karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-13 02:38:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-12-30 22:07:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

30.12.2007, vaatteet ei mahdu päälle ja ahistaa. Karppausta koetin aikoinani ja se toimi kuin häkä paininpudotuksessa. Vaikka kuinka yritän, nuo kolesteroliasiat kummittelee taustalla. Kokonaiskolesteroli oli noussut 6.8, arvojen nimiä en muista, mutta se huonokolesteroli on 4.2.

Tällä kertaa pyrin valitsemaan rasvanlähteiski monipuolisia ruokaaineita; pähkinät, kala jne. Leivän suon itselleni yhden viipaleen aamulla. Uotilaa tai yksi näkkileivän siivu.

Leivät muuten, pasta, riisi ja peruna jäävät takaalalle. Samoin karkit, mehut ja jäätelöt. ja nyyhkis...perunalastut.

Näin alkuu hiilareita saa tulla kasviksista hieman jos on tullakseen.

Pituutta 168 ja elipainoa 81 kiloa, tänään punnittuna. Ympärysmittoja on ylhäällä, päivittelen niitä vähän salassa.

Huommenna sitten listaa valinnoistani päivän aterioiksi :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-01 06:16:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ravitsemuksellisesti ei oikei ole kehumista eilisessä :? .

Yhteensä: 3 nakkia, 3 munaa, broilerinleikettä ( leivälle), 1 bulgarianjogurtti ja vähän vadelma rahkaa. No ei vähän vaan 4 dl päivän mittaan. Pähkinöitä kourallinen. 2 siivua juustoa. Kasviksista kurkkua, selleriä ja porkkanaa yht. 200 g.

Aloitus paino 79.9. Tänä aamuna punnittuna 80.1. Mutta pidän tuota edellistä siinä verrokkina.

Sormet on ihan turvoksissa. Eilen oli pientä päänsärkyä.

Novelle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-01 18:16:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hiilareita en ole vielä laskenut, mutta mässäilyhimon huomaan jo heltyneen ! Huomenna kokkaan jonkun ihanan kanakeiton, koska kokoajan palelee. Niin ja kunnon rasvaa ! Partaäijä ei uppoa, mutta pärjänen jatkossakin Bulgarianjogurtilla. partis vaan on kamalaa. Toinen ongelma (?) on juustot... Paljaltaan en ilkeä sitä syödä, toki esim. gratiiniin sopii hyvin.

Tänään syötiin paikallisella huoltsikalla. Tilasin grillipihvin kasviksilla. Voi Pettymys; 7 pientä palaa parsakaalia ja muuten koko annos keltaista ja oranssia porkkanaa ! Mautonta oli.

Join töissä Frizz Limeä ja jälkeen päin katselin etikettiä; siinähän on 2.3 g hiilareita 100 g ! Tämä vähän harmittaa, koska se on oikeasti hyvää. ja jos tästä pikkuhiljaa laskeudun ketoosiin muutamaksi viikoksi ( hyvä karppaus sopii minulle), ei moinen mahdu ruokavaliooni. Mieluummin täytän niitä hiilareita vadelmarahkalla, Nam :) .

Pitää satsata myös oikean ruoan tekemiseen ja kasvisten syömiseen, mulla tämä menee niin helposti nakkimunakaslinjalle, se alkaa takuulla jossain vaiheessa tökkiä.

Tänään surffailen tuolla reseptitietokannassa.

Novelle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-03 06:28:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilinen päivä meni ok, vaikka taitaa kunnon räkis pukata päälle. Tein kanakeittoa ( paljon lanttua, vähän porkkanaa; nämä suikaleina. iso sipuli ja 3 valkosipulinkynttä. Maustepippureita, persiljaa ja suolaa sekä hiukkasen pippurisekoitusta. keltainen ja punainen paprika freesattuna broilerinsuikaleiden ( maustamaton, 450 g) sinne joukkoon. 1 rkl chilikastiketta ja suolaa. Keitin kypsäksi ja lorautin liemeen kuohukerman.

