karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 10:59:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Valovoimaisen HH+P+R 2012
ViestiLähetetty: 2012-01-14 18:40:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
14.1.2012 Aloitan uuden vuoden kunniaksi uuden ruokapäiväkirjan. :D
Edellinen päiväkirja löytyy täältä viewtopic.php?f=11&t=25636
Hieman taustoja: Olen aloittanut karppauksen ensimmäisen kerran vuonna 2007, jolloin homma alkoi aikamoisella kompastelulla, vain kokeakseen on off suhteen alun 2008. Vuonna 2009 pudotin painoani lähes parikymmentä kiloa ja opin laskemaan makroja. Vuosi 2010 ja 2011 on mennyt laihtumalla ja lihomalla -syihin nyt menemättä. Mikään tietopankki mä en ole edelleenkään, mutta yritän parhaani. Otan vastaan kommentteja, ajatuksia, kannustuksia sekä risuja. Uusi vuosi, ja uusi ruokapäiväkirja. =D> Aloitan merkinnät maanantaista lähtien.

Tervetuloa mukaan tälle ruokamatkalle!

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-14 18:47:35 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Eka!!!! :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-14 18:55:22 
Poissa
Hupsukarppi
Hupsukarppi

Liittynyt: 2011-07-21 21:47:43
Viestit: 5916
Toisena ennätin mukaan Ruokamatkailemaan :smt039

_________________
Redheads Do It Better :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-14 19:27:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
Hihii! Piinis on mun luottomimmi! Sä opetit mulle makrojen laskemista. :mrgreen: Ja se on erityisen mukavaa, koska mä olen jonnin verran lukutyyppiä, mutta en suinkaan omista laskupäätä.
Ja MarjoL on myös erityisen tervetullut. :smt041

Jos joku on Pallis porukkaa, niin miulta löytyy päiväkirja kuvineen siltäkin puolelta. :wink:

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-14 20:04:12 
Poissa
remppakarppi
remppakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 10:58:17
Viestit: 7689
Meitsi on mukana! :smt006

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-14 20:10:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
Bandita kirjoitti:
Meitsi on mukana! :smt006


Jei! =D> :smt026

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-14 21:40:39 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-27 21:05:11
Viestit: 19673
Valovoimainen kirjoitti:
Hihii! Piinis on mun luottomimmi! Sä opetit mulle makrojen laskemista. :mrgreen: Ja se on erityisen mukavaa, koska mä olen jonnin verran lukutyyppiä, mutta en suinkaan omista laskupäätä.


Ja se olis kauheen kiva et se myös jossain näkyis et voi opettaa kenellekkään yhtään mitään... :smt019

Vai päteeekö tähän se vanha totuus ettei tarvi osata itse opettaakseen toista...? :roll:

Nyt on vaan jotenkin paska fiilis... :lol:

"Elämää, ei sen enempää......" :smt034

Mut siihen voit luottaa et oon aina sun messissä... :smt058


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-14 22:20:47 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
Hopssan ja plompssis :smt006

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-14 23:11:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
piinastiina kirjoitti:
Ja se olis kauheen kiva et se myös jossain näkyis et voi opettaa kenellekkään yhtään mitään... :smt019


Piinis: Kyllähän sä osaat - kyse lienee enemmänkin siitä, että sulla on ollut paljon muuta mielessä. Yhden tuhisijan verran. :smt049
nireina: Kiva kun siekin olet messissä. =D>

Mä olen kuulkaas suunnitellut jo aika pitkälti syömiseni ensi viikoksi. Olen niin innoissani! Luvassa on leivontaa ja kokkausta! Molemmat reseptikirjat ovat käytössä, ja tulemme tutustumaan myös Karppaajat-lehden resepteihin tulevaisuudessa. (Itse lehdestä kerron myöhemmin ihan muuta kautta.)
Makrot tulevat olemaan vanhat tutut HH 20+ P 70 + R 120-150.
Itse voin olla rasvan kanssa hieman keveämmin mielin, mutta olen oppinut ettei hiilareiden ja proteiinien kanssa sovi lipsua. [-X Heti paino junnaa tai alkaa nousemahan. Katsotaan sitten tulevaisuudessa kuinka ylläpito pistetään sujumaan. Olen mukana myös Humpuukilla hotiksi kampanjassa oma sivu: http://karppaus.info/kilot/jasen.php?id=8801 , jonka kautta voi sitten seurata painossa tapahtuvia muutoksia. Näen siellä mielellään käyrän joka viistää alaspäin - oli tahti mikä tahansa.

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-16 13:51:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
16.1.2012 maanantai ja tämän ruokapäiväkirjan ensimmäinen päivä. Tiistai mennään samoilla eväillä.

