karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-09 02:54:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hennie on/off karppaa
ViestiLähetetty: 2014-11-15 13:10:55 
Poissa
sintti
sintti

Taas on meneillään pieni kiristys karppaamalla, kun housut puristavat. Karppaus on minulle tuttua puuhaa. Muutama vuosi sitten laihduin Atkinsilla heittämällä 64 kiloon, joka oli jo omaan makuun liian vähän. Rentokarppaillutkin olen muutamaan otteeseen menestyksekkäästi, mutta ikinä karppauksesta ei ole tullut pysyvä tapa. En tiedä tuleeko nytkään, mutta senttejä pitäisi saada lähtemään sen verran, että mahdun vaatteisiini. Kiloissa se sopiva paino on ollut noin 70. Pituutta minulla on 176cm, joten karppaan normaalipainon sisällä. Liikun päivässä noin tunnin verran reipasta kavelyä koiran kanssa.

Lauantai on virallinen mittauspäivä, jolloin käyn vaa'alla ja mittaan sentit. Alla 11.11. otetut lähtömitat ja sitten tämän aamun mitat:

Paino: 75,8kg / 73,5kg (-2,3kg)
Vyötärö: 78cm / 77cm (-1cm)
Napa: 90cm / 87cm (-3cm)
Lantio: 104cm / 103cm (-1cm)
Reisi: 59cm / 59cm (+/-0)

Minun on nyt ainakin aluksi pakko laskea makroja, koska kasvissyöjänä proteiinin määrä meinaa jäädä liian alhaiseksi. Samoin on rasvan kanssa. Tässä ei auta yhtään se, että nämä ensimmäiset päivät ruoka on lähinnä kuvottanut. Tonnikala ällöttää, savulohi ällöttää, juustot ällöttää, pähkinät ällöttää, rasva ällöttää...

Tässä on edellisten päivien ruokailut:

11.11.14

Töissä: Avokado, kananmuna, kourallinen hassel- ja saksanpähkinöitä, hapankorppu neljällä juustoviipaleella
Kotona: Täytetty paprika (herkkusieni, oliivi, tuorejuusto, juustoraaste), mozzarellaa, salaattia, kurkkua, oliiviöljyä, balsamicoa, saksanpähkinöitä, lämminsavulohta
Illalla: Tee täysmaidolla

Yht. 1670kcal, hh 20g, r 143g, pr 68g

12.11.2014

Töissä: 1 prk tonnikalaa, raejuustoa, hapankorppu, kahden munan munavoi
Kotona: Mozzarellaa, salaattia, kurkkua, oliiviöljyä, balsamicoa. Soijajogurttia hasselpähkinöitä, saksanpähkinöitä ja pellavansiemenrouhetta. Tee kermalla.

Yht. 1735kcal, hh 18g, r 140g, pr 94g

13.11.2014

Kotona: Punajuuri-tonnikala-sinihomejuusto-vuokaa, kurkkua
Töissä: Avokado, kananmuna, hasselpähkinöitä, hapankorppu juustolla
Illalla: Saksanpähkinöitä, juustoa

Yht. 1762kcal, hh 30g, r 149g, pr 67g

14.11.2014

Töissä: Avokado, yhden munan munavoi, soijajogurttia pähkinöillä ja pellavansiemenrouheella, 1 After eight
Kotona: Punajuuri-tonnikala-sinihomejuusto-vuokaa, kaksi kuppia teetä kermalla

Yht. 1722kcal, hh 36g, r 142g, pr 67g

15.11.2014
Aamulla: Kahden munan munavoi, runsaassa voissa paistettuja herkkusieniä

Ajatus aamiaisesta oli jälleen todella kuvottava, mutta kun aloin vaan syömään, niin tuohan olikin ihan ok. Myöhemmin tänään on luvassa halloumi-burgereita mantelileipään tehtynä ja lisäksi lantturanuja ja coleslawta. Tuo jo kuulostaakin herkulliselta ja ensimmäisen kerran moneen päivään oikein odotan syömistä. :smt118

Viestin otsikko: Re: Hennie on/off karppaa
ViestiLähetetty: 2014-11-16 15:00:46 
Poissa
sintti
sintti

Eilen illalla söin vielä kourallisen saksanpähkinöitä, muutaman juustosiivun ja join kermateetä.

