karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 08:54:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-11 21:10:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-06-10 17:36:38
Viestit: 20
Hei kaikki!

Täällä kohta 27v naisen alku. Heti alkuun ne karseat aloitusmitat eli 160cm pitkä ja karseat 152.4kg leveä.

Ideana päästä ketoosiin :) Hiilaritonta historiaa on mutta se kaatui siihen että koulu alkoi ja rahat oli lopussa. Pari viikkoa sitten valmistuin kahden vuoden raatamisen jälkeen ja nyt onkin taas vähän enemmän elämiseen rahaa..

Aina olen ylipainoinen ollut ja siitä olisi nyt kiva päästä eroon :) Kirjoittelen tuolla Vonkaleiden puolella enemmän höpinöitä ja tänne keskitän ruokapäiväkirjani :) Ja saa enemmän kuin mielellään kommentoida ja vinkkailla vaikka kokenut olenkin tässä touhussa jo :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-11 21:18:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-06-10 17:36:38
Viestit: 20
Ja tän päivän eväät olis tässä;

Aamupala:
- Kylkisiivuja
- Raejuustoa
- Kurkkua
- Kruunumajoa

Päivällinen:
- 3 grillimakkaraa (Camping chili-sulatejuusto) (oli ihan karsee nälkä)
- Kurkkua

Iltapala:
- Smoothie jossa mansikoita, kreikkalaista jugua, mantelimaitoa ja chiasiemeniä

Päivän makrot
HH 31g // Rasva 151g // Prot 98g

Iltapalan jälkeen oli yllättävän sopiva olo, jess. Kookosöljyteetä ois mieli tehny mutta jäi nyt juomatta, onhan tuossa tuota rasvaa ihan riittävästi tai ainaki lähelle sitä. Hiilarit haluisin yrittää pitää max 20-25g, nyt keskityn siihen vielä vähän enemmän. Ostin mansikoita rasiallisen niin ne vähän nostaa.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-12 09:49:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-28 11:57:27
Viestit: 1098
Tervetuloa jengiin :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-12 11:59:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Tervetulotoivotus täältäkin. Näyttää että olet jo ottanut selvää ja suunnitellut tuota alkamista ihan hyvin eli ihan mukavalta näyttää.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-12 21:34:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-06-10 17:36:38
Viestit: 20
Kiitos Fatalji ja mlv! :) Joo tää on jo tuttua puuhaa, osaan syödä aikalailla oikein jo ilman punnaamistakin mutta kun taukoa on ollut ja haluan pysyä kurissa niin nyt lasketaan ainakin pari kuukautta jokainen suupala, tulee vanha tatsi sit viel paremmin mieleen :)

Nyt vähän väsyttää niin laitan makrot aamulla, rupeen nyt nukkumaan :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-13 15:34:07 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26440
:smt039


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-13 23:02:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-06-10 17:36:38
Viestit: 20
Ooo :smt006

Äh, tänään on tehny mieli vaikka mitä mutta jess en oo sortunu! Kauppareissulla taistelin jätskihimoa vastaan,täytyy käydä ostamassa sellaset jätskitikkumuotit ja tehdä omaa jädeä :P

Hiilari paukkuu silti. Syynä mansikat. Aamupalaksi ja iltapalaksi on nyt tullu tehtyä smoothiet johon laitan mansikkaa ja se nostaa hiilaria. Haluisin kuitenkin pitää ne siinä 20g per päivä.

Antakaa joku mulle vinkkiä smoothieen jossa ois marjaisa maku mutta ei niin hitsisti hiilareita...

Päivän eväät:

Aamupala:
Smoothie jossa kreikkalaista, mansikoita,mantelimaitoa

Päivällinen:
2 naudan ulkofilepiffiä (piti tehä kumpikin että ei mee hukkaan)
Salaattia jossa friseetä, majoa, kurkkua ja mozzarellaa

Iltapala:
Smoothie jossa kuoharia, kreikkalaista, mansikoita, mantelimaitoa ja loraus vanilja soijamaitoa

Makrot:
HH 38g (18g liikaa siis...) // Rasva 129g (liian vähän...piti juoda kookosöljytee mutta sitten tulikin äkkilähtö kaupingille moikkaamaan ystävää) // Prot 84g (ihan suht ok,vähenmän 75g kunhan tää nälkä alkaa tasottumaan viikon sisään)

En oo ikinä ennen maistanut noita mantelimaitoja jne mutta nyt rohkenin kokeilemaan ja menee ne ainakin smoothiessa :)

Kävin myös ostamassa ketostiksejä, näkee vähän konkreettisesti tikulta että miten noi mun hiilarirajat nykysin toimii, kun on esim. Tää kilpparin vajakki nykysin, se on mulle vielä ruokapuolen hommissa vähän vieras asia mutta pitää alkaa siihen perehtymään tässä enemmän.

