Kiitos kommenteista. Olen tässä välivuosien aikana opiskellut, oma näkökulma ja ymmärrys erilaisten tutkimusten laatuun ja lähteisiin on laajentunut huomattavasti. En enää suhtaudu tähän painonpudotukseen, lautasmalliin tai kaappaukseen niin mustavalkoisesti. Olen nähnyt myös onnistumisia, joista voi kiittää vain ja ainostaan vähähiilihydraattista ruokavaliota.
Kaivoin tuo Heikkilän perusopuksen kaapista ja aion myös lukea sen. Eenfeldin kirjaa ei vielä ole, mutta helposti lienee saatavilla.
On totta, että päätös toteuttaa " jotain linjaa" varmasti auttaa asiaa. Olen tehnyt elämässäni isojakin päätöksiä ja pitänyt niistä kiinni. Ruokailun ja painonpudotuksen suhteen en ole onnistunut koskaan.
Olen asiaa miettinyt, että en ole koskaan ollut tyytyväinen painooni, vaikka se on joskus alkanut 5:lläkin. Tavoitteet tätä nykyään varmasti liian korkealla, jokakerta. Haluaisin kokeilla, miltä elämä, arki ja liikunta tuntuisi 70-kiloisena. Miltä tuntuisi syödä hyvää ruokaa ilman morkkista ja nauttia siitä.
Mietiskelen vielä sitä linjaa, johon tähtään. Aloitan nyt niin, että syön viikon karpisti ja kirjaan syömiseni tänne. Pääsen ehkä ketoosiin ja ajatukset kirkastuu

. Haen lähitilalta vähän luomumunia alkajaisiksi

ja rytmitän ruokailujani jatkuvan napostelun sijaan.
Kiitos oikeasti tsempeistä, niillä on iso merkitys!
Novelle
Aamupalaksi rahkaa ja kahvia
Lounas varhaiskaali- jauhelihapataa, 2 keitettyä kananmunaa (lihaa oli niin vähän) ja tomaatteja
Päivällinen munakas paprikalla ja kinkulla, tomaattia
Iltapalaksi luultavasti rahkaa.
Eipä ole ollut nälkä