karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 21:10:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Leonidaksen karppimeemit
ViestiLähetetty: 2016-01-18 10:51:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Greda Carpo kirjoitti:
Lainaa:
Mulla on tylsää ja silloin oon tottunu syömään. Tänäänki taas....

Oon katsonut noita laihdutusohjelmia telkkarista, kun on ollut paljon ylijäämäaikaa. Toi on yks suosittu selitys. Toinen on se, että aina miettii jo seuraavaa ateriaa, vaikka tietää että se tulee, on aina tullut. :shock: Itselläkin välillä noi kummatkin, mutta mehän voidaan niitä työstää?

Jaa-a mitenkä niitä sit vois? Tai no, voi siten et hankkiutuu paremmin ja vakaammin ketoosiin ettei tee enää mieli mitään. Se on mulla ainoo keino. Mä en kykene psyykkaamaan itseäni pois ruoan ajattelemisesta. Se on mulla mielessä AINA. :shock: PAITSI ollessani ketoosissa, silloin koen sen upean tunteen kun ei tee edes mieli ja jopa unohdan ajatella ruokaa.

Tänään paino 95.4kg eli 200g tullu alas jopa tällaisella alwaysrepsulinjalla. Tänään suunniteltu isompi notkahdus, kun työkaveri lupasi tehdä Red velvet kakkua

Kuva

ja se nyt sattuu olemaan yksi maailman seitsemästä ruokasynnistä jota olen päättänyt maistaa. Mutta maanantai on hyvä päivä repsua jos repsutakseen on. Seuraavaan maanantaihin on vielä hyvin aikaa ottaa itseään niskasta kiinni. Ensi maanantaina onkin sitten parempi pudotustulos!

En ole varma kannattaako tästä päivästä edes laittaa muistiinpanoja, alkaa vaan kiristää vannetta pään ympärillä taas. :roll:

Vaikka aloitin kyllä päivän ihan hyvin: munakkaalla ja päätän illan tänään tunasalaatilla...

ViestiLähetetty: 2016-01-18 10:51:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuplapostaus....Repsuminen luo repsuntaa... Nyt mietin jo et vois samaan katastrofiin lisätä kiinalaiseen menon....

ViestiLähetetty: 2016-01-18 10:59:56 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Repsut annetaan itselle anteeksi, varsinkin suunnitellut sellaiset. :D Ja sit taas eteenpäin. Millähän sen tylsyydentunteen voittais. Mukavalla tekemisellä? Puhelulla kaverille? Jokaisella kai omat konstit. Seuraavaa ateriaa ei tarvii niin kovin kiihkeästi miettiä, jos se on jo ainakin suunniteltu, ellei esivalmistettukin...

ViestiLähetetty: 2016-01-19 09:22:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Leonidas kirjoitti:
Tai no, voi siten et hankkiutuu paremmin ja vakaammin ketoosiin ettei tee enää mieli mitään. Se on mulla ainoo keino. Mä en kykene psyykkaamaan itseäni pois ruoan ajattelemisesta. Se on mulla mielessä AINA. PAITSI ollessani ketoosissa, silloin koen sen upean tunteen kun ei tee edes mieli ja jopa unohdan ajatella ruokaa.

Jos sulla tuo laihtuminen on karpaamisen ykkösjuttu, niin miksi hitossa et sitten vedä itseäsi ketoosiin ainakin pariksi viikoksi - semminkin, että omasta mielestäsi sinulta katoaa ruuanhimo?? :shock: Mä olen Gredan kanssa vähän eri mieltä siitä, että repsut annetaan itselle anteeksi: joo kyllä tiettyyn rajaan saakka, mutta jos niin tekee jatkuvasti milloin milläkin syyllä, niin sitten voi melko huoletta unohtaa lahtumisen/karppaamisen/mielitekojen poistumisen.
Jos suunnittelee repsahtavansa, niin sitä ainakin alkutaipaleella kannattaisi ehkä harkita pari kertaa; kyllä sä sitä red velvet-kakkua ennätät maistaa hyvillä mielin myöhemminkin.

