karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-12 11:07:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 256 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-03-06 11:55:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viime yönä nukuttu todella hyvin vieläkin, omassa sängyssä. Edellisyö ei mennyt niin kauhean mallikkaasti kamun vuodesohvalla vaikka kuinka yritin psyykata itseni että nukun luxus sängyssä jne. No en nukkunut! Vaan kauheesti meni montulle se sänky just kyljen alla. :shock: :cry:

Tarjouduin tekemään kalakeittoa ja hulautin siihen sitten mallikkaasti varmaan puoli desiä pippuria. :smt076 Kaavin lusikalla suurimman osan, mutta koska keitto poreili, osa oli jo vajonnut joukkoon. Se olikin sitten....hmmm...mielenkiintoisen makuista. No, mietittiin ja mietittiin ja päätettiin humpsauttaa kookosmaitotetra sinne joukkoon. Lopputulos: Jumalaisenpehmeää ja samalla tulista keittoa! 8) Söimme sen kaikki ja melkein taistelimme viimeisestä tipasta. :lol: Oon mä vaan niin hyvä kokki!!

Eilen söin salaatteja savumakrillilla ja munalla, tänään varmaan sitä samaa.

Kuva
Eilinen siemensalaatti (tähän kylkeen tuli vielä pehmeä, keitetty muna)

Kuva
Makrillisalaatti, pari marinoitua valkosipulinkynttä ja pari mantelitäytteistä oliivia.

Ja tämä oli eilisillan limonadi, Pojille laitoin hunajaa joukkoon, itse join naturellina. Sitruuna, omena ja kurkku mehustettuna ja loput vettä.
Kuva

ViestiLähetetty: 2014-03-06 15:19:39 
Poissa
carb au lait
carb au lait

selailin tätä ketjua,mutten huomannut..minkälainen mehuprässi sulla on?
itellä oli joskus muinoin vegeaikoina mehulinko,josta olen luopunut
eilen googlailin keskieurooppalaisia (saksa,sveitsi) saftepressejä,olikin aika hienoja...ja kalliita!
teen nyt omat drinksuni ihan blenderillä,mutta onhan niissä eri rakenne silloin

ViestiLähetetty: 2014-03-07 18:44:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Philipsin linko. Huippuvehje. Sain ruotsista webhallenista 128e, suomessa ois maksanu joku 160-180e

ViestiLähetetty: 2014-03-14 18:47:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei,mites ituhörhöily sujuu :?: :D Tiedätkös,minäkin aloin kallistumaan sinne itujen ja kasvisten ym.suuntaan,olisko ollut sinun kuvilla jotain osuutta asiaan :D En halua enää syödä lihaa niin paljoa kuin aiemmin :D

ViestiLähetetty: 2014-03-16 22:32:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Normikarpilla mennään. Tjaa, tai ehkä tavallista kasvispitoisemmalla mutta protskut on mukana täysillä taas.

Suunnittelen uutta ja onnistuneempaa paastoa. :shock: 8)

ViestiLähetetty: 2014-03-21 08:11:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Otin kokeeksi töihin mukaan vihermehua ja punajuurimehua lasipullolliset. Join yöllä nuo ja söin yhden ison ananaksen yön aikana...ja luomumunia. Ei väsymyksen ripettäkään, ei ilmavaivoja, ei aivosumua. Aika hienoa!

Työkavereista yksi on ostanut mehulingon jo ja pari muutakin on heti osingoilla kun tulen mehupulloineni töihin. Eivät voi uskoa kuinka hyvää itsetehty tuoremehu on. :mrgreen: Oon jotenkin ylpeä.

