karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-24 09:02:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 794 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 134 35 36 37 3840 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-05-03 11:23:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Tervehdys!
Mukana ollaan mutta olo on jyrätty.
Neljättä päivää kipee, kuumetta ja kova särky päässä.
Koiraa on pakko lenkittää, muuten makailen ja välillä nettiä selailen :(

Noi voi kurjuus...ihmettelinkin,missä olet...
Onko kova kuume,jos ei ala mennä ohi,niin mars lääkäriin :!:

Paranemisia :!:

ViestiLähetetty: 2014-05-03 12:10:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En omista mittaria, mutta tunnen että on varmasti n 38 tai siihen suuntaan.
Nyt ihan kuin ois vähän parempi olla, sain raahattuun itseni kauppaan. Koira sai samalla lenkin.
Piti ostaa rahkaa ja Mynthon karkkeja, ostin rahkaa ja suklaa levyn.
Se ei tukkosuutta vie pois, mutta jos piristäisi mieltä :lol:
On illalla sauna, pitää kylpee koko rahan edestä.

ViestiLähetetty: 2014-05-03 18:33:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä en kohta enää jaksa tätä kurjuutta :smt089 Välillä oli jo parempia päiviä ja öitä,mutta heti kun olin nukkunut huonosti,alkoi alamäki ja siinä edelleen ryvetään.Tänään päivän kohokohta oli miehen kans kaupassa käyminen.Muutapa en olekaan tehnyt,paitsi löhönnyt sohvalla ja roikkunut netissä,välillä olen yrittänyt nukkua,en saa edes unta,makaan vaan silmät kiinni viltin alla.

Tiedän,että tässä lääkkeessä menee monta viikkoa,jopa kuukausia,ennenkuin masennus helpottaa,mutta eipä se paljoa lohduta.En aina jaksa edes vastata miehelle,kun se jotain sanoo...

Tällä hetkellä en näe elämässä mitään hyvää :smt088

ViestiLähetetty: 2014-05-03 19:22:00 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Koita kurkata yle Areenasta se kilpirauhasohjelma, joka tuli eilen. Taitaa tulla huomenna uusintana telkkaristakin.
Sut pitäisi saada hyvälle funkt.lääkärille nyt oloinesi ja vaivoinesi! Onnistuisko?

ViestiLähetetty: 2014-05-03 20:24:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ooo,katsoin sen eilen telkkarista...ja oon käyny funkkarilla 2 kk sitten ja se ohjasi sille ravintovalmentajalle...mutta en huomaa mistään mitään apua...olen syönyt T3-lääkettä yli 1,5 vuotta ja ei sekään oikein minua auttanut...tämä masennus on ja pysyy.Ei auta gluteeniton eikä maidoton dieetti.Ei auta lisäravinteet.

Nyt vaan odotan,että uusi masennuslääke alkaa toimimaan...jos sit sekään auttaa :|

ViestiLähetetty: 2014-05-04 07:54:38 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kurja juttu, tuntuu, että joudut sitten itseksesi asioita jahkailemaan ja säätämään. Onko sulla miten kontrolliaikoja tulossa lääkäriin? Nimittäin jos ja kun potilaan vointi ei annetulla hoidolla parane, niin tuntuisi loogiselta, että asiaa sitten kuitenkin pyritään selvittämään ja hoitamaan vaikka jollain toisella tapaa... Voi kurjuus!

ViestiLähetetty: 2014-05-04 08:16:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Ooo viestistäsi...ei sen lääkärin kanssa ollut puhetta mistään kontrollista,hänen mielestään kaikki asiat juontaa suolistosta ja hän ohjasikin minut sille ravintovalmentajalle,joka sit suositteli muutaman kk päähän kontrollia(siis sille ravintovalmentajalle).

Minulla on siis niitä ruoka-aineyliherkkyyksiä paljon ja joku tulehduskoe olikin yli 10-kertainen,lääkäri myös sanoi,että minun gluteeniyliherkkyys olisi kaiken takana ja suositteli gluteenitonta dieettiä,jolla olen ollutkin.