Tällä hetkellä karppisivua joudun selaamaan pelkästään puhelimen selaimella ja se on tosi ärsyttävää, oon ollu yli vuoden ilman tietokonetta mutta nyt onneksi kummitätini haluaa lahjottaa mulle vanhan koneensa,saan sen kun se tulee seuraavan kerran vanhemmilleen eli mun isovanhemmille kylään.

Nyt, jakso Bel Airia netfilixstä ja nukkumaan, aamulla aikanen herätys kun on erään perheen naisten ulkoasun kuntoon laitto rippijuhliin ja sitten vauhdilla kotiin tekemään yksi isompi hiusten vaalennus ja värjäysprojekti.

Hyvää yötä! :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-14 07:47:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-06-10 17:36:38
Viestit: 20
Aamupaino 151.1kg eli plussalla mennään...

Suuta kuumottaa ja pahoinvoiva olo, en äsken muistanu tehä ketostiksiä mutta täytynee illalla testailla miltä näyttää.

Nyt on lähettävä töihin...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-14 07:53:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6872
Mukavaa työpäivää ja toivottavasti lämpenevää kesää. Muistan kyllä sinut
hienoa että olet saanut omalta alaltasi työtä :)

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-14 08:31:08 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26440
Miksi manteli- ja soijamaito? Ensin aattelin, et ootko maidottomalla, mutta sitten ei kun on kreikkalaista ym... Oisko noi niitä "vuoden turhakkeita" jollain tavalla... Meniskö jugu, kuohukerma ja kermarahka pohjaksi? Avocadosta saa paksuutta ja "pehmyttä" kans. Mut tuo lisää hiilaria...vVadelma ja mustikka taitaa olla jossain määrin mansikkaa vähempihiilarisia kuin mansikka.
Täällä vähiten hiilaria sisältävät marjat: http://www.fineli.fi/topfoods.php?compi ... 0g&lang=fi


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-14 12:21:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-06-10 17:36:38
Viestit: 20
Virpi, jee kiva! Kiitos! Tänään aamulla oli jo ihan lämmin mutta nyt näyttää siltä että iltaan mennessä tulee taas vettä..huoh.

Ooo, ajattelin kokeilla varsinkin sitä mantelimaitoa kun saa löysempää smoothieta aikalailla hiilarittomasti ja olen pohtinut että jos jossain vaiheessa kokeilis maidotonta niin se korvaisi sitä. Mulla nimittäin päänahka oireilee jostain ruuasta mutta kun ei tiedetä mistä niin sitä täytyy alkaa kokeilemaan, lääkäri ehdotti maidotonta. Muttakun se kerma on niiin hyvää ja sallittua :D Kiitos linkistä, menen tsekkaamaan! Joo avocadoa haluisin käyttää muttakun se rakenne, se ällöttää ihan suunnattomasti, oon kokeillu sitä smoothiessa jne joskus ja yökk. Voisi kyllä kokeilla uudelleen. Siitä saisi kuitenkin hyvää rasvaa.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Fatsyn ruokapäivis
ViestiLähetetty: 2015-06-14 20:23:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-01 23:36:21
Viestit: 343
Tervetuloa! :smt039

Omasta kokemuksestani niin maitotuotteet nostaa helposti hiilarimäärät sinne 20-25 g ulkopuolelle, varsinkin "vähärasvaisemmat" kuten kreikkalainen jugu, kun niitä syö helposti enemmän kerralla kuin rasvaisempia, kuten kerma ja ranskankermat.

Niin, ja pienenä kesävinkkinä. Mansikat vispikermalla on paljon herkullisempaa kuin jäätelö! Aina välillä kesäisin sorrun ostamaan jäätelön, eikä se koskaan maistu yhtä hyvältä kuin ennen. Sellainen vähärasvainen, keinotekoinen maku... :smt019

Miten olisi kookosmaidon/-kerman lisääminen smoothien? Siitä saa kivasti rasvaa ja vain vähän hiilareita.

_________________
Karppausta vuodesta 2012.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)