karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-15 01:49:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Näin mä yritän
ViestiLähetetty: 2013-11-27 13:07:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos, Sofia.

Eilinen näläntunne on tänään pienempi - kun vähensin hiilareita. Iltalettuun 3 munaa, puoli banaania, 1 rkl kaakaojauhetta, loraus kookosmaitoa ja 1/2 dl Kaurakuitusta paistettiin kookosöljyssä. Päällä karpaloita ja kookosmaitoa. Enkä jaksanut siitä kuin puolet.

Aamusmuuttiin lisäsin Kaurakuitusta, oliiviöljyä ja munan.

Kyllä hiilarien vähentäminen toimii edelleen. Riisissä niitä oli mulle liikaa.

Mitä vihanneksiin tulee, voi edelleen keittää brysselinkaalta (ruusukaalta), raastaa porkkanaa, ostaa suomalaista salaattia, persiljaa tai ituja. Ja avokadoa pitäisi syödä joka päivä.

ViestiLähetetty: 2013-11-30 09:14:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

88 kg!

ViestiLähetetty: 2013-12-15 08:35:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Variaatioita, joita mun piti kehittää:

. Aamusmuutissa ollut myös mustikkaa ja hamppuproteiinia. Se maistuu Paljon paremmalta kuin maustetut heraproteiinit.
. Lounaaksi ollut mm lohta, jauhelihaa, pakastettua riistakäristystä (saksanhirveä) ja kanaa. Avokadoa, jääsalaattia, kurkkua. Luomuparsakaalta, tuoreita suomalaisia herkkusieniä. Nyt jääkaapissa odottaa suomalaisia porkkanoita. Bataatit on vakikamaa.
. Iltabanaaniletun vaihtelu rajoittuu raakakaakaon ja kanelin välillä. Raakakaakao on aika vaaleaa ja miedon makuista.
. Iltapala on tarvittaessa siemeniä /pävkinöitä, oliiviöljyä ja muutama luomurusina.

Oliiviöljyn määrää lisätty runsaasti rasvahappotestin tuloksena.

Hankittu on
. Sitä hamppuproteiinia
.L-glutamiinia vatsansuojaksi
. A-vitamiinia
. Ihanaa Nubian luomusaippuaa iherbistä. Hinta noin pari euroa. Omani on tehty voipähkinästä ja mm mirhaöljystä. Sillä kun pesee kasvot, hankaa karkealla suihkukintaalla, kuivaa karkealla froteepyyhkeellä hieroen ja lisää voiteeksi kookosöljyä, kasvot säilyy pehmeinä yli vuorokauden . Erityisen pehmentävä on tuo saippua. Ihmetuote!
. Ecco Bella-huulipunaa iherbistä, luomua
. Bioteekin Acidofilus-maitohappobakteereja
. Bionan Daily Balance -siemenöljyä

Pyysin S-markettia hankkimaan Kaurakuitunen-nimistä kaurakuitua. Kuitua on siinä 69%, ja kyseessä on gluteeniton kaura.

Olotila: koomaisen uupunut. Johtunee jodin aiheuttamasta detoxista. Pidän siitä nyt 2 pv tauon.

Hiuksia tullut pestyä välillä ruokasoodasta, hunajasta ja vedestä tehdyllä tahnalla.Tänään aion huuhdella vedellä jossa on vähän viinietikkaa. Hiuksista on tullut runsaammat jos ei laita liikaa hunajaa. Mutta vähän kuivemmat. Ehkä hunaja tulisikin suunnata latvoihin.

ViestiLähetetty: 2013-12-18 19:26:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään on vähennetty rasvahappotestin tulosten perusteella lääkärini suosituksesta kananmunat 2-3:een viikossa. Ruokavalioon lisätään linssejä, papuja, quinoaa ja amaranttia protskun lisälähteiksi. Onhan niissä hiilareitakin tietysti.

Tänään keitin halkaistuja, punaisia linssejä iltapalaksi. Lisäsin ruususuolaa, ison lorauksen oliiviöljyä, pakasteesta puolukoita ja lorauksen kookoskermaa. Ihan vaan sävelsin spontaanisti. Ja ai sentään kun oli hyvää!

