VIIKKO 43
MAANANTAI 18.10
LOUNAS: jauheliha-kesäkurpitsapaistos, 1tomaatti ja 2rkl raejuustoa.
ILTAPALA: "salaatti"-->kurkkua, kiinankaalia ja sian savukylkeä.
TIISTAI 19.10
PÄIVÄLLINEN: fetaa 70g, siskonmakkara pallerot 400g (paistettu voimariinissa).
ILTAPALA: 2pannullista paistettuja silakoita=400g, aika paljon kahdesta pannullisesta. 1 porkkana.
KCAL 1470
KESKIVIIKKO 20.10
LOUNAS: muusi-->pieni porkkana, kukka-ja parsakaalia, kiinankaalia, voimariini silmällä. 1 sian ulkofile, sipulia, 50g (0,5dl) ruokakermaa 1tl mustapekkaa.
PÄIVÄLLINEN: salaatti-->palvikinkkua, kelt.paprikaa, 1 tomaatti, lehtisalaattia, kurkkua.
ILTAPALA: lihasorsseli eli suikalelihaa, sipulia ja kermaa
MUUTA: auringonkukan siemeniä 40g.
KCAL 1600
TORSTAI 21.10
TALKOOSAPUSKAA:-->itse savustettua merilohta, fetaa, sipulia, tomaattia,
kurkkua, salaattia, valkohomejuustoa.
MUUTA: 20g pähkinöitä
KCAL n.500
PERJANTAI 22.10
PÄIVÄLLINEN: paistettua kaalia, kanasörsseli-->suikaloituja kananfileitä, ruokakermaa, sinaappia, mustapekka-pippurijuustoa. kurkkua+tomaattia.
ILTAPALA: 150g herkkusieni, 8kpl am.pekonia ja koskenlaskiaa-->niistä tein sellaisia "sienirulli".
KCAL n.900
LAUANTAI 23.10
PÄIVÄLLINEN: kanasörsseliä kts. eilinen.
Vatajan siskonmakkaroista tehtyjä palleroita 400g, pähkinöitä, 5 palaa juustoa (en muista merkkiä).
KCAL n. 1200
SUNNUNTAI 24.10
LOUNAS: kaslerpihvi, höystö-->herkkusieniä, pinaattia, sipulia ja 1rkl smetanaa. tomaattia.
ILTAPALA: 2kananmunaa, 4 viipalwtta juustoa, fetaa 30g, pähkinöitä 50g.
KCAL: n.1300
----------------------------alla viikko höpinät-------------------------------------
18.10
Alkaa tuo jääkaappi oleen jo vähän tyhjä eli joutuu oikein miettimään, että mitäs sieltä saisi rääpittyä kokoon...
Lihaa löytyy kyllä pakkasesta, mutta ajattelin syöttää kissoille .
19.10
...pieni ARG! ensin. Tänään kävin punnitsemassa rakkaan maallisenmajani ja kuinkas ollakkaan 100g oli tullut lisää....
Viimeksi vaaka siis näytti 2vko:a sitten 137,7 nyt 137,8

.
Viimeisen 2.vko kalorit, alkaen 6.10-->600, 1000, 800, 2500(laivalla), 1500, 1600, 400, 1000, 1800, 1200, 700, 1600, 1500 ja tänään vielä 0.
Hiilarit ovat olleet alle 20.
Taidan siis unohtaa noiden kaloreiden nostamisen, kiitos neuvoista kuitenkin.
Rupean ruokalakolle, pistän kropalleni uhkavaatimuksen jos se ei antaudu, niin pakolla sitten! No enkä rupea ainakaan vielä, kun noita hyviä nakkejakin ostin

.
Tiukasti vedän tuollaisen n.1000 rajan (tai ainakin yritän)ja sillä 6pv, 1pv alle 2000 päivän aion sallia itselleni kuitenkin.
Maanantaina on aika lääkärille jos se vaikka ottais ihan perus veren kuvan ja noita kolesterooli ym. arvoja.
20.10
Ajattelin tässä, että jos joku kokenut "laskija" tekis minulle pienen palveluksen ja ynnäisi painoni ja muut ja kertoisi mikä olisi minulla tarvittava proteiini sekä rasvamäärä.
Itse, kun laskeskelin noilla taulukoilla, niin huomasin, että eivät oikein sovellu näin ison ylipainon kanssa laskettaviksi ja sit monessa tuli automaattisesti nuo hiilaritkin siihen ja veivät taas matskua potskuista ja rasvasta, kun hiilareitahan nautin niin vähän.
...Itse sain tulokseksi: 71g rasvaa, hiilareita 166!!, proteiinia 206
Eli paino 137 pituus 166, female ja kulutus todella alhainen +/-0(liikunta).
Voimariinissa on muuten sitten samat kalorimäärät, kuin voilla...erehdyn vahingossa ostamaan

.
21.10
Kävin sitten tänään ostaas ruokaa pakkaseen ja PALJON...eli lihaa tuli ostettua 6,8kg ja maksoi kaikkiaan 40Eur, vaan!
Tuohon lihaan sitten on laskettu myös kalat mukaan

eli ostin merilohta, tonnikalan fileitä ja niilinahventa.
Yksi moka kävi ja se oli, kun piti ostaa nauta-sikajauhelihaa ja tulikin mukaan sit yhteensä 1,8kg naudanjauhelihaa, hö.
Näillä pitäisi kuukausi pärjätä...
Viime kuusta jäi hieman lihaa yli (menee kissoille) ja ostin ainoastaa n.4kg silloin...no kaverit saa hyvää karppi-ruokaa

, kun tulevat kylään.
22.10
Jouduin sitten lähtemään päivystävälle, kun illalla istuin sukkapuikon päälle!
Se meni tuosta ristiselästä yläviistoon n.8-9cm sisälle

...
Jos mä olisin kissa, olisin jo varmaan käyttänyt elämäni aikana kaikki 9 elämääni, 9 kertaa, sen verran onnettomuuksille altis koheltaja olen...
Lääkäri vain toisti, että tajuatko kuinka onnekas olet ollut, sentti enemmin "vinossa" jos se puikko olisi ollut, olisi se mennyt suoraan selkärangan läpi, hui.
En kyllä vielä edes tajua mitä on tapahtunut, mutta kai se jossain vaiheessa valkenee.
Taistelin sen lääkärin kanssa siitä, että se oli lähettämässä mua tyksiin tarkkailuun ja mä pistin vastaan, kun ajattelin että sielä sitten pistäisivät jotain hiilari mönjää syömään...pölö olen.
Nyt sitten pitää ottaa iisisti viikko ja syödä hevoskuuri antibiootteja, kun on varmaan tulossa ihan kiva tulehdus...
24.10
Rupee vähän liikaa kasautuu näitä murheita, isoäitini joutui sit tänään sairaala ja on huonona...ikää90.v...
Ei oikein ruoka maistu.