Maku oli todella hyvä, mutta seuraavaksi jätän sen kerman pois... syön sen rasvan mieluummin muussa muodossa, lämmitettynä töissä se koostumus vähän tökki.

Metukkaa ostin ja sitä nautiskelin. Mulle on ongelmana tuo rasvan syöminen. Katselin, että yhdessä hapankorpussa on 5.6 g hiilareita ( mahtuu mun projektiin), joten syön päivässä sellaisen ja siihen mättönä Voimariinia päälle.

Eiköhän se tästä. Tänään aloitan hiilareiden laskemisen.

Paino 79.4 ( - 0.5 kg) Edelleen olen sormistani turvoksissa aamuisin. Itseasiassa vaaka näyttää illalla vain 300 g enemmän kuin aamuisin, eli yönaikana kerään jotain turvotusta. Ei juuri edes pissata aamulla. Vähäsuolaista vichyä juon päivittäin 2 litraa. Kahvia n. 2 dl. Eli tässäkin parantamisen varaa.

Tämän päivän tavoitteen:
- Hiilareiden laskeminen ja pitäminen alle 30g.
- veden juomisen lisääminen

Novelle

P.S: nyt uunissa muhii uunimunakasgratiini :D . Siinä on siis 450 g. parsakaalipussi ja toinen samanmoinen kukkakaalipussi. Kolmen munan munakasainekset; höystettynä purkillisella kermaa ja pussillinen juustoraastetta päällä. Ja mausteita tietenkin...

Neurologilla käyty; ja uusi ruokavaliokin tunnustettu. Ei hypännyt lainkaan kattoon, tiesipä tälle nimenkin; Ai, sä karppaat !. tarkensin sitten että hyväkarppaan. Pitää vaan katsoa etten ituile kokonaiskalorimäärässä, vaikka painoa pudotankin. Takana kahdenkuukauden -lähes päivittäinen- migreeni. Taas uusi estolääkekokeilu; Topimaxia, sivuvaikutuksena voi kuulemma mm. laihtua :wink: .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-03 23:23:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tuo valmistamani päivällinen oli todella hyvää, ja hiilareita siinä oli vaan kolme, koko annoksessa. Seuraavalla kerralla kokeilen sitä siten, että lisään kyytipojaksi jauhelihaa. Tuokin piti kyllä nälän jo tosi hyvin loitolla; olo on ollut kylläinen. Välipalaksi söin töissä tätijogurtin ja ihan turhaan; ei ollut nälkä.

Pähkinöitä meni sievä kourallinen illalla. Vettä olen juonut 2.5 litraa tänään ja lorauttanut kahviin kuohukermaa ja kulutusmaitoa :shock: . Ja se oli hyvää !

hiilareita tänään n. 25, rasvaa 100 g ja prot. 3 kananmunan verran, neljän metukkasiivun ja 6 kalkkunanleikesiivun verran. + ne pähkinät. pitää vaivautua laskemaan ne joskus ja ottaa selvää noiden kaikkien välisestä suhteesta, onko oikein sinnepäinkään.

Novelle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-04 07:47:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Näin yöllä unta, että mähkin karkkia. Hirveä ahdistus, kun tajusin sen. Samanlaisia unia näin, kun lopetin tupakanpolton 9 vuotta sitten. Tällöin kului kaksi askia Mallua päivässä.

Aamun paino 78.9 ( - 1 kg). Vesimäärän lisääminen auttoi, sormet ihan sutjakat aamulla.

Nyt on "nyhjää tyhjästä" aamu, karppaajalle meidän jääkaappi ilkkuu :( . Se hapankorppu, juustlla ja kalkkunalla kelvannee. Ja kahvi kermalla.

Tänään mennään lasten kanssa pulkkamäkeen!