Tämän päivän ruokailut:
Klo 11.00
Kaksi mantelileipää, halloum-juustoa, majoneesia, tomaattia, salaattia. Lantturanskalaisia ja coleslawta.

Illalla luvassa
Voissa paistettuja herkkusieniä, halloumia, kylmäsavulohta tuorejuustolla, coleslawta. Kermateetä.

ViestiLähetetty: 2014-11-17 16:27:00 
Poissa
sintti
sintti

Tänään söin aamupäivällä ison satsin punajuuri-sinihomejuusto-tonnikala-vuokaa sekä siivun kylmäsavulohta.

Töissä söin yhden After Eightin.

Illalla luvassa soijajogurttia pähkinöillä, pellavansiemenrouheella ja kermalorauksella, yhden munan munavoi ja kermajuustoa.

1660kcal, hh 35g, r 131g, pr 86g

ViestiLähetetty: 2014-11-18 20:00:19 
Poissa
sintti
sintti

Töissä:
Hapankorppu paksulla juustokerroksella, Valion pehmeän täyteläinen maitorahka (olipas muuten herkkua, tähän kun vielä lorauttaisi vähän kermaa joukkoon :smt110 ), avokado.

Kotona:
Tuorejuusto-voi-kukkakaalimuusia, savulohi-kesäkurpitsa-sinihomejuusto-kastiketta, tomaatti, kurkkua, salaattia, saksanpähkinöitä.

Lämpimän ruuan kanssa iski stoppi tänään ja varmaan puolet jäi syömättä. Ei alkanut ällöttämään, vaan yhtäkkiä olin vaan aivan täynnä. Tein ruuan lisukkeeksi myös smetana-sienisalaattia, mutta unohdin sitten ottaa sitä. #-o Nyt mietin pitäisikö vielä syödä myöhemmin, kun rasvat ja proteiinit jäävät mutu-tuntumalla turhan alhaiseksi.

Olo on ollut viime päivinä hyvä ja ruoka ei ole enää ällöttänyt. Koiran kanssa lenkillä myös jaksaa paremmin, joten ei valittamista.

ViestiLähetetty: 2014-11-20 13:29:09 
Poissa
sintti
sintti

Eilinen oli melkoinen häslinkipäivä. Ajoin nimittäin työmatkalla auton katolleen ja päivä hurahti tutkimuksissa. Säikähdyksellä ja ruhjeilla selvisin, nyt loppuviikon saikkuilen ja etsin itselleni uutta autoa :smt012

Järkytys vei nälän, mutta kotiin tultua sain syötyä kukkakaalimuusia, kastiketta ja sienisalaattia. Illalla tuntui siltä, että nyt täytyy saada jotain naista vahvempaa hermo- ja unilääkkeeksi. Avasin punaviinipullon ja punkkua tulikin litkittyä varmaan 0,5 litraa. Siinä sivussa sain alas myös juustoa, rahkan ja pähkinöitä.

1658 kcal, hh 26 g, r 108g, pr 61g

Tänään ei ole vielä ruoka maistunut, mutta laitoin juuri tonnikala-sinihomejuustopannarin uuniin ja se tuoksuu kyllä aika lumoavalta :smt001

ViestiLähetetty: 2014-11-21 11:04:56 
Poissa
sintti
sintti

Eilisen menu:

Päivällä: Tonnikala-sinihomejuusto-pannaria, sienisalaattia, kurkkua, tomaattia.

Illalla: Avokado, maitorahka, saksanpähkinöitä, pellavansiemenrouhe, kermatee.

Yht: 1499kcal, hh 20g, r 123,3g, pr 80,9g

ViestiLähetetty: 2014-11-21 14:33:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onneksi selvisit vähin omin vaurioin.
Peltiä maailmassa riittää, mutku henkiä on rajoitetusti, vain 1 / hlö...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-11-21 16:36:00 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Olipas melko työmatka. Hyvä kun itse selvisit ilman isompia vammoja, toivottavasti löytyy uusi mieluinen auto.

ViestiLähetetty: 2014-11-21 19:46:01 
Poissa
sintti
sintti

Joo, olin todella onnekas ja selvisin uskomattoman vähällä :smt001 Auto ei haittaa pätkääkään, vaihtoon oli menossa muutenkin. Huomenna autokauppoja kiertämään.

