karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-02 17:21:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-03-01 20:27:52 
Poissa
sintti
sintti

Sunnuntain brunssiturvotus on häipynyt, ja on ihan hyvä olo taas. Ei kun uusia lankeemuksia kohti.

Luin hiljattain jostain juttua tarkkojen, mitattavien tavoitteiden asettamisen tärkeydestä (taisi olla LCHFingenjörenin blogissa). En lukiessani ajatellut siitä kummempia, mutta jotenkin se kuitenkin jäi vähän pyörimään takaraivoon.

Mietin, onko tämä oma tyylini, jossa en ole mitään tavoitteita asettanut (enkä ainakaan herramunjee mitään aikatauluja), sellainen asia, joka ei autakaan minua eteenpäin vaan ehkä pikemminkin toisinpäin?

Painosta olen nimittäin vaan ajatellut, että alaspäin ja katsotaan sitten, mihin stoppaa ja mikä silloin on fiilis. BMI:n mukaisessa normaalipainossa olen ollut varmaan lukioiässä viimeksi… En siis oikein osaa edes kuvitella, millainen paino olisi minulle sopiva. Sen nyt kuitenkin tiedän, että matkaa riittää vielä. Jotenkin kaiketi pelkään tavoitteiden ja aikataulujen asettamista. Jos sitten tavoitepäivänä paino heittääkin puoli kiloa, niin koenko sen sitten epäonnistumisena? Ja sehän on sokerihiirelle paha tilanne...

Tänään oli ruokana:

Rasvakahvia

Kaalilaatikkoa, n. 1/3 purkillinen ( tavallisesta) raejuustoa, n. 1/3 Myrttisen suolakurkkua.

Illalla ei taas yhtään kiinnostanut mikään kunnon ateria. Joten yksi siemennäkkäri, jonka päällä, voita, viipaloitu avokado , ruohosipulia ja suolaa. Lisäksi pari palaa juustoja (brietä ja jotain muuta) ja suolapähkinöitä.

ViestiLähetetty: 2016-03-02 20:15:50 
Poissa
sintti
sintti

Tänään:

Rasvakahvi

Reilu annos tonnikalasalaattia (jääsalaattia, rucolaa, kurkkua, vähän päärynää, herneitä, tonnikalaa, raejuustoa, Saarioisen ranskalaista salaattikastiketta), kaksi feta-pinaattimöttöstä.

Ja yllätysyllätys, illalla kunnon ruokaa: smetanapossua (possun sisäfilettä, sipulia, dijonsinappia, smetanaa, ruohosipuli ja persiljaa) ja kukkisriisiä plus yksi porkkana raasteena. Kolme annosta smetanapossua jäi vielä pakastettavaksikin.

Nyt tulee pieni tauko päiväkirjailuun, sillä lähden huomenna viikonloppureissuun. Ravintolaruokaa luvassa siis sunnuntaihin saakka. Yritän syödä mahdollisimman karpisti, stressaamatta kuitenkaan liikaa. Päätavoitteena kontrollin säilyttäminen! Raportoin sitten reissun jälkeen, kuinka vyylin kävi.

ViestiLähetetty: 2016-03-09 09:23:43 
Poissa
sintti
sintti

Reissu takana ja tosi kivaa oli, mutta syömisissä tuli aika paljon poikkeuksia kaidalta tieltä. Meni pizza, meni kakkupala, croissant ja hilloa, jäätelöä – näin syntejä listatakseni. Mutta toisaalta, määrät eivät olleet isoja ja karkkeihin en koskenut. Joten ehkä annan itselleni tyydyttävän arvosanan tästä. Painosta en nyt panikoi, käyn vaakalla vasta kun takana muutama päivä normiruokaa.

Ja normaaliin rutiiniin olikin hämmästyttävän kiva palata. Vaikka ainahan on vähän enemmän mielitekotaistelua tuollaisten harharetkien jälkeen.

Maanantaina:

Aamulla rasvakahvia. Ja voi että kun maistuikin taas hyvälle muutaman päivän tauon jälkeen!
Päivällä kaksi paistomunaa, n. 1/3 pakettia pekonia, vihersalaattia (salaattia, kurkkua, paprikaa, oliiviöljyä, etikkaa)
Illalla oli kaikenlaista ja syöminen jäi autossa hotkaistuun viiteen kylmään nakkiin. Hups.

