karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-22 21:01:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Rinette hötkyilee
ViestiLähetetty: 2004-11-19 01:05:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luulisin, että nämä pari päivää ovat menneet aika vähillä hiilareilla. Eilen ei ainakaan tullut muuta kun kahvimaidosta, hiukan mangomehusta. Muuten söin eilen aamulla munakasta, päivällä kaalilaatikkoa (Jaa, siinä taitaa jonkinverran sitä carboa olla) ja illalla ei nälättänyt, joten rullasin vain pari metsunviipaletta juuston sisään. Vettä yritän lipittää aina muistaessani.

Tänään aloitin päiväni sen kaalilaatikon jämillä, ja sittenpä tulikin ongelma, nimittäin mies halusi kebabin. Söin sitten ne täytteet, en leipää, joten ei kai siinä nyt niin hurjasti voinut olla, salaattia, majoneesia ja soosia, jossa oli kyllä varmaan sokeria. Mitenkähän tuo kebabliha toimii noin alakarpin kannalta?

Ketoosissa en varmaan ole, koska henki ei haise, pitäisi varmaan käydä apteekista niitä liuskoja, ja sitten lopultakin se kirja. Ja keittokirja, olen vähän hukassa, tosin olen kova tyttö improvisoimaan reseptejä.

Sen huomaan, että olo on parempi. Taannoin Monticnagilla huomasin saman, eli mulle ei sitten kai tuo sokeri-jauho yhdistelmä sovi. Sehän käy.

Viestin otsikko: Re: Rinette hötkyilee
ViestiLähetetty: 2004-11-19 09:24:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rinette kirjoitti:
Söin sitten ne täytteet, en leipää, joten ei kai siinä nyt niin hurjasti voinut olla, salaattia, majoneesia ja soosia, jossa oli kyllä varmaan sokeria. Mitenkähän tuo kebabliha toimii noin alakarpin kannalta?

Ketoosissa en varmaan ole, koska henki ei haise, pitäisi varmaan käydä apteekista niitä liuskoja, ja sitten lopultakin se kirja. Ja keittokirja, olen vähän hukassa, tosin olen kova tyttö improvisoimaan reseptejä.

Korv-Göränin Kebab lihassa ei paljoo ole, ostin tukusta itsekkin. Eli no hätä, kyll se ihan kelvollista sapuskaa on. Soosit on tietty eria asia, mutta tuskin sitä litratolkulla menee. Korv-Göränia käytetään aika monessa kebab-paikassa. Lisää voi kyräillä http://www.korv-gorans-kebab.fi/suomeksi.html Mutta ekalla viikolla omasta kokemuksesta voisin mainita, että älä syö mitään minkä sisällöstä et ole varma. Myöhemmin ei ole ihan niin herkkää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 09:41:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tervetuloa mukaan :) Toivottavasti viihdyt!
Et ole siis ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. Vanhan kokemuksen eväillä voi hyvin aloittaa vaikka ei olisi kirjaa/kirjoja aikoihin lukenutkaan.

Resepteistä ja muusta: Aika paljon riippuu siitä, oletko työpaikkaruokailun armoilla ja pitääkö laittaa ruokaa miehelle ja/tai lapsille. Jos on näitä "velvoitteita" niin sitten pitää ottaa huomioon että miten ruoan saa hiilarilisällä tuntumaan "tavalliselta". Itse inhoan ruokaloita kun tuntuu siltä että maksan turhasta jos noukin vain lihasuikaleet kastikkeesta...

Jos haluat laihtua ja käynnistää ketoosin niin suosittelen liha/kala/muna/vihreä vihannes-linjaa näin aluksi ja vasta myöhemmin sitten pähkinät, maitotuotteet, soijajauhot jne. Tietty jos haluat vain päästä eroon tukkoisesta jauhovelliolosta niin vähemmänkin tiukka dietti riittää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-19 10:05:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos tervetulotoivotuksesta, Emmuzka!

Joo, kyllä pitää laittaa ruokaa. Olen sitä jo vähän ajatellut, mutta pottu/pasta-ongelmaan paneudun vasta kun aika on. Kyllähän kaikki aina järjestyy. Nämä pari ekaa viikkoa olen suunnitellut pitäväni pipoa aika tiukalla, vaan se ei taida ihan täydellisesti minulta onnistua.