Tämän päivän syömingit:

Tonnikala-sinihomejuustopannaria voilla ja juustosiivuilla, sienisalaattia, kurkkua.
Minua vähän tökkii tuossa pannarissa nimenomaan tuo tonnikala. Se mielestäni peittää alleen juustojen maun. Tänään sitten aamupalalla höyläsin päälle voita ja juustoa ja toimikin paljon paremmin. Pitää seuraavan kerran korvata tuo tonnari jollain muulla ja kokeilla josko sitten tulisi mieluisampaa.

Mantelileipä, päällä voita, juustoa ja kurkkua.
Ai että mantelileipää :smt050 Paistoin vielä vähän ylikypsäksi, niin päällisestä tuli vähän rapea. Naaaam.

Turkkilaista jogurttia saksanpähkinöillä ja kermalla.
Äsken yllätti pieni iltahiuko ja vetäisin yllä olevan kombon. Enpäs muistanutkaan miten hyvää partis on kermalla maustettuna.

Yhteensä 1783 kcal, hh 14 g, r 182 g, pr 81g

Olen miettinyt karppauksen jatkoa ja ehkä tähtäimessä voisi olla jonkinlainen hyvä/yläkarppaus, jota minun olisi realistisesti mahdollista jatkaa vaikka loppuikä, jos haluan. Täysjyväleipä, - pasta- ja -riisi voisivat tehdä paluun ruokavaliooni jossain vaiheessa. Viljat & sokeri eivät aiheuta minulle (ainakaan tietääkseni) mitään vakavampia oireita, kuin mahdollisesti hidasta painonnousua. Herkkujen pääpaino voisi olla karppiherkuissa, mutta en halua kieltää itseltäni kokonaan muitakaan satunnaisia herkkuja.

Nyt olen ajatellut jatkaa tällä hh 20-40g/päivä-linjalla ainakin ensi vuoteen saakka. Tässä on jo ennen joulua pari poikkeuspäivää tiedossa, jolloin ruoka ei tule olemaan niin karppia, mutta ei se minua haittaa. Joulun aikaan tulee täydellinen tauko karppaamisesta, koska enkä halua silloin tarkemmin miettiä syömisiäni. Moni jouluruoka on karppia, mutta haluan syödä myös niitä epäkarppeja ruokia. Joululoman jälkeen on odotettavissa, että nestettä on kertynyt ja palaan tähän nykyiseen ruokailuuni, jotta joulukilot lähtevät. Siitä sitten alan pikkuhiljaa lisäämään hiilareita, jotta löydän sen optimaalisen määrän, jolla en laihdu enkä liho.

Ai niin, semoinen mielenkiintoinen seurattava on myös minun kolesteroliarvoni. Kokonaiskolesteroli on tasan 5.0. Sain tulokset puhelimessa ja minulta meni paljon ohi, mutta ilmeisesti HDL oli 1.4 ja LDL 3.2. Triglyt meni täysin ohi. Tulosten pitäisi jossain vaiheessa kirjautua Medinettiin ja sieltä pääsen sitten katsomaan tarkat arvot. Vähärasvaista ruokavaliota minulle suositeltiin, terkkari tosin myönsi, että johtavat tutkijatkin kiistelevät siitä, miten kolesteroliin pitäisi suhtautua ja miten sitä pitäisi hoitaa. Light-tuotteita en ala vieläkään käyttämään se on varma.

ViestiLähetetty: 2014-11-22 19:40:32 
Poissa
sintti
sintti

No niin, nyt on uusi menopeli alla. Pääsin helpolla, ei tarvinnut käydä kuin yhdessä liikkeessä ja koeajaa (tai mies koeajoi) yksi auto ja se oli siinä. Yksi stressinaihe pois hoidettu.

Autokauppailun jälkeen söin taas tonnikala-sinihomepannaria, sienisalaattia ja kurkkua. Nyt pannari on onneksi loppu, alkoi tulla jo korvista ulos.

Äsken tein iltapalaksi karppipitsaa, jossa täytteenä tomaattikastike, tomaatti, cheddar, mozzarella ja parmesan. Sitä söin yli neljäsosapellillisen, oli nimittäin todella herkkua ja ihanan tuhtia.

