karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-05 20:42:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 772 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 539 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-05 19:16:42 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

5/2 ma
Aamulla mantelileipä, voita, kurkkua, tomaattia, paprikaa, metukkaa ja juustosiivu sekä 3 kuppia punamaitokahvia
Iltaruoaksi 2 keitettyä munaa majoneesilla, savustettua palvikinkkua 4 puolen sentin siivua, kukkis-ja parsakaalia höyrytettynä, päällä voita sekä savuporo-kossujuustoa pari kpl n. sentin siivua. Mä tein avokille sen lempparuokaa....lohipiirakkaa. Siihen tulee sisälle jasmiiniriisiä, munaa, kalaa, kevätsipulia ja mausteita sekä kermaa. Taikinana on niitä isoja lehtitaikinalevyjä. Vähänx oon ylpee itestäni, kun en ottanu ees yhtä pientä maistiaispalaa koko piirakasta!
Ähäkutti :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-06 11:18:33 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

6/2 ti
Hrrrrrrrr!! Jo jopas taas kehitti pakkaset (-23) En välttämättä tykkää nyt yhtää :evil: Mun hienoo hipiää ei oo luotu tälläsii arktisii olosuhteisii.....en ole mikään inuiitti! Mä oon ihan varmasti syntyny väärille leveysasteille.
Herättyä keitin sit kaffetta, että saan silmät auki ja yön yli paastonnu ruumis saa ravintoa pysyäkseen lämpösenä. Muutaman päivän takaisesta punnituksesta oli painokin tippunu 500g. Ei mikään ihme, kun kehon lämpösenä pitämiseen tolla pakkasella kuluu sitä energiaa. Aamulla, sillä aikaa kun kahvi valuii, kävin pihan perällä mättämässä puita koriin, että saa tuvan lämpöseksi. Tarvii näillä kelillä poltella takassa ja uuneissa tulia, kun toi sähkön hinta ei kauheesti nappaa.
Tuumailin mielessäni, että joskohan sitä vois pikkuhiljaa nostaa hiilarit tuohon 30g/vrk. Kokeillaan nyt loppu viikko mitä tapahtuu. Vaakaan en voi luottaa vaan mittanauhalla mittaillaan viikon päästä onko mitään vaikutusta. Tietenkin olo on se tärkein kriteeri. Jos se on hyvä ja eikä tee mieli edelleenkään napostella niin mikä ettei.

Aamulla 1 mantelileipä. Päällä voita, kurkkua, tomaattia, paprikaa, savustettua palvikylkeä, oltermannia. 2 kuppia kahvia täysmaidolla ja 1 kuppi kermalla. 150g leipäjuustoa, sitä polven luomua ja päälle lakkoja.
Tuli eilen ostettua sitä 86% suklaata ja sitä maistoin päivällä 2 palaa. Njam!

Iltaruoaksi mulla oli broiskunkoipi ja tietty nahkoineenhan mä sen söin. Lisukkeena oli kukkis-kiinankaali, paprika, sipuli sotkotusta. Kasarissa kypsensin ja se tietty voissa, tilkka kermaa lopuksi, chilirouhetta ja suolaa. Ja kyllä oli taas hyvää. Avokkikin pisteli mun karppiherkkuja ihan innolla. Ihana yhteinen ruokailuhetki taas. Juteltiin päivän kuulumiset ja syötiin hyvin. Sitä vaan ihmettelee aina välillä miten hyvä olo voi ruoasta ja hyvästä seurasta tulla. Ihan kun taas lentelis jossain tuolla :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-07 11:05:25 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