Saa vaan nähdä pitääkö viikonlopun jälkeen aloittaa alusta uudelleen, tiedossa on viikoloppureissu anoppilaan, ja jos en saa muuta ruokaa kuin perunaa, niin onhan sitä sitten syötävä. Siellä suunnalla on myös synttärit, ja olen jo antanut itselleni luvan pikku täytekakkupalaan... tai ainakin niihin täytteisiin ;)

Onneksi sen satunnaisen työpaikkani ruokailu on sillä tavalla vapaamuotoista, että pystyy kyllä olemaan vähillä hiilareilla.

Kebablihasta oli hyvä saada varmistusta epäilyille, joten voin iloisesti syödä joskus toisenkin. Pakkasesta löysin muuten Lidlin kebablihapaketin, joka on paitsi hyvää, niin aika vähähiilihydraattista myös, 3,3/100.

Jaa juu ruokapäiväkirja, tänään olen juonut pannullisen kahvia, paha, tiedän, mutta ei kaikista addiktioista kerralla pääse, ja nyt ajattelin mennä tekemään kinkkujuustomunakasta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-22 00:50:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinpäs sitten kävi kuin oletin. Pottua on syöty, yritin kyllä pieniä ja vähän, mutta kun en jaksa nyt vielä ainakaan mitään selitellä. Ehkä sitten kymmenen kilon kuluttua.

Mutta aloitan sitten aamulla uudestaan. Oli tässä se hyvä puoli, että totesin sen, että kyllä tuo hiilari turvottaa, sormetkin on nyt kuin nippu nakkeja, ja perjantaina melkein sain vihkisormuksen sormeen. Nestettähän se on, mutta silti. Ja makea, mulla on pitkään ollut sellainen olo, että ei mene, ja nyt sain tosissani ponnistella että sain yhden pikkuleivän syötyä, oli niin ilskottavan imelää. Uskon siihen että alitajunta tietää mikä on hyväksi, ja sokeri ei mulle (ainakaan nyt) ole.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-23 01:55:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

22.11, 94kg.

Aamulla pannullinen kahvia maitoineen.

Lounaaksi kolmen munan kinkkujuustomunakas.

Päivälliseksi jauhelihapihvejä kermakastikkeessa, kiinankaali-kurkkusalaattia (silppusin minuutti-mikolla, kätevää) ja pakasteparsaa pussi.

Iltapalaksi mustikkarahkaa.

Lisäksi vettä, kahvia ja teetä pitkin päivää. Kahviin ja teehen laitan maitoa lirauksen, ja teehen hermesetasta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-23 23:43:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

23.11

Aamulla brie-juustoa kiedottuna kalkkunaviipaleisiin, kahvia.

Päivällä uunikyljyksiä, kermakastike, eilisen salaatin jämät ja parsaa.

Aion vielä kaivaa jotain napsua kaapista, en kyllä tiedä mitä, jos en muuta löydä niin taas brietä ja kalkkunaviipaleita.

Kahvia, vettä ja teetä. Kahvi ja tee maidon kanssa, vesi ilman maitoa. Heh.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-24 23:44:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

24.11

Aamulla brietä ja kalkkunaa. Kahvia maidon kanssa.

Päivälliseksi n. 25 cm. tapolaa, sinappia, juustoviipaleita.

Iltapalaksi juusto-metsku.ruukkusalaattirullia.

Ai joo, saunassa yksi kalja.

Kahvia, teetä, vettä ja maitoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-25 23:49:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

25.11

Aamulla kahvia ja juusto-metukka-ruukkusalaattinyyttejä.

Päivällä wokkia possusta ja chinese-wokista ja kermasta. Tuo käyttämäni kerma on muuten koko ajan sitä laktoositonta, koska meillä on vähän tuota läpipaskoo, enkä viitsi tehdä kahta ruokaa.

Illan mittaan noin 5 nakkia, kurkkua pätkä, ja brietä.

Vettä, kahvia, teetä, maitoa.

Mulla on ihan sellainen tunne että syön liian vähän ja harvoin. Päätä on särkenyt koko päivän ihan tajuttomasti, toivottavasti pikapuoliin rauhoittuu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-26 04:49:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Alkuun tulee useimmille pääkipua, että älä siitä huoli. Pikkasen köykäsiltä nuo sun eväät näyttää, mutta jossei sulla ole nälkä, niin lienet ihan oikeilla linjoilla.

