No moi.
En ole pitänyt ruokapäiväkirjaa paitsi kun
selvitin, tekeekö joku tietty ruoka käsiini ihottumaa (tekee, ilmeisesti viljat - ja samalla selvisi että olen ollut lapsena allerginen kotimaisille viljoille kaikkien muiden allergioiden lisäksi).
Olen syönyt "rennosti" ja "sallivasti" enkä ole ehtinyt/jaksanut liikkua. Haluatteko tietää, miten tässä on käynyt?

Vointi on kurja ja vaatteet kiristää. Paino on noussut 5-6 kiloa siitä, mitä se oli alkusyksystä. Muuten elämä sujuu hyvin, koska opinnot etenee vauhdilla ja arki rullaa.
En ole kokenut ainoatakaan "repsahdusta" tai ahmimiskohtausta hetkeen, mikä tietenkin on hieno asia ja sen takia rennompi syöminen on ollut ok. Viljattomuudesta on nyt pakko pitää kiinni, ihottuma puhkeaa muuten tosi ikäväksi.
Äh, en oikein keksi pihviä tähän kirjoitukseen. No lähinnä ehkä se, että oon kovasti miettinyt karppausta viime aikoina. Joka tuutista nimittäin pukkaa tietoa siitä, kuinka sopiva määrä hiilareita tietyssä muodossa on ihan ok ja tarpeellista, ja että alakarppaus on pidemmän päälle haitallista (tätä siis lähinnä liikunta/hyvinvointipiireissä).
Oon yrittänyt välillä palata hh-pitoisemmalle ruoalle pysyvästi, ja sitä väsymystä ja nälkää ei kestä kyllä yhtään! (Puhumattakaan ihon, vatsan ja päänahan oireilusta.) Toisaalta minua kalvaa pieni epäilys siitä, että pitäisikö sittenkin vaan totutella pidemmän aikaa...
Jotenkin tuntuu siltä, etten vuosien "kokemuksesta" huolimatta edes
osaa karpata. Siis kun monilla täällä on löytynyt oma, luonnollinen ja tasapainoinen tapa syödä - ja mulla karppaukseen kuuluvat rajoitukset ruokavaliossa saa herkkuhimon ja ahmimistaipumuksen heräämään

(Tämän hillitsemiseksi olen lukenut Patrik Borgin kirjoja ja päässyt ainakin toistaiseksi tasapainoon asian kanssa, mutta enhän minä nyt näin voi jatkaa tai paino nousee vielä lisää...)
Edelleen siis tavoitteena on järkevöittää ruokavalio, alkaa taas liikkua ja nukkua paremmin (ks. etusivu).