Hei ja tervetuloa!
Itse uusvanha karppaaja joka taas aloitti terveellisen elämän kerättyäni mukavasti ylimääräistä massaa odotusaikana.
Olen myös suunnilleen samoissa mitoissa kuin sinä! 160cm ja 98kg
Minä ehdin jo kuukauden verran karppailla, kun tuloksia ei vaan alkaut tulemaan. Sitten muistin kultakalat! Ostin 3kk jäsenyyden näin alkuun (12€) ja sinne merkitsen nyt tarkasti KAIKKI syömiset ja juomiset. Se on todella kätevä, kun juurikin itsetehdyt ruoat saa tarkkaan laskettua. Ja sinne saa lisäillä raaka-aineita myös jos jotain ei löydy

Näin saan paremmin kokonaiskuvaa mitä syön ja paljonko makroja tulee per päivä. Tällä hetkellä hiilarit on pysyneet siinä neljässäkymmenessä (seurailen lähinnä Antti Heikkilää ja pyrin että ne pysyy alle 60) mutta nyt näyttää siltä että kaloreita tulee kuitenkin vissiin päivälle liikaa, jotta painonpudotus lähtisi käyntiin. TAI sitten myös suuri mahdollisuus on että olen vasta lopettanut imetyksen ja hormoonitoiminta on mitä on, eikä kroppa tajua vielä antaa läskistä periksi. Sinnittelen nyt kuitenkin vaikka turhauttavaa onkin kun paino ei putoa. Ehkä se lähtee sitten kertarytinällä kun lähtee
Käyn ahkerasti vaunulenkeillä ja koiran kanssa ulkona. Näillä mennään
Itsellä myös tuo oluen juonti on yksi asia josta koitan päästä eroon. Tai vähentää. Saunaolut nyt vaan on must ja joskus ihan rehellinen iltakalja on poikaa. Pyrin juomaan vaan koffin liteä. Onneksi sen on sen verran tyyristä halppiskaljoihin verrattuna, ettei ihan koko ajan kehtaa ostella
Näin pikaisesti katsottuna antaisin vaan vinkin että lisää rohkeasti monipuolisuutta ruokavalioon! Minä en siis todellakaan koe olevani mikään ammattilainen ja kuten sanoin, itsekin kamppailen vauhtiin pääsemisen kanssa. Että en todellakaan ala neuvomaan ketään. Suosittelen vaan ottamaan reilusti muutakin ruokavalioon kuin tuon munan ja juustot esimerkiksi

Tämä karppaus on siitä ihanaa, että se sallii niin paljon kaikkea hyvää! Me miehen kanssa kyllä tehdään aina aamulla munakas, mutta lounaaksi pyrin syömään vaihtelevia salaatteja ja päivällinen syödään yhdessä, joka on jotain hyvää kanasta, pihvilihasta, jauhelihasta, kalasta tai kasviksista. Paljon eri juttuja kokeillen

Esimerkiksi toissailtana leivoin karppi juustoleipäsiä hampurilaissämpylöiksi ja tehtiin naudanjauhelihasta pihvit. Sinne sitten rehuja, majoneesia ja cheddaria väliin

Oli parempaa kuin hesessä!
Munakkaissa myös vaihtelemme täytteitä. Perusjuttuja on kermaloraus ja juustoraaste. Muutoin mukana on esim chorizoa, fetajuustoa, palvikinkkua, paprikaa, avokadoa, kesäkurpitsaa jne jne. Mutta joskus sekin tympii ja on mukavaa vaihteeksi paistaa makkaraa ja kasviksia, yleensä kuitenkin yhden munan kera kun se pitää niin hyvin nälkää
Ymmärrän tuon hyvin, että tuntuu ettei aika riitä mitään merkkailemaan minnekkään. Suosittelen kuitenkin lämpimästi ainakin yrittämään ottamaan se pieni hetki päivässä kun merkkaa kaikki syömiset ylös. Vaikka sitten illalla ennen nukkumaanmenoa. Sitä tulee yllättävän paljon viisaammaksi ja näkee kokonaiskuvan kun makrot pläjähtää sulle nenän eteen valmiiksi

Ja näin näet hyvin oletko oikeilla jäljillä ja jos et, niin mitä pitää muuttaa
Onnea matkaan!