Aamiainen
100g pekonia
100g tomaattia
2 paistettua kananmunaa
HH 3,8 + P 25,4 + R 54,1

Päivällinen
Kanapinaattikastike Kanapinaattikastike HH 5,6 + P 30 + R 32
(Kanapinaattikastike 4 annosta: 400g marinoimatonta kanaa, 150g sipulia, 3 pussia pakastepinaattia, luraus kermaa. Mausteita oman maun mukaan.)
ja 100g ruusukaalia HH 1,9 + P 1,4 + R 0,5
Tähän mennessä makrot HH 11,3 + P 56,8 + R 86,6

Ilta
2 viipaletta kookosleipää metukalla ja juustolla
arvio yhteensä HH 2,5 + P 10 + R 20
ja muutama kuppi kermakahvia, joista tulee 2 g HH, mutta muita makroja en nyt muista...

Makrot yhteensä tälle päivälle (jossa mukana kermakahvin HH, vaan ei P tai R) HH 15,8 + P 66 + R 106
HH: 16 g (5 E%) + P: 66 g (21 E%) + R: 106 g (74 E%) = 1282 kcal

Lisää rasvaa!! :smt035 Taidan laittaa ruusukaalien päälle voita.

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-17 21:05:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
17.1.2012 ja aika lailla samat eväät kuin eilen

Aamiainen
100g pekonia
100g tomaattia
2 paistettua kananmunaa
HH 3,8 + P 25,4 + R 54,1

Päivällinen
Kanapinaattikastike HH 5,6 + P 30 + R 32
ja 100g ruusukaalia HH 1,9 + P 1,4 + R 0,5

Ilta
Ahneus iski jä söin 3 viipaletta kookosleipää juustolla
arvio yhteensä HH 3,6 + P 13,2 + R 27,8

ja jälleen muutama kuppi kermakahvia, joista tulee 2 g HH, mutta muita makroja en nyt muista...

Päivän makrot HH: 17 g (5 E%) + P: 80 g (23 E%) + R: 114 g (73 E%) = 1414 kcal
Mukaan ei ole laskettu ruusukaalin päälle laitettua voita. Perusaineenvaihduntani on 1785 kcal, ja pyrin päivittäin nauttimaan noin -200g koska en tällä hetkellä tee "istumatyötä" kummempaa. Pitää vaan huolehtia ettei mene kroppa säästöliekille.

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-17 21:31:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
Ja koska huominen ruoka on suunniteltu, on totuus tässä:
18.1.2012 keskiviikko, jolloin viedään kirpparille tavaraa myyntiin.

Aamu
Kookosvuokaleivät juustolla arvio 2,5 + 10 + 20
2 kananmunaa 0,6 + 24 + 34

Päivällinen Balsamicopossu (Ateriakirja s.66) ja Valkosipulipavut (Ateriakirja s. 136)
yht. 8,3 + 65,2 + 48,9

Illalla Mansikkasmoothie (edelleen samasta kirjasta s.262)
7,4 + 2,9 + 24,1

Pari kahvia taas päälle. :wink: 2 hiihoo hiilaria

Ja makrot HH: 21 g (6 E%) + P: 102 g (28 E%) + R: 107 g (66 E%) = 1455 kcal

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-19 14:32:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
19.1.2012 jolloin tohtorisetä vei mun luomen. Jos tänään saisin lisättyä sitä rasvaa...

Aamulla 0,5 dl kuohukermaa suoraan kitaan - ooooh shit miulla on terveydenhoitajalle aika! Viuh ja Valovee oli ovesta ulkona.
Tulin kotiin ja tein brunssin: Hot dogeja ja munakasta sekä kermakahvia.
Munakas 1,1 + 7,6 + 21,8
1/2 annos hot dogia 0,85 + 9,35 + 10,9
Kermaa meni aamusta yhteensä 1dl 3 + 2 + 35
Aamun makrot siis yhteensä 5 + 19 + 68

Päivällinen Hot dogs (s.188 Ateriakirjasta) 1 annos
1,7 + 18,7 + 21,8
Varmaankin 2-3 ruokalusikallista n.50-60g majoneesia arvio: 0,5 + 0,6 + 41 (korjaan myöhemmin jos menee ihan syteen ja saveen)
Tähän mennessä makrot 7,2 + 38,3 + 131

Illalla Pekonisalaatti jossa on salaattia, 50g tomaattia, 20g majoneesia, 100g pekonia sekä juustoraastetta. 3 + 12,6 + 54,1

Päivän makrot siis yhteensä HH: 10 g (2 E%) + P: 51 g (11 E%) + R: 185 g (87 E%) = 1909 kcal No nyt alkaa olla rasvat kohdillaan. =D> Yllättävän matalat hiilarit...

muokkaus: Nyt tuli niin hirveä ahdistus hiilareiden vähäisyydestä, että kiellon päälle mansikkasmoothie 7,4+2,9+24,1. Kyllä nyt rasvat paukkuu!! ja makrot muuttuu.

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-19 21:41:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
20.1.2012 ruoka on jo mielessä vaikka ei nälkä olekaan.