Tiistaina:
Rasvakahvia.
Päivällä yksi paistettu kananmuna ja n. 1/3 pakettia pekonia, vihersalaattia (salaattia, kurkkua, paprikaa, oliiviöljyä, etikkaa).
Illalla loput viisi nakkia paketista, tällä kertaa peräti lämmitettyinä, sinappia, hapankaalia ja pari rkl smetanaa.

Kyllä tämä tästä taas, vaikka tänäänkin illalla tiedossa ravintolaruokaa…

ViestiLähetetty: 2016-03-10 20:34:13 
Poissa
sintti
sintti

Keskiviikko:
Aamulla rasvakahvi
Lounaaksi kaalilaatikkoa.
Illalla ravintolassa kanaa ja kasviksia plus pari lusikallista jotain suklaajälkkäriä (eli söin sopivimmat valmiiksi tilatusta sapuskasta).

Torstai:
Aamulla rasvakahvi.
Lounaaksi 2 munan juustomunakas ja tomaatti, vähän rucolaa.
Illalla kesäkurpitsaa ja jauhelihakastiketta (creme fraiche) ja raastettu porkkana.

ViestiLähetetty: 2016-03-11 18:32:16 
Poissa
sintti
sintti

Eilen söin vielä palan 70-prossaista ja yhden kuivatun aprikoosin. Joo, selvästi vielä jotain naposteluintoa ilmassa viikonlopun jäljiltä.

Tänään sitten:

Startti tuttuun tapaan rasvakahvilla.

Lounaaksi voissa paistettu broilerin rintafile ja seuraksi niin ikään voissa pyöräytettyjä kesäkurpitsan siivuja. Mausteeksi vähän raastettua sitruunankuorta, mustapippuria ja parmesanlastuja.

Päivälliseksi puoli pakettia (4 siivua) paistettua halloumia, kaverina toisesta pannusta (voissa, tietenkin) kukkakaaliriisiä, muutama viipaloitu herkkusieni, salottisipulia, rucolaa ja pinjansiemeniä.

Tämän päivän sapuskoilla taas mietin, että on tää karppaus ankeeta… Aina joutuu syömään herkkuruokaa!

Painon puolella ei ole tapahtunut viime aikoina mitään. Tai siis on menty ylös ja tultu alas, mutta kokonaissaldo plusmiinus nolla puolentoista viikon aikana. Mutta parempi se kuin kammottu plussa!

Nyt täytyy ottaa viikon tiukkisjakso, sillä ensi viikonloppuna on taas poikkeusohjelmaa ja poikkeusruokaa poissa kotoa. Yritän kumminkin muistaa, että tiukkis ei ole yhtä kuin niukkis! Mutta tavoitteena ens viikolle siis kaikki ylimääräiset napsimiset pois! Se tosin alkaa vasta sen jälkeen, kun olen tänään juonut lasillisen punkkua House Of Cardsin seuraksi.

ViestiLähetetty: 2016-03-13 20:07:07 
Poissa
sintti
sintti

Jaahas, aika kirjata viikonlopun ruokatapahtumat.

Lauantaina:
Rasvakahvi
Lounaaksi munakokkeli kahdesta kananmunasta, kurkkua. Mustikoita, turkkilaista, pähkinärouhetta.
Illalla karppipizzaa (tonnikala, punasipuli, ananas).

Sunnuntaina:
Rasvakahvi
Lounaaksi tonnikala-halloumisalaatti (salaattisekoitusta, kurkkua, tomaattia, perjantaiset hallouminloput, tonnikalaa, paahdettuja pinjansiemeniä, ranskalaista salaattikastiketta)
Päivälliseksi lassakaa pakastimesta ja kaksi pientä keitettyä punajuurta.

ViestiLähetetty: 2016-03-14 20:27:49 
Poissa
sintti
sintti

Aamulla rasvakahvi

Lounaaksi munakokkeli 2 kanamunasta, yksi wilhelmi, vihersalaattia, kurkkua, pieni tomaatti.

Illalla toinen puoli lauantaisesta tonnikalapizzasta ja lasi maitoa.

