karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-30 22:02:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Lammikossa kevein lainein
ViestiLähetetty: 2015-02-04 21:29:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Antaiskohan tää päiväkirja tsempitystä omiin kokkauksiin, sun muihin inspiraatioihin, mene ja tiedä.
Täällä nyt kuitenkin ollaan ja yritetään joukossa kellua :)

Kävin kiloklubilla laskemassa painoindeksin ja se väitti, että normaalipainossa olen ja käski olla laihduttamatta, mutta en nyt sitä ihan kokonaan aio uskoa. Mulla on pituutta 164 cm ja viikonlopun paino oli 59,6 kg. Eihän tuo nyt ihan kovin kamala ees ole, mutta haluan kuitenkin kutistua semmoseksi ehkä 55 kilon kokoiseksi.

Tammikuussa jo aloin elää vähemmillä hiilareilla, mutta en meinaan jaksa alkaa hiilareita laskemaan. Suuntaus on nyt kuitenkin neljässä viikossa ollut laskusuuntainen ja kolme kiloa painosta on lähtenyt. Koko tammikuussa en syönyt yhtään tavallista leipää, en pastaa, riisiä tai perunaa. Suklaaseen sorruin ensimmäisellä viikolla kolmen konvehdin verran ja sen jälkeen en ole karkkeihin koskenut.

Kokkailua olen nyt "harrastanut" harva se päivä, vaikka välillä tuntuu, että ei edes tee mieli syödä mitään. Ja varmaan syönkin ihan hassusti, mut tässä sitä opetellaan, minkä ehditään. Liikuntaa olen lisännyt ja nyt käyn kolmesti viikossa zumbaamassa. Torstaisin on tavallinen zumba, sunnuntaisin steppilaudan kanssa ja maanantaisin käsipainojen kanssa. Kuntosalille olen vielä suunnitellut, jotta jos sinnekin kerran viikossa jaksaisi raahautua, mutta vielä en oo saanu itestäni aikaiseksi puntille lähteä. Perhettäkin pitää jaksaa joskus hoitaa ja niillekin jotain ruokaa välillä tehdä :) vaikka nykyään jauhosoossien teko ei jaksais vähempää kiinnostaa, mut minkäs teet.

Ja jos sitä sit alottas tän ruokaosion:
Aamulla: lasillinen eilen illalla tehtyä smootieta, jossa rahkaa, banaani, vadelmia, mansikoita, pieni sharon ja vähän nesteeksi marjakeittoa ja kuppi kahvia.

Töissä ruokkiksella eilen tehtyä kaalipataa, jonka tein broilerin jauhelihaan ja lisukkeena uunijuureksia. (sipulia, lanttua, porkkanaa ja punajuurta). Hiukka myöhemmin palaverissa pari kupillista kahvia.

Ehtoolla salaattia, tomaattia, paprikaa ja vähän juustokuutioita ja wokkia: kanasuikaleita, herkkusieniä, sipulia wokkivihanneksia, tuorejuustoa ja kermaa. Jälkkäriksi banaanilettuja pari ja päälle mustikoita.

Vettä menee tällä hetkellä liian vähän, en vaan saa sitä tarpeeksi juotua.

Siinä tän päivän sapuskat ja enempää ei olis mahtunutkaan.

ViestiLähetetty: 2015-02-04 22:18:59 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Mitäs jos vaan otat tavoitteksi hyvän olon?
Kun tosiaan, sä oot aivan normaalipainoinen.. :)
Mutta syömisen iloa kuiteski :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2015-02-05 19:01:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos TeijaS, se hyvän olon tavoitteleminen onkin mulla nyt se pääasia. Mahdollisesti siinä sivussa lähtevät pari kiloa ovat kaikki pelkkää bonusta.
Tää päivä ei kyllä ole olojen puolesta ollut ollenkaan hyvä, sillä flunssaa pukkaa ja päivän aikana ääni on häipynyt jonnekin.

Tänään aamusella söin eiliseltä jääneen banaaniletun mustikoilla ja kupin kahvia.
Töissä oli sit eiliseltä jääneen wokin loppu ja vettä ja kahvia kyytipojaksi.
Illalla kaalipataa, salaattia, kurkkua, tomaattia, vähän raejuustoa ja lusikallinen tonnikalaa, juomana smootie.
Iltapalaksi sitten vielä lasillinen smootieta.

