karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 23:43:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 190 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Elämää by elysee
ViestiLähetetty: 2011-03-15 21:08:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vihaan!!!!!
Kirjotoitin just tähän päivän jorinat ja painoin jotain ja kaikki hukkui...

No en mitää erikoista kirjottanu, muuta ku että töissä oli kiire, stressi ja meni myöhään. Lounaaksi meinattu hapanleipäpala jäi kotiin ja söin vain leivänpäällisiä (voita ja maksamakkaraa) ja kaurapiparin kahveineen. Nyt illalla työkamujen kanssa pizzeriassa, otin kebabia, muttei maittanu. Närpin vähän lihaa ja pari ranskista, rahanhukkaa. "Haaveilin" vain kotona odottavasta hernekeitosta (joka on tajuttoman hyvää:)), jota sitten lämmitin kulhollisen, kun kotia pääsin. Söin sipulisilpun ja voiköntin kera. Kaksi mukia kermateetä. Lasin punkkua otan suihkun jälkeen ja sit nukkuun.

Morkkis, sama vika mulla, etenkin jos tauolta lähtee lenkille niin meinaa vauhti lähteä käsistä. Sykemittari on auttanut paljon, ei tuu juostua liian rankasti. Karppiruokavaliolla ei lihakset väsy sillai ja helpommin juoksee vähän liian kovasti, mutta sykettä tarkkailemalla on pysynyt treenit aika maltillisina. Ja vaikken kaloreita pahemmin laskekaan niin näkee kalorikuluksenkin 8) sitten tuntee itsensä ikäänkuin ahkeraksi kun on kuluttanut ainakin niin ja niin paljon.

Niin, ja tälle päivälle ei lenkkiä tullut tehtyä ihan siitä syystä, että kotona olin siinä puoli kasin aikaan. Huomenna on PAKKO päästä lenkille.

ViestiLähetetty: 2011-03-16 18:34:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olis pitäny lähtee juoksee heti ku tulin töistä, mutta ihmismieli on heikko. Söin tuhdisti kun väsytti ja vähäse nälätti. Kahvia olin lipitellyt aamulla ja päivällä. Siivun voita vetäisin aamukahvin kanssa, kun sellainen oli työpaikalle jäänyt. Nyt sitten kotiintullessa söin pienen satsin hernekeittoa, loput saa mennä pakkaseen. Hapanleipä puoliksi, päälle munavoita. Aika hyvin sain kolmen munan munavoin mahtumaan kahdelle leivän kannikalle.... Voissa paistelin sitten vielä herkkusieniä, sipulia, selleriä ja vähän hapankaalia, huomiselle lounasevääksi ajattelin, mutta väsymysahmiessani söin osan siitäkin. Maha on täynnä! Ja lenkille menen! Pitänee sulatella pari tuntia ja yrittää sitten. Jos juoksu ei onnistu niin mennään sitten ramppaamaan pitkiä rappusia niin että reidet laulaa hoosiannaa!

ViestiLähetetty: 2011-03-20 18:17:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kävinpä juoksemassa sen normikutosen sillon keskiviikkona, sen jälkeen en oo lenkkeilly. Tänään vietin ulkoilmassa nelisen tuntia, reipasta kävelyvauhtia. Matkaa kertyi joku parikymmentä kilometriä?

Ruokalistalla ei uutuuksia, hapanleipää innostuin perjantaina syömään keltuaisvoin kanssa vähän liikaa, lauantaina oli maha vähän sekaisen oloinen. Tänään parempi fiilis, loppu leipä joutui pakkaseen.
Olin vapaalla koko viikonvaihteen, joten olen syönyt aamupalaakin. Tänään paistoin kaksi munaa juustoraasteella. Päälle siivutin kurkkua ja rouhin pippuria. Kermateetä. Porkkanan söin myös. Ulkoilun jälkeen joskus myöhemmin keittelin iltapäiväkahvit, mukillinen kermalla, mukillinen mustana. Tein ruokaakin, pekonisilppua ja erivärisiä kasviksia voissa. Söin kulhollisen, huomiselle jäi lounasta. Hiilarit on turhan matalalla tälle päivälle. Bataattia sattuu olemaan jääkaapissa, pitäiskö laittaa pellille ranskisten tapaan?
Ostin taas muuten silakoita, tiiä koska niitä uskaltais tehdä, viimeksi kun eivät pysyneet mahassa kovin pitkään..