Huomenna ajattelin tehdä karppi-mutakakku-ohjeella muffinsseja. Pitää nimittäin testata kahvieväät ensi viikonlopulle, kun vanhempani tulevat käymään. Ei mikään kovin epämieluisa testaus, en valita :smt047 Äitini ei kestä gluteenia, joten nämä karppiherkut sopivat erinomaisesti myös hänelle.

ViestiLähetetty: 2014-11-22 19:50:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea! Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-11-23 09:42:00 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos iso isä!

Myöhään eilen illalla iski vielä hiuko ja söin paahdetun mantelileivän voilla ja juustolla.

Eilen unohdin tehdä mittaukset, mutta tässä mitat tältä aamulta. Suluissa muutokset viime viikkoon:

Vyötärö: 77cm (+/-0cm)
Napa: 86cm (-1cm)
Lantio: 103cm (+/-0cm)
Reisi: 58cm (-1cm)
Paino: 72,5 (-1kg)

Olo on kaikin puolin hyvä. Muutama päivä on nyt mennyt noin 20g hiilareilla ja sen huomaa siitä, että koiran kanssa lenkillä ylämäissä iskee maitohapot helpommin. Jos hiilarit on 30-40g, niin tällaista ei ole. Mutta muuten jaksaa oikein hyvin ja olo on pirteä. En ole enää niin väsynyt aamuisin ja jaksan illallakin valvoa hieman myöhempään. Turvotusta ei ole ja vaatteet sopivat jo paljon paremmin. Varsinaista näläntunnetta ei ole, vaan minun pitää päättää että nyt syön ja kyllä ruoka sitten maistuu.

ViestiLähetetty: 2014-11-23 19:11:45 
Poissa
sintti
sintti

Tämän päivän syömiset:

Kolmen juuston karppipitsaa (tomaattisose, tomaatti, mozzarella, cheddar ja parmesan), mantelileipä voilla, juustolla ja kurkulla.

Kermakahvi, kaksi mutamuffinssia kermavaahdolla.
Voi luoja nuo muffinssit oli hyviä… :smt118 Suklaana käytin Fazerin 70% minttusuklaata, makeutusjauhetta laitoin desin ja oli just sopivia minun makeanhampaalleni. Lisäsin myös pussillisen hasselpähkinärouhetta ja jumankekka, sekin toimi erinomaisesti! Onneksi olin kaukaa viisas ja tein vain puolikkaan taikinan, niin ei mennyt ihan överiksi. Kahvia maistelin nyt pitkästä aikaa ja yhtä pahaa se on edelleen vaikka kermalla kuorruttaisi.

Mantelileipä voilla, juustolla ja kurkulla sekä viimeinen mutamuffinsi kermavaahdon kera.

ViestiLähetetty: 2014-11-25 11:03:09 
Poissa
sintti
sintti

Eilen söin seuraavalla tavalla:

Rahkaa kermalla, saksanpähkinöillä ja pellvansiemenrouheella, yksi kananmuna ja yksi After Eight.

Mantelileipä voilla ja juustolla, avokado, pala tummaa appelsiinisuklaata ja kermatee.

Oli kiireinen päivä, joten lämmin ruoka jäi välistä kokonaan, kun en sitä kerennyt tehdä. Tänään sen sijaan aion kokata töiden jälkeen kesäkurpitsalasagnea ja tomaatti-mozzarella-basilika-salaattia =P~

ViestiLähetetty: 2014-11-26 12:10:37 
Poissa
sintti
sintti

Eiliset:

Avokado, rahka, kaksi hapankorppua voilla ja juustolla

Kesäkurpitsa-halloum-herkkusieni-lasagnea, tomaatti-mozzarella-basilika-salaattia, kaksi palaa tummaa suklaata

En ole nyt jaksanut enää laskea makroja, kun suunnilleen tiedän miten saan riittävästi proteiinia ja rasvaa.

ViestiLähetetty: 2014-11-27 16:54:18 
Poissa
sintti
sintti

Eiliset:

Mantelileipä voilla, juustolla ja tomaatilla, avokado.

