6/2 ti
Hrrrrrrrr!! Jo jopas taas kehitti pakkaset (-23) En välttämättä tykkää nyt yhtää

Mun hienoo hipiää ei oo luotu tälläsii arktisii olosuhteisii.....en ole mikään inuiitti! Mä oon ihan varmasti syntyny väärille leveysasteille.
Herättyä keitin sit kaffetta, että saan silmät auki ja yön yli paastonnu ruumis saa ravintoa pysyäkseen lämpösenä. Muutaman päivän takaisesta punnituksesta oli painokin tippunu 500g. Ei mikään ihme, kun kehon lämpösenä pitämiseen tolla pakkasella kuluu sitä energiaa. Aamulla, sillä aikaa kun kahvi valuii, kävin pihan perällä mättämässä puita koriin, että saa tuvan lämpöseksi. Tarvii näillä kelillä poltella takassa ja uuneissa tulia, kun toi sähkön hinta ei kauheesti nappaa.
Tuumailin mielessäni, että joskohan sitä vois pikkuhiljaa nostaa hiilarit tuohon 30g/vrk. Kokeillaan nyt loppu viikko mitä tapahtuu. Vaakaan en voi luottaa vaan mittanauhalla mittaillaan viikon päästä onko mitään vaikutusta. Tietenkin olo on se tärkein kriteeri. Jos se on hyvä ja eikä tee mieli edelleenkään napostella niin mikä ettei.
Aamulla 1 mantelileipä. Päällä voita, kurkkua, tomaattia, paprikaa, savustettua palvikylkeä, oltermannia. 2 kuppia kahvia täysmaidolla ja 1 kuppi kermalla. 150g leipäjuustoa, sitä polven luomua ja päälle lakkoja.
Tuli eilen ostettua sitä 86% suklaata ja sitä maistoin päivällä 2 palaa. Njam!
Iltaruoaksi mulla oli broiskunkoipi ja tietty nahkoineenhan mä sen söin. Lisukkeena oli kukkis-kiinankaali, paprika, sipuli sotkotusta. Kasarissa kypsensin ja se tietty voissa, tilkka kermaa lopuksi, chilirouhetta ja suolaa. Ja kyllä oli taas hyvää. Avokkikin pisteli mun karppiherkkuja ihan innolla. Ihana yhteinen ruokailuhetki taas. Juteltiin päivän kuulumiset ja syötiin hyvin. Sitä vaan ihmettelee aina välillä miten hyvä olo voi ruoasta ja hyvästä seurasta tulla. Ihan kun taas lentelis jossain tuolla