karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-11 16:46:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1542 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 578 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-08-04 11:10:41 
Poissa
puutarhakarppi
puutarhakarppi

Hyvää alkanutta viikkoa, systeri :mrgreen:
Teemulle hurjasti peukutuksia :smt023 , täällä ollaan hengessä mukana!
Kiva, kun palstalta löytyy vielä aitoa innostusta ihmiskokeisiin :wink: Jään mielenkiinnolla odottamaan väliaikatietoja. Minähän olen nimittäin itse sellainen tapaus, että olen karpannut piirua vajaa kaksi vuotta ja paino ei ole hievahtanut mihinkään. Eipä ole tosin noussutkaan, nälkää ei ole tarvinnut nähdä ja kaasutuskin on häipynyt taivaan tuuliin. Olo siis ihan ok, mutta... Kuten olen aiemminkin todennut, mun selkäranka on aikoinaan hankittu Etolasta... :lol: Niin että ihan itteäni saan syyttää.

Täältä kaatosateen keskeltä tähän.

-Hippis :P

ViestiLähetetty: 2008-08-04 11:18:25 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kiitos sys!! No, saattepahan ainakin jotain iloa meikästä kun olen tämmöinen dr Jekyll, joten ei tiedä mitä tästä vielä seuraa :mrgreen: Mutaatiodumpo.... Kyllä sieltä Etolasta jotain hyvääkin saa, tosin en ole kokeillut selkärankoja :-k joten kyllä se sultakin onnistuu!

Nyt on menossa pieni kipollinen liotettuja vehnänjyviä ja pätkä kurkkua ja porkkanaa.

Tuli vauhdikas lähtö vessaan. Ei kuitenkaan ripulia, mutta tuli vauhdilla ulos. Pientä lorinaa käy vatsassa. Kutinaa käsivarsissa. Olenkohan muuttumassa jo....

ViestiLähetetty: 2008-08-04 12:03:02 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Jaksamisia sulle, Teemulle ja koko huushollille!
Rankan kuuloinen viikko, teillä kaikilla.

Ihmiskoettakin seurataan mielenkiinnolla, mutta tämä otti silmään:
Dumpo kirjoitti:
luomutäysjyvävehnää (mitä mulla onkin 1000kg tuolla varastossa)

Luulis tuolla määrällä jo pärjäävän tovin!!

ViestiLähetetty: 2008-08-04 12:13:16 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Niin sillä pärjääkin marsuseni :mrgreen: ja kiitos!! Olen muuten tehnyt ite leipää tuosta viljasta. Omaan semmoisen kivimyllyn.

Noitten edellisten lisäksi meni lasi navettamaitoa, tomaatti ja pala paprikaa.

Illaksi suunnittelin kasvishauduketta yrttisuolalla.... on monipuolista....

ViestiLähetetty: 2008-08-04 16:44:59 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi

Tämähän menee mielenkiintoiseksi... Hienoa, että uskallat ryhtyä koekaniiniksi! =D>

ViestiLähetetty: 2008-08-04 21:30:58 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Kannustusta ja voimia täältäkin, kaikkiin tän viikon juttuihin! Seurailen ja olen hengessä mukana. :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-08-05 06:58:16 
Poissa
puutarhakarppi
puutarhakarppi

Huomenta!
Toivottavasti et niine luomujyvinesi kuole nälkään :roll: Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2008-08-05 07:05:36 
Poissa
susikarppi
susikarppi

Minä kanssa toivottelen sutjakkaa Oulun viikkoa! Näyttäkää niille :D Raportoihan kuulumisia jos vain voit! Teemulle erityisterveiset 4veeltä :D

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-

iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta

ViestiLähetetty: 2008-08-05 12:32:24 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kiitti kaikki ystävät rakkahat :smt060 !!!
Olen pikaisesti täällä, sillä kohta mennään kardiologin luo. Eli ensimmäinen tutkimus alkaa. Tosin otettiin laajat verikokeet jo aamulla. Katsotaan ja toivotaan parasta.