Tänään olisi ollut zumba, mut en nyt kyllä kykene menemään. On sen verran flunssainen olo, että menen nyt sohvalle viltin alle köllimään.

ViestiLähetetty: 2015-02-06 16:44:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jäi sitten eiliseltä se iltapala smootie juomatta, mutta otin sen sitten aamupalaksi huonosti nukutun yön jälkeen.
Töissä söin Ehrmanin rahkan mehukeitolla ja kahvin kanssa pienen siivun juustokakkua.
Kotona sitten loput kaalipadasta ja salaattia ja jälkkäriksi kupillinen kahvia.
Iltapalasta en vielä tiedä mitä teen, ehkä juustoleipäsiä tai jotain.

Olo on kyllä ollut koko päivän väsynyt. Flunssa vaivaa ja töissä oli kyllä mielenkiintoista olla, kun ei oikein pystynyt puhumaan, kun ääni on poissa. Ehkä tää tästä viikonloppuna menee ohi.

ViestiLähetetty: 2015-02-07 09:17:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tein sitten eilen iltapalaksi juustoleipäsiä, eri ohjeella kuin aikaisemmin ja nyt taisi löytyä minun suosikkini.
Näitä teen kyllä jatkossakin, kohosivat kivasti. Laitan tähän ohjeen talteen:

2 kananmunaa : vatkataan
2 rkl rahkaa tms.: lisätään munien joukkoon
2 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
1,5 dl mantelijauhetta
3 rkl vehnänlesettä ( mulla ei tota ollut, laitoin kuitulisää mutta vähän vähemmän)
1 rkl siemeniä (laitoin pellavansiemenrouhetta)
Kuivat aineet sekoitetaan ja lisätään taikinan joukkoon.
150 g juustoraastetta lisätään vielä taikinaan.

Sitten uuni päälle 225 C, neljä kökköstä taikinaa pellille ja annetaan kohota, kunnes uuni valmis.
Paistetaan kauniin ruskeiksi n 10- 13 min

Illalla join myös mukillisen kuumaa glögiä punaviinillä, auttamaan kurkkukipuun :lol:

Nyt aamulla sämpylää lisukkeilla ja kahvia, sitten odottaakin reissu kohti Vierumäkeä, jossa ukko on hiihtämässä 24 h hiihtoa. Samalla reissulla tapaan pari sukulaistakin, eli kivaa on tiedossa. En kyllä ota mitään eväitä mukaan, syön siellä sitten sitä mitä on tarjolla.

ViestiLähetetty: 2015-02-07 22:00:57 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Tota ohjetta pitää joskus kokeilla =D>

ViestiLähetetty: 2015-02-07 23:26:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Päivä menikin sitten vähin eväin.
Join päivän aikana kaksi kuppia kahvia.
Ostin tumman leipäsämpylän, josta söin vajaan puolikkaan leivästä ja sen sisukset: salaattia, kinkkua ja juustoa.

Vähän myöhemmin söin yhden pienen grillimakkaran ja pari kulausta jotain makukivennäisvettä.
Kotimatkalla poikettiin sitten snäkärillä ja sieltä otin kaksi kanapihviä salaatilla. Luulin saavani oikeaa kanaa, mutta ne olikin semmosia jauholeivitettyjä kuivia lättyjä. No, nälkä oli kyllä semmonen, että söin molemmat "pihvit" ja salaatin, lisäksi mukillinen smootieta. Nyt olis vieläkin nälkä, mutta yritän tainnuttaa tuntee isolla kupillisella vettä.

ViestiLähetetty: 2015-02-08 10:35:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sunnuntain aamupunnitus.
Jipii, vaaka näytti 59 kiloo, eli paino tippunu 400 g tällä viikolla.

Flunssa vielä vaivaa, nyt on jo ääni palautumassa takaisin, mutta kurkku on kipeä.
Silti kyllä aion tänään mennä zumba steppiin, otan sitten ehkä vähän rauhallisemmin.

