Kaikille teille, Oikein Hyvää alkanutta vuotta
2013Nyt olaan palailtu kotiin ja arki alkaa. Paitsi, että on vielä lomaa maanantaihin asti. Uusi vuosi meni oikein mukavasti. Saunaa, hyvää seuraa, hyvää ruokaa, raketteja ja jamaicalaista 12v. rommia.
Olotilassakin on tapahtunu hiukan muutoksia. Onneksi parempaan. Se paleleminen on loppunut aivan täysin. Enää ei tarvi aamuyöstä kaivaa villasukkia ja filttiä avuksi. Aamulämpö on kohonnut jo melkein normiksi 36,5, kun se vielä ennen Joulua oli 35,4. Hikihyökkäyksetkin on vähentyneet selvästi. Enää niitä ei tule niin useasti, kuin vielä reilu viikko sitten. Tullessaan ne ovat lievempiä ja menevät nopeammin ohi. Kasvojen ja rinnan alueen löyhyttely saa hikarit häipymään nopeammin. Vielä en saa koko yötä nukkua rauhassa, mutta ei tarvi enää tunnin-parin välein heräillä hiestä märkänä. Omalta kohdaltani olen huomannu sen, että sokeri ja liikunta saa ne voimistumaan. Eli ei niitä mulle kiitos.
Fenkoli. Siitä mä tykkään. Luin, että se voisi auttaa vaihdevuosi-oireisiin. Sitä käytetään vaikuttavana aineena monissa vv-oireisiin tarkoitetuissa itsehoitolääkkeissä. Minua se on ainakin auttanut. Olen nyt reilu viikon verran syöny puolikkaan fenkolin päivässä. Ja kas kummaa...reilun viikon aikana on oireetkin helpottunu. Onko sitten yhteensattuma vai mikä, mutta olkoot aivan mikä tahansa. Aivan sama mulle. Jos mulla on parempi olo, niin sitte syön fenkolia sen puolikkaan päivässä. Jossain vaiheessa voin testata paheneeko oireet kun en syö sitä. Nyt en, tässä vaiheessa, edes halua kokeilla olla ilman fenkolia. On tää sen verran ollu yhtä helvettiä, että kun edes hetken on parempi, niin on ihan OK.
Pilkon sen fenkolin ohuiksi suikaleiski ja paistan voi/kookosöljy seoksessa pannulla ja lisään muiden kasvisten joukkoon. Lisäksi se on tosi hyvän makuistakin vielä. Anismainen tuoksu. Sopii hyvin niin kalan, kuin kanankin kanssa. Tänään kävin kaupasta hakemassa lisää luomu-fenkolia. 279g:n mötikkä maksoi 1.09€. Ei paha. Ajattelin siitä valmistaa suippopaprikan, sipuleiden, wokkivihannesten ja broilerin kanssa syömistä illalliseksi.