Joo, rasvahappotestin tuloksista kävi ilmi, että minulla oli liian vähän niitä rasvoja (ehkä olen tästä jo kirjoittanutkin), joita saa oliiviöljystä ja siemenöljyistä. Ja että olen saanut liikaa eläinperäisiä rasvoja. Kerroin syöneeni välillä rasvoja A. Heikkilän mukaan. Hän sanoi että joillekin Anttilan systeemi sopii, joillekin ei. Ja että mulle se ei sovi. Oli muuten HYVÄ, että nyt on tieteellisiä perusteita sille, mitä rasvoja MINUN on syötävä.

ViestiLähetetty: 2013-12-22 11:03:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Toivotan kaikille joulurauhaa.

ViestiLähetetty: 2013-12-22 13:15:17 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Pyynnöstä poistin muutaman kommentin. Hyvää joulua.

ViestiLähetetty: 2013-12-22 13:23:30 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi

Hyvää joulua sinulle Adagio! Kuuntelin äsken samannimisen kappaleen, itkun toi, mutta päiväkirjaasi on ilo lukea. :D

Tiede on se, mihin uskominen loppuu. - Matee

ViestiLähetetty: 2013-12-22 13:51:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos kaunis Chiman ja Matee! Sitä jaksaa eteenpäin positiivisten ihmisten avulla!

ViestiLähetetty: 2013-12-27 22:21:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Miten on joulu sujunut sinulla, Adagio, syömisten suhteen? Mitä keksit perinteisten jouluruokien tilalle? Minä maistoin kaikkea, mitä ennenkin, eikä se tehnyt vatsalle hyvää.

ViestiLähetetty: 2013-12-28 06:38:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jouluruuat olivat melkein samaa kuin arkenakin kinkkua ja höyrytettyä ruusukaalta lukuunottamatta. :) Vihreää salaattia oli runsaasti.

Ja nyt S-marketista saa Kaurakuitunen-nimistä gluteenitonta kaurakuitua. Ostin heti 3 pakettia. 69% kuitua.

ViestiLähetetty: 2013-12-30 19:39:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ruusukaali on ihanaa. En ole muistanut ostaa pitkään aikaan. Nyt pitää laittaa ostoslistaan. Sopiiko se tosiaan kilpparivaivaiselle?

ViestiLähetetty: 2013-12-30 19:53:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Goitrogeenisistä on haittaa vain raakana ja suurina määrinä, sanoi lääkärini. Ei siis mitään haittaa kypsinä silloin tällöin.

Tään matkan aikanakin dieetti pysynyt hyvin. Kun en saa aamupirtelöä, syön linssejä, pähkinäsekoitusta, banaania ja oliiviöljyä. Välillä rusinaa tai kinkkua joukkoon. Jasmiiniriisin sekaan pähkinöitä, luumuja, ruususuolaa ja oliiviöljyä. Ex-tempore keksintö.

Mukana myös munia, kanaa ja jauhelihaa.

Kaikesta liikkumisesta ja liikkeistä johtuen luulen että paino on pudonnut ja sixpäkki jo pullistelee. ;)

Mulla on mukana oma suola ja Kaurakuitunen, joita vartioin kuin haukka. :)

Ne kyläpaikat, jonne kutsuttu syömään, ottavat huomioon ruokavalion.

Lisäenergiaa saatu C-vitamiinista ja extra-annoksista pähkinää ja oliiviöljyä.

ViestiLähetetty: 2013-12-31 20:51:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos tiedosta! Voin nyt huoletta joskus nautiskella kaalipataa, vaikka kaaliraastekin olisi minusta herkkua. Minäkin olen syönyt nyt paljon pähkinöitä, kun sain joululahjaksi. Ovat hyviä ja täyttäviä. Maapähkinät paahdan ja kuorin, maistuvat paremmilta minusta niin.
Raketit paukkuvat täällä harvakseltaan. Hyvää uutta vuotta sinulle, Adagio!

ViestiLähetetty: 2014-01-01 09:34:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvää ja rauhaisaa uutta vuotta kaikille ja erityisesti Sofialle ja Mateelle ja Chimanille. :)
Söin eilen pikkuleipiä ja täytekakkua ja 2 suklaapalaa kylässä, mutta masu ei tullut kipeäksi eikä makeanhimo palannut.

