karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 09:19:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 427 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 622 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2020-06-29 13:36:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
els kirjoitti:
Toki kannattaa ensin syödä kaapit tyhjäksi (jos vaikka ei halua lahjoitella syötävää ruokaa eteenpäin).
Mutta ehkä kannatta kutsua syömisiäsi jatkossakin joksikin muuksi kuin OD'ksi jos se ei sitä ole?


Enhän kutsukaan, vaan homoiluksi. Itse asiassa haulla "Optimal Diet" tulee vaikka mitä tauhkaa netissä, kun taas vanhat kunnon homosivut löytyvät vain waybackmachinella: https://web.archive.org/web/20120512100 ... index.html

Olen olettanut, että sama heebo, joka ylläpiti noita sivuja, teki myös calculus victuksen.

Kärsin alkuun rasvaripulista, minkä tulkitsin niin, ettei syöty rasva kerta kaikkiaan pysy sisällä. Turha sitä syödä, jos menee kerta hukkaan. Nyt on toisin, voin ihan hyvällä syyllä ruveta lisäämään rasvaa.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 13:49:22 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Ok sovitaan näin (paitsi että toisessa ketjussa kerroit olleesi Kwasniewkilla, jotamitä ilmeisesti et ollut).
Kutsun oma versiotani kawan sijaan erkiksi (lyhennys eläinrasvakarpista).
Se on toiminut meillä - ja sen suhteet ovat rasvan määrän ja laadun suhteen ihan samalla hehtaarilla kuin mitä niissä kirjoissakin,
jokamikä on jokseenkin tärkein osa juuri ODssä.

Sinänsä näitä käytetään väärin aina kuin voidaan, varsinkin kun kyse on näin "väärästä" syömisestä.
Roope tuskin tunnistaisi suomalaista niukkarasvaista atkinssoniakaan.
Samoin täkäläisen median kuva karpista on jotain ihan muuta, ja takuulla tietoisesti sotkettuna.
Eikä noihin pääse sanomaan mitään vastaan, ennenkuin tietää, mitä joku tekee, ja miten se vastaa alkuperäistekstejä.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 14:03:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
els kirjoitti:
Ok sovitaan näin (paitsi että toisessa ketjussa kerroit olleesi Kwasniewkilla, jotamitä ilmeisesti et ollut).
Kutsun oma versiotani kawan sijaan erkiksi (lyhennys eläinrasvakarpista).
Se on toiminut meillä - ja sen suhteet ovat rasvan määrän ja laadun suhteen ihan samalla hehtaarilla kuin mitä niissä kirjoissakin,
jokamikä on jokseenkin tärkein osa juuri ODssä.


Tuskin tulen jatkossakaan vahtimaan, että syön tasan, mitä se oli, 38½ grammaa hiilareita päivässä, minulle riittää se, että on lähellä, samoin kuin myös proteiini. Ehkä saan vielä rasvankin kohdilleen. Mitä tulee ruoka-aineiden laatuun, niin olen ollut tietämätön tai muistamaton, kun en muistanut perusteita sille, miksi peruna puolukan sijasta. Tulehdus tekee minut vähän hermostuneeksi biohakkeroimaan itseäni tavalla, joka sitä tulehdusta lisäisi, mutta nyt on noussut tuo omega-6 esille. Silloin muinoin se oli vähemmän, puhuttiin kolmosen ja kuutosen suhteesta ja kuinka se on vinksallaan normaalissa länsimaisessa ruokavaliossa.

Katson, että suurin hyöty terveydelleni tällä hetkellä tulee siitä, että kilot saadaan alas ja matkan varrella voi sitten täsmentää ruokia lähemmäksi, no optimaalista ruokavaliota.
Kwasniewski toisaalta esittää myös kaksi muuta ruokavaliota, eli sikaruokavalion ja huonon laidunruokavalion. Niistä kokeilin välillä tuota jälkimmäistä. Kumpaakin kai voi markkinoida Kwasniewskin nimellä, tosin sikaruokavalio sopii vain siihen, että haluaa nopeasti itseensä läskiä.

Ja kun on aika nyt tämä, mikä on, niin kyllä, minusta on verrattoman hauskaa puhua homodieetistä, mutta minulla on Setan jäsenkortti taskussa ja olen ollut biseksuaali, nyttemmin enemmän kuitenkin aseksuaali. Epäilen kyllä tämänkin johtuvan kilpirauhasesta. Joten jos joku kokee häiritseväksi sen, että joku vitsailee homoseksuaalisuudesta, niin se on ihan täyttä itseironiaa minulta.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 14:21:17 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8749
Pienetär kirjoitti:
els kirjoitti:
Ok sovitaan näin (paitsi että toisessa ketjussa kerroit olleesi Kwasniewkilla, jotamitä ilmeisesti et ollut).
Kutsun oma versiotani kawan sijaan erkiksi (lyhennys eläinrasvakarpista).
Se on toiminut meillä - ja sen suhteet ovat rasvan määrän ja laadun suhteen ihan samalla hehtaarilla kuin mitä niissä kirjoissakin,
jokamikä on jokseenkin tärkein osa juuri ODssä.




