Taas on meneillään pieni kiristys karppaamalla, kun housut puristavat. Karppaus on minulle tuttua puuhaa. Muutama vuosi sitten laihduin Atkinsilla heittämällä 64 kiloon, joka oli jo omaan makuun liian vähän. Rentokarppaillutkin olen muutamaan otteeseen menestyksekkäästi, mutta ikinä karppauksesta ei ole tullut pysyvä tapa. En tiedä tuleeko nytkään, mutta senttejä pitäisi saada lähtemään sen verran, että mahdun vaatteisiini. Kiloissa se sopiva paino on ollut noin 70. Pituutta minulla on 176cm, joten karppaan normaalipainon sisällä. Liikun päivässä noin tunnin verran reipasta kavelyä koiran kanssa.
Lauantai on virallinen mittauspäivä, jolloin käyn vaa'alla ja mittaan sentit. Alla 11.11. otetut lähtömitat ja sitten tämän aamun mitat:
Paino: 75,8kg / 73,5kg (-2,3kg)
Vyötärö: 78cm / 77cm (-1cm)
Napa: 90cm / 87cm (-3cm)
Lantio: 104cm / 103cm (-1cm)
Reisi: 59cm / 59cm (+/-0)
Minun on nyt ainakin aluksi pakko laskea makroja, koska kasvissyöjänä proteiinin määrä meinaa jäädä liian alhaiseksi. Samoin on rasvan kanssa. Tässä ei auta yhtään se, että nämä ensimmäiset päivät ruoka on lähinnä kuvottanut. Tonnikala ällöttää, savulohi ällöttää, juustot ällöttää, pähkinät ällöttää, rasva ällöttää...
Tässä on edellisten päivien ruokailut:
11.11.14
Töissä: Avokado, kananmuna, kourallinen hassel- ja saksanpähkinöitä, hapankorppu neljällä juustoviipaleella
Kotona: Täytetty paprika (herkkusieni, oliivi, tuorejuusto, juustoraaste), mozzarellaa, salaattia, kurkkua, oliiviöljyä, balsamicoa, saksanpähkinöitä, lämminsavulohta
Illalla: Tee täysmaidolla
Yht. 1670kcal, hh 20g, r 143g, pr 68g
12.11.2014
Töissä: 1 prk tonnikalaa, raejuustoa, hapankorppu, kahden munan munavoi
Kotona: Mozzarellaa, salaattia, kurkkua, oliiviöljyä, balsamicoa. Soijajogurttia hasselpähkinöitä, saksanpähkinöitä ja pellavansiemenrouhetta. Tee kermalla.
Yht. 1735kcal, hh 18g, r 140g, pr 94g
13.11.2014
Kotona: Punajuuri-tonnikala-sinihomejuusto-vuokaa, kurkkua
Töissä: Avokado, kananmuna, hasselpähkinöitä, hapankorppu juustolla
Illalla: Saksanpähkinöitä, juustoa
Yht. 1762kcal, hh 30g, r 149g, pr 67g
14.11.2014
Töissä: Avokado, yhden munan munavoi, soijajogurttia pähkinöillä ja pellavansiemenrouheella, 1 After eight
Kotona: Punajuuri-tonnikala-sinihomejuusto-vuokaa, kaksi kuppia teetä kermalla
Yht. 1722kcal, hh 36g, r 142g, pr 67g
15.11.2014
Aamulla: Kahden munan munavoi, runsaassa voissa paistettuja herkkusieniä
Ajatus aamiaisesta oli jälleen todella kuvottava, mutta kun aloin vaan syömään, niin tuohan olikin ihan ok. Myöhemmin tänään on luvassa halloumi-burgereita mantelileipään tehtynä ja lisäksi lantturanuja ja coleslawta. Tuo jo kuulostaakin herkulliselta ja ensimmäisen kerran moneen päivään oikein odotan syömistä.