Novelle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-04 12:35:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka Novelle. Hienosti oot päässy alkuun ja reippaasti oot myös kirjoitellu. :D Muutenpa tuo näyttää hyvältä mutta kannattaa siirtyä tosta vischysta ihan perusveteen. Periaatteessahan ei "sais" juoda kun 0,5l hapokkaita juomia päivässä, ihan vaan hampaiden terveyden takia. Mut karppaus sulla näyttää menevän ihan hyvin.! Tsemiä jatkoon!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-01-04 17:43:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

nassu kirjoitti:
Moikka Novelle. Hienosti oot päässy alkuun ja reippaasti oot myös kirjoitellu. :D Muutenpa tuo näyttää hyvältä mutta kannattaa siirtyä tosta vischysta ihan perusveteen. Periaatteessahan ei "sais" juoda kun 0,5l hapokkaita juomia päivässä, ihan vaan hampaiden terveyden takia. Mut karppaus sulla näyttää menevän ihan hyvin.! Tsemiä jatkoon!

Olen muuten luullut, että se koskee vain limppareita; kiitos vinkistä. Minulla on kuiva suu ja paljon pieniä reikiä. Tuo hiilihapollinen ei varmaankaan auta asiaa. Mutta miten ihmeessä te saatte pelkkää vettä juotua, mä olen ihan koukussa "kupliin". Auttaiskohan esim. puristettu sitruuna siinä vedessä makuna. Miettii hän.

Menkat alkamassa ja aavistus hiilarihimosta koputtelee oven takana. Tein rahkan ( mansikoilla 250 g, vadelmat oli loppu) ja söin paljon sitä. Siihen tykkäs himot, mulla se tehoaa tosi hyvin. Tietenkin päivän hiilarit kohoaa vähän siitä, mutta parempi sekin kuin repsahtaa karkin mussutteluun. Päivä on mennyt syömisten suhteen hyvin.

Ja muutenkin, puolitoistatuntia oltiin pulkkamäessä; lunta 1mm, mutta pulkat luisti silti :D ja hauskaa oli. Televisio hajosi, ääni tulee muttei kuvaa. Opettelin myös käyttämään uutta digikameraamme. Otin itsestäni ne "Ennen"-kuvat...toivottavasti on syytä ottaa tulevaisuudessa myös ne jälkeen kuvat; saatte sitten nähdä ne.

Novelle... Nimimerkkikin viittaa tuohon lempijuomaan :D

ViestiLähetetty: 2008-08-06 20:05:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Palaan omaan Päikkyyni. En ole ehtinyt/jaksanut juurikaan palstailla; opinnot ja lapset ovat vieneet kaiken aikani!

Karppaillut olen aika mukavasti, välillä tosin lipsuen. Painoa on pudonnut edelleen, vaikkakin hitaanlaisesti 3 kiloa tuosta edellisestä luvusta. Palstalla on oma ketjunsakin kolesteroleista, mutta siihen en ota kantaa. Omani hieman huolestuttivat ja kesän aikana olen hieman tarkemmin kiinnittänyt huomiota rasvan laatuun sekä ulkoillut paljon. Kahdessa kuukaudessa on tapahtunu seuraavaa:

6.4 > 5.9
LDL 4.5 > 3.9
hdl 1.2 > 1.3
Triglyt 0.8 >0.9

Kohtuu hyväthän nuo ovat, mutta perinteisen lääketieteen kannattaja kun olen haluan saada vielä HDL:N osuutta nostettua. Mutta todistettu on näinkin lyhyessä ajassa, että positiivisiakin muutoksia voi karpaten saada aikaan :D .

Nyt syksyn alkaessa, kiristän hiilareiden määrää, tuonne 50-70 kieppeille.

