karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-12 18:09:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 1317 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-02-21 08:52:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sinun olisi pitänyt syödä nuo makkarat ja munat nyt aamulla. Olivat pitäneet nälkää monta tuntia.

Omenien hiilarit sitovat nestettä kehoon - paino on korkeampi. Lihomista se ei siis ole. :)
Omenien (ja kaiken muunkin) hiilarit pitävät yllä nälkää.

Ei tämä mitään rakettitiedettä ole, sen takia ei kannata lopettaa. Jospa kokeilisit olla muutaman päivän oikeasti vähillä hiilareilla, ilman omenia ja makeutuksia, niin huomaisit eron. Muutaman päivän kai sinäkin pystyisit, jos päättäisit, koska vaikutat päättäväiseltä ihmiseltä. :)

Katso vaikka tuolta Ateriamatriisista vähän osviittaa siitä, mitä kannattaa syödä. Minulla esim. porkkanat nostavat hiilareita niin paljon, että lisäävät nälkää.

http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... iamatriisi

ViestiLähetetty: 2016-02-21 09:06:33 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tuutua komppaan. Syö kunnon aterioita. Nyt näyttää aika närppimiseltä.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-02-21 20:47:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kohta kaksi kuukautta tässä olen yrittänyt hilata hiilareita alas :shock: jospa nyt sitten yritän taas vähän vähentää.

Itse pakastettua omenasosetta aijon syödä, tietysti voin olla sitä ilman vaikka viikon, mutta kun olen sen syksyllä pakastanut, niin en kykene kippaamaan sitä nyt kompostiin. ja luulen, että siinä ei ole hiilaria paljon mustikkaa enempää, kun on täällä kylmyydessä kasvaneita omppuja, eikä siinä ole mitään lisättyä kuin sen verrana vettä, että pystyin keittämään palat ennen soseutusta. Kaupan omenia en ole pitkässä juoksussa paljon syönyt ja niitä ilman voin olla tästä lähtien. Ei mun tarvitse syödä mitään etelän hedelmiä.

Porkkanassa on hiilaria, mutta GI on alempi kun syön ne raakana enkä edes raasta niitä vaan rouskuttelen. Määrää voin vähentää, mutta porkkanoita aijon syödä jatkossakin niin kauan kevääseen kun kaupasta löytyy maukkaita.

Ja tänään aamulla en syönyt munaa enkä makkaraa, vaan koskenlaskijaa oli vielä vähän ja saunapalvia. Munia en paistanut koska niitä oli vain kolme, ja päätin säästää ne maanantai aamuun, mutta nyt ne munat on edelleen paistamatta, ja kun kuitenkin käytiin äsken kaupassa, on nyt enemmänkin munia paistettavaksi. Päivällä söin yhden Wilhelmin ja keräkaalia rouskuttelin raakana. Päivällinen jäi väliin, mutta äsken söin.

Ostin pähkinöitä ja manteleita, mutta niiden pakkausmerkintöjen mukaan hiilarit on melko eri luokkaa, kuin tänne mulle avustetut Finelin mukaiset arvot. Lueskelen niitä myöhemmin.

Joten tämän päivän sapuskat

21.2

klo 8.30
n. 30 g Koskenlaskijaa
n. 20 g saunapalvia

klo 12
Wilhelmi
lohko keräkaalia raakana

iltapäivällä kuumaan veteen liraus maitoa, ei makeutusta

päiväälinen jäi väliin

klo 20
n. 30 g maksamakkaraa
muutama kirsikkatomaatti
n. 30 g saunapalvia
muutama siivu Oltermannia
n. 10 g koskenlaskijaa (viimeiset murut kääreestä)
hopeatee + aspartaami :evil:
muutamia pähkinöitä ja manteleita

Huomenna lähden heti aamulla ja koko päivä on suvun kuskaamista paikasta toiseen ja heidän asioidensa hoitamista, luultavasti en tule tänne metsätien varteen välillä on sen verran haasteellinen keli ajella täällä kitkoilla, joten otan mukaani pähkinöitä ja vettä ja lojun päivän muualla missä sitten olenkin ja miten kauan asioiden kanssa menee, pelkään että menee alkuiltaan asti.
Aamulla luultavasti lähden veden voimalla....näkee....

