karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-14 19:43:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-02-29 10:10:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

miumou kirjoitti:
Paino 63.7 kg.
Navanympärys 95 cm.

Marraskuussa noissa mitoissa oli jo plussaa parhaimpiin päiviin nähden.
Nyt painoa 66.4 kg ja navanympärys 97 cm #-o Olen elävä esimerkki siitä, mitä toimeton elämäntyyli yhdessä hiilareiden kanssa saa aikaiseksi, vieläpä hyvin nopeassa ajassa.

Jos kelailen taaksepäin esikoisen syntymän jälkeisen aikaan, tämä nykyinen kehitys menee täsmälleen samassa linjassa silloisen sekoilun kanssa.
Eli onnistuin esikoisen syntymän jälkeen laihtumaan jonkun verran, sekä ylläpitämään painoa jonkun aikaa ennen kuin se kääntyi takaisin nousuun. Esikoisen kaksivuotissynttäreiden aikoihin ryhdistäydyin (nyt muuten kolkuttelee kuusivuotisjuhlat ovella :shock: ), ja vuoden kuluttua olinkin parhaassa kunnossa ikinä. Sitten tulinkin uudestaan raskaaksi, heh.
Mutta joo, tuota tietä mukaillen on menty nytkin. Siirtyisin mielelläni prosessin viimeiseen vaiheeseen, kiitos - tai siis ei herrajumala enää yhtään uutta raskautta tähän osoitteeseen, mutta sitä edeltänyt tilanne olisi aivan ihanteellinen :D

Toivottavasti palaan pian takaisin parempien uutisten kera :smt023

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-01 13:06:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tein eilen ison vuoallisen ykköslempiruokaani, eli Hiidenuhman lasagnea =P~ Olen hehkuttanut reseptiä Karppilassa ennenkin, mutta menköön kerran vielä. Olen nimittäin aina rakastanut lasagnea, ja kesäkurpitsalasagne ynnä muut viritykset eivät ole päässeet tarpeeksi lähelle alkuperäistä versiota.

Kuva

Nyt on menty puolitoista päivää lähinnä lasagnella, kermakahvilla ja rehuilla. Nälkä ei ole vaivannut - päinvastoin, nimittäin eilen ei tehnyt illalla mieli syödä ollenkaan!
Illalla pitäisi tehdä lisäksi vielä uuniomenoita, vaniljakastike onkin jo jäähtymässä. Käytin karppisokeria ensimmäistä kertaa - stevia ei käy, koska se maistuu lapsen mielestä kitkerälle.

Lisääntynyt aurinko tekee hyvää, mutta valitettavasti Suomen vihatuin hallitus vie tällaiseltä julkisen puolen ammattiin kouluttautuvalta, perheelliseltä yliopisto-opiskelijalta elämänilon.
Yritäpä tässä lukea tenttiin, kun tunnelin päässä näkyvät vain ne vastaan tulevan junan valot...

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-03 10:16:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervehdyyyyys! Tuun seurailemaan sun päikkyä :)

ViestiLähetetty: 2016-03-03 21:41:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ala-Kettu kirjoitti:
Tervehdyyyyys! Tuun seurailemaan sun päikkyä :)

Tervetuloa! :smt039

Tänään olikin vuorossa vhh-mangojuustokakku. Pohja jäi mulla vähän mälsäksi kun käytin pelkkiä manteleita - kuorettomat mantelit ja cashew-pähkinät kun ovat ainoita kyseisestä genrestä sopivia vaihtoehtoja. Ja maapähkinät, mutta nehän ei ole pähkinöitä :lol:
Lähinnä siis koetan keksiä jotain mullekin sopivaa tarjottavaa tyttären synttäreille. Voipi olla, että kehittelen ennemmin jotain valkosuklaista ja mansikkaista varsinaisia kemuja varten. Tämä oli nimittäin ensimmäinen tekemäni juustokakku koskaan, ja luulen tajunneeni kerrasta, miten juustokakku toimii :D
Perhe valitti, että kakku olisi voinut olla makeampaa. En nyt oikein osaa annostella tuota erytritolia, maistellessa kaikki tuntuu hurjan makealta, ja lopputulos on kuitenkin vähän mauton.

