karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-16 13:15:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 123 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Burläski
ViestiLähetetty: 2014-10-12 12:12:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei miahkristiina, ja kiva kun kävit kommentoimassa! :smt039

Kävin lueskelemassa muiden kirjoituksia samaisesta ongelmasta, ja päätin juuri että tämä on oikein hyvä tulos! =D> Senttejä tosiaan kuitenkin ropissut hurjasti, ja n. 1,5kg pudotus / kuukausi tarkoittaa kuitenkin n. 18kg pudotustahtia vuodessa :D

Mihinkäs tässä kai kiire, valmiissa maailmassa :smt048

ViestiLähetetty: 2014-10-12 18:41:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Karppipitsa uunissa, vyötärönmetsästäjän pitsapohjalla, toivottavasti tulee hyvää =P~ Täytteenä kinkku, aurajuusto ja persikka.

ViestiLähetetty: 2014-10-13 08:43:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvää huomenta!

Pitsa oli eilen hyvää ja onnistunutta! Söin mielestäni kohtuullisen slaissin ja mies vetelikin sitten ihan överit :D Oli kuulemma ollut pitsaa ikävä :lol: Jäi vielä hälle töihin evääksikin vähän :)

Tässä kermakahvia ryystän. Saas nährä päästäänkö vaunuttelemaan. Tänään haluaisin kyllä vetäistä kunnon lenkin. Vielä vähän harmaalta näyttää, mutta eipä sitä tähän aikaan aamusta vielä oikein osaa sanoa muutenkaan mitä tuleman pitää.

Katselin tuossa netistä bmi laskuria. On se vaan hurjaa. Sen mukaan minulla on siis 33kg ja risat ylipainoa. Mutta se tarkoittaa sitä, että painaisin 64kg joka on normaalipainon yläraja. Ja minulle se on aivan hurjan vähän. Kivahan noita on vanhdata, mutta kovin ovat vääristäviä lukuja, minun mielestä. Luulen, että jos jonnekin 75kg pääsisin niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Onhan sinnekin matkaa 23kg. Mitenkähän sitä tavoitteet asettaisi? Varmaan näin:

1. 85kg josta lähdin odottamaan poikaani (-13kg)
2. paino alle 80kg (-18kg)
3. tavoite 75kg (-23kg)

Näitä mutustellen uuteen päivään..

ViestiLähetetty: 2014-10-13 08:52:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta!
Aina ei voi luottaa noihin BMI laskureihin. Kyllä mäkin välillä katselen omia lukemia. Paras tulos on, kun housut alkaa tippumaan :lol: Tai saa yhtäkkiä sellaiset housut jalkaan tai puseron päälle, jotka ei ennen (siis aikoihin) oo mahtuneet. Vaikka ei aina omasta peilikuvasta tykkäisikään, on se jo suuri voitto saada vanhoja vaatteita mahtumaan.
Juu, pizza on hyvää. Mä en oo sitä vyötärönmetsästäjän pohjaa kokeillut. Oon tehnyt sen pohjan munasta ja juustoraasteesta. Mutta yhdessä vaiheessa tein sitä niin usein, että kyllästyin. Liikaa maistuu muna ja silloin kyllästyin kokonaan kananmuniin. Nyt taas voisi maistua, tiedä vaikka joku päivä vääntäisin kunnon ison pizzan =D>
Mukavaa alkanutta viikkoa sulle. Ilma on vähän kolea, mutta ei se vauhtia hidasta, päinvastoin =D>

ViestiLähetetty: 2014-10-13 16:10:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No sepä se! Vaatteet on paras mittari :) Kokeilin piruuttani muutamia housuja, jotka olen saanut jatkaan, mutta ei niissä ole ollut miellyttävä olla. Hyvin sujahtivat jo päälle =D> Ja toki jo lenkkivaatteet sen kertoo, että tiivistymistä on tapahtunut. Housut puristi ja kiristi ja takin vetoketju ei meinannut mennä kiinni :lol: vähän piti vatsaa vetää sisään ja äkkiä koittaa räpeltää, tissitkin jäi ihan linttaan takin alle :lol: Pakko oli vaan sitkeästi niillä lenkkeillä, kun ei muutakaan ollut. Uusia en alkanut ostamaan :D Mutta siis nyt jo menee hyvin päälle, kohta saakin kaivaa toppahousut ja ihmetellä kuinkas niiden kanssa käy :roll:

Tänään käytiin pojan kanssa vaunuttelemassa 1h ja 40 min. Eikä kastuttu! [-o< Harmaata oli, mutta kuivaa :) Poika nukkuu taas edelleen, nyt kolmatta tuntia. Kohta varmaan herää ja päästään kylpemishommiin :)

