|
Olin toiminnallisella lomalla Eestissä. Süsivesikud-niminen sairaus on nyt lyönyt itsensä ikävällä tavalla läpi, mutta Tallinnan Citymarketista sain makkaroita jotka olivat täynnä Aitoa Tavaraa. Lisäksi ostin purkkikilohailia (Sprotid) ja matkaan. Hotelliaamiaiset olivat puuroa, leipää ja muroa, siispä kokkailin itse aamiaiseni trangialla pihalla. Itse asiassa hotelliruokiin oli niin vähän luottamista että omia eväitä meni enemmän. Onneksi kilohailia oli myytävänä jonkinlaisena erikoisuutena hiilihydraattien myymiseen erikoistuneissa liikkeissä, jotka tunsi nimestä "pood" tai "kauplus". Niin suurta oli antaumus hiilihydraateille ettei edes dieettijuomia ollut saatavissa. Joka tapauksessa trangia oli ahkerasti käytössä reitillä Tallinna - Põõsaspea (Eestin mantereen luoteisnurkka)- Haapsalu - Hiidenmaa (saaren ympäri Ristnassa ja pohjoiskärjessä käyden) - Maatsalu-Märjamaa-Tallinna.
Eivät oikein tykänneet siitä Hiidenmaan laevalla, että kokkailin Trangialla kannella. Eivät ne muutenkaan tykänneet suomalaisista paitsi Peter Beetpark, ystävällinen toimittaja joka oli kiertänyt puolen Suomen huoltoasemat tehden kyselyä ihmisten tyytyväisyydestä huoltoasemien palveluihin (hiilihydraattipitoisia huoltsikkasafkoja en maininnut vaikka mieli teki). Sitten tietysti ostelin ja söin juustoa.
Hirveästi liikuntaa joka päivä, 7-15 km kävelyä ja paino on taas ylhäällä.
Pahasti on Eesti menettänyt omaleimaisuuttaan ja antanut periksi länsimaiselle roskalle. Ai niin, tee: Siljan SuperSeacat 21,90 EEK ja Hiidenmaan Kärdla 5 EEK.
|