En muista olenko täällä kirjoittanut, mutta jännästi on alkanut tehdä mieli, ikäänkuin janota mehuja ja tuoreita vihanneksia ja hedelmiä. Mitä vesipitoisempi, sen enemmän janoan sitä. :shock: Yritin vältellä sokeripitoisia tai niitä hedelmiä joiden on joissain tutkimuksissa todettu vaikuttavan insuliinin eritykseen, ainakin vesimeloni tuli mieleen. Mutta nyt ostin himoissani ison vesimelonin, ananaksen, kurkkua, selleriä ja omenia. Tein ison mehun, 1,5litraa ja join sen kaiken aamupäivän aikana. Ei sokerihuippuja eikä mataliakaan. :mrgreen:

Tänpäiväiseksi mehuksi olen valmistellut vesimelonia, tomaattia, punaista paprikaa, punajuurta, punaisia viinirypäleitä, inkivääriä, sitruunaa ja granaattiomenaa. Tomaattia ja paprikaa en ole ennen laittanut tuohon mehuun, saas nähdä antavatko häiritsevää makua.

Ruoaksi kesäkurpitsalasagnea ja itusalaattia bakteerisalaatinkastikkeella.

ViestiLähetetty: 2014-03-21 08:20:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen suunnitellut viljelyslaatikkoa meidän pihalle. Siihen jotain hyvää kasvamaan, jotain mikä on kallista luomuna. Ajattelin lehtikaalia tai mustakaalia ja salaatteja ja erilaisia juureksia? Lisäksi aion tänä vuonna viimein etsiä vanhanajan kriikunaa ja ehkä vois harkita myös mustavadelmaa, vadelmaa ja mansikoita.

Katselin taas fermentointiohjeita, tässä yksi hauska esitelmöijä, en muista oliko tuo joku lääkäri, mut ainakin kiropraktikko on. Mietin että koska kookosvettä voi fermentoida, miksei vihannesmehuja? Kun vihanneksia ja hedelmiä voi fermentoida, miten mehu poikkeaisi? http://youtu.be/TiigsFnNDuQ

ViestiLähetetty: 2014-03-21 09:51:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minäkin haluaisin jonkinlaisen viljelyslaatikon pihalle :D Olen yrittänyt kasvattaa joitain salaateja perunapellon vieressä,mutta etanat aina söivät kaikki lehdet :? Laatikossa vois kasvit olla paremmassa turvassa.

Minäkin olen lisännyt kasviksia ja hedelmiä,tänään on Ruohojuuren tilaus cittarin smartpostissa,tilasin sinimailasta ja mungpapuja,joita aion idättää :D

Syötkö nyt minkä verran proteiinia :?:

ViestiLähetetty: 2014-03-23 02:50:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syön n. 6 isoa luomumunaa päivässä, lisäksi juustoja reippaasti, raa'asti arvioituna 150g, joko raejuustona tai sulatejuustona (koskenlaskija) tai ihan perus Edamia. Pääruokana on sitten aina liharuokaa niin että massu tulee täyteen.

Laskin että 60g vähintään tulisi niukkanakin päivänä. Mutta oliko se niin että ehdoton minimi olisi 0,5g/elopainokilo? Vai tavoitepainokilo?

Pääasiassa en makroja laske enää, koska suurinpiirtein annoskoot ovat samat ja ruoatkin niitä samoja. Välillä vain täytyy tarkistaa, juurikin nuo proteiinit mietityttää, ettei tule ainakaan liikaa kun sekin tuppaa jäämään vyötärölle. :?

Tänään tein niin pahaa mehua että onneksi en tarjonnut sitä kenellekään maistamatta. Ristin sen Nahimehuksi. Laitoin jo nahistumaisillaan olevat 6 mustakaalin lehteä, Kokonaisen sitruunan (iso virhe!), pari omenaa (olivat kolhiutuneita ja roskisuhka päällä), selleriä 3 oksaa (nahistuneita+liikaa!) ja 2 (nahistunutta)kiwiä. Oli niin pirun hapanta että ei voinut juoda. :shock: Ilmeisesti nahistuneet vihannekset menettävät makeutensa ja mitä ilmeisimmin puolikkaan sijasta lipsautettu kokonainen sitruuna on todellakin liikaa.

Huomiseksi teen kasvissosekeittoa kun lapset pyysivät. Sen ajattelin keittää luuliemeen ja sitten ostan pari jättipurkkia raejuustoa, se sopii niin sairaan hyvin keiton kanssa. Ja maanantaina tai tiistaina on tilauksessa hernesoppa (myöskin luuliemeen), niin saan herkkua duuniin sitten taas evääksi. Hernarissa käytän pelkkää jauhelihaa, on sillee outo et diggaan sitä.

