Hehe, lauantaille oli siis suunnitteilla täytetyt paprikat. Ei tehty niitä ei. Himot veivät mukanaan ja ostettiin pizza miehen kanssa puokkiin...

Puhuttiin herkkupäivistä ja sovittiin, että pidetään kerran kuukaudessa. Ukko ehdotti sitten, että miten ois kuun viimeinen viikonloppu ja minä tietenkin olin samaa mieltä. Ja siitä se ajatus sitten lähti ja ostettiin pizza...

Sovittiin sitten myös, että jatkossa herkkupäivää ei saa sopia meneillään olevalle päivälle

ei menis ihan överiksi.
Tuohon lankeamiseen vaikutti kova nälkä ja oltiin pakollisella vaatekaapin täydennysreissulla. Eli tästä laiskiainen oppinee sen, ettei saa mennä näläkäsenä minnekään!!
Tein herkkupäivähuumassa myös suklaakakkua (resepti "suussa sulava suklaakakku), jossa HHt n. 3g/pala. Siitä tuli kuitenkin turhan imelää minun makuun, kun en osannut käyttää makeutusainetta oikein. Niinpä sitä ei pahemmin mennyt, loput laitan pakkaseen.
Omantunnontuskia en halua potea repsahduksen vuoksi. Tiedän, että herkkupäivät tulevat kuulumaan jossain määrin minun elämään ja on hienoa huomata, että voin tehdä tähän ruokavalioonkin sopivia herkkuja!

Tavoitteena siis, että minun herkut koostuisivat pääsääntöisesti VHH-ruoista ainakin kesään asti ja tekisin niitä tosiaan itse tai joskus tuhlaisin vähän Punnitse&Säästä-kaupassa. Makeanhimot ainakin saa hyvin kuriin (lue: SUKLAA). Vielä kun keksisi korvikkeen sipseille, jotka olivat suurin paheeni ennen karppausta! Toisaalta, niitä en ole himoinnut ollenkaan.. Liekkö ruokavalio sen verran tuhti, ettei suolaista enää tee mieli.
Mutta sitten ne asiat, joita suuhuni pistin!
Lauantai:
-aamupala: munakas, jossa salaattijuustoa ja pekonia -> HH 4g
-lounas: vuohenjuustolasagnea -> HH n. 7g
-päivällinen: puolikas pizza ja sodastream kola lightia -> HHt hipoo taivasta!
-iltapala: pieni pala suklaakakkua -> HH 3g
--> Karppi HHt yht. 15g
(pizzahimot lähti kyllä, maha meni melekoisen kovaksi..)
Sunnuntai:
-aamupala: samaa munakasta -> HH 4g
-lounas: TÄYTETTY PAPRIKA (puolikas) -> HH 8,4g
-päivällinen: oli pakko syödä toinen puolikas paprikasta ja kylkeen pitkä pätkä kurkkua -> HH 9g
-iltapala: parapähkinöitä -> HHt 3g
--> HHt yht. 24,4g
Täytetyt paprikat olivat taivaallisia! Tässä käytetyt aineet ja niiden HHt:
Täytetyt paprikat (6annosta)
3 isoa paprikaa (n.600g) HH 27g
600 g marinoitua kanaa HH 19,2g
140 g pekonia HH 0g
5 herkkusientä HH 0,5g
2 munaa HH 1g
100 g tuorejuustoa HH 2,8g
HHt yhteensä: 50,5g
annoksessa: 8,4gVaaka näytti tänään -1kg ja vyötäröltä lähti viikossa 1cm. Vauhti sen kuin hidastuu, mutta silti jotain lähtee pois.

Jospa se painontippuminen hieman saisi potkua, kun pääsen kunnolla liikkumaan! En siis viime viikolla liikkunut kuin 5km plus kahden päivän työt. Eli sinänsä ihme, että paino edes tippui, kun huomioi vielä tuon pizzan...
Tässäpä novellia kerrakseen! Foorumille tulee hiljaista minun osaltani varmaan pariviikkoa, sillä tänään ajattelin lähteä töihin leirille (olo on sen verran kohentunut) ja sitten lähden KANARIALLE!!

Tervehdin vaakaa sitten reissun jälkeen, tavoite ettei nuo tiputetut kilot olisi tulleet kokonaan takaisin!
_________________
“It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting.”
― Paulo Coelho, Alchemist
Ruokahöpellykset ja muuta:
viewtopic.php?f=11&t=68619[/size]