Katson, että suurin hyöty terveydelleni tällä hetkellä tulee siitä, että kilot saadaan alas ja matkan varrella voi sitten täsmentää ruokia lähemmäksi, no optimaalista ruokavaliota.
Kwasniewski toisaalta esittää myös kaksi muuta ruokavaliota, eli sikaruokavalion ja huonon laidunruokavalion. Niistä kokeilin välillä tuota jälkimmäistä. Kumpaakin kai voi markkinoida Kwasniewskin nimellä, tosin sikaruokavalio sopii vain siihen, että haluaa nopeasti itseensä läskiä.

.

Kwasniewskihan ottaa sikaruokavalion---tai sekaruokavalion varottavana esimerkkinä.
Samoin laiduntamaninen eli jatkuvasti puputtaminen menee varotuksen piikkiin...
Ei niitä voi kwasnieswkina/homoiluna/od:nä pitää

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 14:26:43 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8749
Pitäiskö sun siirtyä karnivorille niin ei tarviis ihmetellä syömisiään...pelkkää elukkaperäistä, kunnes ei enää ole nälkä...mitään laskematta :roll:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 14:34:59 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Selvä, homoile sinä siinä missä minä erkkeilen :)

Lainaa:
...mutta nyt on noussut tuo omega-6 esille. Silloin muinoin se oli vähemmän, puhuttiin kolmosen ja kuutosen suhteesta ja kuinka se on vinksallaan normaalissa länsimaisessa ruokavaliossa.

Puhuttiin siitä ainakin jo silloin kun kawa mainittiin ekaa kertaa (noin 2007, kolme vuotta karppilan alun jälkeen)

Ja samat ihmiset, jotka puhuivat silloin muinoin vain oikeasta 6/3 suhteesta, haukkuivat silloin kyllä OD'nkin maan rakoon. Puhe oli että henki lähtee jokseenkin heti, tai viimeistään vuodessa. Nyt kun tutkimuksia ja varsinkin hyviä tuloksia kuutos-omegoiden korvaajilta tai paremminkin tyydytettyä eläinrasvaa suosivilta on tullut taas rutkasti lisää ja tiedepuolellekin (Ruotsin LCHF, yhdysvaltojen Virta Health ja Noakesin ym proffien esiintulo), omegakuutosten ongelmista kuulee ehkä enemmän muuallakin kuin karppilassa. Tai ainakin karppilassa :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 14:38:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
tuulimumma kirjoitti:
Pitäiskö sun siirtyä karnivorille niin ei tarviis ihmetellä syömisiään...pelkkää elukkaperäistä, kunnes ei enää ole nälkä...mitään laskematta :roll:


Liikaa proteiinia, sehän minulla oli alun perin ongelma. Tuolloinhan etsittiin parasta ruokavaliota toivottomille tapauksille ja päädyttiin tähän. Käytännössähän olinkin karnivori, kun olin joitain aikoja vanhalla Atkinsilla, eli 0g hiilaria.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 14:41:48 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Tuulimumma, mitä tarkoittaa OD vartalotyypin mukaan?

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 14:42:56 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Itse asiassa Donaldsonin karnivoorissa (puhe siitä alkoi karppilassa vasta 2018, kirjansa noin 100v takaa) on siinäkin 75-80% rasvaa ja vain 20-25% valkuaista. Se(kin) on kovin eri juttu kuin karppilan vanha lihavoittoinen karnivoori - tai se mitä täällä silloin Atkinssiksi väitettiin.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 14:58:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
Grasu kirjoitti:
Tuulimumma, mitä tarkoittaa OD vartalotyypin mukaan?


En ole Tuulimumma, mutta CV muuttaa makrosuosituksia myös vartalotyypin mukaan. Hento saa syödä vähemmän prodea kuin tällainen ronski, kuten minä.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 15:06:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
tuulimumma kirjoitti:
Kwasniewskihan ottaa sikaruokavalion---tai sekaruokavalion varottavana esimerkkinä.
Samoin laiduntamaninen eli jatkuvasti puputtaminen menee varotuksen piikkiin...
Ei niitä voi kwasnieswkina/homoiluna/od:nä pitää


Muistaakseni sellaiselle, joka haluaa laihtua eikä halua syödä homoillen, on ainoa vaihtoehto puputus, mutta selkeästi huonompi vaihtoehto kuin homoilu.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 15:07:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
els kirjoitti:
^^ Itse asiassa Donaldsonin karnivoorissa (puhe siitä alkoi karppilassa vasta 2018, kirjansa noin 100v takaa) on siinäkin 75-80% rasvaa ja vain 20-25% valkuaista.