Olen nyt about kolme viikkoa harrastanut tätä kirjaamista ja mietin tänään, että en ole tainnut tulla tästä yhtään viisaammaksi. Josko nyt sitten olisi kuitenkin paikallaan laskeskella vähän makroja, vaikka en siitä niin olekaan kiinnostunut. Mutta niin kuin jo joskus aiemmin kirjoitin, sitä saattaa luulla yhtä ja totuus onkin sitten toista. Jollain puolihuolimattomalla tavalla laskeskelen yleensä hiilareita. Käsitykseni mukaan siinä liikutaan välillä 20-30, lähemmäs 30 grammaa on varmaan tavallisempi.

Tartuin siis toimeen heti tämän päivän osalta. Aika työlästä kyllä oli näin tottumattomalle! Tulos näytti tällaiselta:

HH 40 g, P 88 g, R 155 g eli energiaprosentteina HH 8 %, P 18 %, R 73 %. Kalorimääräksi viisas laskuri ilmoitti 1907 kcal.

Ja mitäs minä nyt tällä tiedolla teen? Prosentit varmaan aika lailla LCHF-linjassa, vai mitä? Mitään tavoitteitahan en ole tässä(kään) itselleni asettanut. Ja yhden päivän lukemat on toki vasta yhden päivän lukemat. Täytyy laskea jokunen päivä lisää, kunhan jaksan ja ehdin.

Tässä oli paljon hiilareita, mutta se johtui siitä, että tempaisin 3 dl täysmaitoa. Sen juominen on kyllä ihan turhaa, kunhan join pois kun oli eilinen päiväys. Ei mitään järkeä tuossakaan, viemäri olisi parempi osoite! No, aika harvoin tulee maitoa ostettua, kun en enää kahviinkaan tarvitse.

Ja note to self: pizzaan ei kannattais laittaa ananasta. Vaikka tiesinhän minä sen.

ViestiLähetetty: 2016-03-15 20:52:38 
Poissa
sintti
sintti

Tiistain syömiset tähän malliin:

Rasvakahvi

Lounaaksi smetanapossua, kaksi pientä punajuurta ja vihersalaattia + kurkkua + salaatinkastiketta.

Illalla yksi wilhelmi, hapankaalia, kolme siemennäkkäriä voilla, juustolla ja tomaatilla.

Laskuri-vyyli oli taas pontevana ja tässä tulos:

HH 22 g, P 64 g, R 154 g eli HH 5 %, P 15 %, R 80%. Kaloreita 1730.

Määrällisesti söin mielestäni aika sopivasti tänään, illalla vain liian myöhään oli jo oikeasti nälkä. Rasvan määrästä mun ei näköjään ainakaan tarvi olla huolissani….

ViestiLähetetty: 2016-03-16 20:49:32 
Poissa
sintti
sintti

Tämänpäiväiset:

Rasvakahvi aamulla.

Välipalana (koska tiesin lounaan jäävän myöhäiseksi) siemennäkkäri voilla ja juustolla. Vähän pähkinöitä.

Lounas kahden munan munakas pepperonilla ja juustolla, vihersalaattia, kurkkua ja porkkanaa.

Illalla kaksi wilhelmiä (wilhelmit alkaa jo tulla korvista, taukoa tähän nyt!)

Ja laskutoimitusten jälkeen näyttää tältä:

HH 20 g, P 75 g, R 168 g eli energiaprossina HH 4 %, P 16 %, R 80 %. Kcal 1892.

Paino se vain ei suvaitse hievahtaakaan, samoissa lukemissa kuin kaksi viikkoa sitten. Vähän ihmetyttää, mistä tämä nyt johtuu, mutta kattellaan rauhassa…

ViestiLähetetty: 2016-03-17 21:27:06 
Poissa
sintti
sintti

Torstain syömiset:

Aamulla rasvakahvi

Päivällä 2 lindströminpihviä, vihersalaattia, kurkkua, juustoa, oliiveja

Illalla puolikas broilerin filettä, 2 pientä punajuurta, voissa paistettuja ja balsamicolla maustettuja herkkusieniä. Yksi feta-pinaattimöttönen. (Tein viikonlopun reissuun evääksi ja piti tarkistaa tuliko hullun suolaisia. Melkeinpä.)

Laskin taas nämä ja sain HH 34 g, P 54 g, R 100 g eli HH 11%, P 17 %, R 72 %. Kcal 1252.