Katselin turun seudulla Luomukassia. Siellä olisi luomu tinkimaitoa ja luomua alkuperäiskarjan juustoja, mutta niissä ei lue onko pastöroituja? Vaikka eikö tinkimaito ole juurikin raakamaitoa eli käsittelemätöntä? Munia ehdottomasti tilaan, mutta lihaakin olisi voinut, ei vaan ollut?!!? :(

ViestiLähetetty: 2014-03-23 09:07:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hieman putosin kärryiltä, laiskuuttani.

Tarkoititko proteiinin määräksi max 0,5g/painokilo?

Kyllä se saa olla tuplasti tuon, jopa kolminkertaisesti...
Eli 1-1,5g/painokilo (Tai tavoitepainokilo).

Ellei ollut jostain ihan muusta kirjoitus... :wink:

Kasvissosekeitto ja hernari kuulosti hyvältä.
Paitsi että hernekeittopäivä on torstai... :mrgreen:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-03-23 09:17:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Prodesta oisin iso isän kanssa samaa mieltä, että vähintään gramma per painokilo. Osa sanoisi tavoitepainokilo, jos nykyisen ja tavoitepainon välillä ei ole ihan hirmuisen isoa eroa. Enemmän urheilevat voinevat huoletta syödä sen parikin grammaa per painikilo.

ViestiLähetetty: 2014-03-23 09:36:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvinhän sulla noita prodeja tulee, varmasti enemmän kuin tuo 0,5 per kilo. Ihan riittävästi, on munaa, juustoa, lihaa. Ja tärkeintähän on, se että on hyvä olo! :D
Teetkö mitään kypsennettyjä kasvis tai proderuokaa?

ViestiLähetetty: 2014-03-23 21:39:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ymmärsit oikein iso isä. Mulla vaan on sellainen mielikuva et jossain olisi ollut jopa 0,5g prodea per elopainokilo. Ja minä kun en tee juurikaan mitään tällä hetkellä kuin viheltelen, mietin oisko tuokin määrä mulle ok. Mutta siis ennemminkin 1 g mukaan kannattaa laskea. Olen tosiaan huomannut että liika lihakin on huonosta minulle, mutta en suotta halua liian minimiin sitä vetää.

Nykypaino on (salaisuus) 90kg paikkeilla ja tavoitepaino 70kg, ihannepaino aivan epärealistinen 60kg (laskurien mukaan).

Välillä on päiviä jolloin on jotain sairaan hyvää liharuokaa ja syön sitä niin että protskut menee 90-120g paikkeilla, sitten taas otan iisimmin pari päivää 50-60g. En kyllä tiedä onko tuosta jotain haittaa. :shock: Esimerkiksi juurikin hernerokkapäivinä syön sitä aamupalaksi, iltapalaksi ja välipalojen välillä... :lol: #-o Ja lihaahan käytän melkein yhtä paljon kuin herneitäkin keitossani...

VeeraX joo, teen aika paljon gratiineja, ja vokkeja. Ja kasvissosekeitto kuuluu joka viikkoiseen menuuseen. Nyt olen alkanut lisukkeeksi tekemään voimakkaasti maustettua paistettua jauhelihaa ja samoin valmistettua kalaa raejuuston lisäksi. Ne ovat sitten kylminä omissa kipoissaan kuuman keittokattilan vieressä pöydässä ja jokainen ottaa mitä lisuketta haluaa, on ollut aivan loistokeksintö! Gratiineissa korvaan valkokastikkeen aina juustoilla ja vokeissa käytän joskus perusnuudelien sijaan riisinuudelia tai sitten olen kokonaan ilman nuudeleita, ja hapanimelän kastikkeen olen jättänyt pois, lirautan omenamehua tai ananasmehua paistovaiheessa ja joskus hunajaa/omenaviinietikkaa ja Herbamarea.