Todella hyvä fiilis tuli lenkistä. Mietin siinä yhdessä risteyksessä, että otanko pidemmän reitin. Jaksankohan, kun edellisestä pidemmästä lenkistä oli jo aikaa. Otin kuitenkin pidemmän reitin, ja kannatti! Hyvin jaksoin, kävin samalla reissulla nopeasti kaupassakin ostamassa ystävälle kimpun ruusuja ja herkkupussin. Mennään huomenna pojan kanssa kyläilemään ja treffaamaan muutamaa kuukautta vanhempaa friidua :D

Aamiaiseksi mies teki savulohimunakkaan. Ja savulohta kun kaappiin aika paljon jäi, niin lounaaksi tein savulohisalaattia piparjuurimajoneesilla. Jälkkäriksi keitin kahvit ja otin tipan turkkilaista ja sokeroimatonta mehukeittoa.

Päivälliseksi kukkakaalimuusia ja Tapolan aurellaa, jäi tuossa yksi ilta tekemättä niin tänään sitten :)

ViestiLähetetty: 2014-10-13 21:54:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mullakin oli viime syksynä yhdet housut, aikoinaan mun suosikit, niin tiukat. Viikottain kokeilin niitä ja aina puristi. Kunnes kerran ne sujahti niin istuvasti jalkaan. Sitten olikin pitkä väli, kun seuraavaksi kokeilin. Ääh, ihan liian isot. Mutta silloin tuli hyvä mieli.
Pääsin taas tänään ystävän kyydissä kaupunkiin Lidliin. Ostin hurjasti munia, rahkaa, maitoja ja kermoja. Samoin Kartanon nakkeja ja tuli mukaan tummaa suklaatakin. Söin yhden levyn, 100g, kun olin niin kamalan kauan ollut ilman ja voi kun teki hyvää :lol:
Eläinkaupasta piti koiralle hakea myös herkkuja, ja toinen oli ihan täpinöissään kun tulin kotiin. Possunkorvan sai suuhun heti.
Sen verran suklaansyönti vaikutti, että nukuin alkuillasta pari tuntia. Sokeri teetti sen. Mutta ...kerrankos sitä.
Ehkä jossain vaiheessa nukahdan, kun en yritä liian aikaisin mennä sänkyyn.

ViestiLähetetty: 2014-10-15 10:27:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kyllä välillä saa nautta! [-X :D Vaikka sitten vähän sillä unisuuden kustannuksella :) Hyvä että maistui!

Tänään satoi aamulla LUNTA kun vein koiraa ulos!! :shock: Ja mies löysi ne mun toppahousut. Arvatkaas miten kävi? No mahtuihan ne päälle, just eikä melkein :lol: Aivan mahtavaa, ei tarvi ostaa uusia. Olisin kyllä ollut pulassa muuten. Ja veikkaanpa, että vielä kuukausi sitten ei ois mennyt kiinni. Nyt kun vielä vähän tiivistyn, niin ovat enemmän kuin passelit! =D> Kyllä tuli hyvä fiilis :mrgreen:

Mitäs tänne muuta? Olenko eilen edes kirjoitellut? No en!! :shock: Nyt kun mietin, niin eilinen menikin niin tohinassa, etten ehtinyt. Lähdettiin heti aamupäivästä sinne ystävän luo, vauvatreffit, vai miksikähän niitä nyt voisi kutsua. Kolmisen tuntia meni höpötellessä ja kahvia juodessa, oli virkistävää :smt049 Vauvat söi ja nukkui siinä samassa, helppoja lapsia meillä molemmilla.

Sieltä kun kotiin ajeltiin, niin poika saikin painua jo kylpyyn. Sitten muut iltahommat ja kohta jo untenmaille. Ja poika kun nukahti, aloin jauhelihakastikkeen tekoon. Aamulla söin munakkaan, kylässä otin yhden pienen keksin ja söin ystäväni tekemää mustikkarahkaa. En uskaltanut kysyä paljonko oli sokeria, mutta järkevin vaihtoehto oli minusta tuo :roll: Lounaaksi piti jotain myös saada, ja tein pikasalaatin jääkaapin antimista. Ihan vaan kurkkua, tomaattia, jääsalaattia, vähän pähkinää, aurajuuston loppu ja pieni pala sian kylkipalaa kuutoina. Piparjuurimajoneesi päälle.

Päivälliseksi syötiin tosiaan sitten jauhelihakastiketta ja kaapissa olleet loput spelttipastasta. Kastike oli foorumin reseptiosiosta. Naudan jlihaa, kermaa, koskenlaskijaa, tomaattipyree, lihaliemi ja tuoretta basilikaa. Oikein oli maistuvaa, mies tykkäsi kovastikkin!