Täällä sairastetaan taas. Tämän vuoden aikana näitä räkätauteja on ollut ollut jo kolmisen kappaletta, lisäksi yksi mahatauti. Olo on aika kurja. Ei meillä mitään lomaa ole ollut, tänäänkin kävin tekemässä tentin. Suunnitelmissa oli kuitenkin luistelua ja mäenlaskua, mutta täällä me ollaan oltu kotona katsomassa Muumeja.

Lisäksi oon syönyt tänään ihan mitä sattuu ja maha on nyt kipeä. Yliopistolla söin linssi-papupihvejä lämpimillä kasviksilla kun mikään liharuoka ei napannut. Kotona tehtiinkin cowboyn jauhelikastiketta, johon tulee kidneypapuja. Lisäksi oon syönyt melkoisen annoksen sokerittomia Mynthoneita. Nyt illalla oon mussuttanut juustokakkua ja yhden mantelileivän.
Mies vähän uhkaili (lähinnä tämän linssi-papu-Mynthon-kombon perusteella), että mun täytyy nukkua lastenhuoneessa ensi yönä. Lapsiparat... :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-04 07:47:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmph.
Oon aika pitkään seuraillut painonkehitystäni (öö, aina? melkein päivittäin, aika surullista oikeastaan!), ja näyttää siltä, että iltapalat saavat jäädä jos tahdon laihtua. Ellen jostain käsittämättömästä syystä ota asiakseni laskea kaloreita ja jakaa päiväsaantia tasaisemmin (no en).
Saman huomion olen tehnyt jo vuosia sitten. Toinen tapa pudottaa painoa oli päiväpaasto + iltasyönti, mutta siihen en jaksa enää lähteä.

Tosi tylsää, koska useammat ateriat olisivat mulle tosi tärkeitä ahmimisen estämiseksi. Toisaalta olisi kiva saada muutama kilo painoa pois, kun olo on jotenkin tukala - huomaa lasten kanssa ulkoillessa, että kunto ja koko olemus eivät ole aivan parhaimmillaan. Hyppiminen ja kiipeily on raskasta.
Kauhea dilemma. Jännä kyllä sain lasagnepäivinä syötyä ilmeisesti mahan siinä määrin täyteen, ettei iltamussutus käynyt edes mielessä. Ja viime päivinä taas on tullut syötyä ehkä liian vähän päivällisellä, tai jotain. Tuon karppisokerinhan ei pitäisi sotkea verensokeria saati insuliinia, mutta mistä sen tietää, onko silläkin osuutensa asiassa.

Niin tai näin, pidän nyt tarkempaa ruokapäiväkirjaa ja seuraan tilannetta.

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-04 18:52:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei hitto, oon tänään syönyt sitä eilistä ruokaa sekä aika paljon juustokakkua :oops: Ruoan kanssa vielä pekoninrasvassa paistettuja eilisiä perunoita. Olo on ihan kauhean turvonnut ja ällö! Ihan yhtä hyvin olisin voinut vetää vaikka Bic Macejä ja pehmistä...

Jotain positiivista tässä päivässä kuitenkin on, koska kävin 40 min. lenkillä rattaiden kanssa :) Ja myöhemmin sitten tyttären kanssa uimahallissa, mutta siellä keskityin lähinnä tytön uittamiseen ja sukelluttamiseen (oppii muuten ihan kohta uimaan). Toki siinäkin oli jo oma hommansa kun luonne hänellä on luokkaa Pikku Myy :lol:

Mitähän kaikkia ilmaisia kalorilaskureita tai sovelluksia oikein on? Taisin tosin juuri edellisessä päivityksessä nauraa ajatukselle kalorien laskemisesta, hupsista. Aiemmin oon käyttänyt Kalorilaskuria.