Tänään on ollut ihan krapulainen olo. Eilen join kyllä lasin punaviiniä ja söinhän perjantaina liikaa leipää, mutta vaikea kuvitella että nuo tällaista päänsärkyä aiheuttaisi. Muutenkin ihan löysä olo. Kävelyllä askel kulki hyvin ja mieli oli kirkas, mutta päätä jomotti vähän. Nyt tuntuu, että päänsärky vaan pahenee. Paras lopettaa tämä tietokoneruudun tuijotus ja juoda vaikka vähän vettä. Ja venytellä niskoja.
Huomenna taas maanantai, viikon pahin päivä.. hyvä lopettaa viikko negatiivisesti ja aloittaa uusi vielä negatiivisemmin, eh?
Laitoin vielä lehmänlihaa ja luita sekä pari oxsvansrinkulaa liemeytymään, niin saan ens viikolle jottai hyvvee :)

ViestiLähetetty: 2011-03-21 20:21:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sorruin sosiaalisen paineen alaisena syömään kakkua, piparia ja join ihan hirveesti kahvia. Seuraukset oli epämiellyttävät.
Ihana oli päästä kotiin ja tehdä kunnon ruokaa, rasvaista ruokaa. Nyt tässä sulattelen ja kohta ehkä lenkille. Kauppaankin pitäs, kun äggit loppu. Ja sipulit ja muut kasvit. Eh, ei oikeen huvittais.. muuten oli kyllä loistava päivä! Pitkästä aikaa tuntui siltä, että mä oon paras! Mä oon paras! \:D/

ViestiLähetetty: 2011-03-22 20:43:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tässä juuri mietiskelin, että miksi tätä päivistä tänne kirjoittelen.. no ihan siksi, että huomaisin miten paljon shaissea sitä ihminen voi napaansa tunkee. Tänäänkin söin pienen palan kakkua, maha murahti, että hyi! Töistä lähdettyäni kaveri pyysi pizzalle mukaan, halusi purkaa negatiivista oloaan pizzalla. No minä söin sitä tavallista kebabia ja osan ranskalaisista. Miksi sitä pitää tuollaista syödä? No ei se mitään, jos joskus harvoin. Mutta tuntuu, että hiukan liian usein viime aikoina. Ja kotiruoka on sitä paitsi parempaa! Sosiaalinen paine, taas.
Nyt pitäs mennä kauppaan. Jääkaappi on masentavan vajaa, vähän suolakurkkuja, voita, tomaattipyreetä ja juustoa pieni käntty. Kyllä siitä jotain vielä sais, pitäskö mennä vasta huomenna. Lenkillekin olis hyvä mennä tänään btw.
Kauppaan tai lenkille..
Kauppaan..

..äkkiä ennenku menevät kiinni!

ViestiLähetetty: 2011-03-23 08:10:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nää ruokikset on just hyviä tuossa mielessä, että jos olo on huono niin voi kattoa että missä sitä onkaan mennyt pieleen ja miten. JOS siis muistaa kirjata ylös... :whistle: Ei sitä välttämättä pelkällä sisäisellä ruokapäiväkirjalla hoksaa, että nyt onkin tullut syötyä vähän enemmän shaibaa kuin normaalisti ja siksi kehnottaa.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-03-23 21:13:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

anniem: Niinhän se menee. Onneksi karppiruokavaliolla tuntuu, että huomaa sen huonosta ruoasta johtuvan pahan olon helpommin, niin tajuaa sitten tehdäkin asialle jotain (esim. lukea omaa päiväkirjaansa..).

