karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-19 21:16:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Namisku opettelee syömään
ViestiLähetetty: 2014-09-07 16:45:29 
Poissa
sintti
sintti

Olen aina ollut pullukka.
Yhden kerran elämäni aikana olen laihduttanut itseni normaalipainoon, se ei kovinkaan kauaa pysynyt.
Enää en voi vedota raskauskiloihin edes omassa päässäni, vaan pysyvä elämänmuutos on käynnissä.
Tavoitteena on muuttaa suhdetta ruokaan ja syömiseen sekä lisätä liikuntaa. Yleensäkin tehdä elämässä enemmän itselle mieluisia juttuja.
Painonpudotus ei ole tie autuuteen, mutta yksi niistä monista askelista sitä kohti.

ViestiLähetetty: 2014-09-07 17:01:03 
Poissa
sintti
sintti

Sunnuntai 7.9.2014

Tavoitteena on päästä eroon sokerikoukusta. Kahden viikon ajan pyrin pitämään hiilarit korkeintaan 20g/päivä. Rasvan ja protskujen suhde vielä hakusessa. Pääsääntöisesti syödään itsetehtyä kotiruokaa, yksi lämmin ateria päivässä. Lounaan saatan korvata pähkinöillä ja kahvilla tms. mutta sen näkee miten lähtee menemään. Vihanneksia opettelen syömään enemmän ja monipuolisemmin.

Tänään ruuanlaittoa ei ollut kuin itselle ja poikkeuksellisesti söin nakkeja.

Kaunis aurinkoinen päivä!
Liikuntaa tunnin verran reipasta kävelyä.

Aamu
Valio turkkilainen jogurtti laktoositon
Chorizo makkaraa
Kananmuna, keitetty ja mustaa kahvia.

Lounas
Avokado
Broileri koipi-reisi (eilisen jämiä) paistettuna sipulin kanssa
Halloumi juustoa
Salaattia

Banaani (lenkin jälkeinen himotus)

Päivällinen
Kananmunan valkuaisia 3 kpl paistettuna (jääneet leivonnasta)
Kuoreton nakki 3 kpl
Kurkkua reilusti ja mustaa kahvia

Ilta
Mascarponea, chorizoa

ViestiLähetetty: 2014-09-08 17:38:38 
Poissa
sintti
sintti

Maanantai 8.9.2014

Aamu
Pekonia ja paistettu kananmuna, tomaattia ja kurkkua. Musta kahvi

Lounas
Avokado, kylmäsavulohiviipaleita, salaattia, kananmuna, balsamicoa. Kahvi kermalla ja teelusikallinen maapähkinävoita.

Päivällinen
Naudan kylkeä uunissa haudutettuna, voissa paistettua kukkakaalta ja kesäkurpitsaa, itsetehtyä coleslawta. Musta kahvi.

Iltapala
Mascarponea (n.70g), tummaa kaakaojauhetta teelusikallinen, pala chorizoa ja kourallinen pähkinöitä.
Tuli nälkä.

Tänään on tullut mukamas syötyä hyvin, Kalorilaskurin mukaan P68, H19, R150 grammaa, ja illlalla oli oikeasti näläkä. Mascarpone onneksi loppui, se ei ihan ollut oikeaa syötävää tänään enää. On todella, todalla hankalaa päästä eroon kalorilaskemisesta. Ahdistaa, kun näkee tämän päiväiset kalorit. Joo, ei saisi, mutta kun ahdistaa.
Mietityttää eniten se, että miksi tulee jo alle kolmen tunnin päästä nälkä. Päivällinen sisälsi kuitenkin rasvaa mielestäni kylliksi ja kalorilaskurin piirakan mukaan makrot on hyvät. Njääh, liian iso maha,

ViestiLähetetty: 2014-09-09 18:46:33 
Poissa
sintti
sintti

Tiistai 9.9.2014

Aamu
Coleslaw, keitetty kananmuna, Atria ohuen ohut aaunapalvi 3 siivua, avokado, kahvi kermatilkalla

Välipala
Pähkinäsekoitus ja kahvia

Päivällinen
Jauhelihakeittoa ilman perunaa ja voilisällä, juustosiivuilla. Vissyä.

Iltapala
Raejuustoa (rasvatonta koska sitä kotona) kuohukermatilkalla, coleslaw ja saunapalvia 2 siivua, maapähkinävoita teelusikallinen.
Muoks. Söinpäs vielä puoli purkkia tonnikalaa, koska nälkä. Ja koska en halua syödä noita croissantteja, karjalanpiirakoita, paahtoleipää nutellalla ym ym mitkä tuolla kaapissa mua huutaa...

P126, H23, R151 - Miksi mulla on nälkä vieläkin ja hirveät mieliteot makeaan??!!

ViestiLähetetty: 2014-09-10 08:28:58 
Poissa
sintti
sintti

10.9.02014

Illalla luetun kertauksen ja inspiksen jälkeen loppuviikko mennään tiukasti kirjan oppien mukaan. Paino ei ole hievahtanutkaan ja turhauttaa.

Aamu
Paistettua pekonia ja keitettyä kananmunaa, musta kahvi.

Lounas
Eilistä jauhelihakeittoa (ei perunaa) ja musta kahvi.

Päivällinen
Vasikan paistia, kerma-voi-sipulikastiketta ja vihersalaattia. Musta kahvi ja kermavaahtoa n.1dl.

ViestiLähetetty: 2014-09-10 12:39:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No vajaa viikko menny. Ei vielä stressiä.

ViestiLähetetty: 2014-09-10 15:58:45 
Poissa
sintti
sintti

fatalji kirjoitti:
No vajaa viikko menny. Ei vielä stressiä.

Oon neljä viikkoa karpannut, pari viikkoa yrittänyt pitää hiilarit 20g tasoissa. Siksi siis vähän jo toivoisin tuloksia.

ViestiLähetetty: 2014-09-22 16:57:28 
Poissa
sintti
sintti

Ja niinhän siinä kävi, että repsahdus, joka venyi ja venyi ja venyi...tuli lopulta.

Tänään sokerivieroitus alkoi, taas. Ja onneksi nyt olen taas viisaampi, kiitos kirjaston. Luin lisää ja lisää, halusin ymmärtää, miksei minulla karppaus tuntunut toimivan niinkuin useilla. Ei mulla ole sitä hehkutustarinaa, että kaksi viikkoa eikä enää makeanhimoa ikinä.
Sokeririippuvuus ja ahmimistausta selittää paljon.

22.9.2014

Aamu
kahden munan munakas juustoraasteella ja tomaatille, voissa paistettu.
Kahvi ja salaatinlehti leikkeleellä.

Lounas
Voissa paistettua kesäkurpitsaa ja tofua, kahvi.

Päivällinen
Jauhelihapihvejä (oliiveja, juustoraastetta, kananmunaa, mausteita, kermaa), kukkakaalimuussia (kermaa ja voita), vihersalaattia. Kahvi.

Kohta pitkästä aikaa lenkille, polvi ei enää vihoittele, kun parin viikon täystauko ollut lenkkeilyssä. Katsotaan mitä iltapalaksi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00