7/2 ke
Ja noi stanan pakkaset senku jatkuu vaan, Hrrrrr! Ei vaan meinaa tottuu noihi, ei sit millää.
Ostin kaupasta niitä ohuita possunkylki siivuja, jossa on sitä rasvaakin ympärillä. Leikkasin ne keskeltä puoliksi. Tein niille marinadin, johon laitoin oliiviöljyä, soijakastiketta, sitruunan mehua, chiliä, pippureita, valkosipulia ja hiukan suolaa. Annetaan nyt niiden marinoitua jääkaapissa päivä tai pari, käännellen niitä välillä. Paistan niitä sitte tarpeen mukaan pannulla, vaik munan kanssa tai ihan vaan kasvisten sekaan. Kun maustaa lihan itse, niin jää kaikenmaailman lisäaineet pois, mitä esim. pekonissakin on jonku verran. Tossa paketissa oli 330g ja se maksoi 1.75€. Tuosta määrästä saa 2-3 kertaa jonkumoisen annoksen kyhättyä, munan tai kasvisten kera. Jos laskee, että 3 annosta, niin lihalle tulee hintaa n, 60 snt! Ihan sika halpaa sikaa :P

Aamupala:
3 kuppia kahvia täysmaidolla. 1 mantelileipä, kananmuna, juustoa, kurkkua, kirsikkatomaatti, paprikaa sekä sellanen pikku purkki calvo tonnikalaa oliiviöljyssä (kalaa n.50g)
Iltaruoka:
1 broiskun koipi nahkoineen ja kesäkurppa-kinkkikaali-sipuli jutskaa. Pitihän noi syödä pois kun jäi eilisestä. Illalla oli saunapäivä ja tulipa nautiskeltua muutama vaniljasiideri saunajuomana :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-07 18:38:23 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

hei, oot niin hehkuttanu tuota mantelileipää, jotta kirjoitin sen ohjeen muistiin ja kun saan rahaa, meen ja ostan tarpeet...ja ja leivon!!

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-08 13:14:26 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Heips!
Kiva kun kävit vierailulla. Oikein! Tee ihmeessä. Ne on vaan minusta niin namia :P Kerro sitte, kun oot saanu niitä tehtyä, että miltä ne maistui sun suussa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-08 13:24:10 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

8/2 to
Olipa kiva ylläri aamulla kun kävin puntarissa. Vaaka näytti 70,5kg. :P Jokohan pian alkaisi 60-luku häämöttää? Ei nyt kummiskaan nuolaista ennenku tipahtaa. Noh, tähän mennessä siihen ei kauheesti ole luottamista, että se paino tippuisi tasasta vauhtia. Sillä kun tuppaa olee ihan oma elämä mun sisällä. Olkoo paino mitä on, kadonneet sentit ne on mitkä mulla näyttää totuuden.
Aamupala:
1 mantelileipä, voita, kananmuna, kurkkua, kirssutomsku, paprikaa, oltermannia 2 siivua, savukylkeä siivu. Kahvia 3 kuppia täysmaidolla. Illaksi suunnittelin tehdä noista marinoiduista kylkisiivuista, höyrytettyjen kasvisten kera, kunnon aterian. Vaan sen näkee sitte illalla, mitä tuli tehtyä :lol:
Illaksi tuli tehtyä juuri mitä suunnittelin ja oli hyvää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-09 11:56:31 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

9/2 pe
Aamupalaksi:
1 mantelileipä voilla, kurkkua, tomaattia, paprikaa kevätsipulia, juustoa ja siivu savukylkeä. 3 kuppia punamaitokahvia.
Iltaruoka:
On taas iltavuoron aika, joten eväsboxiin tuli ladattua:
3 keitettyä munaa, metukkasiivuja 6 kpl, 10 mustaa oliivia, kossujuustoa 3 siivua (80g), voita 40g, 2 kpl pikkukurkkuja. Juomaksi 2 litran leka citrus vissyä kans lähtee matkaan. Enköhän mä noilla pärjää iltavuoron. Mä kun suunnittelin nostavani päivittäiset hiilarini n.30g/vrk, mutta jää nyt nekin tohon piirun verran alle 12g täksi päiväksi. Vaan eipä haittaa, nostetaan ne sit joku toinen kerta. Kävin hakemassa postista Atkinsin uusin dieetti-kirjan ja otan sen töihin mukaan. Siinä mulla on taas mielekästä lukemista vkl:ksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-09 13:22:12 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Hienoa, suunta alaspäin painon suhteen! Olet nyt sata grammaa edellä mua, mulla on ollut jo pitkään 70,6 kg. Aamulla ravistelin vaakaa, muttei se auttanut yhtään :cry: 8)