Kesäkurpitsa-halloum-herkkusieni-lasagnea, tomaatti-mozzarella-basilika-salaattia.

Tänään:

Kesäkurpitsa-halloum-herkkusieni-lasagnea, mantelileipä voilla, juustolla ja tomaatilla.

Rahka pähkinöillä ja pellavansiemenrouheella, avokado.

Nyt tulee tuo lasagne korvista ulos, laitoinkin loput pakkaseen odottamaan aikaa seuraavaa. Viikonloppusyömiseksi teen huomenna tofu-mantelileipä-hamppareita ja lantturanuja. Pitääkin muistaa laittaa tänään tofu marinoitumaan, jotta saa siihen lötköön jotain makuakin... Sunnuntaina herkutellaan sitten taas mutamuffareilla vanhempien kera.

ViestiLähetetty: 2014-11-28 20:37:41 
Poissa
sintti
sintti

Tänään oli aikalailla epäkarppipäivä - odotetusti.

Töissä söin purkillisen öljy-tonnikalaa, avokadon, kermakakkua ja kaksi kupillista teetä.

Kotona söin kaksi tofu-mantelileipähampparia ja vähän lantturanuja.
Juu, ei onnistunut tofu vieläkään. Laitoin marinadiin soijakastiketta, valkosipulia ja kuivattua inkivääriä ja tofu maistui valmiina...soijakastikkeelta :smt017

Nyt illalla olen vielä mättänyt suolapähkinöitä.

ViestiLähetetty: 2014-12-02 12:24:35 
Poissa
sintti
sintti

Koko viikonloppu hujahtikin vähemmän karppina. Kyläilijöitä kävi useampi ja jokainen toi tullessaan jotain hyvää kahvin kanssa nautittavaksi. Perusruoka oli kyllä karppia, mutta muuten tuli syötyä myös jäätelöä, piirakoita ja monen monta vhh-mutamuffaria. Täytyy muuten sanoa, että Lidlin tumma appelsiinisuklaa ei toiminut kovin hyvin noissa muffinsseissa, tuli melko kitkerää. Minttusuklaasta tehdyt olivat paljon parempia ja pehmoisemman makuisia.

Tämä alkuviikko menee hyvinkin karppina, mutta to-la olen vieraassa ruokapöydässä ja silloin on vaikeaa ellei jopa mahdotonta karpata. Eipä se minulle mitenkään ehdotonta olekaan, joten ei haittaa.

Eilen söin:

Lämpimiän mantelileivän voilla, lämminsavulohella, vuohenjuustolla ja kermajuustolla.

Rahka saksanpähkinöillä ja pellavansiemenrouheella.

Illalla oli vielä tarkoitus syödä, mutta siinä olikin kaikenlaista häslinkiä, niin se sitten jäi...

Tänään:

Kesäkurpitsalasagnea, lantturanskalaisia, tofua.

Illalla ajattelin syödä mantelileivän voilla, juustolla, avokadolla ja kurkulla sekä hörppäistä kermateen.

ViestiLähetetty: 2014-12-19 14:37:54 
Poissa
sintti
sintti

On vähän unohtunut kaikessa kiireessä tämä ruokapäikky. Pääasiallisesti karppilinjalla olen jatkanut, mutta kyllä väliin on mahtunut kaikenlaisia juhlallisuuksia, joissa karppaus on unohtunut. Ja nyt mitä lähemmäksi joulua mennään sitä epäkarpimmaksi ruokavalio hetkellisesti muuttuu. Mutta intoa tähän hommaan edelleen riittää ja vuodenvaihteen jälkeen on tarkoitus taas palata kunnolla karppauksen pariin.

Mitat muutaman päivän takaa ja vertauksena 11.11. otetut lähtömitat:

Paino: 75,8kg / 70,6kg (-5,2kg)
Vyötärö: 78cm / 75cm (-3cm)
Napa: 90cm / 85cm (-5cm)
Lantio: 104cm / 101cm (-3cm)
Reisi: 59cm / 57cm (-2cm)

Hurjasti on paino ja sentit huvenneet tässä reilun kuukauden aikana :shock: Ja missään vaiheessa ei ole nälkää tarvinnut tuntea ja kaloreita on voinut syödä reilusti. Saa nähdä mitkä on mitat joulun jälkeen :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00