Lääkäri + labrat maksoi jotain 500 e ja se ravintovalmentaja jotain 200,en muista enää,mutta paljonhan sinne meni rahaa...

No,viime yönä nukuin 0.30-4.30,sit valvoin jonkun aikaa,sit heräsin taas 6.30 ja valvoin ehkä tunnin,ja heräsin taas joskus kahdeksalta...

ViestiLähetetty: 2014-05-04 20:46:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Otin tänään Lio 1+1+1+ 1/2,eilen otin 1 x 4.
Aamupäivä oli aika ok kotona,laitoin jopa pyykkiä kaappiin ja tein eväät itselle ja miehelle samalla(paistoin broileria+vokkivihanneksia).Töihin lähtö taas ahisti ihan kunnolla,mietin että ei tuu mitään tästä...vielä töissäkin oli jonkun tunnin aika kamala olo,sit iltaa kohti helpottui.Onneksi oli rauhallinen ilta,ei mitään extraa tapahtunut.

ViestiLähetetty: 2014-05-05 08:41:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Unipäikky jatkuu...väsytti jo klo 23 aikoihin,menin sit nukkumaan mutta ei tullut uni,otin 0.30 Tenox 5 mg.Sit heräsin klo 4,klo 6 ja klo 7,ja vielä klo 9,jolloin nousin lopulta ylös.

ViestiLähetetty: 2014-05-05 08:54:30 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Voi että.. mä lähetän sulle unihippusia, mulla niitä taas riittää!
Kuva

ViestiLähetetty: 2014-05-05 09:38:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

TeijaS kirjoitti:
Voi että.. mä lähetän sulle unihippusia, mulla niitä taas riittää!
Kuva

Juu kiitos TeijaS :smt015 :-D

Olen huomannut,että nukkumisella/nukkumattomuudella on selvä yhteys masennukseeni.Jos saisin nukkua öisin suht normaalisti ja ilman bentsoja,olo olisi aika jees...mutta heti esim. 6 tunnin yöunien jälkeen mieli on ihan maassa :|

No sain sentään soitettua sille psykiatrille...no laittaa postitse ajan tulemaan :? Kuvittelin vähän nopeammin saavani ajan...en tainnut olla puhelimessa tarpeeksi epätoivoinen,kun kysyi voinnista :|

ViestiLähetetty: 2014-05-05 10:33:37 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Joskus auttaa kirjata kaikki ajatukset, oireet, vaivat ja kysymykset ylös, niin ei varmasti unohda eikä tule annettua liian valoisaa kuvaa sitten siellä lääkärillä!

Mun lio-annos onkin ihan lastenleikkiä sun annokseen verrattuna. Mulla menee yhteensä 1,25 tablettia päivässä. Vähensin jo ton neljänneksen ja jossain vaiheessa varmaan vielä lisää. Tällä tai ensi viikolla laittelee lääkäri infoa ed. labratuloksista.

Olitko sä pois töistä tuossa kun nukuit parempiakin unia?

ViestiLähetetty: 2014-05-05 20:58:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Ooo ja kiitos viestistäsi :D Tulin äsken töistä kotiin,olin klo 13-21 ja olikin ihan kivaa,vaikka taas töihin mennessä ahisti...
Silloin,kun viimeksi nukuin hyvin,olin vapailla...olin kantanut niitä puita ja leiponut...mutta sitten kun tulee taas joku huonompi yö,en jaksa tehä mitään päivällä ja kierre onkin valmis :|

Niinkuin viime yönäkin,minua jopa väsytti silloin nukkumaan mennessä,mutta uni ei vaan tullut...

No nyt on seuraava työvuoro vasta lauantaina...ja ootellaan nyt sit sitä psykiatrin aikaa...

Liikuntaa tänään: 25 minuutin koiralenkki ja pyörällä 2 x 10 minuuttia työmatkaa,ja töissä 8 tuntia jalkojen päällä.