Tsempityksin!!! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-09 13:50:44 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Hei naapuri!
Äläs nyt nuolaise ennenkuin tipahtaa. Mulla oli tänä aamuna paino tasan 71kg, joten sä oot taas edellä :wink:
Tota saahamistahan se on mulla ollu koko ajan, vaikka teen mitä, ni sahaa vaan......paitsi sentit, ne sentää vähenee tasaseen tahtiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-11 13:46:45 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

10/2 la
Töihin klo 9.00-22.00. 13 tunnin rupeama vaihteeksi. Eväät mukana. Töihin kun pääsin niin laitoin eka kahvit valuu.
Ammupala:
join pari kuppia kaffetta täysmaidolla (otin kotoo, kun töissä on vaan kevyt maitoo). 1 mantelileipä, voita, metukkaa, juustoa, kurkkua ja tomaattia. Vissyä litkin kaiken päivää.
Iltaruoka:
Höyrytettyä kukkis- ja parsakaalia yht. n.200g. Päälle voita. Kossujuustoa 3 sentin siivua, pikkukurkkuja 3 kpl, tomaatin puolikas, 10 siivua tuoretta kurkkua, 3 kananmunaa majoneesilla, 10 mustaa oliivia. Päivässä join puoli litraa punaista maitoa. Osan kahvin seassa. Sillä ainakin saa hiilarit nostettuu 30g:n asti. Kotona odotti sauna kuumana ja siellä join pari laittisidua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-11 13:54:21 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

11/2 su
Ihanaa kun pakkanen vihdoin hellitti! Täällä satoi aamulla pikkasen lunta. Satakoot vaikka pikkusia ukkoja, kunhan vaan pakkanen laskee. Mä vihaan pakkasia! Jotenki mun kroppa ei vaan pysy lämpösenä kovilla pakkasilla. Aina viluttaa.
Oli päässy mantelileivät loppumaan, kuka lie syöny :oops:
Joten leivoin niitä 5 kpl sellasi pikkusia läimäreitä. Keitin kaffet sillä aikaa kun leivät oli uunissa. Söin niitä mantelileipiä tällä kertaa 2 kpl voin, paprikan, kurkun, tomaatin, metukan ja juuston kera, sekä join 3 kuppia punamaitokaffetta.
Mä tutkiskelin pakastimen sisältöä ja sieltä löyty pussinjämiä erilaisia kasvispakasteita. Pala lanttua oli myös jääkaapissa. Pilkoin sen kuutioiksi ja haudutin voissa puolikypsäksi. Lisäsin hiukan vettä, sipulin kuutioina, paprikaa ja erilaiset vihanneksen jämät pussien pohjalta. Kun ne oli kypsyny niin laitoin täysmaitoa ja kermaa lorauksen sekaan. Lopuksi lisäsin makrillifileet kuutioituna. Ja vielä tietty se voiköntsä. Näin mulla oli ihana kuuma kala-keitto. Sitä sitten pistelin ison lautasellisen napaan. Olikin hyvää pitkästä aikaa fisu-soppa. Kivasti lämmitti ja tuli parempi olo. Mulla kun on koko viikon meinannu tulla lenssu. Mä en yksinkertasesti suostu ottamaan sellasta tautia vastaan. Näin olen aatellu jo yli 10 vuotta ja sinä aikana mulla on ollu vaan 1 flunssa. Tai noh, se oli kylläkin poskiontelotulehdus ja keuhkoputken tulehdus. Tästä on jo 2 vuotta. Aika terveenä olen onneksi pysyny. Kop kop *koputtaa päätä*

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-12 10:57:24 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