Laskin kerran perus vihermehun (parsakaali,lehtikaali,kurkku,lehtiselleri,omena,sitruuna)ravintosisällön ja 0,5 litran tuopillisessa oli 13g proteiinia. Tosin jäin miettimään miten paljon itse mehuun jää ja miten paljon jää ns. mäskiin... Smoothiessa kuitenkin on sitten nuo kaikki ja jos lisää 5g spiruliinaa, määrä kasvaa 16 g:an. Pitäähän nekin laskea jos kerran aterian korvaa niillä.

Saimme tällaisen satsin koirille, hevosen lihaa ja luita.

Kuva

Osa lihasta oli niin hyvän näköistä että menee omalle pannulle ja luut pilkotaan liemiluiksi.

ViestiLähetetty: 2014-03-23 22:06:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt mennään vanhan miehen muistilla.

Liian alhainen prode altistaa lihasten "poltolle".
Varsinkin kun kalorioliot on alle kulutuksen.
Ihminen alkaa varoa rasvanpolttoa, jättää sen pahanpäivän varalle ja käyttää lihasta ravinnoksi.

Rasvan polttaminen on kuitenkin se laihtujien tavoite.
Tieteellisemmät ihmiset saa kertoa, meninkö nyt metsään... :roll:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-03-24 11:28:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Kyllähän se juurinoinon. Prodea voi tulla myös helposti liikaa, jos syö lihaa, munaa, juustoa, maitotuotteita. Kyllä keho kertoo, mikä on sitten hyväksi.

ViestiLähetetty: 2014-04-08 20:47:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Leonidas; kun toteutit tuon paaston, niin mistä sait ohjeita?

Tuon tapaista elimistön puhdistamiskuuria jotkut myös suosittelevat sapen ja maksan puhdistamiseen.
Luin noita sinun kokemuksia läpi kertaalleen, ja ajattelin osittain toteuttaa. Siksi vain osittain kun ei ole mehulinkoa, ja niitä suola (epsom tms) juomia en uskalla alkaa kokeilee. Monella sivustolla niistä vähän varoiteltiin, joten pitäis olla tarkat ohjeet. Onko mehut jääneet ruokavalioon?

ViestiLähetetty: 2014-04-14 02:49:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka. Olen FB:n suomalaisessa ja jenkkisivustolla käynyt kyselemässä viisailta neuvoja. Lisäksi selailen ahkerasti mm. David Wolffen, Drew Canolen, Juicemasterin ja Joe Crossin sivuja ja videopätkiä. Niistä saa paljon ideoita ja nippelitietoa.

Joo esim suolahuuhtelussa on tärkeää että suolaa on tarpeeksi, jos on liian vähän, liuos imeytyy elimistöön ja jää turvotukseksi, kunnes vasta aikojen päästä tulee ulos. Litraan vettä siis kaksi isoa kukullista ruokalusikkaa merisuolaa. Ja paha olo tulee joka tapauksessa, suolihuuhtelut ovat hellempiä. :D

Suunnitellaan paastoryhmässä juuri ihan luonnonnesteiden kanssa paastoamista, sisältäen mahlan, aloen ja vihannesten ja hedelmien nesteen. Ehkä porakaivoveden vois siihen sisällyttää ja tietty lähdeveden...Hörhökukkahattuilua... :lol:

Mulla on mehut jääneet jokapäiväiseksi, juon vähintään puoli litraa hedelmä-vihannesmehua päivässä ja vanhempi poikani myös. Hiuksista näkee että ravinteita tulee nyt hyvin, ne kiiltävät ja kasvavat, samoin kynnet. Iho on omasta mielestäni myös todella kaunis, vaikkakin nyt viikon ajan on rasvoittunut enemmän.