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-09 14:01:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moi miumou! Miten menee? :) Aloititko kalorilaskennan? Mun on itse kohta tehtävä jotain toisin (kun tietäis mitä!) jos paino/mitat ei ala muuttumaan, kalorilaskenta ei huvittais mutta jos sillä saa tuloksia aikaan niin sitten... :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2016-03-10 09:35:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ala-Kettu kirjoitti:
Moi miumou! Miten menee? :) Aloititko kalorilaskennan? Mun on itse kohta tehtävä jotain toisin (kun tietäis mitä!) jos paino/mitat ei ala muuttumaan, kalorilaskenta ei huvittais mutta jos sillä saa tuloksia aikaan niin sitten... :mrgreen:

Itse asiassa aloitin kyllä! Nyt säädän vähän aikaa makrojen kanssa, ja katson miten homma lähtee käyntiin :) Latasin FatSecretin ilmaisen sovelluksen, se on tosi helppokäyttöinen - ei tosin aivan yhtä monipuolinen kuin esim. Kalorilaskuri, mutta ilmaissovellukseksi ihan riittävän hyvä.

P.S. En enää yhtään ihmettele, että mulla on ollut kaikki ihan sekaisin: turvotusta, väsymystä, ihme oloja ja mielitekoja, painon junnaamista. Syön tosi herkästi aivan liikaa kerralla. Esim. lounas yliopistolla tekee helposti lähemmäs tuhat kaloria kerralla kaikkine lisukkeineen ja kermakahveineen :shock: Jonkun mielestä se on tietenkin ihan hyvä määrä, mutta näin lyhyelle ihmiselle se on aika paljon, jos mielii syödä muutakin päivän aikana... Virallisterveellisesti laskettu kulutus päivän aikana kun on sellaiset 1700 kaloria näillä mitoilla.

No joo, kalori ei Karppilassa ole kalori - ja kalori on ja ei ole kalori noin niinkuin muutenkin - mutta joku roti sentään.

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-13 09:32:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Innostuneena odotan raporttejasi makrojen laskennasta! :D

ViestiLähetetty: 2016-03-14 23:20:04 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

...enkö mä ihan oikeasti ole vielä täällä? :shock: :hug:

ViestiLähetetty: 2016-03-16 13:47:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ala-Kettu kirjoitti:
Innostuneena odotan raporttejasi makrojen laskennasta! :D

Nopeasti raportoin sen verran, että kyllä tuo näyttäisi tuottavan tulosta. Eli syön herkästi liikaa, ja siksi kalorilaskuri voi olla mulle varsin oivallinen työkalu. Saman olen havainnut ennenkin.
Valitettavasti näyttää siltä, että en siis laihtuakseni voi syödä niin paljon kuin mieli tekee, vaan jostakin on karsittava - karpatessakin. Ikävää, mutta kertonee myös siitä, että kroppa tietää mitä se tarvitsee ylläpitääkseen nykyisen olotilan.
Oon pyrkinyt pitämään hh:t alle sadassa grammassa mutta muuten oon kyllä sekaisin kuin seinäkello elämäntapojeni kanssa.

Ja Sagulle moi :smt039 Mähän vaihdan päiväkirjaa kuin sukkia, joten ei ihme... :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-29 09:12:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

miumou kirjoitti:
miumou kirjoitti:
Paino 63.7 kg.
Navanympärys 95 cm.

Marraskuussa noissa mitoissa oli jo plussaa parhaimpiin päiviin nähden.
Nyt painoa 66.4 kg ja navanympärys 97 cm #-o Olen elävä esimerkki siitä, mitä toimeton elämäntyyli yhdessä hiilareiden kanssa saa aikaiseksi, vieläpä hyvin nopeassa ajassa.

Paino 67.4 kg ja navanympärys 99 cm :shock:
Olen viettänyt viimeisen viikon hiilarimätöllä porsastellen, ja mitä ilmeisemmin muhun tarttuu nykyään kilot ja sentit ihan eri tavalla kuin ennen :( Oon saanut tämän lukuvuoden aikana sellaiset kuusi kiloa lisää painoa, ja useita senttejä lisää ympärysmittaa.

