karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-19 01:51:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-10-17 13:52:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tähän toivon kommentteja ruokavaliostani ja vinkkejä sen parantamiseen. Muistattehan kuitenkin, että minulla on niitä ruoka-allergioita, joten kala ja hunaja on kokonaan pannassa, ja maidon ja munien kanssa pitää muistaa tietty kohtuus, vaikka juustot ja rahka herkkuani onkin.

EDIT: muokkasin vähän otsikkoa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-19 11:44:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

17.10 sekosin laivalla, ja söin sitten kaikenmaailman hiilaripommeja. Olo ruokailun jälkeen oli kamala. Pöhöttynyt, ja tuntui, että pallean kohdalle särki, ja oli vaikeaa hengittää. Tuo erosi kuitenkin sellaisesta perinteisestä ähkystä, oli eri tuntuinen, etenkin sen hengitysvaikeuden takia. Silloin päätin, että ei se vähähiilarinen ruokavalio niin kamalan hankalaa ole, ja parempi olo on sen arvoista, että voin kiertää leivät, pastat, riisin ja perunat kaukaa. Täydellistä viljakieltoa en kuitenkaan huoli, vaan pidän leseet ja puurot silloin tällöin sallittuna.

Ihanaa syödä taas paljon salaattia! Ehdottomasti uuden ruokavalioni parhaita puolia. Yritän nipistää aikaa ensiviikolla lukeakseni alakarppauskirjojakin, mutta kommentoikaa ihmeessä missä voisin petrata ruokavaliotani.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-19 20:39:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

19.10
Minulla on kuuma koko ajan, tai sanotaanko, että tuntuu kuin säteilisin lämpöä, vaikka varsinaisesti hiki ei olekaan. Liikaa proteiineja?

Muuten olo on hyvä, mielitekoja ei ole.

Kävin ostamassa 10kg kunnollista jauhelihaa. Täältä kun ei saa kuin niitä vakuumipakkausten kamalia jauhelihan irvikuvia :-& . Riittää taas hetkeksi aikaa, kun pakastaa kerta-annoksiin. Siis perheen kerta-annoksiin, jotka on noin 500g.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 21:52:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

20.10
Minusta tuntuu, että syön ihan liikaa. Muut näyttävät syövän paljon vähemmän. Pitäisikö minunkin rajoittaa ruokamääriä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-22 13:00:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

22.10
Hiilareita olen vissiin popsinut liikaa. Kamala hiki. Mitä siis lisää ruokavalioon, ja enhän minä edes osaa laskea tuota protskun tarvettani. Apua!? Eli painoa oli tänään 93kg (-2kg aloituksesta :)), ja mitään erityistä liikuntaa en harrasta, ikävä kyllä. Paljonko protskuja tarvitaan, minkä yli ei saa syödä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-28 22:50:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Unenlahjat on parantuneet kummasti alakarppauksen aikana. Illalla voisin mennä jo kymmeneltä nukkumaan.

Tänään käytiin Hesellä, otin ruisfileen, ajattelin, että parempi se, vaikka hiilareita oli enemmän kuin tavan hampurilaisessa. On edes joku kasvis välissä ja ruista pullan tilalla. Kultsi sanoi, että ranskikset ei enää maistu niin hyvälle, sanoi, että pitänee lopettaa alakarppaus siksi :shock:
Toivonmukaan se oli vaan heitto, mutta mistä noista miehistä ikinä tietää...

Oli se huolissaan laihtumisestaan, on pudonnut jotain 3-4 kiloa, enemmän siis kuin mulla. Huolissaan siksi, etten minä suutu, kun mulla ei paino putoa yhtä nopsaan. Lupasin olla kannustava ja hikeentymättä, tosin sanoin, että vihainen siksi varmasti olen, mutten hänelle, vaan ihan universaalisti.

Pinjan siemeniä huomaan natustelevani aina välillä, enkä ole niitä merkkaillut ylös. Tähän mennessä on viikon aikana mennyt yhteensä noin 100g. Hyviä ovat, etenkin kun pähkinöitä en oikein voi syödä, hasselpähkinää etenkään.

Alakarppaus/hyväkarppaus näyttäisi rantautuvan meidän perheeseen elämäntavaksi, sen verran hyvältä tämä tuntuu. Ja niin omituisen luontevalta, verraten kaikkiin 'ihmedietteihin'.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00