Heippå allihuuppa!
Mä oon yleensä lymyillyt tuolla pallisten puolella ja salaisissa mut jotenkin oli nyt tarve tulla isommille vesille,
jos täältä sais riittävästi potkua persuuksille silloin kun kipeimmin tarvii.
Muualla on sen verran hiljaista et se vetää omankin foorumikäymisen vähälle.
Osa mut jo varmaan tunteekin muualta mut tässä vielä jokunen tieto.
Eli 40v täyttänyt nais-immeinen Läntisestä Suomesta ja Raumalta.
Karppifoorumille eksyin elokuussa 2008 ja Karppi olen lopun ikääni, mutten tiukka ketokarppi kuitenkaan,
enkä koskaan ole ollut kuin ihan viikko tai kaksi putkeen.
Syy miksi tänne ajauduin oli puhtaasti painonpudotuksen tavoittelu ja muutaman sattuman kaupan ja mutkan kautta tänne ajauduin kun tuli pohja vastaan niin fyysisesti kuin henkisestikin, tuota jälkimmäistä en ole tajunnut vasta kuin nyt ihan viime aikoina.
Ekana karppivuonna paino putos -25kg ilman liikunnan lisäämistä, 1,5v foorumilla -32kg ja iski vauvakuume.
Vauvaa yritettiin 1,5v ja sinä aikana paino nousi noin 10kg takaisin.
Kunnes se plussa sieltä tuli niin et jopa pysyi. 12 krt tiedän et meni varhain kesken siis muutaman päivän / viikon jälkeen irtosi ja kierto pysyi samana.
Molemmissa raskauksissa on tulltu se +40kg mikä myös osaltaan kielii sitä, että vajis on ollut jo ensimmäisen lapsen kohdalla,
eli karppausta ei voi syyttää millään tavoin, niinkuin moni sitä mulle on sanonut ja tehnyt.
Elokuussa 2011 syntyi 4,5kg 50cm tytöntyllerö. Hän on mun kuopus, esikoinen täytti marraskuussa 11v. tyttö hänkin.
Jo hyvin varhain huomasin, käytännössä synnärillä jo, että Mariellassa on jotakin erilaista kuin mihin olin esikoisessa tottunut.
Pitkin matkaa oli erinäisiä juttuja mitä mun silmään pisti mut kaikki muut sanoi et no se on ny vaan sitä ja tätä ja tota,
kunnes viime keväänä 2,5v kun oli niin neuvolatäti tuuppas meidät psykologille ja kaksi käyntiä riitti antamaan epävirallisen diagnoosin, Autismi.
Mä olin kuin Naantalin aurinko kun sieltä poistuin, joku muukin oli huomannut Mariellan erilaisuuden, eikä se vaan ollut mun pään sisällä.
Siitä lähti eteenpäin vyörymään asiat ja syksyllä saatiin diagnoosi ja Pori ei yleensä anna alle 5v diagnoosia, hän oli selvä tapaus 3 päivän osastojakson jälkeen.
Nyt hän käy Raumalla päiväkodissa erityisryhmässä missä otetaan todella hienosti hänen tarpeensa huomioon.
Toiminta terapia alkoi syksyllä, mutta jalka-episodin tapahduttua se meni tauolle ja nyt alkaa taas ens viikolla uudestaan.
Puheterapiassa ei vielä oel kun ei tuota puhetta mitä terapioida, mutta PT konsultoi ja on yhteistyössä päiväkodin kanssa.
.
.
.
Ja sitten se oma napa.
Mulla vuosi sitten keväällä diagnotisoitiin normaali kilpirauhasen vajaatoiminta, mikä on puhjennut mitä ilmeisemmin jo 90-luvun puolessa välissä, opiskeluaikoina.
Siitä lääkitykselle, ensin todettiin 4 vkon thyroksiini jälkeen ettei sovi ja ennalta sovittu että sitten vaihdetaan eläinperäiseen.
Sitä söin nyt kesään asti ja ei vaan riittävän hyvä. Vaihto takaisin synteettiseen kesällä ja siihen kylkeen synteettinen T3-lääke Lio.
Lääkäri tiputti T4-osuuden alemmas 150:sta 100:een.
Mulle tuli tosi nopeesti mulle tyypilliset raskausoireet.
Lähes 7 viikkoa jaksoin ja paino nousi reilun kilon viikkovauhtia.
Nostin T4:sen annosta takaisin totuttuun 150:een (lääkärin lupa) ja oireet hävisit viikossa ja paino vakiintui.
Oli korkein mitä ikinä.
Siitä alkoi painon syöksykierre eli söin viljattomasti ja paino tippui reilun kilonkin viikossa.
Salilla kävin pari kertaa viikossa.
Sillä annostuksella nyt mennään ja marraskuussa esikoisen synttärit ja Joulu toi reilut 4kg takaisin mut äkkiikös ne tuosta joutavat pois.
Nyt kaverin kanssa tehtiin vuoden potkimis-soppari ja perustettiin faceen salainen ryhmä vain meita kahta varten.
On paikka mihin laittaa kaikki jutut aj toinen saa luvan kanssa potkia niin paljon ku sielu sietää.
Ollaan samassa duunissa et tauot ainkin vietetään yhdessä, joten ei ees kehtaa syödä mitään mitä ei sais.
Elämä myllertää enemmänkin mut siitä sitten joskus myöhemmin.
Joka päivä yritän käydä laittaas et mitä sitä on tullut syötyä ja vähän sitä omaa napaa kertomassa.
.
.
.
Kiva jos tulet mukaan pitkälle matkalle kanssani.
Kuvissa mää itte Tapanina kun lähdettiin kaverin kanssa "parille"

oli kyl yhdeksän.
Marianna siis 11v isompi tyttö ja Mariella 3v4kk pikkusempi.