Sitten pikainen raportointi dieetistä. Eilisen olin pelkästään siis hedelmillä, liotetuilla luomuvehnänjyvillä, vihanneksilla ja yhdellä lasillisella maitoa. Vessassa juoksutti runsaasti, tuli niin pissaa kuin ulostettakin (joka ei ollut ripulia) runsaasti. Olo oli hyvä, tosin illalla oli aikamoiset ilmavaivat vihannessosekeiton jälkeen. Nälkä ei ollut kertaakaan, joten piti pakottaa itsensä syömään. Kurjaa oli syödä tuo sosekeitto ilman kermaa ja voisilmää. Sunnuntai-iltana ketoosi oli yli 8, eilen illalla 1,5. Joten ketoosi ei ollut vielä poistunut. Suurin ylläri oli aamun punnitus, joka näytti -500g vähemmän kuin eilen. Olin varustautunut turvotukseen. Tänään sitten on mennyt taas vehnän ituja, melonia, lasi luomumaitoa johon lorautin kermaa jotta saisin sen täysmaidoksi, porkkanaa ja kurkkua. Ostin hapankaalta ja ajattelin pistää sitä menemään oikein kunnolla. On se kumma, etten enää välitä hedelmistä niin paljon, meloni ja päärynä ainoat. Marjat menis, mutta ne on aika kalliita tuolla kaupoissa. Olo edelleen hyvä, ei mitään erikoista muutosta. Ei vatsa turvota, ei väsymystä. Nälkä ei ole vieläkään sen enempää. Kuinkahan kauan menee, että elimistö lakkaa olemasta rasvapolttoinen. Kitudieetti tämä on, vaikka kuinka ahtaisit noita rehuja mahaan. Kyllä tekis mieli kunnon pihvit ja rasvat päälle.

Näin täältä Oulun suunnalta tällä erää. Dumpo.

ViestiLähetetty: 2008-08-05 13:45:52 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

TSEMPPIÄ!!!!!

ViestiLähetetty: 2008-08-05 14:10:35 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kiitos eccomi!!

Kardiologi totesi sydämen terveeksi. Tosin ei kerro tulevaa, sillä sydän voi jossain vaiheessa ruveta reistailemaan. Ymmärtääkseni sitä seurataan aina 18 ikävuoteen asti.
Sitten käytiin neuropsykologilla. Alkaa huomenaamusta tutkimaan Teemun ikätason kehitystä, muistia sun muita. Esim. muistissa voi ilmetä seuraavien vuosien aikana ongelmia. Eli tämä syövän hoito voi jättää pysyvät jäljet lapseen, jotka ilmenee sitten vuosien saatossa. Teemun puheenkehitys on viivästynyt ja sitä aletaan nyt hoitamaan ja tutkimaan.

Että tämmöistä. Ajateltiin lähteä kaupungille poitsun kanssa, kun ei ole pakko olla täällä osastolla.

ViestiLähetetty: 2008-08-05 14:17:03 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Voimia Dumpo sulle ja Teemulle [-o<

Ja taidat kyllä olla varsinainen sisupussi ja energiapakkaus :mrgreen:
Ihmetellä täytyy, miten yks ihminen repee kaikkeen :respect:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-08-05 14:24:41 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Eikös niin sanota, että kullekin annetaan sen verran kuin mitä jaksaa kantaa. Joten kyllä Dumpo on vahvimmasta ja sitkeimmästä päästä. Toisille iskee katastrofi, kun rakennekynsi katkeaa.

Ihanaa, kun sulla näyttää olevan positiivisen rento asenne tuohon kaikkeen, moni vauhkoisi pitkin seiniä, kun lapsi on sairaalassa. Positiivinen rentous auttaa kummasti jaksamaan sekin, harvoinhan murheet murehtimalla paranee.

Ihan varoiksi, lisää puhtia lähettelen edelleen!!

