karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 15:25:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Puntarin Atkins-induktio
ViestiLähetetty: 2004-09-03 16:17:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tässä ketjussa tilitetään tuntoja Atkinsin ensimmäisestä vaiheesta, jonka aloitan huomenna 4. syyskuuta. Olen jo normaalipainoinen, joten haluan kokeilla tätä lähinnä oman olon ja terveyden kannalta. Pieni kiristyminenkään ei olisi haitaksi, mutta eniten mua kiinnostaa se, miten elimisto sopeutuu liikuntaan ketogeenisellä dieetillä, ja pystynko normaalipainoisena pudottamaan painoa (= vähentämään rasvavarastoja) tällä keinolla.

Mittoja laitan esille huomenna, ja ajattelinpa ottaa pari valokuvaakin kehitystä todistamaan 8) . Esille ne laitan vasta sitten, kun jotain kehitystä on tapahtunut :wink: .

Mieskin on muuten mukana tässä hommassa, joten olen toiveikas.

Tähän ketjuun saa sitten esittää parannusehdotuksia ja muutakin kritiikkiä, ja tietenkin saa myos esittää kysymyksiä ja kannustaa :) .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-03 20:12:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Puntari,

laitatko mittasi tänne (jos siis haluat laittaa :D ), koska itse mietin samaa. Olen itsekin normaalipainoinen, mutta mieli tekisi kokeilla Atkinsin tiukkaa alkua, miten se muuttaa oloa. Seuraan mielenkiinnolla tilannettasi!

Viestin otsikko: Re: Puntarin Atkins-induktio
ViestiLähetetty: 2004-09-03 20:52:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Puntari kirjoitti:
Mittoja laitan esille huomenna, ja ajattelinpa ottaa pari valokuvaakin kehitystä todistamaan 8) .

kookos: :wink:

Täällä on muuten GMT -6 h, joten päivitykseni tulevat joskus teille hieman eriskummallisiin aikoihin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-03 21:20:17 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Lukisitko Puntari uudestaan tuon ohjeen. Please, ei komentteja toisten päiväkirjaan. Haluaisitko lukea kuukauden päästä omaasi, jos siinä on välissä kommentoitu 6 sivua Venäläisten elämisen oikeutta tai jotain Maon elämänfilosofiaa. aina voi avata uuden topikon, joka sitten unohtuu sedimentteihin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-04 20:39:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

1. päivä

Paino 59.6 kg
Rasvaprosentti käsimittarin mukaan 29.4%
Vyotäronympärys 68 cm
BMI 22.2

lounas: tonnikala-fetasalaattia (jäävuorisalaattia, tomaattia, sipulia, fetaa, tonnikalaa, oliivioljyä)

illallinen: lihanakki, porsaan (joku)pihvi

välipala: 3 soijanakkia, pala juustoa

iltapala: 2 keitettyä kananmunaa, viipale kinkkua, viipale juustoa, kofeiiniton Diet Pepsi

Eli tästä se lähtee!

Eilen illalla tuli syotyä aika raskaasti ja siitä syystä aamiaisaikaan mulla ei ollut vielä nälkä. Aion siis aloittaa päivän ruokailut suoraan lounaasta, eikohän noita munakkaita tässä ehdi vielä syodä kyllästymiseen asti :wink: .

Käytiin eilen illalla kaupassa ja oli kyllä mielenkiintoinen kokemus. Yleensä mun kärry täyttyy vihanneksista ja hedelmistä, mutta nyt siellä ei muutamaa salaatinkerää ja paria tomaattia lukuunottamatta ollut juuri muuta kuin lihaa ja kanaa :o (mainittakoon nyt vielä, ennen kuin joku huomauttaa, että mulla on pakastin pullollaan kalaa). Kauppalaskukin jäi vastoin odotuksia yllättävän pieneksi eli näkojään ne vihanneksetkin maksaa aika paljon. Tässä vähän listaa siitä, mitä ostin:

- sipulia
- jäävuorisalaattia
- pinaatinlehtiä
- tomaatteja
- munia
- voita
- sour cream (hapankermaa?)
- salsaa
- pekonia
- täysrasvaista majoneesia
- kahta eri kovaa juustoa
- meetvurstia
- jauhelihaa (kauhean kauan pähkäilin, ostanko kalliimpaa 4% jauhelihaa niin kuin yleensä vai uskallanko ostaa 15-20-prosenttista, joka oli puolet halvempaa :lol: )
- naudan ulkofilepihvejä
- porsaankyljyksiä
- kanan rintafileitä

Ja kotoa siis loytyy jo valmiiksi mm. kalaa (lohta ja miekkakalaa) ja chorizo-makkaraa.