ViestiLähetetty: 2016-02-22 14:57:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

22.2

klo 6.30
vettä

klo 9.30
75 g suolapaahdettuja manteleita
vettä

klo 14.30
maapähkinöitä
vettä

ViestiLähetetty: 2016-02-22 17:07:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eipä tuo kituilu yhtään edistä painonhallintaa! Selityksiä on maailma pullollaan. Kuva

ViestiLähetetty: 2016-02-22 18:52:31 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Onhan niitä elämänvaiheita jolloin läheisillä on avun tarve, ei kaikki ole niin itsekkäitä etteikö ajasta voi nipistää osaa muillekkin. Mutta jos muistaa syödä hyvin niin jaksaa paremmin ajan mittaan!

ViestiLähetetty: 2016-02-22 20:24:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

siis maapähkinöitä meni sama 75 g

klo 17
monta siivua oltermannia
100 g porkkanaa
liraus maitoa kuumaan veteen

Nyt on päällä iso vitutus. Äiti ärsytti mua päivällä, kun hän on niin kiero ja tekoystävällinen, mun hermot kärys hiljaa. Nyt illalla olen viestitellyt siskon kanssa, hän ei puhu puhelimessa, minusta hän syyttää mua taas, en väitä olevani joku taydellinen, mutta olen ärsytetty. No nyt lajitoveri tuli, nyt saan purkaa kaiken hänelle, antoihan sisko osan kritiikistä myös mun miehelle :arrow: :arrow: :arrow:

ViestiLähetetty: 2016-02-22 20:59:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuutu kirjoitti:
Finelin mukaan:

-hassel- ja saksanpähkinä: n. 3,5 g hh/100 g
-maapähkinä: 13,2
-manteli: 6,6
-cashewpähkinä 18,8

Lidlissä on ihania irtosuolamanteleita laarissa. Ostan niitä sekä kuorimattomia perusmanteleita ja sekoitan rasiassa. Tavallisetkin suolautuu mukavasti. :) Jos hampaat eivät kestä kokonaisia manteleita, syö mantelilastuja. Siis jos manteleista tykkäät. Hyviä rasvoja ja kivoja napostella jälkiruuaksi. Etenkin, kun koukkaa voikokkareen jokaisen mantelin nokkaan. :D

Mutta kun pusseissa on aivan eri lukuja

Manteli: paahdetut ja suolatut mantelit (Rainbow) hiilaria 21 g/100 g
Pähkinäcoctail (Rainbow): pekaanipähkinä, manteli, hasselpähkinä, parapähkinä, macadamiapähkinä: hiilaria 14 g/100g
Pähkinäsekoitus (Rainbow): manteli, hasselpähkinä, cashewpähkinä, saksanpähkinä, pekaanipähkinä: hiilaria 19 g/100g

Miten noi sekoitusten arvot nousee noin ylös, kun mukana on kuitenkin manteleita, hasselpähkinöitä ja sakasanpähkinöitä ja silmämääräisesti niitä on ihan oikeasti sekoituksessa mukana, eikä vain pussin tekstissä.

Nuo paahdetut mantelit on niin mureita, että niitä pystyn syömään, mutta mikä niiden oikea hiilarimäärä sitten onkaan. Lisääkö paahtaminen hiilaria? Kyllähän kypsentäminen voi sen tehdä? :?: :?: :?: :?:

ViestiLähetetty: 2016-02-22 21:34:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paahtaminen poistaa kosteutta, vettä.
Jäljelle jää sokereita suhteessa enemmän.
Saattaahan siinä myös jotain sokeroitua?
Miettii hän pikku päissään...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2016-02-23 08:35:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ongelma on nyt näkemysero minusta. Siskon mielestä minä olen herkkä joka ottaa pikkuasioista nokkaansa ja minusta taas olen kestänyt aivan tarpeeksi vähän liikaakin. Nyt bmietin päivän tilannetta rauhassa ja sitten päätän menenkö illalla paikkaan, jossa tapaan siskon, vai annanko olla. Minusta vähän tuntuu siltä, että mun määrä siskoa alkaa tulla tältä erää täyteen. On mun harmitus vähän yön aikana haihtunut, mutta ankealla mielellä tässä mennään. Taidan lähteä lajitoverin seuraksi autoajelulle, en jaksa olla yksin. Siitä johtuen lounas on taas arvoitus.