Tänään olen juonut vaan 2 kuppia kermakahvia. Mies lähti puutöihin ja tekee munakkaan kun sieltä tulee. Lounaaksi taas jotain mitä jääkaapista löytyy. Päivällinenkin on tänään vielä kysymysmerkki, luulen kuitenkin että gumboa on tänään vuorossa =P~

Aiotaan kyllä lähteä tänään ulos, kun eilen jäi välistä. Poika tiiviiseen pakettiin lämpimästi vaunuihin ja mammalle ne toppahousut jalkaan :lol:

ViestiLähetetty: 2014-10-15 10:44:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä, välillä pitää herkutella :smt045
Lunta täälläkin vähän taivaalta lennähteli, ihan näöksi vaan, kaunista oli hetken :smt007 (maahan ei mittään onneksi vielä jäänyt)
Hyvät on ruuat teillä =P~
Mukavaa Päivää :smt050

ViestiLähetetty: 2014-10-15 11:43:49 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Apuuva, lunta ja pakkasta #-o Niitä mä pelolla odotan, onneks olen täällä nurkassa mihin ne yleensä tulevat viimeiseksi :D Mä en tartte lunta enkä pakkasta yhtään mihinkään!!!

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

ViestiLähetetty: 2014-10-15 11:44:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei, meilläkin on satanut tänään lunta. Ihan valkoista ja kunnon hiutaleita =D> Olen herännyt jo 5.15 ja äsken nukuin tunnin verran.
Toppahousut on mullakin tuolla, tosin isot mut menee hätätapauksessa. Pidän monesti ihan vaan välihousuja pitkien housujen alla.
Aamulla oli kyl pipo päässä, ekan kerran tänä syksynä.
Pitäisi hakea kellarikomerosta olohuoneen iso matto, lämmittää jalkoja kun meillä vetää joka nurkasta.
Jahka vähän piristyn. Kun samalla ajattelin myös pestä lattioita. Ensin vaan tuo hauveli pihalle.

ViestiLähetetty: 2014-10-15 13:04:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä tykkään talvesta! Ja pakkasesta :D Koira ei niinkään, ja mies ei sitäkään vähää :lol: Koira raukka palelee tassuista. Pitää varmaan ostaa sille sukat :-k

Tosin minä tykkään kyllä kaikista vuodenajoista. Olen tälläinen yleistyytyväinen kai, helposti miellytettävä :lol:

Tänään on jotenkin tosi hyvä fiilis. Olen onnellinen monesta pienestä asiasta ja olo on raukea :smt001

Ja kiitos! Oikein mukavaa päivää myös teille muille :smt039

ViestiLähetetty: 2014-10-15 13:19:03 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Lainaa:
Olen tälläinen yleistyytyväinen kai, helposti miellytettävä

Onks sellaisia naisia olemassa :D

ViestiLähetetty: 2014-10-15 14:34:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä rakastan talvea. Syksy myös kiva, mutta lumi ja pakkanen...nam.
Koirakin kulkee kovempaa pikku pakkasessa, kun muuten se on tyyppiä löntystelevä :lol:
Sain laitettuun "talvimaton" ja voi kuinka on kivan näköistä. Mä myös olen hyvin vähään tyytyväinen. Olin vähän kiukkuinen, kun olimme lenkillä, mutta nyt taas hyvä mieli ja ruoka uunissa. Mun hyvään mieleen ei tarvita kuin kunnon sapuskaa, suklaa ja kahvi =D>
Ja kaikkein tärkein tietysti on mun oma rakas jääräpää rottweiler :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2014-10-15 18:35:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tomba kirjoitti:
Lainaa:
Olen tälläinen yleistyytyväinen kai, helposti miellytettävä

Onks sellaisia naisia olemassa :D

No mun mieheni saattaa olla toista mieltä, mutta minä väitän niin :lol:

Tuo sun talvimattos kuulostaa tosi ihanalta santikka. Käy kateeksi! Meillä ei ole mattoja kuin eteisessä, tuolla mun koiravanhuksellani on joskus paha tapa pissiä liritellä niille.. :roll: luovuttiin niistä sitten kokonaan. Tosin kun omakotitaloon päästään muuttamaan niin kyllä matot palaa lattialle :D

ViestiLähetetty: 2014-10-16 18:28:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pweeeeeeeh, olihan päivä :smt120

Tai no, aamu oli rauhallinen. Mies päätti pitää tänään vapaapäivän ja kävi aamusta omilla asioillaan. Kun kotiutui, syötiin aamupalaa (pekonia, siankylkeä ja rehuja paistettuna) ja tutut kermakahvit x 2 :D Siitä ampaisin kirpputorille ja kauppaan! Tein aivan mahtavia löytöjä mukulalle! Sadetakkia, haalaria, kirjaa, palapeliä, bodya, ja kaiken kruunasi 3,5€ Hevisaurus minikitara =D> :lol: Semmonen tosi pieni, joka toimii pattereilla. Sitä saa painella ja muka soittaa, niin lähtee eri kitaran ääniä. Saa laittaa jemmaan odottamaan että jätkä vähän kasvaa :D