Kääk, miten alhainen kalorimäärä! Tarkastin vielä laskelmani, ja kyllä pitäisi oikein olla. Ei sillä, että kaloreista olisin kiinnostunut, mutta tuo on kyllä aika vähän.

Söin mielestäni suht tavallisesti, en mitenkään vähän. Lounaan kylläkin vasta kolmen nurkilla ja oli jo hirmu nälkä. Ja kuudelta oli muka jo uudestaan nälkä, mutta lautaselle jäi puolet broilerista ja yksi punajuuri. En jaksanut ahtaa.

Tämä laskeminen aiheuttaa stressiä. Hiilareita vaikuttaisi tulevan aika reippaasti. En tarkoita että liikaa, mutta enemmän kuin näppituntumalla arvelin. Rasvaa tulee helposti riittävästi, ja protskujakin melko hyvin.

Nyt tulee onneksi tauko kirjailuun ja laskemiseen, kun olen viikonlopun poissa. Varaudun reissuun feta-pinaattimöttösillä, pähkinöillä ja siemennäkkärillä, ettei mene taas ihan hunningolle.

Tuon kalorimäärän kauhistuttamana voisin vielä hakea pari siivua juustoa! Pitäsiköhän, vaikka on ihan kylläinen ja tyytyväinen olo?

ViestiLähetetty: 2016-03-17 21:40:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ hae pois! :lol:

Eikö ole hyvä, kun olet nyt kuitenkin laskenut syömisiä, niin tiedät missä määrissä makrot liikkuu?!
Onko olo kuitenkin parempi kuin ennen, vaikkei kiloja ole tippunutkaan?

(S)karppausta viikonloppuun! :wink: :lol:

ViestiLähetetty: 2016-03-19 18:24:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Lisärasvalla saat vaivattomasti lisää kaloreita ja sitä kylläisyyttä. :)

ViestiLähetetty: 2016-03-21 20:30:09 
Poissa
sintti
sintti

Haa, täällähän on käynyt vieraita, kun emäntä on ollut matkoilla! Kiva juttu!

VeeraX, olen kyllä tyytyväinen, että olen laskenut makroja. Suurin yllätys ehkä itselleni oli, että rasvat noin helposti nousevat tuonne 80 prossan luokkaan. En muuten sitten kumminkaan hakenut sitä juustoa, unohduin jonnekin pakkauspuuhiin…

Tarkoitatko Greda, että noin alhaisten kaloreiden päivänä paikkaisin vielä lisärasvalla vai tykkäätkö että rasvojen osuus ylipäätään saisi olla korkeampi?

Laskelmien tieto vähän myös lisää tuskaa eli pelottaa, jos noita alhaisten kaloreiden päiviä onkin usein, ja luiskahdan kituilun puolelle. Nyt tuntuu, että ennen laskuja minun olisi kannattanut tarkemmin ajatella, mitä siltä tulokselta haluan ja millaiset tavoitteeni ovat. Koska vähän tässä nyt tosiaan kummastelen, että olisinko tyytyväinen vai tekisinkö jotakin muutoksia? Onko ehdotuksia?

Mitään isoja muutoksiahan en ole tässä omassa ruokasysteemissä tehnyt sitten viime kesän, ja olotilassa ei oikeastaan ole ollut koko aikana valittamista. Minun kohdallani temppu ja miten se tehdään liittyy oikeastaan eniten siihen makeaan ja kaikenlaisten poikkeustilanteiden hallintaan.

Nyt vaikuttaa siltä, että elämään ei mahdu poikkeuksia, jos painon mielii pitää laskusuuntaisena. Ja minusta se on selvä muutos aiempaan. Ja nyt tietenkin mietin, johtuisiko se vahingossa tapahtuneesta kituilusta? Kun olen nyt kuitenkin vielä valovuosien päässä mistään normaalilukemista eli sekään ei hidastumisen syyksi sovi.

En halua parkua ja kirkua jumia, ja säntäillä säätelemään sinne tänne. Mutta fakta kumminkin on, että miinuslukemat pitävät motivaation korkealla, ja tällainen parin kilon sisällä eestaas sahaaminen käy hermoon! Olen kyllä luvannut itselleni olla kärsivällinen, vaikka se onkin adjektiivi, jota ei minuun yleensä liitetä missään yhteydessä. Totuuden nimissä näitä poikkeuksiakin tässä on nyt muutama ollut eli varmaan pitäisi vaan yrittää hengittää syvään ja katsoa pari normiviikkoa. Piru kyllä kuiskuttaa olkapäällä, että viime viikko oli ihan normiviikko ja silti – ei mitään tulosta.

