karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-12 13:19:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Puntarille
ViestiLähetetty: 2004-09-04 17:46:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hups,

anteeksi että tulin sun ketjua heti sotkemaan, en lukenut ohjeita :oops: Mutta joo, seuraan siis silmä kovana sun edesottamuksia, itsekin ostin tänään Atkinsin kirjan ja kokemuksiesi jälkeen (jos ne siis on positiivisia :wink: ) seuraan jalanjälkiäsi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-04 21:03:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi kookos,

Juu ei haittaa, vaikka ketjuuni kirjoititkin :) . Kivaa, että edes joku lukee mun hopinoitäni :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-07 07:55:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moro!

Mä tuun sua taas häiriköimään.... Paljonko sä syöt, noin määrällisesti? Mulle kuulostaa nuo kamalan pienille määrille, niin kuin totta puhuen kaikkien syömiset täällä. Mä syön nimittäin jumalattoman suuria annoksia! Kirjoitit, että syöt snacksejä aina varsinaisten ruokien väliin. Minkälaisia? Ja sitten vielä viiminen kysymys, tekeekö sun ollenkaan mieli makeaa? Jos, niin mitä syöt siihen himoon? Hyvä että kerrot tuntemuksistani, on mielenkiintoista kuulla!

Kyselee uteliaana kookos

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-07 17:23:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No moi taas,

Tervetuloa häirikoimään!

Mä oon aina pyrkinyt kirjaamaan myos määrät ylos, eikos ne ruokapäiväkirjasta näy :roll: ? Mähän en punnitse mitään, joten vaikea on määriä arvioda, mutta aika kohtuupieniä mun annokset ovat. Salaattia syon volyymissa mitattuna aika ison keon.

Munkin mielestä mä syon aika vähän verrattuna entiseen, mutta kun ei tässä tule sitä kunnon nälkää, niin ei sitä oikein jaksa syodäkään, huomaan. Snackseja otan, jos siltä tuntuu (nämä menee yleensä pelkkään napostelunhimoon, ei nälkään). Kahtena ekana päivänä meni muutama nakki ja juustoa, kolmantena päivänä en tarvinnut mitään, ja näkemättä on vielä, miten tänään sujuu.

Makeaa mun ei lainkaan mieli, tosin ei sitä tehnyt mieli enää sen jälkeen, kun siirryin hyvähiilariselle joskus puolisen vuotta sitten.

Kysy vaan lisää, jos on kysyttävää! Ja tsemppiä tiukisteluun! :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-07 18:15:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Puntari kirjoitti:
Nyyh, paino oli tänään 400 g enemmän kuin eilen eli kokonaissaldo on enää -200 g. :evil:
Edelleen ihmettelen, että teenkohän mä jotain väärin, kun edelleenkään en huomaa mitään eroa entiseen. :roll:

Se vähä, mitä tuossa kesällä kokeilin atkins-tyyppistä, antoi saman tuloksen; en huomannut eroa missään. Ja kun viime viikkoina olen viimein kokeillut jättää leipää kokonaan pois, ei olo ole muuttunut enää loistavasta tämän paremmaksi. Mutta napostelunälkä katosi leipien myötä.

Siksi jotenkin tuntuu, että jo hyvähiilarisella, jossa ainakin öisin jo kutkuttelee tuota ketoosimekanismia, ei suuria muutoksia ehkä tulisikaan; olisimme vain ikäänkuin kaksineuvoisia tuon rasvan ja glukoosin suhteen. Tämä oli se hyvä puoli. Huonoja taas (jos niitä sellaisiksi pitää kutsua) on ettei tuota metabolista etua tule samassa määrin (koska kroppa oppii taloudelliseksi, vaikkei säästämään) - ja mahdollisesti että se hiilariherkkyys eli nopeiden huonot vaikutukset vahvistuvat ...