Tuosta läpipaskosta on sanottava, että kun aloin karppaamaan, niin huomasin, että siedän vallan mainiosti kermaa ja muita maitotuotteita, joita en aiemmin olisi suurin surminkaan uskaltanut sisuksiini laittaa. Että eipä se vuosia jatkunut "lakstoosi-intoleranssi" (oma diagnoosi) ollutkaan sitä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-26 07:10:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ajattelinkin, sikäli kun kykenin, että tämä pääkipu on nyt jotain muuta kuin varsinaista pääkipua.

Meillä on kyllä lapsosella ihan testattu laktoosi-intoleranssi, ei käy edes hyla. Onneksi on nykyään näitä laktoosittomia tuotteita. Itselle en viitsi eri ruokaa kuohukermalla tehdä, laiska kun olen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-27 11:48:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamulla juustoa ja metukkaa, vähän kurkkua.

Lounas: kinkkujuustomunakas,

Illalla vilhelmi ja kurkkua.

Pitkin päivää kahvia, vettä. Maitoa kahviin. Muutama, ehkä n. 15 hasselpähkinää, ja illalla votkoo ehkä n. desi, ja valkkaripullo puokkiin. Votkan blandasin vissyllä ja jääpaloilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-27 13:13:20 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys!

Hyvä kun löytyi samankiloinen ( pituudesta en tiedä ) kuin minä. Ja eväätkin näyttävät samoilta. Nyt mun ei tarvi kirjoitella, kattelen vaan kuinka sun käy, ja hyvinhän sun käy kun tiedät että mä pidän silmällä :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-27 21:20:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No, minähän olen vallan metrin ja 60 senttiä päälle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-28 04:07:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

27.11

Aamulla munakas

Päivällä Pirkka Borch-keittoa ekstranakeilla ja smetanalla

Illan mittaan nakkeja, metukka-juustorullia,

Yölla neljän aikaan kinkkupasteija. Siinä oli noin 17, joten ei katastrofi, ja varsinkin kun se yöllä, eli ei eilen eikä oikein tänäänkään, joten ohitan koko jutun.

Kahvia, vettä, maitoa, votkaa (50%finukkaa) ja vissyä. Ei turvota vielä, saa nähdä aamulla miten siihen pasteijaan kroppa reagoi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-28 23:42:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

28.11

Lounas: vilhelmi ja 2 munaa, kaikki voissa paistettuna.

Päivällinen, siankappale, kermakastike, parsaa, kurkkua.

Illan mittaan pähkinöitä.

Kahvia, vettä, maitoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-29 11:28:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

29.11

Aamuvaaka, ja painoa 92.4, eli yli kilo olisi lähtenyt :D Tämä linja kun pysyisi niin hyvä olisi.

Aamulla paistettu vilhelmi ja munia.

Päivällä sunnuntaipaistin jämät , nakkeja, parsaa. Perheelle paistoin munia.

Illalla mansikkarahkaa.

Kyllähän tämä alkaa jo sujua, vaikka hiilarimäärästä mulla ei ole täsmällistä tietoa, vähän kuitenkin, entiseen verrattuna. Vähemmäksikin niitä saisi, vaan en taida oppia juomaan kahvia ilman maitoa.

Ajattelen, että olin enne huipulla ja nyt on vain yksi tie, ja se on alaspäin. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-30 23:54:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

30.11

Aamuni alkoi luvattoman myöhään jopa lounaan kannalta, joten söin vain pari nakkia ja juustonkannikan.

Päivällä jauhelihapihvejä, parsaa ja raejuustoa.

Illalla vilhelmi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-02 08:36:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamulla vaihteeksi keitettyjä munia (2)

Päivällä pihvejä, ruusukaalia, kermakastike.

Illalla pari Wasa Delikatess- näkkäriä (syön pois kun niitä nyt on) ja keko metskua ja goudaa.

Pari kourallista pähkinöitä. Vettä, kahvia jne.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-03 01:07:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

2.12

Aamulla näkkärin päällä kolme kerrosta metskua ja goudaa, voita ihan alimmaisena.

Lounallaa kiireessä Pirkka Satay- tonnikalaa purkillinen, oli oikein hyvää se, ostan tätä toistekin.

Päivällinen: 4 lusikallista minestronekeittoa, johon lisätty jauhelihaa.

Illalla tomaatti-mozzarellavilhelmi. Kaupassa ei ollut big juicyjä, nyyh.

Normaalit juotavat.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00