karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-18 00:45:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 772 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 129 30 31 32 3339 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-02-07 23:08:07 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Just tuli taas uusi hikihyökkäys. Kesti 1:47min. Nyt oli aika iisi. Hädin tuskin hiki edes nousi pintaan. Ylä kroppaa ja päänahkaa hiukan kuunmotti, mutta ei hiki noussu edes kunnolla pintaan. Ou jee.....

ViestiLähetetty: 2013-02-07 23:11:23 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mä oon huomannut, että jos on pyyhe siinä käsillä ja heti pääsee kuivaamaan niin ettei iho kastu, niin se hyökkäys menee nopeemmin ohi. Jotenkin se märkä iho vaan lisää sitä.

ViestiLähetetty: 2013-02-07 23:15:10 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Konnasintti kirjoitti:
Mä oon vissiin jo tottunut, en aina ees herää jollei palele

Mulla kans ehkes pahin on just toi hikihyökkäyksen jälkeinen ihan järkyttävä palelu. Ei tommosta voi käsittää.

ViestiLähetetty: 2013-02-07 23:18:50 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Konnasintti kirjoitti:
Mä oon huomannut, että jos on pyyhe siinä käsillä ja heti pääsee kuivaamaan niin ettei iho kastu, niin se hyökkäys menee nopeemmin ohi. Jotenkin se märkä iho vaan lisää sitä.

Semmonen joku esine millä sä voit löyhyttää ittees....kuten esimerkiks joku viuka tms. on tosi hyvä keksintö. Hikihyökkäyksen kesto vähenee paljon kun sitä mekaanisesti viilentää..

ViestiLähetetty: 2013-02-07 23:22:47 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Juu, hyvä kun muistutit! Kesällä on oikein tuuletinkin, mutta toi leyhytys, ei sitä moni ees tajuu. :smt043

ViestiLähetetty: 2013-02-08 08:04:28 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ei kuullosta helpolta mutta eihän kaikilla tuu samanlaista. Mulla on se Varpu Tavin ja se gynegologin kirjoittama kirja. Oliko se joku Hausbrant. Siinä on jotain luomukeinoja. Niitä aion kokeilla kun/jos hikoilu hyökkää.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2013-02-09 20:15:41 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Noniin. Kasvien siirto-operaatio ja suihkuttelu suoritettu melkein kokonaan. Ei mennykkään hommassa taas kuin muutama tunti. 4 suurinta ja herkintä kasvia on vielä olkkarissa lampun alla, mutta huomen illalla nekin siirtyy evakkorekeen. Muilta osin ne on jo suihkuteltu ja hoidettu. Mä oon ihan innoissani, kun saan vihdoin uuden partsin oven. Viimeinkin pääsen parvekkeelle näin talvis aikaan. Saan taas petivaatteet ja matot tuulettumaan ulos. Tosi nastaa.

ViestiLähetetty: 2013-02-13 00:25:49 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Ja paskan marjat ne oven vaihtajat mitään maananataina tullu. Pistivät lapun postiluukusta, että tulevat tiistaina. Klo 8 tiistai aamuna /elikkäs tänään) soi siten ovikello, että nyt vaihdetaan se parvekkeen ovi. No ei siinä kauaa nokka sitten tuhissu kun oli ovi vaihdettu. Ja mikä ovi, WOW! Todella tiivis ja hiljainen. Enää ei tarvi illalla tehtaan löysin vaihdon aikaan vääntää telkusta nappuloita kaakkoon, että kuulis jotain muutakin kun autojen ääniä. Eikä enää sada lunta oven alta olohuoneen lattialle. Olkkarissa nousi lämpötilakin 2 astetta, joten jouduin säätää patterin termaria vähän pienemmälle. Olen todella tyytyväinen. Työn jälkikin oli ihan 10 luokkaa. Listojen jiirikulmatkin on ihan kohillaan. Hienoa työtä Kouvolan kaupunki!!!
Siinä meni sit mun aamupäivä. Pika-aamiainen. Keitettyä kananmunaa, voita, tonnikalaa, juustoraastetta ja tomaattia sekä paprikaa ja ruususuolaa, oma tekemää sitruunapippuria ja kevätsipulia. Sitten ajattelin, että pääsen viettää seuraavat 8 tuntia töissä 2 viikon saikun jälkeen. No vietin mä siellä 4 tuntia. Sitten piti soittaa pomolle, että nyt ei pysty enää olee. Kivut alko olee sitä luokkkaa, että oksat pois. Lekurin määräämistä lääkkeistä olin ottanu jo maksimi-annoksen ja ne alko jo tekee ihan oksettavan olon. Lisäksi vasen jalka ei enää ollu synkassa muun kropan kanssa, joten päätin, että nyt on viisainta poistua taka vasemmalle. Ja taas mennään lekuriin. Voihan hemmetin hemmetti.
Nyt jos joku parikymppinen tai sen alle lukee näitä mun höpinnöitä, niin kannattaa miettii todella tarkkaan minkä painosta esinettä nostelee siinä vaiheessa, kun luusto ei ole vielä täysin kehittyny. Tässä on tulos, kun ei tienny.