12/2 ma
Aaminainen:
1 mantelileipä, voita, juustoa, metukkaa, kurkkua, tomaattia, paprikaa. 3 kuppia kahvia kerma-täysmaito yhdisteellä.
Iltaruoka:
Lautasellinen eilistä kalasoppaa. 2 pientä palaa juustopannaria. Jälkkäriksi pikkukupillinen (n.30g) pähkinöitä ja 2 palaa 86% suklaata.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-13 11:02:21 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

13/2 ti:
Aamupala:
1 mantelileipä, voita, metukkaa, juustoa, paprikaa, kurkkua, tomaattia, persiljaa 3 kuppi kahvia, 1 punamaidolla ja 2 kermalla. Omega-3:t

Nyt on viikon verran pidetty hiilarit korkeemmalla kuin normisti. Alimmillaan 20g/vrk ja ylimmillään 41g/vrk. Taidan pudotttaa ne takasin tohon max 20g/vrk saakka. Lievää painonnousua on ollu havaittavissa viikon aikana ja sehän nyt ei vaan käy! Kun kerta yli 6 kk on pärjätty n. 20g hh/vrk, niin menkööt sit sillä määrällä tästä eteenpäinkin. Se on näköjään ainut tie mikä mulla tuo, ees jonkunmoisia tuloksia painonlaskussa.

Iltapäivä:
Jostain kumman syystä mulla oli nälkä?? Söin 100g leipäjuustoa lakoilla.
Ihan samanlaisia fiiliksiä on ollu nyt iltapäivällä kuin sillo ens alkuun ketoosissa. Hiki lentää taas ja pientä jomotusta on havaittavissa pääkopassa ja kkamea jano. Sama toistui kun alotin pätkäpaaston. Ketoosiin en pyri, koska se ei ole minusta mukava olotila. Juonu olen paljon. Vissyä ja vettä monta 1/2 litran kolpakollista. Mikään muu ei ole muuttunu kun hiilarimäärien nosto. Sekös sen sai aikaseksi??

Iltaruoka:
2 palaa jauheliha täytteistä juustopannarin palaa. Loput lautasesta täytin salaatilla johon tuli ruukkusalaattia, tammenlehväsalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, kevätsipulia. Oliiviöljyä kastikkeeksi. Jälkkärinä oli 1/4 omenaa raastettuna kermavaahto-partaijä jutskaan ja mausteena vanilja-aromia ja kanelia. Söin vielä 3 suklaakeksiä, josko se auttaisi katkaisemaan tän olon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-14 12:26:39 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

14/2 ke
Hyvää ystävänpäivää!!

Aamiainen:
Ensin hörppy vissyä kun nousin ylös. Sitte jälki-rkl kookosöljyä ja kahvit valumaan. Vessaan. 1 mantelileipä, salaatinlehtiä (ruukkusalaattia sekä tammanlehvää), kurkkua, kirsikkatomaatti, paprikaa, kevätsipulin varsi, metukkasiivu, juustosiivuja 2, lämmin keitetty kananmuna voinokareella. 3 kuppia punamaitokahvia. Pikku kourallinen pähkinöitä ja omega-3. Vissyä.

Välipala:
Muutama pähkinä (15g) ja 86% suklaata 2 palaa
Poikkeuksellisesti söin välipalaa, koska tänään iltaruoka venyy normia pidemmälle. Saunapäivä ja syödään vasta sen jälkeen. Saunassa hiki lenti normaalia enemmin. Siellä meni 2 vanilja sidua.