Aamu alkoi kahvilla ja juustoleipäsellä lisukkeineen.
Vielä en oo keksiny, mitä tänään söisin ruoaksi.
Jääkaapissa olis kukkakaali ja parsakaalia, tekisköhän niistä gratiinin.
Kukkismuusi ei ole oikein mun suosikeissa.
Se on jotenkuten syötävää just valmistuneena, mutta kylmänä jo pelkkä haju etoo mua.
Sit kaapissa olis pekonia, niitä vois laittaa gratiinin kaveriks. Ou jee, alkaa kuulostaa jo ihan hyvälle suunnitelmat.

Mut ennen ruoanlaittoa edessä olis vähän siivoilua lastenhuoneessa ja jotain pientä puuhastelua.

ViestiLähetetty: 2015-02-08 21:22:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ennen zumbaa tein banaanilettuja ja söin muutaman pikkulettusen ( 5) kahvin kanssa.
Zumbassa en malttanut ottaa yhtään iisimmin ja välillä meinas yskityttää, mut selvisin tunnista ihan hyvillä fiiliksillä ja tuntui tehojakin olevan ihan kunnolla.
Zumban jälkeen kotona odotti valmis kukkis/parsakaaligratiini ja karjalanpaisti. Lisäksi otin vielä loput vanhasta kaalipadan jämästä ja runsas salaatti ja pari isoa mukillista vielä vettä kyytipojaksi.
Iltapalaksi söin loput kolme pientä banaanilettua.

Seuraavalla kerralla aattelin lettuhimon iskiessä kokeilla yhden hiilarin lettuja, kun meinaa nuo banaanit karata käsistä.

Vähän on kyllä nyt alkanut mietityttämään mun onnettoman huono ruokarytmi. Välillä tuntuu, et meen yhden kunnon aterian voimin koko päivän ja sekin sijoittuu usein iltapala aikaan. Nyt pitää alkaa panostamaan työeväisiin vähän paremmin.

ViestiLähetetty: 2015-02-09 20:41:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aamu alkoi kupillisella kahvia ja söin ekan kerran tänä vuonna palan leipää.
Tumma Real, leivän päälle pari sivua kinkkua, juustoa ja kurkkua.

Työpäivä oli melko kiireinen, mut eväät ehdin syödä rauhassa.
Mukana oli kaks huiluntuhti makkaraa ja wokkivihanneksia. Kahvia jälkiruoaksi.
Iltapäivällä söin yhden banaanin.

Kotiin päästyäni oli karmee nälkä, mutta en syönyt mitään, kun oli puol seitsemään meno zumbaan.
Vasta treenien jälkeen tei itelleni kahden munan kinkkumunakkaan ja smootieta, jossa oli kermarahkaa, banaani, mansikoita, sharon ja vähän mehukeittoa laimennukseksi.

Nyt paljastan mun tän hetkisen paheeni ja se on paholaisen hillo.
Mä en pysty syömään munakasta ilman sitä, vaikka siinä on ihan sikana sokeria.
Mut mä laitan sitä vaan reilun ruokalusikallisen, just sopivasti et se peittää munan makua.

ViestiLähetetty: 2015-02-10 20:55:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tiistai aamun starttasin mukillisella smootieta ja kahvia.
Aika yksitoikkoiselta alkaa vaikuttamaan ruoat, kun en oo nyt jaksanut perehtyä uusiin resepteihin
eli töissä ja kotona ehtoolla söin sitten satsin karjalanpaistia ja gratiinimössöä.
Iltapalaksi jälleen smootie.

Olo on ollut vähän puolikuntoinen. Flunssainen olo ja ääni vieläkin vähän maassa, yskittää ja kurkku kipeä.
Mutta ei yhtään kuumetta, eli töihin on mentävä. Väsyttäisikin huonosti nukuttujen öiden jälkeen.
No ei auta valittaa, on sitä joskus asiat olleet paljon huonomminkin.

Tänään kaupassa käydessäni kävelin markettisilmälasihyllylle ja ostin itelleni +1,5 vahvuset lukulasit alle neljällä eurolla ja avot, maailma on totisestikin kirkastunut. Miten ihmeessä mä olen aikaisemmin nähnyt lukea mitään tuoteselosteita ruokapakkauksista, mutta nyt näkee jos lasit vaan sattuu tulemaan kauppaan asti mukaan :)

ViestiLähetetty: 2015-02-12 07:26:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilen olin ihan kamalanväsynyt, en töitten jälkeen jaksanut oikein mitään tehdä, paitsi vähän ruokaa värkkäsin.