ViestiLähetetty: 2013-02-13 08:36:54 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Voi herramunjeekkeri! Kuulostaapa pahalta. Tässä kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivon, että saat jotain kunnollisenpaakin apua kuin lääkärin määräämät vahvat särkylääkkeet!

Onnea uuden oven johdosta!

ViestiLähetetty: 2013-02-13 09:02:32 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kunnollisella partsinovella on tosi suuri merkitys. Terkuin toinen onnellinen uuden oven omistaja :D

Toivottavasti saat apua lääkäristä! Kuulostaa tosi pahalle.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2013-02-15 17:37:33 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Tänään kävin taas lekurissa. Nyt olen toistaiseksi seuraavat kuukauden päivät sairaslomalla. Täytyy kyllä todeta, että on kyllä tosi mukava ja asian tunteva lääkäri. Se oikeesti kuuntelee ja kyselee miltä minusta tuntuu. Yhdessä keskustellaan, että miten tästä eteenpäin kannattaa edetä. Olen havainnut jopa sellaisen piirteen kyseisessä lääkärissä, että hän on ihan aidosti huolissaan mun hyvin voinnista. Ehkäpä kun ollaan hiukan tuttujakin. Huomasin sen silloin 3 vuotta sitten kun sain 50-vuotis lahjaksi vesirokon. Hän olisi välttämättä halunnu mut sairaalahoitoon eristykseen, ettei käy sitä pahinta mitä olis tuossa voinu käydä. Mä halusin jäädä kotiin eristyskseen ja jäinkin. Silloin hän neuvoi ja kertoi hyvin tarkkaan ne asiat mihin mun pitää erityisesti kiinnittää huomiota ja jos niin käy, että niitä oireita tulee, niin sitten pikaisesti kutsua ambulanssi. Lupasin näin tehdä. Onneksi kaikki meni hyvin.
Nyt taas hiukan sama juttu. Tänään hän kertoi taas hyvin perusteellisesti siitä, että mihin oireisiin mun pitää erityisesti kiinnittää huomiota. Jos niitä oireita ilmaantuu, niin sitten pika-pikaa kutsua pii-paa-pirssi alle ja kohti POKS:ia.
Ja sitten Kymiläiseen huumoriin.
Ei niin vakavaa aihetta, etteikö Kymiläinen siitä vitsin vääntäis. (P.P.Petelius)
Nyt tulee kakka- ja pissujuttuja. Lapset simmut kiinni!
Lääkäri kertoi, että jos multa molemmat jalat lähtee alta......pissi ei tule ullos vaikka kuinka pissittäis.....kakka tulee ulos ilman että mä edes huomaan, niin siinä vaiheessa on jo tulenpalava kiire, jos meinaan vielä omin jaloin kävellä. Että siinä kunnossa on meikäläisen selkäranka tällä hetkellä. Seisomatyöt on ainakin mun kohdalta tehty. Noh, sainhan mä niitä yli 30 vuotta jo tehtyäkin. Nyt on ainakin kuukausi aikaa pähkäillä mitä teen vai teenkö mitään.

ViestiLähetetty: 2013-02-15 18:48:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

:shock: Toivottavasti ei tu niitä oireita!

ViestiLähetetty: 2013-02-15 22:02:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Meni loppu ohi, silmät oli kiinni...

Lääkäriä pitää totella.
Ainakin tässä tappauksessa.

Toipumista toivoo hän, ilman pii-paata.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-02-19 20:43:06 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Kiitti kaverit, että jaksatte kannustaa!
Mun pitäis varmaan kävellä ihan koko päivä, niin ei olis kipuja....ainakaan niin paljoa. Yöt pystyn nukkuu jo melkein heräämättä. Ehkes kerran tai pari pitää herätä hikihyökkäyksiin, mutta nekin alkaa pikku hiljaa laantumaan. Viime yönä kävin nukkumaan puoli kahden maissa ja aamulla heräsin pikkast yli 7. WOW! Noin monta tuntia yhtäjaksoista unta on aivan jotain ihanaa, mitä en ole ihan muutamaan kuukauteen saanu kokea. Entäpä sitten tänään.....iltapäivällä tuli viimeinen niitti. AURINKO PAISTOI! Ihan kun mä olisin syntyny uudelleen. Mä vedin nutun niskaan ja painuin pihalle. Mä vaan kävelin ja kävelin ja kävelin. Olin monta tuntia reissussa. Oli kyllä ihan super ihanaa. Ja entäpä nuo mun palmut ja muut kasvit. Ihanku ne hymyilis mulle tänä iltana :P
Vaikka mua koskeekin 24h/vrk, niin yhtään ei enää v...##¤¤%&// niin paljoa, kunhan vaan aurinko paistaa!