Mulla ketoosi antaa aina hyvän muistutuksen ruokailuista/tiukistelusta, miten vähällä ihminen voikaan hyvin. Tällä hetkellä hiilet ihan luonnostaan ala- ja hyväkarpin välimailla elikkä jossain 30-60g riippuen päivästä. Hlökohtaisesti mulla ainoa varma keino laihtumiseen on jonkin sortin kalorirajoitus = laihtuu, kun syö vähemmän kuin kuluttaa.

Ketoosilettujen syöminen hillolla on vähän sama, kuin laihtumismielessä laittaa kahviin hermesetasta ja syö sen kaveriksi kunnon viinerin kahvileipänä... :mrgreen:

PS. Eikä se ihan [size=50]maistinpala[/size] sitä kaakkua sua kaada, jätät vaan ne hillot kaapista muille...
Vedenjuonti on tosi tärkeää - myös pakkasilla.

ViestiLähetetty: 2016-01-19 10:22:52 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Ukko, tarkoitinkin vain joskus tapahtuvia - jollei koskaan anna mitään itselleen anteeksi, kaikki yritykset jää yrityksiksi ja kaatuu siihen ettei ole täydellinen. Kuka on? Minä en ainakaan.

Ketoosiin pyrkimys on mulla(kin). Haeskelua. Välillä tuntuu, että siellä on käyty, sitä pientä päänsärkyäkin esiintyy.

Taas niistä laihdutusohjelmista aforismi: Jollei halua syödä pahiksia, niitä ei kannata hankkia niitä kotiin kiusaamaan. :)

ViestiLähetetty: 2016-01-21 13:16:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinpä. Mut kato ku antaa pikkusormen niin..... Oon silti pysyny hiilarimäärissä eilen ja tänäänkin vielä, mut tänään laitoin ketoosilätyt tauolle (vaikka pitävätkin sairaan hyvin nälkää!) koska hillosta tulee se 10hh jo muiden päälle.

Eilen meni ihan suht ok, hh jäi 31g, rasvaa tuli reippaasti mut proteiinit jäi hiukan liian alas, 50g paikkeille. Hiukan kitupäivä siis. Mut koulupäivät usein on.

Tänään teen voissa paistettua ahventa ja kuhaa salaatin kanssa, aamulla munasalaattia reippaan majon ja puolikkaan avokadon kanssa. :)

Perjantaina alkaa duunit, on helpompi sitten taas pyrkiä "kuiville" kun tänään jo aloittaa ja koko viikon duunissa voi sitten omilla eväillä ilman kiusauksia elää.

Tuota red velvetia itse asiassa ei saa välttämättä muulloin, kun itse en kauheesti leivo ja kaveri leipoi tuota vain koska tyttärellään on joku juhlapäivä. Ja leipomoissa en oo siihen törmännyt. Ja vieläkään en sitä saanut, mulle luvattiin tuoda pikkiriikkinen jämäpala duuniin perjantaiksi. Katsotaan muistaako tuoda vai ei.

Mietin tässä huomista ruokaa jo ja päätin just et jos jaksan raahautua isoon kauppaan, teen näitä: http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=274

Kyseessä siis appelsiinikyljyksiä inkiväärikastikkeella, mutta tein viimeks epähuomiossa virheen ja heitin ton kastikkeen uuniin kyljysten kanssa. Oli aivan sairaan hyviä.

ViestiLähetetty: 2016-01-21 18:15:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mun pelastus on viimeaikoina ollut voikahvi. Sillä saa helposti kalorit ja rasvat kohdalleen ja auttaa näläntunteen hallinnassa - kun ajoissa ottaa. :D

ViestiLähetetty: 2016-01-23 02:47:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Greda: Voikahvi onkin hyvää ja mä oon niin kiero et tykkään suolasesta voista siinäkin. :lol:

Tässä just mässytän yön ateriaani, sekasalaattia kreikkalaisella salaatilla ja päällä taivaallinen appelsiini-inkiväärikyljys. NAM!!! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2016-01-24 01:42:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uuh, ruoka on ihanaa!

Tänään taas broiskun koipia pekonipeitteellä, reippaasti mausteita. Nyt vasta alkaa oikea määrä mausteissa löytyä.

