kaiketi imeydy ainakaan täysin, joten siinä mielessä tuo hiilarimäärä tälle aamua on melko OK. Rasvaa ei kyllä tullut lainkaan :/

Tuo proteiinimaito-sokeriton Red Bull -kombo on ollut mun vakio aamupala maanantaisin jonkun puolisen vuotta jo. Hiukan sitä voisi jalostaa ja mietin, että ainakin ne salami snackit voisi olla aika käteviä ja helppoja syötäviä autoillessa. Saisi sitä rasvaakin enemmän. Tietty voishan sitä ottaa jonkun oliiviöljy-pullon hanskalokeroon ja ottaa siitä aina huikka välillä vaan ainakaan vielä ei oikein houkuta tuo vaihtoehto. Mulla joskus oli työkaveri, joka oli jo pitkään ollut Zonella, ja hän aina välistä otti huikkaa oliiviöljy-pullosta ja mä kauhistelin vieressä :D

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-06 11:00:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lounas toimiston alakerran ravintolassa:

Alkuun keittoa, jossa oli parsaa ja katkarapuja jossain kermaisessa liemessä.

Pääruuaksi paneroituja (höh!) kampela-fileitä, remouladea ja höyrytettyjä kasviksia (vihreitä ja keltaisia papuja, porkkanaa, romanesco-kaalta) voin kanssa. Kylkeen salaattipöydästä perus salaattia-kurkku-tomaatti valmiilla salaattikastikkeella, 2 rkl lämminsavulohta, 1 sinisimpukka, 2 rkl vesimelonia ja viipale maksapateeta.

Jälkkäriksi teetä, jossa 1 hermesetas.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-06 17:40:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Melko kiireinen maanantai käynnissä.

Välipalaksi Valio proteiini mangojuoma. Mä luulin, että mulla oli sellainen pehmeän täyteläinen rahka töissä mukana, mutta ei sitten ollutkaan. Kiireisenä aivot vissiin tekee tepposet, kuvittelin ottaneeni sellaisen mukaan ja laittaneeni sen aamulla työpaikan jääkaappiin, mutta kai se sit jäi Tampereelle.

Ruuaksi Hesen kanasalaatti kahdella chilimajoneesilla ja ilman leipää.

Kotona olin 17:40 ja tyhjensin auton niistä lauantaina ostetuista Ikea paketeista. Otti hiukan voimille noiden lipastojen raahaus yksinään, aika kinkkisiä siirrettäviä kun ovat suorakaiteen muotoisia ja melko painavia. Vähän vaati kikkailua, mutta kaikki paketit ovat nyt onnellisesti kotona odottamassa.

Sitten piti tyhjentää matkalaukku viikonloppukamoista ja vaihtaa tilalle arkikamat. Enää tälle iltaa oliskin edessä työkaverin nouto ja sitten autoilu Espooseen. Siellä oonkin sit torstai-iltapäivään saakka. Mut onneksi tää on kiva työmatka, sillä tää on koulutusmatka ja on vapaat illat niin ehtii näkemään sielläpäin asuvia kavereita <3

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-10 09:30:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huhhuh, ompas ollut hulina-viikko, mutta niin kiva!!

Syömiset on ollut suurimmaksi osaksi ihan järkeviä, mutta jonkun verran tuli juotua :)

Maanantai:
Noin kymmeneltä olin Espoossa ja työkaverin houkuttelemana (tai ei mua kauheasti tarvinnut houkutella :D) istuttiin vielä pari tuntia hotellin baarissa. 2 isoa olutta join, ja söin 2 salami-snackiä.

Tiistai:
Hotelli aamupala, leikkeleitä, juustoa, kasviksia, munakokkelia, pekonia, nakkeja, herkkusieniä, uunitomaatti, silliä. Kahvia ja vettä. Mä olin ihan ihmeissäni, että pystyin skippaamaan kaikki pahat herkut. Siis mulla on todella helppo olla kotona syömättä leipää kun en sitä koskaan sinne ostakaan. Mutta tuollaisissa paikoissa, jossa sitä on houkuttelevasti tarjolla, usein tulee lipsuttua. Mutta mä olin vakaasti päättänyt olla ottamatta mitään väärää, joten se päätös sit piti. Oikeastaan oli aika helppoakin, jotenkin kun sen oli jo valmiiksi miettinyt, että ei ota mitään pahaa, niin siinä oli sitten yllättävän helppo pysyä. Ainoastaan vettä hakiessa teki niiiiin mieli ottaa appelsiinimehua, vaan pysyin tiukkana.