Kerrataanpa tämän päiväkirjan aloitusviesti:
miumou kirjoitti:
tavoitteena hyvä olo ja elämäntavat kuntoon - eli ruokavalion korjaaminen, liikuntaharrastuksen uudelleen aloittaminen ja unirytmin järkevöittäminen edelleen työn alla.

miumou kirjoitti:
tavoitteena hyvä olo ja elämäntavat kuntoon - eli ruokavalion korjaaminen, liikuntaharrastuksen uudelleen aloittaminen ja unirytmin järkevöittäminen edelleen työn alla.

Ei mulla muuta.

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-29 10:50:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Okei, aiempiin tunnelmiin on pakko lisätä, että oon saanut valon lisääntymisen myötä myös kadonneen treenimotivaation takaisin.

Nytkin oon viiden päivän aikana käynyt lenkillä ja treenannut pari kertaa kotona kahvakuulalla ja kehonpainolla. Koska sekä lenkit että treenit menee intervalleina parhaiten (en tiiä miksi, mutta tuntuu luontevimmalta), koetan löytää sopivan määrän hh:ta jolla siis sekä liikunta että muu elämä sujuisi parhaiten. Anaerobiseen liikuntaan kun ei rasvapolttoisuus riitä, mutta liika on toki liikaa - tämä turpoaminen on viimeistään todistanut sen, että oon pohjimmiltani hiilariherkkä. Saman olen kyllä tiennyt siitä lähtien, kun 18-vuotiaana sain kymmenen kiloa painoa kuukauden aikana leipää mussuttamalla, mutta silloin mukana oli myös SSRI-lääke. Nyt taas ikää alkaa olla se kymmenen vuotta tuohon päälle.

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-29 21:08:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppii reeneihin! =D> intervallit on ihania =P~

ViestiLähetetty: 2016-03-30 09:05:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ala-Kettu kirjoitti:
Tsemppii reeneihin! =D> intervallit on ihania =P~

Kiitos! Tuntuu aivan ihanalta, kun on tehnyt jotain fyysisesti rasittavaa :D Lihakset muistuttelee itsestään mm. selässä ja olkapäissä, mutta sopivissa määrin (joskus olen vetänyt jalat spagetiksi kyykkäämällä enkä ole kirjaimellisesti taipunut edes sinne p...alle :lol: ).

Koska tämä on ruokapäiväkirja, niin pistänpä eiliset syömiset ylös:

Klo 8: pari riisikakkua päällisillä, Skyr vanilja-hunaja (ihan tosi ällömakeaa, hyi), kahvia
Klo 12: jämäruokaa pannulla (rehuja, kermaista kanakastiketta, desi keitettyä riisiä) sekä salaattia
Klo 17: jämäruokaa uunissa (makkaraa, cheddarsulatejuustoa, kermaa, jalapenoja), yksi peruna voilla sekä salaattia
Klo 20: mansikkarahkaa (mansikoita, kermaa, rahkaa, ripaus karppisokeria)

R 152 g / P 89 g / HH 116 g = noin 2180 kcal

Liikunta:
1) Päivällä noin vartin HIIT kahvakuulan (12 kg) kanssa, toinen vartti sis. mm alku- ja loppuverryttelyä sekä vatsa-Tabatan
2) Illalla pyörälenkki muksujen kanssa

Eilen olikin lopulta tosi hyvä päivä. Söin tarpeeksi, hiilarit piti vapinan poissa liikunnasta huolimatta ja uni maittoi hyvin. En osaa yhtään sanoa, mitä näillä syömisillä ja liikkumisilla oikein tapahtuu, jos jatkan pidemmän aikaa. Hiilarit koetan nyt pitää 100-150 grammassa ihan vaan palautumisen vuoksi, mulle tulee herkästi vapinaa ja heikotusta jonka en ole aiemmin tajunnut johtuvan liian vähistä hiilareista.
Edelleen painotan sitä, että tietynlaisessa liikunnassa energia otetaan lähes täysin veren sokerista sekä lihasten glykogeenistä VAIKKA keho olisi kuinka "rasvapolttoinen" tahansa - ja olen valitettavasti itse hölmöillyt rankan liikunnan ja hiilarirajoituksen kanssa aiemmin, kun luulin että pelkkä banaanitankkaus riittää ennen treeniä (no ei riittänyt pidemmän päälle, meni yöunet ja loppui voimat sekä motivaatio).