Iltaruoka:
Ensin 1,5 rkl kookosöljyä. Sitte valmistin vasta ruoan.
2 kpl n. 3cm siivua juustopannari-rullaa, loput lautasesta täytin salaatilla, johon tuli: tammenlehvää, ruukkusalaattia, kurkkua, tomaattia, kevätsipulia, paprikaa. Kastikkeena oliiviöljyä ja sitruunan mehua sekä majoneesia. Jälkkäriksi pikku kupillinen omenarahkaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-15 12:05:33 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

15/2 to
Leivoin aamulla taas mantelileipiä, kun taas joku oli ne syöny :oops:
Aamupala:
1 uunituore mantelileipä voilla, salaatinlehdillä, kurkkua, tomaattia, paprikaa, kevätsipulin varsia, metukkasiivu ja 2 siivua oltermannia. 3 kuppia kahvia täysmaidolla. Omega-3
Iltaruoka:
Laskin nyt ihan tarkkaan mitä tuli syötyä.
Ensin 1,5 rkl kookosöljyä ja sitte ruoan laittoon.
Lautaselle ruukkusalaattia ja tammenlehvää, kurkkua, kirsikkatomaattia, paprikaa ja persiljaa. Yht. 150g. Soosina 2 rkl oliivioljyä ja 1 rkl sitruunanmehua sekä ripaus omatekemää sitruunapippuria. Höyrytettyä kukkis- ja parsakaalia yht. 250g ja päälle 20g voita ja pari kiekkaa suolaa myllystä. Broiskun rintafilee, itse maustettu chilillä, currylla ja paprikalla n.110g. Broiskun päälle 15g kossujuustoa. Pannulla kermaa, jossa kana hautui ja jota otin 2 rkl lautaselle. Just sopiva satsi meikäläisen massulle :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 12:23:33 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

16/2 pe
No heipä hei vaan minä ja muut!
Amupala:
1 mantelileipä, salaatinlehti, voita, kurkkua, tomaattia, paprikaa, persiljaa, kevätsipulin vartta. 3 kuppia kahvia kerma-maidolla ja omega-3

Iltaruoka:
Suurinpiirtein sama kun eilenkin, elikkäs:
Höyrytettyä kukkis- ja parsakaalia, voita päälle. Pieni broiskun rintapala kermassa haudutettu. Loput lautasesta täytin salaatilla. Oliiviöljyllä ja sitruunanmehulla maustettuna. Jälkkäriksi 3 pientä laskiaispullaa (yht. 120g), st.dalfour hillolla ja kermavaahdolla. Tekasin ne tuolta resepteistä. Aika pikkusia tuli, mutta nehän olikin vaan jälkkäriksi. Oli ne isoi tai pieniä, niin hemmetin hyviä ne oli enivei. Kiitos kehittäjälle!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 12:25:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mikssei sitä mantelileipää oo resepteissä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 19:23:48 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

En ole viittiny laittaa, koska se juustoleipänen on jo siellä. Tää mantelileipä kun on aika samanlainen ohje, ihan pikkusin muutoksin vaan. Mä en ole keksiny tota leipästä, niin en voi sitä silloin omissa nimissäni sinne laittaa. Sehän ei kai ole oikein soveliasta, käsittääkseni. Kunnia sille, jonka luomus tuo on. Oli vaan joskus aiemmin puhetta, että ei ihan joka versiota sinne kannata laittaa. Mutta kokeile ihmeessä, ihan kumpaa vaan. Ite ainakin tykkään kovasti. Ennen puputin paljonkin vaaleeta leipää. Olen nyt saanu aivoni uskomaan, että tää on sitä vaaleeta leipää :wink:
Niin, ja kiitos vierailusta!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 20:06:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu ,kävin kurkkaamassa niitä tee leipäsiä.
Mutta mutta,anteeks ku mä oon tälläinen perussuomalainen mies juntti,niin en ymmärrä mihinväliin niitä mantelirouheita oikein laitetaan?
Leipää kun ei oo tullut koskaan tehtyä,paitsi eilen siemenleipää,no jaa ei se mun luomus kyllä leivältä näyttänyt. Mutta leipää ois kiva saada (vaikka korviketta)taito on rautaa riista ja kalaruuissa mutta nyt täytyy alkaan viellä opetteleen tuo leivonta puoli. Kun nuo laskiaispullatkin, sai herahtamaan veden kielelle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-16 20:07:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sorry, siis juustoleipäsiä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 772 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 539 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00