|
Haa, täällähän on käynyt vieraita, kun emäntä on ollut matkoilla! Kiva juttu!
VeeraX, olen kyllä tyytyväinen, että olen laskenut makroja. Suurin yllätys ehkä itselleni oli, että rasvat noin helposti nousevat tuonne 80 prossan luokkaan. En muuten sitten kumminkaan hakenut sitä juustoa, unohduin jonnekin pakkauspuuhiin… Tarkoitatko Greda, että noin alhaisten kaloreiden päivänä paikkaisin vielä lisärasvalla vai tykkäätkö että rasvojen osuus ylipäätään saisi olla korkeampi?
Laskelmien tieto vähän myös lisää tuskaa eli pelottaa, jos noita alhaisten kaloreiden päiviä onkin usein, ja luiskahdan kituilun puolelle. Nyt tuntuu, että ennen laskuja minun olisi kannattanut tarkemmin ajatella, mitä siltä tulokselta haluan ja millaiset tavoitteeni ovat. Koska vähän tässä nyt tosiaan kummastelen, että olisinko tyytyväinen vai tekisinkö jotakin muutoksia? Onko ehdotuksia?
Mitään isoja muutoksiahan en ole tässä omassa ruokasysteemissä tehnyt sitten viime kesän, ja olotilassa ei oikeastaan ole ollut koko aikana valittamista. Minun kohdallani temppu ja miten se tehdään liittyy oikeastaan eniten siihen makeaan ja kaikenlaisten poikkeustilanteiden hallintaan. Nyt vaikuttaa siltä, että elämään ei mahdu poikkeuksia, jos painon mielii pitää laskusuuntaisena. Ja minusta se on selvä muutos aiempaan. Ja nyt tietenkin mietin, johtuisiko se vahingossa tapahtuneesta kituilusta? Kun olen nyt kuitenkin vielä valovuosien päässä mistään normaalilukemista eli sekään ei hidastumisen syyksi sovi.
En halua parkua ja kirkua jumia, ja säntäillä säätelemään sinne tänne. Mutta fakta kumminkin on, että miinuslukemat pitävät motivaation korkealla, ja tällainen parin kilon sisällä eestaas sahaaminen käy hermoon! Olen kyllä luvannut itselleni olla kärsivällinen, vaikka se onkin adjektiivi, jota ei minuun yleensä liitetä missään yhteydessä. Totuuden nimissä näitä poikkeuksiakin tässä on nyt muutama ollut eli varmaan pitäisi vaan yrittää hengittää syvään ja katsoa pari normiviikkoa. Piru kyllä kuiskuttaa olkapäällä, että viime viikko oli ihan normiviikko ja silti – ei mitään tulosta.
No, ei kai tätä auta tässä loputtomiin jahkata ja jankuttaa. Viikonlopusta sen verran, että se meni melko (s)karpisti, koska sain itsekin häärätä keittiössä. Söin jonkin verran enemmän kuin tavallisesti, koska söin myös aamiaisen ja napostelin vähän suolapähkinöitä aterioiden lisäksi. Viiniä (samppanjaa ja punkkua) meni myös, mutta järjellisiä määriä. Varsinaiselle syntilistalle pääsee ainoastaan pala ystävän synttärikakkua lauantaina.
Tänään sitten:
Aamulla rasvakahvi Lounasaikaan neljä feta-pinaattimöttöstä, kaksi siemennäkkäriä majoneesilla ja graavilohella. Jälkkäriksi kourallinen pähkinä-mantelisekoitusta. Illalla lautasella oli kukkakaaliriisiä, jauhelihakastiketta ja raastettu porkkana.
Ja sama numeroina: HH: 14 g (4 E%) + P: 64 g (16 E%) + R: 139 g (80 E%) = 1563 kcal
|