Aloitin allergialääkityksen, koska erityisesti silmät on oireilleet viime viikosta lähtien. Mulla on ollut antihistamiinien sivuvaikutusten kanssa ongelmia aiemmin, mutta toivotaan että löytäisin nyt sopivan lääkkeen. Viime ja toissakeväänä oon ollut raskaana ja imettänyt, joten setiritsiini on ollut ainoa vaihtoehto. Nyt kokeilen levosetiritsiiniä.

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-30 10:44:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

miumou kirjoitti:

Edelleen painotan sitä, että tietynlaisessa liikunnassa energia otetaan lähes täysin veren sokerista sekä lihasten glykogeenistä VAIKKA keho olisi kuinka "rasvapolttoinen" tahansa - ja olen valitettavasti itse hölmöillyt rankan liikunnan ja hiilarirajoituksen kanssa aiemmin, kun luulin että pelkkä banaanitankkaus riittää ennen treeniä (no ei riittänyt pidemmän päälle, meni yöunet ja loppui voimat sekä motivaatio).

Täsmälleen saman asian kanssa painiskelen! Pelkään että tulee joku romahdus, mutta nyt uskallan varovaisesti olla sitä mieltä että ei tuu :lol: Vedin muutama vuosi sitten itseni täysin piippuun rankalla treenillä, hiilarirajoituksella JA kalorivajeella. Nyt uuden kokemuksen myötä olen tullut siihen tulokseen että kalorirajoite ja ravinnon laatu oli se pahin juttu. Tällä hetkellä tuntuu treenit sujuvat vähillä hiilareilla, ensin käytin palautukseen runsaasti hiilaria mutta parempi vaihtoehto on nykyinen herapalkkari. Tuntuu että runsas prode toimii mun keholle kuin hiilari :?: En tiedä käykö tuo mitenkään järkeen millään tieteellisellä tavalla :lol: Muuntautuuko prode sokeriksi tms? No, tää ei nyt ehkä kuulu kyllä sun ruokapäiväkirjaan. Kahvi pärisee, pulputan :roll:

ViestiLähetetty: 2016-03-30 11:27:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ala-Kettu kirjoitti:
Nyt uuden kokemuksen myötä olen tullut siihen tulokseen että kalorirajoite ja ravinnon laatu oli se pahin juttu. Tällä hetkellä tuntuu treenit sujuvat vähillä hiilareilla, ensin käytin palautukseen runsaasti hiilaria mutta parempi vaihtoehto on nykyinen herapalkkari. Tuntuu että runsas prode toimii mun keholle kuin hiilari :?: En tiedä käykö tuo mitenkään järkeen millään tieteellisellä tavalla :lol: Muuntautuuko prode sokeriksi tms?

Oikeilla jäljillä olet :) Itsehän en ole kovin syvästi perehtynyt asioihin, mutta ymmärtääkseni ylimääräinen proteiini muuttuu elimistössä sokeriksi (käsittääkseni sekä vereen että glykogeenivarastoihin) ja rasvaksi. Glykogeenivarastot eivät kuitenkaan voi täysin täyttyä pelkästään proteiinilla ja rasvalla.

Jos palkkari toimii niin sitten se toimii :smt023 Voisin kokeilla itsekin, jahka saan uuden heraproteiinipussin ostettua. Mutta sen verran vielä aiemmasta kokemuksesta sanon, että silloin ei edes ylenmääräinen proteiininsaanti korjannut tilannetta. Kyseessä oli sen verran raskas laji (crossfit) ettei mikään ihme. Jälkeenpäin on harmittanut, kun hyvin alkanut harrastus jäi vääränlaisen syömisen takia pois.

Jaan vielä tämän Lihastohtorin kirjoituksen aiheesta, sieltä löytyy esim. hakusanalla glukoneogeneesi löytyy tästä aiheesta tarkennuksia myös kommenteissa.