Pähkinät on terveellisiä, mutta pelkkiä maapähkinöitä ei kannata syödä, tulee muuten liikaa monityydyttymättömiä rasvahappoja. Parasta ois ehkä syödä esimerkiksi S-marketin pähkinäsekoitusta. Jotkut sanoo että maapähkinöissä on hometta tai homeenestoainetta eivätkä siksi niitä suosittele. Huoh. Luomumantelit ois varmasti hyvä vaihtoehto!

ViestiLähetetty: 2014-01-01 11:37:49 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi

Hyvää ja onnellista uutta vuotta sinulle Adagio!

Minä syön joka päivä manteleita (n. 8-18 kpl). Eilen valmistin itse suolamanteleita, ja koko perheemme piti niistä. :D Laitan myöhemmin suolamanteleiden ohjeen omaan päiväkirjaani. Tänä vuonna voisin syödä manteleiden lisäksi enemmän muita pähkinöitä. Pitää vain katsoa, ettei niitä tule syötyä liikaa. Se voi olla ongelma pähkinäsekoitusten suhteen, varsinkin jos ne sisältävät rusinoita. Onneksi kaupasta löytyy myös rusinattomia pähkinäsekoituksia.

Lihaa on tullut syötyä joululoman aikana vähän liikaa. Tänään valmistan vielä yhden liharuoan, mutta sen jälkeen siirrän painopisteen kala-, kananmuna- ja juustovoittoiseksi. Ihan lihattomalle linjalle en kuitenkaan ryhdy, sillä vaikka pidän lihan mausta, niin uskoisin runsaan kalansyönnin olevan vielä terveellisempää.

ViestiLähetetty: 2014-01-01 12:15:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo, rusinattomista pähkinäsekoituksista puhun. :)

Minäkin söin paljon kinkkua jouluna, vaikka kartankin yleensä possua.

Lohessa on se huono puoli että siitä saa elohopeaa, jos paljon syö.

Pitäisi varmaan muuttaa jonnekin Lapin erämaahan ja elättää itsensä metsästyksellä, kalastuksella, kasvimaan antimilla ja marjoilla. Juomana lähdevesi. Ja paistaa kalat nuotiolla. Ja kyllähän ne DHL:n ja postin miehet erämaihinkin osaa, että voisi tilata edelleen iherbistä ja Suomen luontaisliikkeistä mahdollisesti vielä puuttuvat aineet.

Ja sit jäniksen- ja hirvenluista luulientä. ;)

ViestiLähetetty: 2014-01-01 12:44:56 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi

Se on kyllä ikävää, että lohessa ja monissa muissakin kaloissa on nykyään niin paljon ympäristömyrkkyjä, mutta en menisi takuuseen tehotuotettujen eläinten lihastakaan. Lohta syön nykyään korkeintaan kerran viikossa. Arkipäivisin menee paljon rasvaista purkkikalaa (joo onhan niissä BPA:ta). Mutta uskon kalojen sisältämien hyvien rasvahappojen painavan enemmän vaa'assa kuin myrkyt, toivottavasti myös sananmukaisesti. :lol:

Riistanliha on kyllä yliherkullista, ja siitä aiomme tänään valmistaa illallisemmekin. :D Lapissa on vain yksi huono puoli, siellä on nimittäin kylmä. Tai ainakin talvella, ja pimeyskin saattaisi masentaa. Hatunnosto kaikille, jotka siellä asustavat! Meikäläinen on liian vilukissa, joten pitänee vain tyytyä muualta tuotuihin raaka-aineisiin. ;)

ViestiLähetetty: 2014-01-06 22:32:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jatkukoon rauha ruokapäiväkirjassani edelleen sekä koko foorumilla. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 23496.html

ViestiLähetetty: 2014-01-08 23:10:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Suolamanteleiden ohje olisi kyllä kiva. Syön melko paljon manteleita, kun ne eivät ole ihan kalleimmasta päästä. Ovat kätevä eväs matkoillakin.

ViestiLähetetty: 2014-01-08 23:50:06 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi

Sofia7, suolamanteleiden ohje löytyy täältä. Selaa sivua hieman alaspäin, niin löydät suolamanteleiden valmistusohjeen kuvan kera.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00