Aamupalaksi söin juustoleipäsen lisukkeineen ja pari kuppia kahvia.
Ei tehnyt oikein mitään mieli ja töihin tulikin sitten otettua vaan kermarahkapurkki.
Töissä oli mehukeittoa ja sötkötyksen päälle laitoin ruokalusikallisen mysliä.
Kotona sitten värkkäsin monta päivää kaapissa lojuneesta kesäkurpitsasta uuniin täytettyä kurpitsaa ja wokkia kinkkusuikaleiden kanssa + runsas salaatti.
Iltapalaksi mukillinen smootieta.

Tänä aamuna taas juustoleipänen ja kahvia.

ViestiLähetetty: 2015-02-12 21:31:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eiliseltä jäi paljastamatta, että palaverissa syötiin 70 % tummaa suklaata ja minä otin myös jokusen palasen.
Ei olis kannattanu, sillä koko iltapäivän oli maha kipeä.

Mutta tänään siis sitten lounaaksi söin loput kesäkurpitsat ja wokkia.
Kotona otin välipalaksi banaanin koska en ennen zumbatreenejä halunnut mitään tuhdimpaan.

Illalla ei tehnyt mieli syödä mitään, mutta tein kuitenkin juustoleipäsen lisukkeineen.

Huomenna on taas jo perjantai ja pääsen aikaisin töistä. Ajattelin mennä ehkä kebabbilaan hakemaan kebabsalaatin tai sitten menen kiinalaiseen lounaalle ja syön kaikkia ihania kasviksia. No katsotaan nyt, mitä sitten huomenna tekee mieli vai tekeekö mitään.

ViestiLähetetty: 2015-02-12 23:37:09 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Ravinteikkaalla vähähiilihydraattisella ruokavaliolla on sellainen tapa, että laihduttaa lihavat, lihottaa (liian) laihat.

ViestiLähetetty: 2015-02-13 17:42:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Pertsi aamu "perinteisesti" juustoleipäsellä ja kahvilla.
Työmaalla tänään banaani, omena ja kolme tummasuklaa konvehtia kahvin kanssa.
Tuota sulkaan syöntiä täytyy tarkkailla, kun sille antaa pikkusormen, kohta alkaa kahmia jo koko kädellä :roll:

No, muutenkin olen päättänyt ottaa tämän viikonlopun rennosti ja sunnuntain puntarin ajatelin unohtaa kokonaan.

Töistä päästyäni mietin, että mihkä menen syömään ja sorruin sitten subwayn päivän subiin, joka oli vege. Juomaksi otin coca-cola zeron. Ah ja voi, että olikin niin taivaallisen hyvää, paitsi osan leivästä jätin syömättä, kun se ei niin maistunut sit kuitenkaan niin hyvälle kuin muistin :)

Jostain syystä nyt ottaa vähän pattiin se, että ajatukset pyörii koko ajan ruoan ympärillä. Nytkin pitää miettiä, että mitä sitä jaksais ehtoolla tehdä iltapalaksi, kun oikein mitään ei tee mieli. Ja muutenkin tuntuu, että keittiössä tuhraantuu nyt ihan hirmuisesti aikaa. Eka pitää valmistaa muulle katraalle jotain niille kelpaavaa mättöä ja sit pitäs jaksaa vielä vääntää itelleenkin jotakin "sopivaa" syötävää.

Tuolla resepteissä ja eri foorumeilla on toinen toistaan ihanampia annosten kuvia, vaan kuinka niitä jaksaa alkaa vääntään. Ja isäntä kävi tänään kaupassa ja mätkäs kauppakassin pöytään. "Ostin sulle vähän HK lenkkiä, kun ne oli tarjouksessa". Just joo, teki sen varmaan ihan tahallaan, kun tietää, etten mä syö HK:ta vaan esim. huiluntuhtia. Kai mäs it väännän niille viikonloppuna jotain makkarasoppaa tjms.

Joo nyt pari kuppia kahvia ja jatkan siivousta, että huomenna saa vaan lorvia :)

ViestiLähetetty: 2015-02-14 07:30:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Huomenta vaan.
Sitä kun saisi nukkua, ni sitten ei nukuta. Muu sakki lähti pika reissulle Haminassa käymään, eli olenkin sitten tän päivän itekseni kotona.
Tosin äiti lupas käydä kylässä puolilta päivin, mut muuten olen yksin kotona.
Tätä ei olekaan tapahtunut niin pitkiin aikoihin, etten edes muista.