Vähähiilihydraattinen ruokavalio kovan intensiteetin liikunnassa, erityisesti voimaharjoittelussa

Tiedän, että Karppilassa vastustetaan ihan periaatteen vuoksi akateemisia asiantuntijoita, mutta minä arvostan Hulmia suuresti ja toivoisin, että tätä artikkelia jaettaisiin foorumilla ahkerammin silloin, kun kovan intensiteetin liikunta ja karppaus tulee puheeksi.

Itsehän en ole voimaharjoittelija enkä urheilija, mutta harrastan liikuntani mieluiten HIIT-tyyliin kuitenkin. Ja tosiaan jokainen joutuu etsimään ne omat rajansa itse. Minä harrastin kahvakuulan heiluttelua ja lenkkeilyä pitkän aikaa vähillä hiilareilla ilman mitään ongelmia, mutta heti raskaamman, ohjatun toiminnan mukaan tultua alkoi tulla ongelmia suorituskyvyn suhteen - ihan vaan ohjatut, raskaat kahvakuulatreenit riittivät siihen. Jollain muulla samoja ongelmia ei välttämättä olisi tullut.

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-30 13:25:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiva kun on toinenkin ihminen joka tutkailee mitkä on oikeat määrät hiilareita ym itselleen! En tunne olevani täysin yksin maailmassa tän asian kanssa enää :D Joo, jokainen oman kroppansa parhaiten tuntee vaikkei tuntiskaan :wink: Tarkoitan siis sitä, että itselläni oli muutaman vuoden ajan kroppa niin sekaisin (vajis, uupumus yms..) että oli pakko lakata kuuntelemasta kenenkään neuvoja eikä omatkaan vanhat neuvot olleet enää mistään kotoisin. Hirveää aikaa! Sitten vaan nollasta ponnistamaan uuteen alkuun, tutkimuksia mikä sopii itselle ja mikä ei. Kärsivällisyyskoulu :lol:

ViestiLähetetty: 2016-03-31 08:38:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ala-Kettu kirjoitti:
Kiva kun on toinenkin ihminen joka tutkailee mitkä on oikeat määrät hiilareita ym itselleen! En tunne olevani täysin yksin maailmassa tän asian kanssa enää :D
On näitä asioita foorumilla pyöritelty joskus enemmänkin :) Nyt vaan moni aktiivisista kirjoittajista on jättänyt foorumin, mikä on harmillista... Moni asia on muuttunut tässä vuosien varrella. Haulla voi silti löytää hyviä, vanhoja ketjuja, koska ne ei ole kadonneet minnekään.

Kehtaanko laittaa eiliset makrot tänne? No kehtaan. R 129g / P 112g / HH 190g = noin 2360 kcal
Hupsista.
Saapa nähdä, miten näillä syömisillä käy... Eilen en ehtinyt liikkua koska olin koko päivän joko koneella tai menossa.
Olo on ollut korkeista hiilareista huolimatta hyvä, ja ennen kaikkea en ole potenut ruokahimotuksia vaan ihan rehellistä nälkää. Neljän aterian rytmi näyttäisi tulleen pysyvästi arkielämääni, joten olen vihdoinkin löytänyt jonkunlaisen kulmakiven ruokailulleni (onhan niitä etsitty tässä jo, öö, kahdeksan vuotta ainakin :oops: ).

Mutta hei, tästä on hyvä lähteä. Tickerinkin tein, mutta se on melkeinpä läppä kun katsoo noita syömisiä :lol:
Tänään ohjelmassa on koulujuttujen lisäksi kahvakuulatreeni ja ehkäpä vähän pilatesta (sen voisi laskea melkein kehonhuollon puolelle siinä määrin, missä minä kyseistä lajia harrastan).

Kuva

ViestiLähetetty: 2016-03-31 08:48:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kappas, mulla on tullut tuhat viestiä täyteen ihan huomaamatta.
Mutta mikäs karppi mä olisin? En tällä menolla varmaan mikään :whistle:

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00