Novelle

ViestiLähetetty: 2011-07-03 09:06:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei Novelle :)

Hauska nähdä sinua taas täällä... :lol:

- Kiitos, kiitos. Poistin tuolta alta sen painonpudostuseuranta mittarin... masensi niin. Jotain hyvääkin näihin vuosiin mahtuu. paino on tasan sama kuin tuolloinkin, li lisää en ole itseeni kerännyt ja oikeastaan aika pitkään menin kiloilla 77-78. Viimevuoden stressi muutti omaa tilanettani, siten että syömisestä tuli taas pääasia ja liikkumisesta... Joidenkin muiden asia.

Tässä sitä ollaan. Nyt Äiti karppaa ja samoin Sisko, joka on pudottanut uskomattoman paljon painoaan =D> . Tukijoukkoja siis olisi.

Eilen aloitin ja yritän mahdollisimman alhaisilla hiilareilla muutaman viikon max 30/pv. Ihana kesä houkuttelee kasviksillaan, eilen grillattiin kesäkurpitsaa, kesäsipulia ja paprikaa lisukkeeksi. Nam.

Jatkan tästä uuden mittarimadon etsintää itselleni, jos onnistuisin sen liittämään tuonne alas.

Novelle.

ViestiLähetetty: 2011-07-03 09:09:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa ja :smt023

ViestiLähetetty: 2011-07-03 09:12:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tervetuloa takaisin, vaikken minä täällä ennen ollutkaan :P
Tsemppiä sinullekin, sitä tässä tarvitaan vaikka onkin ehkä mukavin ruokavalio, jota olen testannut, etenkin JOS tällä laihtuukin :!:

ViestiLähetetty: 2011-07-03 10:00:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei Kiitos :) !

Elämässä muitakin muutoksia, kolmivuorotyö vaihtuu opiskeluun. No periaatteessa siis enemmän säännöllinen kuin epäsäännöllinen elämä. Työ, mitä tulevien opintojen välillä teen on pitkälle itse työvuorojen suhteen mukailtavissa. Lapset on isompia ja toisen lapsen vakavammat terveysongelmat väistyneet tai osin asettuneet arkeen. Olisi siis aikaa itselle :). Mies on sama vanha, mutta vuodet ovat hioneet meitä hyvin yhteen ja parempaa kumppania en itselleni osaisi kuvitella. Tai toki kuka tahansa, silloin tällöin, voi kuvitella mitä vaan.

Nyt on jäänyt aamupala pahasti jälkeen. Tulossa on kolmen munan munakas ja runsaasti kasviksia. Hmm... Oikeastaan kun on ateria aika, voisi munakkaan joukkoon pilkkoa eilen grillattua possua vähän joukkoon!

Novelle

ViestiLähetetty: 2011-07-04 19:45:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Unohdin aivan mainita, rakas siskoni on Karpannut jo vuoden verran ja karistanut huomattavan määrän kiloja. Samoin veli, tosin otti lyhyemmän startin karppauksella painonpudotukselle ja liikunnanaloitukselle, on solakka mies nykyään. Ja sitten vielä kaupan päälle äitini :smt049, hyväkarppaa myös. Eli ei ole vaikeuksia syödä seurassa :)

Tämä on helppoa kuin heinänteko. Aamulla lähdin kävelylenkille mahassa "vesilasi". Älkää hermostuko, näin teen aina aamu-urheilut... Ajatuksissa nauttia Ihana kuppi kahvia ja suuri munakas + kasvikset kotiin päästyäni. Pientä :smt049 -tykytystä aiheutti kylään piipahtanut extraherkkä kananmuna-allergikko... Eli ei ollut mahdollista alkaa munakkaan paistoon. Siinä sitten suljin ja auoin jääkaapin ovea. Lopulta otin purkin Bulgarianjogurttia ja kaadoin päälle sokeroimatonta mustikkakeittoa. Se Oli Hyvää! Kas kun ei ole ennen tullut kokeiltua. Joo, menihän siinä aspartaamit poikasineen, mutta kuitenkin. Nälänkin piti hyvin loitolla.

Sen aidon karppijogurtin makuun en ole päässyt, mutta omia hiilareitani ei tuo Bulgarianjogurtti ole koskaan kaatanut. Edelleenkään en myöskään pidä juustoista, lainkaan.