No, ei kai tätä auta tässä loputtomiin jahkata ja jankuttaa. Viikonlopusta sen verran, että se meni melko (s)karpisti, koska sain itsekin häärätä keittiössä. Söin jonkin verran enemmän kuin tavallisesti, koska söin myös aamiaisen ja napostelin vähän suolapähkinöitä aterioiden lisäksi. Viiniä (samppanjaa ja punkkua) meni myös, mutta järjellisiä määriä. Varsinaiselle syntilistalle pääsee ainoastaan pala ystävän synttärikakkua lauantaina.

Tänään sitten:

Aamulla rasvakahvi
Lounasaikaan neljä feta-pinaattimöttöstä, kaksi siemennäkkäriä majoneesilla ja graavilohella. Jälkkäriksi kourallinen pähkinä-mantelisekoitusta.
Illalla lautasella oli kukkakaaliriisiä, jauhelihakastiketta ja raastettu porkkana.

Ja sama numeroina:
HH: 14 g (4 E%) + P: 64 g (16 E%) + R: 139 g (80 E%) = 1563 kcal

ViestiLähetetty: 2016-03-22 19:51:28 
Poissa
sintti
sintti

Tänään oli ruokana:

Aamulla tuttu rasvakahvi

Lounaaksi kolme feta-pinaattimöttöstä, kaksi siemennäkkäriä, majoneesia ja graavilohta. Jälkkäriksi teetä ja pala minttusuklaata (70 %).

Onneton lounas ilmeisesti, sillä tuli nälkä ennen aikojaan. Välipalaksi vähän brie-juustoa ja suolapähkinöitä.

Illalla pakastimesta karppipitsaa (vähän meni arvion puolelle makrot, kun en ollut tehdessäni punninnut, mutta ehkä suunnilleen hehtaarilla).

Päivän saalis: HH: 23 g (5 E%) + P: 98 g (20 E%) + R: 167 g (76 E%) = 1987 kcal

ViestiLähetetty: 2016-03-24 16:35:55 
Poissa
sintti
sintti

Keskiviikko:

Aamulla rasvakahvi.

Lounaaksi juustomunakas kahdesta munasta, ilmakuivattua kinkkua ja tomaatti.

Illalla juustoleipäsiä 2 kpl, runsailla täytteillä: voita, maksamakkaraa, juustoa, kurkkua. Toisessa phillistä ja ilmakuivattua kinkkua. Viisi oliivia. Teetä maitotilkalla.

Vähän aneemista, mutta kukaan ei ollut kokannut tai käynyt kaupassa…

HH: 12 g (3 E%) + P: 84 g (21 E%) + R: 137 g (76 E%) = 1617 kcal

ViestiLähetetty: 2016-03-25 08:26:47 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Kalorit aika lähellä koomakulutusta.

ViestiLähetetty: 2016-03-25 11:35:06 
Poissa
sintti
sintti

Älä muuta sano!

Nuo kalorit ovat tämän makro-operaation tuottama suurin murhe! Ja minä kun olin kuvitellut, että voin poistaa sanan kalori kokonaan sanavarastostani. Ja että nyt sitten näin päin, oli kyllä yllätys. Ensin luulin, että se on sattumaa, mutta näyttää kyllä nyt toistuvan tuollaisina mielestäni ihan tavallisina päivinä. Makrojakaumaan voin kai olla suht tyytyväinen.

Luulen, että yritän ottaa nyt vakituisemmin välipalan aterioiden väliin tai iltaan. Se on hankalaa sellaisina päivinä, jolloin lounas venähtää, mutta kokeillaan. Rasvakahvi toimii minulla vähän liiankin hyvin! Jos on kiirettä ja muuta ajateltavaa, varsinainen nälän tunne havahduttaa usein vasta kolmen aikoihin. Ja sen jälkeen pitääkin varsinaiset ateriat pistellä aika tiheästi. Tämä illan torkku laittautuu nimittäin melko aikaisin petiin, enkä tykkää syödä mitään just ennen nukkumaanmenoa.