Tämä oli nyt pohdintaa ja mielipiteitä, ei tietoja. Jännä nähdä, miten induktiosi etenee. terv. els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 19:52:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä tietty noviisina en ole kykenevä sanomaan mitään miesten ja naisten painonpudotuksen eroavaisuuksista tällä elämäntyylillä, mutta noin perinteisesti, oman kokemuksen mukaan, miehillä paino tippuu huomattavasti helpommin ja isommin loikkauksin kuin naisilla. Eräs miespuolinen ystäväni esimerkiksi jätti yhden ruuan väliin (työpaikkalounas) päivässä ja vajaassa kahdessa kuukaudessa painosta tipahti himpan vajaa kymmenen kiloa. Ärsyttävää.... :lol:

Edit: ois kai pitänyt aloittaa viittauksella mihin kohtaan ruokapäiväkirjaasi tää kommentti on osoitettu ettei muut ihmi tai ottaa vaikka lainaus siitä, mutta menkööt nyt tämän kerran näin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 21:06:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomasin elsinkin viestin vasta nyt: Tarkoitatko, että saatan tällä Atkins-kokeilullani vain turhaan herkistää kehoni nopeille hiilihydraateille? Kuinka pitkä oma Atkins-kokeilusi oli? Käviko sulle just näin vai tarkoititko, että teoriassa niin voi käydä?

Tursake: Joo, on se niin epäreilua, että miehet laihtuvat niin paljon helpommin. Sen lisäksi ne saavat helpommin lihasta kuin naiset, mikä kismittää vielä enemmän. :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 22:20:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Minä kokeilin vain muutamia päiviä. Suurin syy oli se, että lähin työpaikkakahvilani on kesällä melkein 2 kuukautta suljettuna, ja kun nälkä alkoi jotenkin vähetä, aloin vaihtaa lounasta pähkinöihin - mikä muuten onnistui ihan hyvin. Mutta ehkä siksi, että olin valmiiksi hyväkarppaaja ja siis jo tottunut rasvametaboliaankin, en tuntenut mitään induktio-oireita. En tosin myöskään mitään energialatausta - sen sain jo aikoinani, kun zonelle vaihdoin ja se tuli ilman takaiskuja...

Tuo kysymys herkistymisestä oli vain heitto, eikä edes välttämättä toimi niin. Sen sijaan helppo vaihto sokerimetaboliasta rasvametaboliaan aina tarpeen tullen olisi ihan hyvä juttu. JA siinä jotenkin minusta jo hyväkarppaus toimii. Enkä tiedä onko se "turhaa" muutenkaan: jos et mitään kaipaa, niin mitä vaille jäit?? Jännä kokeilu ainakin.

Tursakkeelle: ei se muuten ain käy noin: kun minä sulin tuolla zonella kilon viikkovauhtia, kuukausitolkulla, niin isäntä söi ensimmäiset puoli vuotta juuri kilojen siitä miksikään muuttumatta (jatkoi hyvän olon takia). Sitten ne vähät turhat vain katosivat häneltäkin...

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 21:06:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viittaus 10.9 päivitykseen: Sana homma menkkojen suhteen täällä. Ei turvotusta, ei rintojen arkuutta yhtään (aiemmin joutunu nukkuu pari yötä liivit päällä, siitä ties viimestään että kohta nostetaan punanen lippu salkoon) eikä minkäänlaista turvotusta. Ärtyneisyys on edelleen olemassa, mutta en raivostu. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-14 18:09:37 
Poissa
sintti
sintti

Nyt tääkin vasta hokas että tännehän piti vastata.

Mä tässä suunnittelen päiväkirjan pitoa tänne kun tuolla "toisessa" saa vaan heti päiväkirjaansa juttuja miks tää on niin huono juttu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-14 19:28:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juu tähän ketjuun sitä kai oikeasti pitäisi kirjoittaa, mutta en pahastu, jos joku tonne ruokien sekaan kirjoittaakin :) .

Onnea uudelle päiväkirjalle! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 20:23:04 
Poissa
sintti
sintti

Hyvä Puntari, notkahtihan painosi alaspäin! :D Niin minullakin. :wink: Tästä ilostuneena jo pinkaisin hamosia sovittelemaan ja sain ährättyä 42 päälleni. Mutta päätinkin että tuota en osta vaan osta kun menee koko 38! :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 22:41:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Palleriina: Tarkoitatko sitä sunnuntaiaamuista 58 kg:a? Sehän oli puhtaasti punaviinillä hankittu tulos :wink: . Tässä 59.0-59.2 -akselilla mun paino on pyorinyt viimeisen viikon. Mahtaako tuo enää tästä laskeakaan :roll: . Tässä pitäisi jo jatkoa alkaa miettimään; 2 viikkoa tulee lauantaina umpeen nimittäin. Toisaalta tekisi mieli jatkaa näin, mutta toisaalta en usko siitä olevan kauheasti hyotyä. :roll:

Toi onkin hyvä kannustin toi hame! Mäkin tein viime vuonna noin, etten ostanut uusia vaatteita kuin vasta suurimpien pudotusten jälkeen, muutenhan ne jäävät heti isoiksi :) .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-16 09:24:53 
Poissa
sintti
sintti

Puntari kirjoitti:
Palleriina: Tarkoitatko sitä sunnuntaiaamuista 58 kg:a? Sehän oli puhtaasti punaviinillä hankittu tulos :wink: . Tässä 59.0-59.2 -akselilla mun paino on pyorinyt viimeisen viikon. Mahtaako tuo enää tästä laskeakaan :roll: . Tässä pitäisi jo jatkoa alkaa miettimään; 2 viikkoa tulee lauantaina umpeen nimittäin. Toisaalta tekisi mieli jatkaa näin, mutta toisaalta en usko siitä olevan kauheasti hyotyä. :roll:

.

Ei kun toissa aamuna sulloli 59,2 ja eilen 59.0.

Mulla ei tänä aamuna ollut pudonnutkaan. Mutta maanantaihin on matkaa. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-16 17:39:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aah, ok. Tänään paino olikin jo 58.8 kg \:D/ !

Sulla on varmaan nyt ne nesteet lähteneet ja kestää hetken, että rasva alkaa palamaan. Eli malttia vaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-16 20:21:03 
Poissa
sintti
sintti

Puntari kirjoitti:
No niin, pääsinhän mä "oikeastikin" 58-alkuisille vaakalukemille :D ! Kyllä tuntuu hyvältä!! On ihan käsittämätontä, että syomällä näin paljon ja näin hyvää voi laihtua; en meinaa sitä vieläkään uskoa. Mieskin on kutistunut ihan silmissä! Ja molemmilla olo on taivaallinen; ei enää mitään kolotuksia tai väsymystä! Ja iho on kummallakin kuin vauvanpylly :lol: . Unikin on jotenkin syvempää ja virkistävämpää kuin ennen tai ainakin musta tuntuu siltä. Ja on ihanan vapauttava tunne, kun ruokaa ei tarvitse lainkaan ajatella ja miettiä, mitä sitä vielä uskaltaisi nälissään syodä. Sitä jotenkin automaattisesti syo just niin paljon kuin elimisto tarvitsee ja sillä hyvä, eikä jälkeenpäin himoitse mitään makeaa. Kerrassaan uskomatonta tällaiselle jääteloaddiktille!

.

Puntari upeaa! Olen tosi iloinen puolestasi!

Minäkin avasin tänään muulle perheelle Fasupala-pussin. Arvaa monta otin. EN YHTÄÄN! Ei tehnyt mieli! Aiemmin avattuani Fasu-palapussin työnsin 2 kerrallaan suuhun. :oops:

Minä olen myös iloinen siitä ettei mun tartte punnita ruokia ja laskea paljon saan vielä syödä kuten vähän aikaa sitten. Mulla tätä SBD:n I-vaihetta jäljellä vielä 10 päivää jonka jälkeen mietintä mitä seuraavaksi. Marjoja aion ottaa mukaan ainakin. Mähän ostin myös Antti Heikkilän kirjan ja voisin ajatella noudattaa niitä ohjeita vaikka lopun elämäni tai ainkin niin kauan kuin tuntuu hyvältä. Aion ostaa toisenkin Heikkilän kirjan kun vain kirjakauppaan ennätän.

Tsemppiä! Ainiin ja upea juttu miehelläsikin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-16 22:28:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Palleriina :)

Onnittelut on paikallaan myos sulle, kun et sortunut Fasupaloihin :D ! On tää elämä vaan niin paljon kivempaa, kun ei koko ajan tarvitse taistella mielihaluja vastaan. Nyt jää aikaa paljolle muulle kivalle :) .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-16 22:31:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jee, musta tuli Täyskarppi :lol: !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-17 11:18:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Puntarille onnittelut hienosti menneestä induktiosta ja painotavoitteeseen pääsystä!!

Tuskailit Induktiosta Jatkuvaan painonpudotukseen siirtymistä (On going weight loss). Bongasin Atkins centerin sivuilta seuraavan listan Atkinsin suosittelemasta hiilareiden lisäysjärjestyksestä - oliskohan siitä sulle mitään apua??

The Power of Five
These portions contain roughly 5 grams of Net Carbs. Food groups are arranged in the general order in which they should be added.