---

Loppupäivä meni ihan ok, hieman "hassu" olo oli. Mutta ei siis mitään päänsärkyä tms. Sen huomasin, että aterioinnin jälkeen oli vähän sellainen olo, että "jotain puuttuu". Ja jotain teki koko ajan mieli syodä, mutta sitten ei mikään maistunutkaan.

Liikunnoissa mulla oli vuorossa lepopäivä, joten siitä ei vielä kokemuksia.

Noi 3 soijanakkia sisälsivät yhteensä 3 g hiilaria; huomasin vasta syonnin jälkeen, etten olisi saanut niitä syodä. Katsoin pakettia edellisenä päivänä ja jotenkin en huomannut sisällysluettelossa sanaa "wheat". No, kokonaishiilarit jäivät uskoakseni silti alle 20 g.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-05 17:41:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

2. päivä

aamiainen: 2 munaa ja 2 siivua pekonia, 4 kirsikkatomaattia

lounas: tex-mex kanaa (1 rintafile), pala juustoa

välipala: 2 viipaletta keittokinkkua, 1 nakki

illallinen: texmex-kanaa (1 rintafile) ja salaatti (jäävuorisalaatti, 5 kirsikkatomaattia, 10 mustaa oliivia, juustoraastetta, oliivioljyä)

Painossa ei toistaiseksi muutoksia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-06 02:58:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ihmeen helpolta tuntuu ainakin toistaiseksi. Mitään mielitekoja ei ole esiintynyt, paitsi että aamukahviani kaipaan suuresti. Ruokahalu tuntuu kadonneen, vaikka olen tänään käynyt sekä reippaalla kävelylenkillä että kuurannut kämppää, pessyt pyykkiä, silittänyt yms. useita tunteja.

Mieskin tuntuu voivan hyvin ja kehuu kovasti tätä dieettiä, koska on aina inhonnut kevyttuotteita. Painoa häneltä on lähtenyt 600 g, hänellä tosin on hieman ylipainoakin.

Huomenna eräs lapsuudenystäväni tulee tänne sattumalta tyomatkalle ja edessä on varmaankin ulkona syomistä ja juomista - ou nou! Ruisleipää ja salmiakkiakin, joita en ole maistanut kahteen vuoteen, on tulossa. Täytyy kuitenkin pysyä kovana ainakin nämä ekat kaksi viikkoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-07 05:03:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

3. päivä

aamiainen: 2 paistettua munaa, 1,5 nakkia

lounas: wokkia (lampaanlihaa, parsakaalia, herkkusieniä, purjoa, valkosipulia, oliivioljyä)

illallinen: chorizo-makkaraa, juustoa, kaaliraastetta, texmex-kanaa (1 rintafile)

Paino -600 g :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-07 07:28:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

4. päivä

Laitetaan nyt jo etukäteen, kun menu on jo tiedossa välipaloja lukuunottamatta:

aamiainen: 2 paistettua munaa (lirauksella kermaa), 2 siivua pekonia

lounas: moussakaa (munakoisoa, jauhelihaa, tomaattimurskaa, juustoa) ja muutama kaalinlehti

illallinen: naudan pihvi, munakoisoa ja salaatti (pinaattia, avocadoa, kirsikkatomaatteja, oliivioljya)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-07 07:32:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olo on edelleen hyvä, sanoisinko suoraan loistava. On ihan käsittämätontä, ettei mulla ole yhtään nälkä, eikä oikeastaan mitään tee mieli. Kahvistavieroittautuminenkin on onnistunut hyvin, vielä kun noista dieettilimuista pääsisi eroon, niin hyvä tulisi. No, juon ne sentään kofeiinittomana.