Kesä on ihanaa aikaa, kasviksissa on valinnan varaa. Ei mene energiaa syömisten miettimiseen ja siihen, miten saisi vaihtelua!

Kuopus sanoi, että hengitykseni haisee ihan kamalalta. Ketoositikkua en ole koskaan ostanut, mutta voisin uskoa, että sen kummemmin mitään laskematta, ettänykyisellä syömisellä olen tipahtanut sokerimaailman vuoristoradan huipulta maanpinnalle.

Novelle

ViestiLähetetty: 2011-07-10 14:47:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ensimmäinen viikkoa: - 2kg.

Hyvin tyytyväinen olen, vaikkakin vanhana ja vanhana laihduttajana tiedän, että nesteistähän nyt vielä puhutaan. olo on hyvä, päätä ei ole särkenyt. Viikolla söin itse tekemääni mustikkapiirakkaa, siitä en mainittavaa morkkista kanna mukanani. Olihan siinä voita, kuohukermaa, kermaviiliä ja mustikoita, sokerin ja vehnäjauhojen lisäksi :D . Totta puhuen, äärimmäinen kieltäytyminen ei minulle kokemuksesta sovi, eikä itseni ruoskiminen. Sitäkin on tullut kokeiltua; morkkis vaan kasvaa suureksi ja yleensä hyvin alkanut painonpudotus tyssää yhteen "repsahdukseen" ja ihan turhaan. Mikään, ei mikään tapa pudottaa painoa kaadu siihen, että reitiltä poiketaan. pääasia on se, miten arkea elää!

Novelle

ViestiLähetetty: 2014-07-09 07:36:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mua itkettää.... Painaisinpa edelleen alle 80 kiloa! Elämäni ensimmäisen kerran vaaka näyttää yli 90 kiloa... :smt100

Kaupanpäälle verenpainelääkkeet (kyllä, useampi). En tiedä mistä aloittaa. Keventäjät ohjelman maksoin, jotta joku puolestani tsekkaa syödyn ravinnon hiilarit/ Proteiinisuhteen. Kaksi päivää olen tuota päiväkirjaa sinne täyttänyt.

Karppaaminen oli helppoa aikoinaan. Nyt tuntuu, etten saa mistään ryhdistä kiinni. Lienen myös masentunut tästä fyysisestä tilanteestani.

Karppaaminen kiinnostaisi kovasti, siitä huolimatta, etten pidä juustoista lainkaan. Naudanlihaa en syö lainkaan ja ruoan suuntuntumalla on paljonkin väliä.

Milloin makeannälkä loppuu? Raju kertoisi vai hitaasti alkuun? Kasvisten hiilareita en välittäisi laskea. Mutta kaatuuko siihen päätökseen kertoosi tai laihtuminen?

Olen rangaistus itseäni niin kauan ruoalla, etten tiedä enää miten siitä saisi ystävän.

Aamupalaksi söin Ehrmannin rahkan ja jääkaapissa odottaisi kaali-jauhelihapata.

Näissä tunnelmissa vuosien jälkeen, Novelle

ViestiLähetetty: 2014-07-09 08:35:26 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Huomenta paluumuuttaja ja tervetuloa takaisin hyvän ruoan pariin. Jospa nyt aloittaisit niin että valitsisit jonkun karppaussuunnan ja noudattaisit sitä muutaman viikon ihan tarkkaan, tietysti omia allergioita ja mahdollisia muita rajoituksia huomioiden. Sanoit tuolla aikaisemmin että olet perinteisen lääketieteen kannattaja, tutustuppas uusiin tutkimuksiin joissa monta vanhaa myyttiä on kumottu esimerkiksi luonnollisen eläinrasvan vaarallisuudesta.
Onnistumisia!