-Kotona 2 mukia kahvia kermalla, yksi koipipala ja pekonia kyljessä.

-Töissä eka ruoka klo 22, salaattia kreikkalaisella salaattikastikkeella ja broiskun koipireisi.....ÄHKY [-X

-Kahvia kahvikermalla väliin (aika pahaa mut ainutta mitä oli), pitänee alkaa kermaa tuomaan duuniinkin taas.

VETTÄ oon yrittäny juoda, mutta silti puoli litraa vasta mennyt, menenkin heti täyttämään pulloa taas...

ViestiLähetetty: 2016-01-24 02:06:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mietin miten hyödyntäisin talteen otetut broiskun/pekonin rasvat ja geelit jotka on tulleet noista uunikoivista. Ennen oon tehnyt kanakeittoa ja sitä nytkin mietin ensin, mutta en sit kumminkaan taida. voiskos sitä laittaa pannulle kun käyttää kukkista ja parsakaaliakin? En keitä enkä höyrytä kattilassa ikinä, mut paistinpannulle nakkaan vettä ja kasvikset ja kansi kiinni, vesi höyrystyy ja kypsentää kukkavihannekset. Mut mietin saisko tuon rasvan sit varmasti talteen noin?

Tai jos ostaa tarjouksesta naturelleja fileesuikaleita, laittais ton kanssa paistumaan?

ViestiLähetetty: 2016-01-25 09:44:05 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Saa sen imeytymään kasviksiin. Mä kuullottelen usein kasviksia paistinpannulla, mutta voissa. Vettä laitan loppuvaiheessa hitaasti kypsyville - harvoin tarvitsee. Ja juu, sitä voitakin kasvikset imee hyvin. :D Jos mä teen koipireisiä, perkaan ne br-lihat lautaselle ja laitan luut talteen luuliemiä varten, pakastan, jos niitä on vähän tai ei ole aikaa keitellä. Nahat syön. :mrgreen: Heti rapeeltaan. :smt110

ViestiLähetetty: 2016-01-31 09:27:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huoh. Onpas taas ollu väliä... Nyt alkoi koulussa lopputyöt ja oon stressannu ja stressannu ja stressannu....

Kai se tästä. Ku osais sen stressin kytkee vek.

Mut joo. Tomaatti-kalkkunamunakasta aamuks kermakahvilla.

Lounaaks salaattia ja savulohta, anoppi laittanu safkat tänään.

Ilta vielä avoin...

ViestiLähetetty: 2016-01-31 20:54:31 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

:smt023 lopputyölle!

ViestiLähetetty: 2016-10-11 21:40:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

99.7 tullu mittariin ja turvotusta ja stressiä... :( Ja piiiitkä väli täällä.

Vedin hiilarit hetkeks alas ja jatkan sit jonkinnäköisellä pätkäpaastosysteemillä, jos sais inskat ja kortisolit alaspäin ja painon laskemaan...

Ai niin, sitä pitikin katsoa miten kortisolia sais laskettua, onkohan mitään muuta ku stressinhallinta joka nyt ei onnistu. :shock:

ViestiLähetetty: 2016-10-11 22:58:14 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Miksei stressinhallinta onnistu?

ViestiLähetetty: 2016-10-12 14:21:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Greda. Opiskelut päällänsä ja viimeiset rutistukset opinnäytetyön kanssa. Siihen koulun kolme projektia ja ensi viikolla alkava harjoittelu niin mun kyvyt hallita stressiä loppui. :shock:

Ainoa millä nyt yritän taistella on tietyt lisäravinteet (B, D, C), kahvin vaihto suurimmalta osin teeksi (aamun voikahvi menee vielä ja jos saan cordycepskahvia niin sitten voisi taas toisenkin kupposen juoda) Ja roskaruoan ylimääräisine hiilareineen pois karsiminen.

Olo on nyt ollut tuhnuinen, mutta tää on vasta kolmas päivä ja nukuin klo 14 asti (heräsin klo 9, olin hereillä aamuteen verran ja painuin takaisin kun vilutti), jolloin söin vasta kaksi munaa voilla.