ViestiLähetetty: 2014-05-06 08:38:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta,nukuin vaille yhdestä yhdeksään :D Menin klo 24,mutta jouduin oottaa nukkumattia puolisen tuntia,en ottanut kuitenkaan sitä Tenoxia.

Aurinko paistaa täällä.
Mitenkäs santikka jakselee :?:

Minulla on nuha,tai oikeestaan minulla on aina nuha,mutta nyt varmaan tätä pahentaa nuo ulkona olevat runsaat siitepölymäärät...viikonloppuna oli äänikin paineessa,varmaan sekin tätä allergiaa.

ViestiLähetetty: 2014-05-06 11:14:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei vaan :)
Sullahan ei ole pitkä matka töihin pyöräillä, ihan kiva ja pyöräily on mukavaa. Minä kävisin kaupassa pyörällä, 1.5km, jos ois polku pyörä.

Mulla on flunssa lähes poissa ja ainoa mikä nyt on sitkee on kova yskä.
Kyljet ja maha kipeenä yskimisestä. En ole mitään apteekin lääkkeitä ostanut, mulle ei ne ole ennenkään auttanut. Katsotaan jos lähtisi pois, mutta nämä kylmät ilmat ei tee hyvää.
Nyttenkin on tosi kova ja raaka tuuli. Kun saisi jo alkaa kesä vaatteita pitämään. Inhoan kaulaliinoja ja hanskoja, ovat aina tiellä.

Oletko sä hyvin nyt pärjännyt ilman sitä Tenoxia?
Muuten, sellaisina päivinä, kun susta tuntuu että mikään ei huvita ja ei jaksa, niin jos ihan väkisin koittaisit alkaa tekemään jotain mihin menisi aikaa? Että sunkin kohdalla kun puuhastelu tuntuu auttavan, ni pikkuisen niskasta kiinni että jaksaa aloittaa jonkun homman.
On mullakin päiviä, kun ei vaan jaksa. On niin helppoa maata ja hyppiä netissä ja nukahdella, syödä...jne. Sitten kun päätän että nyt alan tekeen jonkun jutun, vaikka järjestään valokuvia kansioon, sitä huomaa kohta jo tekevänsä muutakin.
Se on se aloitus aina pahinta.

Kaikista kurjinta on kipeenä käyttää koiraa ulkona, ja vielä kun tuolle on aika tarkat määrät kuinka paljon kävellään että jalat pysyy hyvinä.
Yksin elämisessä on nää huonot ja hyvät puolet, no, mulla niitä hyviä enemmän :lol:

ViestiLähetetty: 2014-05-06 22:17:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onpa tämäkin päivä taas illassa...en saanut oikein mitään aikaiseksi...tyhjensin päivällä tiskikoneen ja laitoin ruokaa,puolilta päivin tehtiin 45 minuutin rantalenkki koirien kans.Siinäpä ne tekemiset olikin.Kaikki muu aika meni netissä sohvalla rönöttäen :?

Koirat käytettiin sit miehen kans rokotuksessa,toisella koiralla saattaa olla kaihi silmissä,sanoi eläinlääkäri :smt087 Sillä silmät punoittaa ja mykiö ei ole kirkas ja eikä se näe enää hämärässä niinkuin ennen,esim.jos olen jo sängyssä ja ei ole valoja,se narisee sängyn vieressä niin kauan,että laitan valot,jotta näkee pompata sänkyyn...

Täällä vaan ei ole silmänpaineenmittausmahdollisuutta,lähin olisi 90 km päässä...sit sille tulis tipat loppuiäksi niinkuin ihmisillekin.Saattaa olla myös silmäkipua tuosta johtuen :| Ja tipat kuulemma kirveltää :smt087

Illalla käytiin kaupassa ja hain apteekista lisää masennuslääkettä,kuukauden satsin.Nyt olen 3 viikkoa popsinut,ei ole mitään vaikutuksia tullut,kuin alun sivuvaikutukset :| Kärsivällisyyttä...