Eiliset syömiset ilman laskuja, kun en jaksanut alkaa miettiä arvioita kaalilaatikosta, ja unohdin mitatakin sen.
Aamulla normi rasvakahvi. Tuo Urtekramin kookosöljy on viime aikoina miellyttänyt kovasti makuhermoja ja kohtuuhintaistakin se on. Olen käyttänyt paljon Voimaruokaa ja Bionaa, mutta Urtekram löytyy ainakin mulla ihan lähi-S-marketista.

Lounaaksi (n. klo 16…) kaalilaatikkoa ja Myrttisen suolakurkkua.

Iltaruoka oli sekalainen setti telkkarin ääressä: yksi juustoleipänen maksamakkaralla ja juustolla, suolapähkinöitä, Brie-juustoa ja punaviiniä lasillinen. Lisäksi söin kaksi Kinder-munaa (vahingossa virpojille ostettuja, en muistanut että olen silloin pois…). Mulla ei siis saa olla yhtään mitään suklaata (paitsi tummaa) tai karkkia talossa tai näin käy. Ja ihan kun en olisi tiennyt. No, onneksi määrä niistä jäi suht. pieneksi, mutta silti jotain 25 g hiilareita muistaakseni. Ensi vuonna varaudun virpojiin vain piileskelemällä!

ViestiLähetetty: 2016-03-25 11:40:33 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mulla on myös vaihtelevasti vaikeuksia makeiden kanssa. Kyllä se paljon auttaa, kun vaan ei osta. Seuraavana päivänä jo naurattaa esmes joku makeanhimoinen iltakärvistely. :lol:

ViestiLähetetty: 2016-03-26 19:56:59 
Poissa
sintti
sintti

Joo, taistelu on ilman muuta jo hävitty, jos ostaa jotain. Ei siinä ole kyllä mitään järkeä, miten makeanhimo joskus ihmistä pyörittää! Ja sitten toisinaan taas sujuu pitkäänkin aika helposti. Olen säännöllisen epäsäännöllisesti seuraillut tuota LCHFingenjörenin blogia ja täytyy olla kiitollinen, ettei itse ole ihan yhtä pahassa koukussa. Ainakaan vielä. Mutta motivoi olemaan tarkkana sokerin kanssa!

Perjantain syömiset:

Rasvakahvi

Lounaaksi avohampurilainen juustoleipäsestä eli molemmilla puoliskoilla jauhelihapihvi, majoneesia, salaattia, suolakurkkua, cheddarsiivu ja ketsuppia.

Illalla moussakaa ja punkkua.

Ja hyvin lähti välipalaprojekti: ei vaan mahtunut mihinkään väliin. Söin mielestäni kuitenkin tosi tuhdisti, mutta laskurin mielestä:

HH: 17 g (4 E%) + P: 61 g (15 E%) + R: 141 g (80 E%) = 1581 kcal

Lauantaina:

Rasvakahvi

Lounaaksi moussakaa.

Välipalaksi kahvia maidolla, pähkinäsekoitusta ja 2 palaa tummaa suklaata.

Illalla kaksi Wilhelmiä (johan tässä jo viikko meni ilman…). Nämä tosin vielä syömättä, mutta ihan just kohta.

HH: 30 g (7 E%) + P: 64 g (14 E%) + R: 160 g (79 E%) = 1816 kcal

ViestiLähetetty: 2016-03-26 20:07:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyppäsin vähän kesken mukaan päikkyä lukemaan. Alussa sanoit, että sinun pitää syödä kolmesti päivässä ja tuossa vasta sanoit, että rasvakahvi pitää nälkää liian tehokkaasti poissa, ettet meinaa ehtiä syödä kolmesti päivässä. Minulle jäi vähän epäselväksi se, että miksi pitää syödä kolmesti, jos ei kerran ole nälkä? Itsellä kanssa hyvä aamiainen pitää nälän poissa helposti jopa tuonne viiteen, mutta minä olen ajatellut, että jos ei ole nälkä niin se tarkoittaa, että kropalla on riittävästä ravintoa, kun se on oppinut napostelemaan sieltä vararasvoista. Voin kyllä olla ihan väärässäkin...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00