Pää särkee hiukan, hengitys haisee kuolemalle ja paino tippunut aloituksesta 97.6 kiloon. Uskon siis olevani, jollen ketoosissa, matkalla ketoosiin. Annoin itselleni luvan alkaa syödä salaattia ja kasvislisukkeita (parsaa ja kukkista lähinnä) ihan reippaastikin heti kun sellainen fiilis tulee että nyt voi. En halua ylimääräistä stressiä tästäkin, vaikka toki ruokavalion muokkaukset näin suurissa määrin sen aina tekevät.

Eilen menikin mittava määrä ruokaa, paketillinen Wilhelmiä sinappineen, 6 munaa voilla, voikahvi ja voitee yms...Nämä kaikki ripotellen, ei aterioina, kuten ois järkevää. Puputin kokoajan, koska se helpotti mielihaluja. Vessassa en oo sen enempää käynyt kuin normaalistikaan, niin että miten on mahdollista että paino on laskenut? Mihin se on kadonnut?

Nyt kauppaan, aion ostaa munia ainakin 4-5 pakettia, voita, parsakaalia ja kukkista, Wilhelmiä ja kalaa. Nyt tekee niin paljon mieli paistettua kuhaa tai ahventa että pakko saada. Tai silakoita. :roll:

ViestiLähetetty: 2016-10-12 16:53:54 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Kuulostaa enempikin haasteelliselta kuin stressaavalta! Hyvä, kun muistat levätä välillä!

ViestiLähetetty: 2016-10-13 07:15:25 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Joo. Lepo on niin tärkeä - erityisesti sen stressin kanssa.
Mä taian liittyä ketoseuraan, kun ei toi perus-VHH auta mun kohdalla

ViestiLähetetty: 2016-10-13 12:14:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Zee.

Ketoilu on mulla ollu aina se juttu, vaikken siitä välillä tykkääkään. Yks hyvä puoli hiilareitten alasvedossa on, ettei pääse huijaamaan ja sooloilemaan itsekseen, kuten oon huomannut tekeväni.Eikä sitä ketoilua tarvii välttis vetää ihan minimeillä sit myöhemmin, mut alussa mun on ainakin pakko, koska kadotan todellisuudentajun ja yhtäkkiä hiilareita onkin satoja. Ja oikeesti ne voi tulla erilaisista salaateista kun niihin lisätään salaattikastikkeet, mausteet ja lisukkeet (huppista kun laitoin vähän paahdettua sipulia ja kurpitsapikkelsiä mauksi salaatin joukkoon ja lirauksen vähäsokerista hilloa leipäjuustolle jne). Ja nyt puhe on nimenomaan siitä itsensä huijaamisesta.

Kun vetää kaikki turhat pois ja sit yksitellen lisää kasviksiakin, voi että kun ne maistuu hyvälle ihan ilman mitään. Toki tietyt jutut tuo sitä mielekkyyttä tähänkin, jotain pitää myös sallia itselleen.

Tänään meni voikahvi ja kolme paistettua häränsilmää voilla. Nyt koululle ja sit kotiin joskus syömään... Aattelin valkosipuli/yrttibroiskua ja parsakaalia voilla kokeilla tänään. Huomenna paistan tuoreita herkkusieniä voissa...tai sit teen aurajuusto-pekonisieniä.

ViestiLähetetty: 2016-10-14 17:09:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään taas koululla. Aamulla join vain voikahvin ennen lähtöä, takaisin tulin klo 2. Sitten paistelin pari broiskun valkosipulista sisäfilettä ja söin ne parin parsakaalinpalan ja runsaan voin kanssa. Klo 17 maissa söin uudelleen, nyt pelkkää broiskua ja voita.

Iltapalaksi lupasin muksuille pannaria ja mietin itselle sitä 1 hiilarin lettua, jos kokeilisi maistuuko miltään nyt näin alussa. Reseptit ei vaan näy, pitääkin katsoa löytyiskö se mun vanhoista muistiinpanoista. Muistelisin et siihen tuli pofiberia, psylliumia, munaa ja kermaa ainakin..Noh, jollei maistu tai ohjetta löydy, teen uunimakkaraa...

Paino 97, näin välipunnituksessa...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00