Vegetables
1 cup cooked spinach
2/3 cup red bell peppers
1 medium tomato
1 cup cooked broccoli
12 medium asparagus
1 cup cauliflower
1/2 cup chopped onion
1/2 California avocado
2/3 cup summer squash

Dairy
5 ounces farmer’s cheese or pot cheese
5 ounces mozzarella cheese
3/4 cup cottage cheese
3/4 cup ricotta cheese
3/4 cup heavy cream

Nuts and Seeds
1 ounce of:
macadamias (approximately 10 to 12 nuts)
walnuts (approximately 14 halves)
almonds (approximately 14 nuts)
pecans (approximately 14 halves)
hulled sunflower seeds (3 tablespoons)
roasted shelled peanuts (approximately 26 nuts)
1/2 ounce of cashews (approximately 9 nuts)

Fruits
1/3 cup blueberries (fresh)
3/4 cup raspberries (fresh)
3/4 cup strawberries (fresh)
1/4 cup cantaloupe or honeydew

Juices
1/4 cup lemon juice
1/4 cup lime juice
1/2 cup tomato juice

Lisää hyviä vinkkejä löytyy siis täältä:

http://atkins.com/howto/phase2.html

Tsemppiä jatkoon! Hieman kateellisena olen todellakin seurannut kuinka ihailtavan hyvin olet pystynyt olemaan ilman mitään (alakarppi)herkkuja tämän kahden viikon aikana!!!! Mulla jatkuvia houkutuksia ovat alakarppisuklaa (joko suklaa-toffee tai heikkilän ohje), marjat ja kermavaahto-rahka sekä Lindtin 70% suklaa. Samoin caffe lattea menisi useita kuppeja päivässä :cry: No, ehkä mun vaan pitää vetää tosi tiukka linja tähän eli ei mitään makeaa, jotta pääsisin näistä makeanhimoista eroon!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-17 17:37:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Lilli, listasi oli tosi hyodyllinen :D ! Ja kiitokset onnitteluista. Olen itsekin vähän ihmeissäni, että kuinkas tää nyt näin kivaa ja mukavaa onkaan, kun olin mielessäni varautunut kauheaan kärsimykseen.

Eilen illalla mä luin mun "Atkins Essentials" -kirjaa vähän pidemmälle ja siellähän tuota jatkoa oli selitetty. Musta vaan alkoi näyttämään siltä, että mä olen koko tän 2 viikkoa syonyt ihan liikaa vihanneksia - yksi kuppi eli 2.4 dl pinaattia loyhästi pakattunahan tarkoittaa muutamaa hassua pinaatinlehteä, kun mun pinaatti- tai muu salaattiannos on aina sellainen murokulhollinen (täytyyhän niillekin jotain käyttoä keksiä :wink: ). Eli käytännossä taisin aloittaa suoraan OWL:stä enkä induktiosta... No, pääasia, että olo on mainio ja painokin on pudonnut ihan kivasti!

Mutta joo, alkaa näyttää siltä, että jatkan tällä samalla tyylillä ainakin toistaiseksi, ilman marjoja tai pähkinoitä ja syomällä hieman vapaammin noita vihanneksia.

Mulla suurin surun aihe on ollut kahvinjuonnin lopettaminen. Oon jotenkin tottunut siihen, että saan juoda jotain kuumaa aamuisin ja nyt on ollut vähän orpo olo. Aionkin vihdoin tänään käydä ostamassa kofeiinitonta kahvia ja nauttia sitä Atkins-maidon kanssa (3 g hiilaria per 240 ml) ainakin silloin tälloin. Diet Pepsiähän ja Cokeahan täältä jo saa kofeiinittomana, mikä on jees.

Ja mitä makeanhimoon tulee, mulla ei kyllä tosiaan ole ollut mitään himoja. Kerroinkin aiemmin, että kaveri Suomesta toi Panttereita, Salmiakkiaakkosia ja Fazerin sinisen levyn, mutta en ole koskenutkaan, mitä nyt vieraille vähän salmiakkia tarjosin (sylkivät pois kauhuissaan :mrgreen: ), enkä ole niitä juuri ajatellutkaan. Mä en ole koskaan tainnut niin olla makean perään, paitsi jäätelon, jota menisikin sitten litrakaupalla :oops: . Onneksi täältä saa nykyään myos lowcarb-jääteloä, joten sekään ei ole tulevaisuudessa ongelma, kunhan muistan pysyä kohtuudessa. Ihme kyllä, sitäkään ei ole viime aikoina tehnyt mieli.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00