Lounaaksi söin Sodexolla tonnikalasalaattia, mihin laitoin jotain valmista salaatin kastiketta.

Teetä makeutusaineella. Ei ollut vaikeuksia skipata tarjolla ollut pulla.

Välipalaksi Valio Pro feel mangojuoma.

Sitten eka koulutuspäivä olikin jo ohi, heivasin läppärin hotellille ja lähdin moikkaamaan ystävää keskustaan <3<3<3 Oli ihan huippua nähdä vanhaa ystävää ja myös käydä oikein isolla kirkolla shoppailemassa. Tuli käveltyä aika paljon, ja osteltua vaatteita. Käytiin vielä syömässä Morrisons:issa. Siellä oli jotkut Syö Helsinki -viikot jatuoltakin sai hampparin 10 e. Söin jonkun Hot Burgerin, josta jätin sen kannen syömättä. Ranskalaisia söin jonkun verran, ja siinä kyljessä ollutta salaattia myös. Join yhden ison ja yhden pienen oluen. Tää oli koko viikon epäkarpein ruoka. Mut oli sika-hyvä hamppari!

Keskiviikko:
Aamupalaksi aikalailla sama setti ku tiistainakin, lisäyksenä 1 keitetty kananmuna ja ei uunitomaattia.

Lounaaksi paistettua lohta bearnaise-kastikkeella ja lisäkkeeksi vihreitä papuja ja sipulia, sekä joku perussalaatti valmiskastikkeella. Lohi ja soosi oli tosi hyviä, vaan ne pavut oli ihan järkkyttäviä, perus Sodexo-kamaa siis.

Teetä makeutusaineella, eikä taaskaan pullaa.

Välipalaksi Valio pro feel mangojuoma.

Taas sama setti ku eilen, eli läppärin heivaus hotellille ja sitten toista ystävää tapaamaan keskustaan <3<3<3 Jälleen kerran paljon kävelyä ja shoppailua, myös Hulluilla tuli käytyä vaan se oli todella pettymys, enkä mitään sieltä ostanut. Käytiin syömässä Factoryssä Aleksilla, söin itsekasatun salaatin ja join lasin valkkaria. Salaatissa oli kanaa ja manchegojuustoa, kastikkeena joku hunaja-dijon-parmesan -kastike vaan se oli harmittavan mitäänsanomattoman makuinen.

Keskustasta tullessa kello oli vielä niin vähän ja mua ei yhtään väsyttänyt, joten soitin työkavereille ja heidän kanssaan menin vielä istumaan iltaa hotellin baariin. Join yhden pienen oluen ja 2 lasia valkkaria.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-10 09:44:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Torstai:
Aamupalaksi samaa ku keskiviikkona. Sitten ulos hotellista ja autoilu Vantaalle kokoukseen. Kokouksen jälkeen takaisin Espooseen koulutukseen. En myöskään syönyt tuolla kokouspullaa, pelkkää kahvia. Hyvä minä!

Lounaaksi vuohenjuustosalaatti Sodexolla, jotain valmista salaattikastiketta siihen. Tuli syötyä tosi vähän, ei vaan meinannut se jäävuorisalaatti upota ja ei oikein se kylmä vuohenjuustokaan. Lämpimästä vuohenjuustosta tykkään todella paljon vaan tuo kylmä ei oikein maistunut :/ Se sit kostautuikin nälkänä parin tunnin päästä.

Teetä makeutusaineella, ja nyt oli nälän vuoksi vaikeuksia skipata se pulla. Vaan päättäväisesti skippasin sen ja söin minttusuklaan makuisen pienen proteiinipatukan. Aika järkyttävän makuinen oli, vaan nälkä voitti. Onneksi oli hätävarapatukka käsilaukussa.

Välipalaksi Valio Pro feel mangojuoma ja sit autoilu takaisin Poriin.

Porissa olin kasin maissa ja umpiväsyneenä en todellakaan jaksanut kauppaan. Työkaveri asuu Vähärauman suunnilla, niin hain sitten Rita's Placesta pizzan mukaan. Söin siitä pitsasta pelkät täytteet ja juustot. Eli kaavin siitä haarukalla vaan niitä täytteitä suuhun. Ihan OK vaihtoehto syödä pizza noin, mutta missään julkisella paikalla en kyllä vastaavaa kehtaisi tehdä.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-10-10 10:47:27 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Chasillekin tsempitykset! :D

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00