Huomenna aion kokeilla juoksemista ensimmäisen kerran tällä dieetillä, saas nähdä, mitä siitä tulee.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-07 17:25:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyyh, paino oli tänään 400 g enemmän kuin eilen eli kokonaissaldo on enää -200 g. :evil:

Edelleen ihmettelen, että teenkohän mä jotain väärin, kun edelleenkään en huomaa mitään eroa entiseen. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 17:27:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

5. paiva

aamiainen: 2 munan pinaattimunakas, 2 siivua pekonia

lounas: moussaka (munakoiso, jauheliha, tomaattimurska, juusto, auringonkukkaoljy)

välipala: kuppi kahvia Atkins-maitolirauksella (hh < 0.5 g)

välipala: 2 viipaletta keittokinkkua, 2 viipaletta juustoa

illallinen: tonnikalasalaatti (n. 60 g pinaattia, 10 kirsikkatomaattia, 1/2 avocado, 140 g tonnikalaa oljyssä, oliivoljyä) ja 1 juustonakki

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 18:48:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sain eilen käsiini kirjan "Atkins Essentials" (aikaisemmin mulla on ollut se Diet Revolution) ja huomasin siinä hieman eroja vanhempaan teokseen. Täällä kun on markkinoilla paljon lowbarb-tuotteita, niin niiden käytto (erityisesti Atkins-merkkisten :wink: ) oli sallittua myos induktiovaiheessa, jos kunnon ruokaa ei ole saatavilla. Tää on ihan hyvä tieto, koska mulla on toisinaan pitkiä koulupäiviä eikä mahdollisuutta säilyttää eväitä jääkaapissa. Mulla onkin jo vanhasta elämästä jäljellä muutama tolkki suklaa- ja mansikkapirteloä, joissa on 2 nettohiilaria, slurps :P . Samoin vähähiilariset proteiinipatukat on ok.

Tänään vaaka näytti kokonaispudotukseksi -400 g eli todennäkoisesti vieläkään en ole saanut rasvanpolttoa käyntiin. Menkat kylläkin alkoivat eilen illalla, mikä saattaa näkyä vaa'assa. Samoin isolla hädällä olen käynyt vain kerran näiden viiden päivän aikana (eilen), joten otan tästä illasta lähtien psylliumin käyttoon.

Miehellä paino on pudonnut jo 2 kg, mikä on upea juttu. Molemmilla meillä on lisäksi huomattavasti energisempi olo kuin ennen ja aamulla herääminen ei tuota suuria vaikeuksia. Onhan siinäkin jo juhlimisen aihetta, vaikkei mulla paino tästä putoaisikaan :D . Myos vatsan turvotus ja ilmavaivat ovat taaksejäänyttä elämää :D !

En päässytkään eilen juoksulenkille, kun se mun suomalainen ystävä oli kylässä, mutta käytiin tunnin mittaisella kävelylenkillä, enkä taaskaan huomannut mitään eroa entiseen. Hmm. Eilen tuli syotyä kahteen kertaan munakoisoa, n. 60 g pinaattia, 10 kirsikkatomaattia ja 1/2 avocado; tuleekohan mulla liikaa hiilaria? Mies juo noiden lisäksi vielä lasillisen Atkins-maitoa aamuisin (3 g nettohiilaria), mutta silti sillä putoaa paino paremmin kuin mulla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 21:30:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulle tuli mieleen Elkan huomautuksesta naturechildin päikkärissä, että mäkin olen unohtanut mainita käyttäväni lisäravinteita. Joka päivä nielen seuraavanlaisen satsin:
- 2 kalaoljykapselia (2 g)
- 2 monivitamiinitablettia
- 1 kalsiumtabletti (sis. D-vitamiinia)
- 1 sitrusflavonoidikapseli (en tiedä, onko tässä mitään järkeä, mutta ostin vahingossa noita, kun piti ostaa C-vitamiinia; käsi tarttui viereiseen purkkiin ja huomasin virheen vasta purkin avattuani :evil: )

Lisäksi mulla menee 3-4 l vettä päivässä (täällä on trooppinen ilmasto) ja n. 1 tolkki kofeiinitonta Diet Pepsiä (joskus kaksi, joskus ei yhtään).

