Antaiskohan tää päiväkirja tsempitystä omiin kokkauksiin, sun muihin inspiraatioihin, mene ja tiedä.
Täällä nyt kuitenkin ollaan ja yritetään joukossa kellua

Kävin kiloklubilla laskemassa painoindeksin ja se väitti, että normaalipainossa olen ja käski olla laihduttamatta, mutta en nyt sitä ihan kokonaan aio uskoa. Mulla on pituutta 164 cm ja viikonlopun paino oli 59,6 kg. Eihän tuo nyt ihan kovin kamala ees ole, mutta haluan kuitenkin kutistua semmoseksi ehkä 55 kilon kokoiseksi.
Tammikuussa jo aloin elää vähemmillä hiilareilla, mutta en meinaan jaksa alkaa hiilareita laskemaan. Suuntaus on nyt kuitenkin neljässä viikossa ollut laskusuuntainen ja kolme kiloa painosta on lähtenyt. Koko tammikuussa en syönyt yhtään tavallista leipää, en pastaa, riisiä tai perunaa. Suklaaseen sorruin ensimmäisellä viikolla kolmen konvehdin verran ja sen jälkeen en ole karkkeihin koskenut.
Kokkailua olen nyt "harrastanut" harva se päivä, vaikka välillä tuntuu, että ei edes tee mieli syödä mitään. Ja varmaan syönkin ihan hassusti, mut tässä sitä opetellaan, minkä ehditään. Liikuntaa olen lisännyt ja nyt käyn kolmesti viikossa zumbaamassa. Torstaisin on tavallinen zumba, sunnuntaisin steppilaudan kanssa ja maanantaisin käsipainojen kanssa. Kuntosalille olen vielä suunnitellut, jotta jos sinnekin kerran viikossa jaksaisi raahautua, mutta vielä en oo saanu itestäni aikaiseksi puntille lähteä. Perhettäkin pitää jaksaa joskus hoitaa ja niillekin jotain ruokaa välillä tehdä

vaikka nykyään jauhosoossien teko ei jaksais vähempää kiinnostaa, mut minkäs teet.
Ja jos sitä sit alottas tän ruokaosion:
Aamulla: lasillinen eilen illalla tehtyä smootieta, jossa rahkaa, banaani, vadelmia, mansikoita, pieni sharon ja vähän nesteeksi marjakeittoa ja kuppi kahvia.
Töissä ruokkiksella eilen tehtyä kaalipataa, jonka tein broilerin jauhelihaan ja lisukkeena uunijuureksia. (sipulia, lanttua, porkkanaa ja punajuurta). Hiukka myöhemmin palaverissa pari kupillista kahvia.
Ehtoolla salaattia, tomaattia, paprikaa ja vähän juustokuutioita ja wokkia: kanasuikaleita, herkkusieniä, sipulia wokkivihanneksia, tuorejuustoa ja kermaa. Jälkkäriksi banaanilettuja pari ja päälle mustikoita.
Vettä menee tällä hetkellä liian vähän, en vaan saa sitä tarpeeksi juotua.
Siinä tän päivän sapuskat ja enempää ei olis mahtunutkaan.