Eilen sain viimein inspiksen iltapalaan ja tein juustoleipäsiä ja juusto-pekoni-uunimakkaraa.
Leipästä en syönyt mutta yhden makkaran, gratiininlopun ja salaattia meni lautasellinen. Ja ihan ähky olin täynnä.

Nyt aamulla sitten kahvia ja leipänen ja miettimään, että mitä sitä tänään tekis.

ViestiLähetetty: 2015-02-15 12:25:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilinen ruoka olikin sitten uunikasvikset ja huiluntuhtimakkara sulatejuustokuorrutuksella.

Ehtoolla olin omien lasteni ja siskon porukan kanssa hohtokeilaamassa ja sitten ravintolassa syömässä.
Keilahallilla otin yhden sidukan.
Ravintolassa söin broilerin rintaa tomaattisessa kastikkeessa ja juomaksi join yhden oluen.

Kotona sorruin vielä kahteen olut tölkilliseen ja sitten ei tehnyt enää tippaakaan mieli.
Nukkumaan menin tosi myöhään ja tänään heräsin puol kakstoista :)

Nyt takas ruotuun. Juustoleipänen ja kahvia. Muulle populalle on jo perunat kiehumassa, itelleni pistin porkkanoita tulemaan. Uunikasviksia on vielä jäljellä, että niitä sitten ja joku lihaisa lisuke pitäs kai sit vielä keksiä. Pitää vissiin alkaa tonkimaan pakastinta, jos siellä olis jotain.

ViestiLähetetty: 2015-02-15 20:29:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Juu ei sitten tehnyt mieli syödä mitään. Ennen zumbaa söin yhden banaanin.
Zumban jälkeen oli nälkä. Tein tonnikala, tomaatti, sipuli, paprika, juustoraaste munakkaan ja smootien, johon laitoin hedelmiä, rahkaa, mehukeittoa ja palautusjauhetta mitallisen.

Ja tein muutes ennen syömistä vastoin suunnitelmaa ja kävin vaa'alla. Ei olis kannattanu, sillä lukema oli taas yli 60 kg. Ja tiedän, kannattas punnita aamusin ennen syöntiä, joo, mut siis ei yhtään nyt tunnu kivalta.
Tällä hetkellä tää "karppaus" tuntuu kärvistelyltä, kun tulosta ei tapahdu. Hyväkarpista pitäs varmaan alkaa tiukemmalle linjalle, mut en millään haluais jättää marjoja ja hedelmiä pois. Ja tietty sit pitäs luopua myös porkkanoista ja punajuuristakin. Mitähän mä sitten oikein söisin.

Mä tarvisin nyt personal treinerin, joka sanois mitä pitää syödä ja milloin.
Olis varmaan helpompi, kun olis valmis ruokalista koko viikoksi valmiina.
Nyt alan oikeesti miettimään myös yhtä salipäivää näitten zumbatreenien lisäksi. Haluan reisiin ja keskivartaloon pikkusen lihaksia ja sitä myöten pikkasen vielä timmimmän vartalon.

ViestiLähetetty: 2015-02-16 10:35:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ota multa tää sairastelu, niin varppina tippuu :D Eka oli vatsatauti (mikään ei pysyny sisällä) ja nyt flunssa (nokka tukossa, silmiä polttaa ja aivastuttaa = ei mikään maistu) ja painoa tippunu yli 2 kg .... 8)

ViestiLähetetty: 2015-02-16 16:54:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos fatalji, mutta ei kiitos. Ennemmin pysyn tällasena, kuin jotain tauteja.

Tänä aamuna taas juustoleipänen ja kahvia, töissä yksi broitsunkoipi ja uunikasviksia + kahvia.
Kotona smootie + banaani ennen zumbaa. Iltapalaa sitten mietin zumbailujen jälkeen ,mutta tänään en varppina syö munakasta. Alkaa munat siinä muodossa tulla jo korvista pihalle. :lol:

Tein iltapalaksi salaatin: lehtisalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, tonnikalaa, raejuustoa ja vähän philadelphia sulatejuustoa, sekä vähän salaatinkastiketta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00