Tästä illasta lukien alan ottamaan ennen nukkumaanmenoa teelusikallisen psylliumia vatsan toiminnan edistämiseksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 18:40:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

6. päivä

aamiainen: herkkusieni-pekonimunakas (100 g herkkusieniä, 2 siivua pekonia, 2 munaa)

lounas: kaali-jauhelihapataa

välipala: Slim-Fast Low Carb Strawberry Shake (3 g)

illallinen: pahimpaan nälkään kaksi juustonakkia, pääruokana lohifile (n. 150 g), pari desiä hoyrytettyä parsa- ja kukkakaalisekoitusta oliivioljylirauksella ja salaattia (pinaatti, vihreä salaatti, kirsikkatomaatteja, mustia oliiveja, muutama juustokuutio)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 18:47:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Paino edelleen 59.2 kg eli ei juurikaan muutosta. Mieheltä lähti taas yon aikana uudet 500 g, olen kyllä ihan vilpittomän iloinen hänen puolestaan. Itse asiassa tossa juuri ajattelinkin, että tätä dieettiä on niin helppo ja mukava noudattaa, että voisin tehdä sen ihan vaan tukeakseni miestäni (eli oma painonlaskuni on yhdentekevää). Jos hän nimittäin joutuisi itse omat ruokansa laittamaan, voisi hänen innostuksensa loppua aika lyhyeen :wink: . Eli helpommin tämä näin menee, kun teen samaa ruokaa molemmille.

Mies kertoi uusista havainnoistaan eilen - aiemmin olkavarsissa olevat "kuivuusnäppylät" ovat kadonneet :D . Se voi tosin johtua kalaoljykapseleiden käyton aloittamisestakin.

Ei kai tässä muuta ihmeellistä. Tästä taisikin tulla "Puntarin miehen Atkins-induktio -päiväkirja" :lol: !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 16:53:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

7. päivä

Paino 59.0 kg (jos se tästä vielä putoaa, niin kyseessä on uusi henkilokohtainen ennätys)

aamiainen: herkkusieni-pekoni-munakokkeli (100 g herkkusieniä, 2 munaa, 3 siivua pekonia)

välipala: kuppi vihreää teetä kurkkukipuun

lounas: kaali-jauhelihapataa ja pari desiä hoyrytettyjä parsa- ja kukkakaalinnuppuja

illallinen: pakollinen ulkonasyonti :? (ruokalistalla näyttäisi kuitenkin olevan tarjolla myos alakarppeja vaihtoehtoja kuten kanasalaatti ja grillattu lohi vihannespedillä :) . Synttärisankari vain haluaa tarjota kakkua kotonaan ravintolaillallisen jälkeen, enkä tiedä, miten kieltäytyä kohteliaasti :? )

EDIT: Otin ravintolassa lowcarb-listalta grillattua lohta vihersalaatilla ja parilla cheddar-viipaleella. Ohessa tuli juotua aika monta kofeiinillista Diet Cokea, mutta olkoon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 18:17:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen muuten kävin ensimmäistä kertaa juoksemassa sitten Atkinsin aloitettuani ja en ainakaan itse juoksun aikana huomannut eroa entiseen. Mulla oli kyllä hiilarit jo tätä ennenkin niin alhaalla, että ehkä sitä eroa ei enää huomaa.

Juoksun jälkeen eli eilen illalla lihaksia rupesi kuitenkin särkemään ja kolottamaan, erityisesti reiden koukistajia. En jaksanut edes vesipulloa hakea jääkaapista, vaan jouduin laittamaan mieheni asialle. Vielä myohemmin illalla huomasin kurkkuni olevan kipeä. Tänään lihakset tuntuvat jo paremmalta, mutta kurkkua särki herätessä sen verran, että oli pakko sortua keittämään kupillinen vihreää teetä, mikä tuntui helpottavan.

Tiistaina koulussa meillä oli ryhmätyon tekoa ja yksi tytto mun ryhmästä valitteli kurkkukipuaan eli olisinko saanut sieltä tartunnan. Altistaakohan tämä suht yksipuolinen dieetti flunssatartunnoille? Mä en nimittäin ollut kertaakaan flunssassa sinä aikana, kun noudatin Method Kutria/SBD:tä (noin vuoden).

Ai niin, unohdin aikaisemmin raportoida sellaisen havainnon, että menkat tuli poikkeuksellisesti täysin huomaamatta - ei vatsakipuja tai herkkuhimoja :o Kuva!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-11 09:30:21 
Poissa
sintti
sintti

Täällä seurataan mielenkiinnolla! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-11 17:11:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Palleriina! Kuva

Tervetuloa joukkoon seurailemaan ja kaventumaan!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00