Joo pitäis touhuta kaikkea,että yöllä tulis sitä unta,mutta kun ei vaan jaksa eikä huvita...just tämän takia aloitin tän lääkkeenkin,että se potkis minua vähän liikkeelle...

Ja koitan ilman Tenoxia nukkua,mutta jos näyttää siltä,että uni ei tule,sitten otan sen puolikkaan,ettei menis taas kolmeen neljään valvominen.

Santikalle paranemisia :!:

ViestiLähetetty: 2014-05-07 10:30:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vali vali jatkuu...nukuin klo 1-7,kävin hereillä neljältä ja kuudelta.Taas masentaa ja väsyttää...tilasin iherbistä Thyroid Energyä,pitäis tulla 2 viikon sisällä.Joku vika on minulla kilpparissa,lämmöt kainalosta jatkuvasti 36 tai alle,iho ja hiukset kuivat ja aina väsyttää ja paino ei laske...

Milloinkahan sitä voisi tuntea itsensä normaaliksi :smt089

Eikä tähän auta mitkään itsensä niskasta kiinni ottamiset...eikä ulkoilu tms...

ViestiLähetetty: 2014-05-07 11:58:44 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sanoitko sä joskus, että sä jätit sen Tyroksiinin itsenäisesti kokonaan pois ja otat nyt pelkkää Lioa? Voin muistaa ihan väärinkin... Milloin olit viimeksi labroissa? Syötkö sä kortisonia?
Kilppariketjussa tuosta lisämunuaisten uupumisesta puhutaan justiinsakin...

ViestiLähetetty: 2014-05-07 12:42:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ooo kirjoitti:
Sanoitko sä joskus, että sä jätit sen Tyroksiinin itsenäisesti kokonaan pois ja otat nyt pelkkää Lioa? Voin muistaa ihan väärinkin... Milloin olit viimeksi labroissa? Syötkö sä kortisonia?
Kilppariketjussa tuosta lisämunuaisten uupumisesta puhutaan justiinsakin...

Joo söin pelkkää Lio jotain 1,5 vuotta,sit lääkäri lisäsi tyroksiinin,joka ei käynyt(tuli jatkuvaa närästystä eikä edes mitään hyötyä),jätin sen pois ja heti lakkas närästys.Kokeilin Thyroidia sit,mut tuli yöheräilyä,mitä viime kesänäkin kun sitä kokeilin.

Viimeksi 2 kk sitten oli T3v 4,9 ja lääkäri sanoi,että voin halutessani vähän nostaakin Lioa,T4v oli 1,4 mikä olikin odotettavissa pelkällä Liolla.

Kortisonia en syö,söin 5 kk vuonna 2007 enkä huomannut mitään hyötyä,paino vaan nousi.

Tää on ihan loputon suo tämä kilpparivajis :? Jotta voisi tehdä sen sylkitestin MDD:ltä,pitäis olla 2 viikkoa ilman uni- ja masennuslääkkeitä ja astmasuihkeita,ei onnistu.Ja rahaa ei kyllä ole enää.Enkä enää halua kyllä yhtään lihota lisää,jos alkaisin kortisonia syömään,lisäksi hc voi pahentaa masennusta ja unettomuutta.

ViestiLähetetty: 2014-05-07 15:37:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No päätin ottaa Thyroidin taas takas...eli Lio 1+1+1/2 ja Thyroid 1 (klo 14 otin).Aikamoista säätämistä :|
Mies tuli äsken kotiin ja käytti koirat...lämmitin ruuat meille ja syötiin.Kohta tulee Kyläsairaala ja sit juodaan kahvit...illalla saunaan.

Miks välillä oli jo niin ihania päiviä(ja öitä),sit kun tippuu tähän entiseen kurjuuteen,tuntuu entistä kamalammalta :smt088
Minä niin haluisin olla NORMAALI :smt087

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 794 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 134 35 36 37 3840 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00