Nooooooh, kirpparilta ja kaupasta sitten sukkana kotiin ja koira pissalle. Siitä lenkkivermeet pikavauhtia niskaan ja poika pukeisiin. Lapsen kanssa on hankala, kun ei voi vaan lähteä milloin huvittaa. Piti miettiä tarkkaa koska se oli syönyt ja voiko enää lähteä vai ehtiikö sille tulla nälkä kesken matkan ja alkaa älytön parku :D Ja hirveellä kiireellä lapsi vaatteisiin ja vaunuihin, kun oli JUST aikaa vaunuttelulle :lol: Äiti vaan puki liikaa päälle.. :roll: Ei ehditty edes kotiin saakka, kun ukkeli heräsi.

Kotona odotti onneksi jauheliharulla, tai mureke, mikä onkaan. Lounas jäi tänään kokonaan välistä :/ Keitin murekkeen kaveriksi pakasteversioita porkkanasta ja niistä pienistä kaaleista. Mitä ne ny o? :lol: Burb* maha on täynnä ja pikkujätkä unten mailla. Pitäis vielä muistaa venytellä. Vähän yli tunti lenkkeiltiin ja tällä kertaa vauhtikin oli melkoinen, kun puin vähän liian vähän vaatetta takin alle ja piti pitää tasainen lämpö koko ajan :D

Uni varmaan tulee tänään aikaisin, jotenkin sellainen olo.

Soommoro!

ViestiLähetetty: 2014-10-17 07:08:13 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Oliskos ruusukaali :roll: :D

ViestiLähetetty: 2014-10-17 09:18:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tomba kirjoitti:
Oliskos ruusukaali :roll: :D

Joo! :D kiitti! :lol:

ViestiLähetetty: 2014-10-17 11:37:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päätettiin, että lähdetään taas pikkumiehen kanssa mummulaan Etelä-pohjanmaalle. Sinne ajelee parisen tuntia. Jos poika nukkuu koko matkan, niin ei ole hätiä. Tähän asti onkin aina nukahtanut, vaan viimeksi kun ajeltiin takaisin kotiin niin alkoi huuto. Nyt vetelee taas ekstrapitkiä päikkäreitä, niin saas nähdä kuinka päästään edes liikkeelle tänään :roll:

Jotta että niin, kirjoittelut jää varmasti viikonlopun ajaksi. En siellä paljon ehdi koneella olla, enkä kyllä haluaisikaan :)

Oikein mukavaa viikonloppua! :smt039 :smt049

ViestiLähetetty: 2014-10-17 16:18:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt039

ViestiLähetetty: 2014-10-20 10:48:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei vaan ja hyvää alkanutta viikkoa!

Viikonloppu meni oikein mukavasti mummulassa, poika nautti ja äitikin :wink:

Koska sunnuntaina en päässyt kunnolla punnitsemaan ja mittailemaan, niin hoidin ne tänä aamuna kotona. Paino oli +/-0 mutta senteissä oli sentään pieniä muutoksia:

Rinta -1cm
Reisi -1cm
Hauis -0,5cm
Vyötärö -2cm

Mahanympärys ja lantionmitta olivat pysyneet samana.

Viime viikolla otin mukaan myös kolme muuta mittausta, ihan vaan siksi koska on kiva seurata kuinka koko kroppa pienenee :D Viikossa:

Pärse, eli takapuoli -2cm
Kaula ( :lol: ) -1cm
Pohje -0,5cm

Eli jos nuo kaikki nyt yhteen lasketaan, niin senttejä oli taas ropissut -8cm =D>

Viikonloppuna en liikkunut, mutta söin karpisti. Toki siinä meni sitten saunaolut jos toinenkin ja ruoan kanssa punaviiniä. Mutta ottaen huomioon, että tuolla mummulassa yleensä se paino nousee vähintään sen kilon, olen hyvin tyytyväinen :lol:

Kotiin oli ihana tulla ja taas alkaa arki. Poika on päiväunilla, mutta tarkoitus olisi lähteä vaunuttelemaan kun tuosta herää. Kroppa huutaa jo kovaa lenkkiä, kun viimeksi ollaan käyty torstaina.

Tämän päivän syömisistä sen verran, että aamupala on vielä syömättä. Villi veikkaus että se on makkaraa, munia ja rehuja :D Lounaaksi otin sulamaan pakkasesta gumboa ja illaksi sitten keksitään taas jotain kivaa :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 123 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00