23.2

klo 8.30
vähän jääsalaattia
n. 100 g kirsikkatomaattia
2 siivua saunapalvikinkkua (Atria)
n. 40 g oltermannia
tilkka maitoa kuumaan veteen

Tuo hopeatee menee hyvin ilman makeutusta, kun on vesijohtovettä. Tein nyt sellaisen valinnan, että yritän kantaa mukanani tänne niin paljon vesijohtovettä kylältä, että mun ei tarvitse juoda tuota kaivon. Vielä kolme viikkoa sitten kaivovesi oli ihan juotavaa, mutta kai sääiden lämmettyä sinne virtasi pintavesiä. Näillä mennään. :arrow: :arrow: :arrow: otan pähkinöitä mukaan.

ViestiLähetetty: 2016-02-23 16:02:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En mä niitä eväitä syönyt, enkä muutakaan reissussa, vasta kotona

klo 15
200 - 250 g broilerin paistileikettä, maustamaton, kermaa sekaan
sipulia ja vähän keräkaalia voissa haudutettuna
3 pientä kirsikkatomaattia
jääsalaattia
vettä

Poikkesin matkalla viemään äitille ruokaa ja hän kertoi mua nyt vituttavan asian mulle aivan toisin kuin oli kertonut saman asian mun siskolle. Olin minä mikä tahansa, niin nyt jompi kumpi valehtelee mulle, tai sitten kumpikin vääntää asiaa sen verran sivuun erisuuntiin, että siitä tulee erilainen, jospa heillä kummallakin on omat tavoitteensa. Selitän illalla siskolle sen mitä äiti puhui mulle päivällä ja sitten laitan pisteen tämän jutun perään. Tää kaikki johtuu siitä, että äiti ei puhu mitään oikeaa asiaa silloin kun molemmat tyttärensä on paikalla, vaan ihan niitä-näitä yliystävällisesti. Mutta sitten hän puhuu yhdelle kerrallaan tärkeitä asioita ja kumpikin saa oman käsityksensä, kuten nytkin. Joko äiti puhuu asian eritavalla (valehtelee) tai sitten puhuu osatotuuden kummallekin, jolloin me saadaan aivan erilaiset käsitykset äitin mielipiteestä. Tyyliin, että valittaa siskolle, että hänen kenkänsä on rikki, suree ja valittaa, että mä en ole tuonut hänelle uusia kenkiä. Kun minä menen ja sanon äitille että sisko sanoi, että tarviset uudet kengät ja kyselen, että millaiset pitäisi olla, niin äiti ottaa kaapista kolmet kengät ja kehuu tulevansa niillä hyvin toimeen, ovat oikein sopivia. Älkää väittäkö, että äitillä on dementia, ei ole, eikä tämä johdu muutenkaan huonosta muistista, sillä tämä on ollut hänen toimintatapansa jo silloin kun oltiin lapsia. Mun määrä vaan alkaa nyt tuleen täyteen, ei hätää, kyllä mä pärjään, kunhan rähjään pahan oloni ulos. :arrow: :arrow: :arrow: näkee miten illalla siskon kanssa menee [-X keskityn oleelliseen.

ViestiLähetetty: 2016-02-24 09:06:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

eilen klo 21.30
sekalaisia pähkinöitä, aika paljon, en punninnut

24.2
klo 8
vettä

Ei sisko tullut sinne eilen illalla. Olkoo sitten asia tässä pisteessä. Minä en laita hänelle viestiä, nyt saa pallo olla hänellä. Tiedän, että sieltä voi tulla mitä tahansa milloin tahansa, mutta kun tiedän sen, niin ei se minua häiritse. Keittäkööt kukin oman soppansa. Minä taidan paistaa makkaraa......ehkä jo ne munatkin..........mulla on menossa pakastimen ja komeron tyhjennysoperaatio, niissä merkeissä olisi avattu pussi punaisia linssejä, taidan keittää ne tänään, ja hiilareita on :!:

ViestiLähetetty: 2016-02-24 13:23:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

laitoin sinulle viestiä yksärinä. Mukavaa kevään tuoksuista päivää :)

ViestiLähetetty: 2016-02-24 15:55:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

klo 11.30
punaisia linssejä :evil: ja sipulia, liemikuutio :evil:
atrilli-makkara (nyt on sekin paketti pakastimesta pois lojumasta)
mustikoita

klo 17
4 krakova-nakkia
1 tl sinappia
1½ dl tukkilaista
vähän jääsalaattia

klo 20 iltapuuro
raejuustoa, omenasosetta, kermaa, auringonkukansiemeniä, Hermesetas steviaa

ViestiLähetetty: 2016-02-25 12:21:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

25.2

klo 8.30
aamupuuro: raejuustoa, omenasosetta, kermaa, auringonkukansiemeniä, Hermesetas steviaa. iso annos.
vettä

klo 11.30
Wilhelmi
pieni loppu eilisestä linssiruuasta
loppu aamupuurosta
vettä

Mun palapelissä on uusi pala.

ViestiLähetetty: 2016-02-25 20:35:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

klo14.30
n. 1½ dl mustikoita

klo 18
2 ohutta rieskan :evil: :evil: :evil: palaa (lidlistä tyttö oli varmaankin ostanut)
päälle voita
ja kasa ohutta kinkkusiivua
jotain siementeetä: anis, koranteri.....yms

että sellaista 10 tuntia silloin tällöin syömistä ja nyt yritän pitää taukoa

ViestiLähetetty: 2016-02-26 21:06:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

taukoa sain pidettyä 14 tuntia

26.2

klo 8
n. 30 g oltermannia
jääsalaattia
vettä

klo
11.30
puuro: raejuustao, omenasose, kerma, auringonkukansiemen, Hermesetas stevia. iso annos
hernekeitto :evil: . pieni annos
vettä

klo 20.30
savujuustoa lohko, ehkä 50-60 g
2 siivua saunapalvikinkkua
vettä

ViestiLähetetty: 2016-02-27 08:44:33 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sä syöt kuin lintu eli tosi vähän. Eisk oo nälkä noin rasvattomalla syönnillä?

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-02-27 13:36:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

27.2

aamulla vettä

klo 11.30
nautajauhelihapihviä n. 200-250 g
keitettyä keräkaalia, vähän
sipulia ja porkkanaa voissa paistettuna, vähän
vettä
kourallinen pähkinä-mantelisekoitusta
rooibos-teetä

ViestiLähetetty: 2016-02-27 13:50:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Sä syöt kuin lintu eli tosi vähän. Eisk oo nälkä noin rasvattomalla syönnillä?

Karpinkin pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa, jos aikoo laihtua. Karppi kyllä kuluttaa muita enemmän.

Kun laihduttaa pitää hyväksyä nälkä, se kestää vähän aikaa ja menee sitten ohi. Laihdun tosi hitaasti, kun tulee noita rikkomuksia. Kun joskus laskin ruokamääräni Zonen mukaan, niin tässä on vielä paljon liikaa ihan kaikkea. Ei tää niin tolkuttoman rasvatonta ole, paistan voissa, mukana on ollut juustoa ja kermaa, makkarat on rasvaisia ja pähkinöitä ja siemeniä on mennyt viime päivinä. En mä mihinkään rasvattomaan ole pyrkimässä, vaikka on olemassa sellainenkin syömissuuntaus kuin kevytkarppaus.

Lupasin mennä huomenna siskolle kylään. Mitähän siitäkin tulee? Yritän olla kiltisti. En liioittele asioista. En utele. En selitä liikaa omia juttujani, ettei hän kyllästy. Pitää keskittyä keskusteluun. Ja hän on leiponut ruisjauhoista mulle kääretortun, en tiedä miksi ruisjauhosta, kai hän halusi kokeilla jotakin uutta ohjetta. Mutta sitä sitten syön huomenna, siinä on varmaankin sokeria, joten laihdutettu kilo palaa taas :evil:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 1317 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00