No niin, eli siltikin joutuu laskemaan.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 15:28:47 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Jep. :) Muttei kaloreita. :)
Eikä sekään sovi kaikille.

Mutta noin kokeiluna se voisi olla aika lailla sinun kaipaamasi helppo juttu.
Joka päivä 700 g paketti jauhelihaa (rasvaista sikanautaa tai rasvaista nautaa) jaettuna kolmelle aterialle,
ja se sikanauta tai nauta paisteltaisiin vaikkapa reilussa voissa. Tätä sitten kuusi kuukautta putkeen :)
Lisäksi sallittu vettä (ei kuitenkaan aterialla) ja kolme pikkukuppia kahvia.

(Luin, en kokeillut kun olin jo löytänyt toimivan. Catharsis teki sen jokseenkin noin ja kehui. 10v sitten ei olisi tullut kuuloonkaan : ) )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 15:56:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
els kirjoitti:
kolme pikkukuppia kahvia.


Mikä toi kahvijuttu on? En juo kahvia, vaan juon vihreää teetä, kolme litraa päivässä.
Sinällään ihan toimiva homma, mikäli onnistuu löytämään tarpeeksi rasvaista jauhelihaa.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 18:16:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
Muutan taas, Alpzirler loppui, tilalle pekoni 170g ja kaksi munaa
Turkkilainen yoghurtti, 200g puolukkaa, 2 munaa ja niihin tällä kertaa sitruunamajoneesia

65-140-40 1681 kCal.

Tällä kertaa hiilari jää vajaaksi ja myös rasva. Tulen fiksaamaan tätä, kunhan saan nämä nykyiset ruokani syötyä.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 18:55:59 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Tuossa ongelmalliselta näyttää enää majoneesi, mutta tuubihan varmaan loppuu aikanaan.

Donaldsonin kahvi oli se mitä hän suositteli täyikarnivoorilla, veden ohella. Muistelen että sen sai vaihtaa teekupposeen ruoan kanssa
... ja hommaan sai lisätä viskipaukkun päivällisellä sitten kun painotavoite oli saavutettu. Sitäkään ei pakotettu, vaan vain sai :)

Riittävän rasvaista jauheliaa on tarjoilla useimmissa isommissa S- ja K-kaupoissa. Ja sitä saa/voi aina täydentää voilla,
että suhteen saa 1:2 grammaan.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 19:06:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
els kirjoitti:
Muistelen että sen sai vaihtaa teekupposeen ruoan kanssa
... ja hommaan sai lisätä viskipaukkun päivällisellä sitten kun painotavoite oli saavutettu. Sitäkään ei pakotettu, vaan vain sai :)

Riittävän rasvaista jauheliaa on tarjoilla useimmissa isommissa S- ja K-kaupoissa. Ja sitä saa/voi aina täydentää voilla,
että suhteen saa 1:2 grammaan.


Ennen kaikkea kenelläkään ei ole mitään sitä vastaan, että juopi paljon vihreää teetä. No, Heikkilä kyllä kehotti maltillisuuteen, ettei huuhdo kaikkia hivenaineita pois.
Karnivori on kyllä houkutteleva kaikessa yksinkertaisuudessaan. Yksitoikkoinen ruokavalio on aiheuttanut minulla nälkiintymistä aiemmin, muutenhan söisin niin vaikka maailman tappiin.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-29 19:13:18 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Noh, nyt löytyi tyyli, jossa sitäkään ei ehdoteta sammioittain, joten eikukaan ei ehkä sittenkään pidä paikkaansa :)

Mutta olen tuostakin hiukan yllättynyt: että etsisit jotain josta kaikki (tai edes enemmistö) olisi samaa mieltä.
Itse join teetä paljon aikanaan. Enää ei maistu.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-30 15:41:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 14:55:36
Viestit: 9035
Huomisesta alkaen korvaan aamun kaksi munaa puolikkaalla sydämellä.

P: 80
R: 136
H: 39
E: 1705

Prodea vähän liikaa, muita taas liian vähän. Koko ajan kuitenkin fiksailen eväitäni.

_________________
2003: 161,8 kg :arrow: 2006: 80kg :arrow: 2020: 171 kg
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2020-06-30 17:11:06 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8749
Vosithan tietty korvata ne munat voissa hiukan hyydytetyllä 4-6 keltuaisellakin.
Ja sydäntä ikäänku kupeeseen joku siivu.

Kokonaisenergia jää aikaslailla miinukselle :roll:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 427 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 622 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)