ViestiLähetetty: 2014-07-09 08:46:19 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Tervetuloa takaisin! Hyvin suunniteltu on puolelsi tehty. Tarvitset lisää tietoa, sellaisia laajoja kokonaisuuksia, eikä vain netin sirpaloituneita yksittäisiä irtovinkkejä. Edes yhden karppauskirjan lukeminen helpottaisi tosi paljon. Suosittelen Eenfeldtin Ruokavallankumousta. Tsemppiä jatkoon!

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2014-07-09 09:29:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos kommenteista. Olen tässä välivuosien aikana opiskellut, oma näkökulma ja ymmärrys erilaisten tutkimusten laatuun ja lähteisiin on laajentunut huomattavasti. En enää suhtaudu tähän painonpudotukseen, lautasmalliin tai kaappaukseen niin mustavalkoisesti. Olen nähnyt myös onnistumisia, joista voi kiittää vain ja ainostaan vähähiilihydraattista ruokavaliota.

Kaivoin tuo Heikkilän perusopuksen kaapista ja aion myös lukea sen. Eenfeldin kirjaa ei vielä ole, mutta helposti lienee saatavilla.

On totta, että päätös toteuttaa " jotain linjaa" varmasti auttaa asiaa. Olen tehnyt elämässäni isojakin päätöksiä ja pitänyt niistä kiinni. Ruokailun ja painonpudotuksen suhteen en ole onnistunut koskaan.

Olen asiaa miettinyt, että en ole koskaan ollut tyytyväinen painooni, vaikka se on joskus alkanut 5:lläkin. Tavoitteet tätä nykyään varmasti liian korkealla, jokakerta. Haluaisin kokeilla, miltä elämä, arki ja liikunta tuntuisi 70-kiloisena. Miltä tuntuisi syödä hyvää ruokaa ilman morkkista ja nauttia siitä.

Mietiskelen vielä sitä linjaa, johon tähtään. Aloitan nyt niin, että syön viikon karpisti ja kirjaan syömiseni tänne. Pääsen ehkä ketoosiin ja ajatukset kirkastuu :). Haen lähitilalta vähän luomumunia alkajaisiksi :) ja rytmitän ruokailujani jatkuvan napostelun sijaan.

Kiitos oikeasti tsempeistä, niillä on iso merkitys!

Novelle

Aamupalaksi rahkaa ja kahvia
Lounas varhaiskaali- jauhelihapataa, 2 keitettyä kananmunaa (lihaa oli niin vähän) ja tomaatteja
Päivällinen munakas paprikalla ja kinkulla, tomaattia
Iltapalaksi luultavasti rahkaa.

Eipä ole ollut nälkä :D

ViestiLähetetty: 2014-07-11 17:19:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Alku sujunut aika helposti ja kivuttomasti :D

Tänään söin aamiaiseksi tuhdin munakkaan. Munakkaaseen lisäsin voissa freesataan varhaiskaalia, sipulia, paprikaa ja kinkkua.

Seuraavalla ruoalla jauheliha-kaalikeittoa (jämät) ja yhden Ehrmannin rahkan. Tuo merkki onkin uusi tuttavuus, ihanan sileää ja liukasta rahkaa.

Mansikoita söin yhden rasiallisen iltapäivällä.

Iltaruoaksi syönen munakkaan, jollain lisällä. Mitä kaapista nyt sattuu löytymään. Muutenkin olen nyt pyrkinyt hyödyntämään jääkaapin jo olemassa olevaa sisältöä. * muoks: mies toi grillikylkeä iltapalaksi =D>

Huomenna mies kotona, joten hyvät pihvit hankittu jääkaappiin. Rasvan kanssa pitää vielä tsempata.

Näin lomaillessa olen selaillut reseptejä tältä foorumilta sekä eri blogeista. Huomaan, että on olemassa vielä maailma, jota en tunne! Vähähiilihydraattisesta ruoasta löytyy paljon vaihtoehtoja ja variaatioita, joilla rikastaa arkea ja rikkoa omia rajoja :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00