ViestiLähetetty: 2013-02-19 22:00:15 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Ou nou. Nyt tuli taas mitta täyteen kipua. Pystyin reilun tunnin verran istuu koneen ääressä. Nyt pitää taas häippästä.

ViestiLähetetty: 2013-02-19 23:07:08 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Eiks tohon nyt mikään auta?

ViestiLähetetty: 2013-02-19 23:29:39 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Mun lekurilta sain semmoista kipulääkettä minkä hän vaan pystyy kirjottaa. Hänellä ei ole lupa kirjotta vahvempaa kipulääkitystä. Näitä uusia kipulaastareita en ole vielä kokeillu, kun ei ole vielä varaa ostaa niitä. Ehkä viikon päästä. Siihen asti on vaan pärjättävä näillä kivuilla.

ViestiLähetetty: 2013-02-20 00:04:25 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Siihen kivun aiheuttajaan? Eikö voida leikata tai jotain?

ViestiLähetetty: 2013-02-28 17:45:10 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Morjensta!
Tulin nyt kokeilee, josko sitä jo pystyis istuu koneen ääressä. Samalla kertoilen hiukan kuulumisia.
Estrogel-geeli on ollu mulle tosi hyvä aine. Mä olen jo monta yötä saanu nukuttua ilman niitä hikihyökkäyksiä. Niitä tulee enää ainoastaan myöhään illalla, juuri ennen nukkumaan menoa, mutta ei enää joka ilta sekä ne ovat paljon lievempiä mitä ne oli ennen lääkitystä. Annostusohjeessa lukee 1-2 krt/pv. Mä otan vaan kerran päivässä illalla sitä geeliä ja levitän sitä käsivarteen. Siinä kaikki.
Selkä on hiukan jo parempi. Päivässä on jo monta hetkeä, ettei koske (tai sitten mä olen jo niin tottunu niihin, että sitä jomotusta en enää jaksa rekisteröidä). Viime lauantai oli sitten viimeinen niitti. Se oli yhtä helvettiä. Heräämisestä asti oli niin hirveet kivut, että itkuu väänsin koko aamupäivän. Puhelin kourassa mietin, että tilaanko jo pii-paa auton, mutta sitten purin hammasta. Ihan väkisin raahasin iteni sängystä ylös, puin päälle ja painuin ulos kävelemään. Ainut paikka missä ei koske on se, kun hissukseen kävelen. Olen lääkäriltä saanu neljää eri kipuääkettä, joista yhdestäkään ei ole ollut mitään apua. Päinvastoin, kivut on vaan pahentunu. Saatikka sitten se huimauksen ja oksentelun määrä. Ei mitään rajaa. Eihän toi voi olla enää normaalia. Päähän noista pillereistä sekoo. Kävellessä tulin siihen tulokseen, että nyt saatana.....en ota enää yhtäkään pilleriä vaikka mikä olisi. Mä vaan kävelen. Kivut on liventyny huomattavasti sen myötä. Mä käyn nyt joka päivä kävelemässä muutaman kilometrin ja se on selkeesti auttanu. Jonain päivinä käyn jopa 2 kertaa käppäilemässä. Pitäis vaan saada jostain apua miten oppisin hoitamaan itse tuota selkää. Kuntoutusta tai jotain.
Siihen asti kaikki menee suht hyvin, kunhan mikään ei paina mun alaselkää. Pidempään jos alaselkään kohdistuu painetta, niin sitten pettää rakko. Se vaan yksinkertaisesti pettää, enkä voi siihen vaikuttaa mitenkään muuten, kuin poistamalla paineen alaselästä. Ei niin kivaa. En pysty maata selälläni, en pysty istumaan siten, että alaselkä osuu selkänojaan. Nyt tää on tämmöstä opettelua miten ja missä asennoissa voin olla, että ei ole kipuja ja pystyn itse hallitsemaan rakon toimintaa. Siihen olis kiva saada jostain opastusta. Pitää ensi kerralla kysäistä lekurilta neuvoa. Mä tuota leikkausta vältän niin pitkään kun vaan on mahdollista. Jos se menee v****uiks, niin mä istun loppu elämäni pyörätuolissa. Nyt sentään pystyn vielä kävellä. Kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu. Mä vakaasti uskon niin.

ViestiLähetetty: 2013-02-28 19:55:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Syö inkivääriä kipuun, ei pistä päätä sekaisin ja voi syödä ruuan seassa mausteenakin. Onko se geeli reseptivapaata?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 772 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 129 30 31 32 3339 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00