Aamulla kokeillaan Karppinen leipää 2 viipaletta yhden viipaleen makrot 4+2,8+1,6
Kaksi paistettua kananmunaa 0.3+12,8+16,9
8,3+18,4+20,1
Päälle ruokalusikallinen kookosöljyä kermakahvin kyytipojaksi. 2 g HH

Päivällinen Hot dogs (s.188 Ateriakirjasta) 1 annos
1,7 + 18,7 + 21,8
Varmaankin 2-3 ruokalusikallista n.50g majoneesia arvio: 0,5 + 0,6 + 41 (korjaan myöhemmin jos menee ihan syteen ja saveen)
Jälkiruoaksi Oopseja (s.295 Reseptikirja) kaksi oopsia 1+9,2+13 desillä kermaa 3 + 2 + 35

Illalla Pekonisalaatti jossa on salaattia, 50g tomaattia, 20g majoneesia, 100g pekonia sekä juustoraastetta. 3 + 12,6 + 54,1

Päivän makrot siis HH: 20 g (4 E%) + P: 62 g (12 E%) + R: 185 g (84 E%) = 1993 kcal

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-20 21:33:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
Viikonloppu on tulossa. Luvassa on reissu ystävän luo ja turhat paineet on pudotettava harteilta. Ystävä tietää, että olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja on luvannut ottaa sen huomioon.

21.1.2012 lauantai

Aamulla Hot dogs (s.188 Ateriakirjasta) 1 annos 1,7 + 18,7 + 21,8
Munakas 1,1 + 7,6 + 21,8
Muutama kermakahvi 2 g HH

Aikainen lounas nautitaan kaverin luona. Luvassa on kasviksia ja lihaa.
Illalla ennen ulos lähtöä nautimme kuulemma thaimaalaisvaikutteisen keiton.
Luvassa on alkoholiton illan vietto Chisun keikan villitessä meidät. :mrgreen:
Yöpalaksi olen varannut vielä yhden annoksen hot dogeja. Ihan varmuuden vuoksi. :wink:

22.1.2012 sunnuntai

Aamulla nautimme pekonia ja kokkelia
Aamupäivän makaamme sängyssä ja katsomme Sinkkuelämän jaksoja. :lol:
Otan mukaan muutaman Oopsin ja sovimme, että kohtuu sitten mässäilyssä. Vinkkasin että
voisin syödä vaikka vähän pähkinöitä tai jotain.

Sitten illaksi kotiin ja pitää päivitellä tuolloin mitä syön. Nyt ei ole hajuakaan.

Uskoakseni kaikki menee ok, vaikka en viikonloppuna makroja laskekaan. Toivotaan parasta. [-o<

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-20 22:56:06 
Poissa
Hupsukarppi
Hupsukarppi

Liittynyt: 2011-07-21 21:47:43
Viestit: 5916
Ihanan kuuloset suunnitelmat ja ihana on myös ystävä joka huomioi sun ruokavalion.
Ei muuta kuin Oikein Mukavaa Viikonloppua
Kuva

_________________
Redheads Do It Better :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-21 12:25:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
Kiitos! :hug: Sitä samaa sinulle.

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-23 19:33:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
Proteiinipippalot on ohi. Maanantai 23.1.2012 on ihan eri maata.

Aamulla kolmen munan kokkeli 1,5+7,6+22
2 viipaletta Karppista 2x4+2,8+1,6
reilulla juustolla (noin 50g) 0+10+16

Päivällä Oopseja (s.295 Reseptikirja) kaksi oopsia 1+9,2+13
desillä kermaa 3 + 2 + 35

Illalla Karppipitsaa, jonka yhden annoksen pohja on 3,5+7,4+3
Päälle tulee tomaattipyrettä, mozzarellaa, kebablihaa, juustoa.
Arvio annokselle on siis 5+15+20

HH: 25 g (7 E%) + P: 65 g (17 E%) + R: 129 g (76 E%) = 1521 kcal
Mistä mä revin näitä liian vähärasvaisia päiviä?!

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-23 19:59:41 
Poissa
remppakarppi
remppakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-19 10:58:17
Viestit: 7689
Valovoimainen kirjoitti:
Mistä mä revin näitä liian vähärasvaisia päiviä?!


Entisestä elämästä? Tottumuksesta? :smt017

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-24 11:02:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
Bandita kirjoitti:
Valovoimainen kirjoitti:
Mistä mä revin näitä liian vähärasvaisia päiviä?!


Entisestä elämästä? Tottumuksesta? :smt017


Ei mulla ole mitään rasvaa vastaan, ei missään nimessä. Nyt en vain saa sitä upotettua tarpeeksi... Eikä hotsittaisi taas alkaa juomaan kermaa suoraan purkista, mutta niin se kai on tehtävä. Otin tänä aamuna kookosrasvaa kahvin kanssa teelusikallisen. Pitänee punnita sekin. :lol:

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)