ViestiLähetetty: 2008-08-05 14:46:16 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kiitos mumma ja marsu!! On se niin, että jos vauhkoisin täällä, niin olisin jo ite jollain osastolla. Pakko se on 2 vuoden aikana oppia ottamaan jossain suhteessa tyynesti tämä homma, sairaalassaolokin on ihan rutiinia. Tosin, kyllä se jollain tasolla aina stressaa, sen tuntee kun tulee kotiin. Olen huomannut, että positiivisella mielellä pääsee helpommalla. Ja lapsen puolesta menee vaikka sen kuuluisan harmaan kiven läpi, jos ei muu auta :wink:

Minä sain sen järjestelmäkameran :resp: :smt041 :smt050 !!! Tosin en sitä kalleinta (ois yli tonnin), mutta kyllä tämä on ihan riittävän hyvä. Nyt pääsen kuvaamaan niitä kukkia ja luontoa paremmin. On tää ihan eri laite kuin se pikkuinen 8 vuotta vanha digikamera. Olen räpsinyt poitsusta kuvia edestä ja takaa :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-08-05 15:41:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sairastaminen ja lapsen kanssa sairaalassaolo, siinä jokaiselle vanhemmalle koetinkivi, joka kyllä opettaa löytämään elämästä myös ne parhaat puolet ja arvostamaan niitä. Varsinkin jos itse on samalla kanttuvei. Pienen ihmisen tuska ja toisaalta urheus, siinä sydäntäviiltävä yhdistelmä. Voimia.

ViestiLähetetty: 2008-08-05 17:13:18 
Poissa
susikarppi
susikarppi

Halituksia teille! Ja uus kamera ja kaikkea..kyllä siinä jyvien pureksimisen kestää sivussa.. :mrgreen: Jakselkaa!! :smt049 :smt051 [-o<

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-

iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta

ViestiLähetetty: 2008-08-05 18:33:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tottakai lapsen tai perheenjäsenen sairaus on kriisi, joka vie energiaa ja voimavaroja, sekä vaikuttaa laajasti koko perheen arkeen ja tunne-elämään, puhumattakaan itse sairastuneesta. Tilanteet on vain läpi elettävä, urheasti ja välillä vähemmän urheasti. Usein vastoinkäymiset kasvattavat, toisinaan ne vaan ***tuttavat. :wink: Sitten kun alkaa helpottaa, usein vasta tajuaa, missä putkessa on oltu. Teille toivon pikaisesti putken päätä ja hoitavaa iloa ja valoa!

Nimimerkillä "putkesta päässyt?"

ViestiLähetetty: 2008-08-05 19:07:01 
Poissa
taistelukala
taistelukala

shine, kiitos. Tämä opettaa arvostamaan pieniä asioita, sekä myös, ettei ne pienet hetkauta niin helposti. Kyllähän tässä on saanut taistella, jos jonkinmoisen asian takia. Mutta kun on lapsesta kyse, niin minusta tulee herkästi naarasleijona.

Fauna, taitaa nyt jyvät ja muut syömingit unohtua, kun leikin kameralla :roll: . Mentiin Ainolan puistoon (on muuten ihana paikka) ja siellä ruokittiin puluja ja sorsia. Arvaas kenellä oli kamera :mrgreen: Kiitos muuten ja kerro meidän 5veeltä terkkuja 4veelle.

Paukka kiitos. Näin on, olet täysin oikeassa. Ja erityisesti se, että yhden lapsen sairaus on koko perheen sairaus.

Ollaan menossa leffaan illalla. Jos tämä nyt onnistuis. Olis kohteena Yön ritari. On kehuttu kovasti tätä leffaa.

Meidän pikkueemeli juttelee pululle...

Kuva

Vähän maisemaa Ainolanpuistosta

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-08-06 09:20:02 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kiitos Dumpo sykähdyttävistä kuvista :respect:

Ja iloista leffailtaa sekä terkkuja terveelle Teemulle :smt039 :smt049

Annatko vielä sen linkin, mistä sais 25mikrogrammasia D3:ja 8)

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-08-06 09:37:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt049 Sydänlämpöistä huomenta sinulle ja pojulle, Dumpo. Täälläkin periferiassa ollaan hengessä mukana.
Meillä tytär sai uuden lääkkeen entisten lisäksi ja nyt odotellaan vaikutusta tai sivuvaikutusta ja kummasta tulee se määräävämpi tekijä. Väsynyt on kovasti, mutta ei ole vielä kauheita raivareita saanut, onneksi.
Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin, nyt ja jatkossakin, halaus ja voimia kummallekin.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1542 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 578 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00