Muita hörhöilyjä tällä hetkellä: Ostin edellispäivänä piihappogeeliä jota vedän kuurina purskuttaen kookospesun jälkeen suussa. Tuo kookospesu on variaatio oil pullingista eli öljyn kanssa purskuttelusta, minä otan kookosöljyä hammasharjaan ja pesen, välillä sekoitan soodaa joukkoon, n. kerran viikossa. Kun hampaat on pesty harjaamalla, purskuttelen öljyllä vielä hetken. Hampaat pysyvät käsittämättömän puhtaina koko päivän. :shock:
Schindelen kivijauhetta otan myös aina muistaessani, lähinnä emäksöimään kehoa. Tätini joka on Lifessa myyjänä, kertoo että se olisi Fibromyalgialiiton virallinen suositus fibrokipuihin, mutten sitten tiedä... Aloitin edellispäivänä myös syömään Astaxanthinia, toiveena etten palaisi ensi kesäkuussa kun suuntaan lomamatkalle Turkkiin.

ViestiLähetetty: 2014-04-14 15:56:12 
Poissa
carb au lait
carb au lait

kiva kuulla sun kuulumisia!

ViestiLähetetty: 2014-04-26 22:50:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Välit tuppaa venymään nykyään pitkiksi tänne kirjoittelun suhteen, kun ei peruskarppia vedä, niin tulee ennemmin kirjoiteltua viherpiipertäjien kanssa. :shock:

Porkkana-punajuuri-varsiselleri-inkivääri-mungitu pohja, siihen makeudeksi 2 appelsiinia, ananasta 1/3 ja makua kirpeyttämään sitruuna. Tätä voisi juoda vaikka kuinka, mutta tästä annoksesta tuli reilu litra, 1,25 l ja sen juon taas yön aikana.

Huomiseksi teen vihermehua ja siihen saakin jo pihalta villivihanneksia laitettua mukaan, koivun pienen pieniä lehtisilmuja ja nokkosta mm. Tavis vihreää tietenkin suurin osa, varsiselleriä, parsakaalia, kurkkua, sugar snapseja, ituja ja makeudeksi jotain hedelmää.

Salaateissa munat ja pekoni olleet nyt meidän perheessä in, samoin "lohipekoni", eli kraavista paistettu versio. Paljon keittoja syöty myös.

Kookospesua käytän vieläkin ja kyllä se niin on että hampaat on valkoisemmat kuin aikoihin. Minulla on keltainen hammaslaatu, mutta nyt ei ole yhtään häiritsevän keltainen. =D> Ja tosiaan, puhdas tunne säilyy koko päivän suussa!

ViestiLähetetty: 2015-01-11 13:25:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! :D

Pakko oli tänne taas palailla, nyt kun vedän karppia vinksahtaneella asenteella. Eli viikko totista karppia takana, ketogeenisella mennään huippulisäravinteet tukena. Kyseessä siis CellReset ja lisäravinteista saa halukas multa enemmän tietoa, en ala niitä täällä mainostamaan.

Lähtöpaino 5.1.-15: 97.8kg (joo tullu hiukan taas lisää, joulu ja muut, seliseli)
Tässä osittaista ruokapäiväkirjaa:
5.1 2 munaa löysäksi keitettynä, voita ~10g
paistettua seifilettä , voita ~25g, rucolaa hiukan
paistettu pippuripihvi, ~voita 25g, hiukan kevätsipulia
broiskufilettä, ~voita25g
5dl kahvia, 2.5dl detoxteetä ja 2.5dl tavallista teetä, vitamiini- ja kivennäisjuomat yht 19dl, vesi
6.1 2 munaa paistettuna häränsilmiksi, voi (kts eilinen)
ahventa yrteillä, voita
pippuripihvi, voita ja rucolaa
3 munaa silputtuna, rucolaa, kevätsipulia, omenaviinietikkaa, oliiviöljyä
samat juomat keskimäärin joka päivä
7.1 samaa kuin maanantaina
8.1 2 munaa kokkelina, voita
3 munaa keitettynä, matkaeväänä
seimössöä, yrttejä, voita 50g
2 keitettyä munaa, 25g voita
9.1 samaa kuin tiistaina
10.12 munan munakas, parmesanjuustoa 1tl, voi
broiskufilettä, voita, rucolaa
broiskufilettä, muna, voita
pippuripihvi, voi
11.12 keitettyä munaa, voita
yrttipihvi, voi

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 256 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00