No eilisen huonon fiiliksen innoittama otin itseäni niskasta kiinni ja söin tänään niinkuin pitääkin. Lounas oli päivän eka ateria, eilisen ruoan jämät joskus yhden aikaan söin. Taisi olla brokkolia, bataattia, sipulia ja porkkanaa. Lihana sikanautaa, jota ei kyllä lounasannokseen paljon ollut jäänyt. Nimittäin niin ison annoksen eilen kokkasin, että loput laitoin pakkaseen odottamaan huonoa päivää, joilloin ei ehdi ruokaa laittaa. Päälle join kaksi kuppia mustaa kahvia ja rouskutin raa'an porkkanan.
Päivällinen sitten seiskan aikaan illalla, luulientä keltuaisella ja kermalla. Ripaus suolaa ja rakuunaa sekaan niin oli hyvvee! Se oli siis alkupala. Kaupasta olin ostanut valmispalan savustettua lohta 110g. Kasvislisukkeen tein punajuuresta, sipulista, porkkanasta ja paprikasta, voissa ja kermassa luonnollisestikin. Hyvää oli. Jälkiruokana oli kermatee ja kourallinen manteleita, jotka ei kyllä maistunut hyviltä minun suuhun tänään.

Jäi kovasti mietityttämään tuo, että miksi ihminen syö huonoa ravintoa. Ja miksei ihminen "opi" jos jokin ravinto ei ole keholle hyvää. Eikö ihminen vaan osaa kuunnella kehoaa ja tarpeitaan, niinkuin eläimet luonnossa (tai no, onhan joillain ihmisasutuksen liepeillä elävillä eläimilläkin havaittu "hiillaririippuvuutta")?
Itse yritän nyt tarkkailla etenkin ruokani laatua, niin paljon kun pystyy pilaamaan syömällä huonoa ruokaa ja voimalla sitä kautta huonosti. Vielä, kun vain osaisi itse kuunnella itseään ja osaisi havaita ajoissa sen mahdollisen huonon fiiliksen.
Tästä heräämisestä ja Arvo Morkkiksen himotuslistasta inspiroituneena kuuntelen nyt itseäni ja alan miettiä mitä omalle listalleni tulisi..
Varastin morkkiksen listalta jo piimän, valkoisen savukalan (papan savustama lahna) ja korvapuustit. Tosin nyt kun söin kunnon aterian tässä juuri, niin korvapuustien sijaan mieleni tekisi itseasiassa vain kanelia. Mustikoita tekis mieli myäs. Hmm, no jatkan listan kanssa joskus toiste, nyt ei kehoni enää halua lisää ruokaa. Mutta nyt kun katson päivän ruokia, niin pari keltuaista ei haittais!

ViestiLähetetty: 2011-03-24 21:46:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pitkät työpäivät tällä viikolla on vienyt juoksuinnot tyystin, tänäänkin seiskalta kotona niin ei siinä enää lenkille lähdetä. Nälkäkin oli jo siinä vaiheessa. Lounasta vedin napaan jo yhdentoista aikaan, se helppojaeiniingourmee pakastebrokkoli+voiköntti+juusto sekoitus mikrotettuna. Kahvia kaksi mukillista mustana ja kaksi kaurapiparia (kaipa mä nämä itselleni sallin). Neljän aikaan join sosiaaliset kahvit.
Illalla sitten alkupalana muki lientä kahdella pienellä keltuaisella ja kermatilkalla. Pääaterialla lehmänluuliemen päältä kuorittussa rasvassa ja voinokareessa paistettuja juureksia ja vähän naudan lihaa, jota sain eilen irti liemiluista. Kermalla, suolalla, valkopippurilla, rakuunalla ja timjamilla. Lasi punkkua ja kaksi mukia kermateetä. Raa'an porkkanan rouskutin ja pätkän kurkkua.
Hiilarit vähän taas matalalla? kun on sellainen iltalevotonfiilis. Tietää sitä, että unta en saa. Jos keittäis yhden tai pari pottua vielä ennen maatemenoa.
Hmm.. himotuslistaan lisään karpalomehun ja vodkan. Ja suklaan. Suolakurkku. Sipuli.

ViestiLähetetty: 2011-03-24 22:05:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaarallisia nämä toisten listat. Onneksi karpalomehua ja vodkaa ei saa tähän hätään mistään.
Meidän ukki kanssa savusti kaiken minkä kiinni sai, paitsi ei sentään pakolaisia, niin kuin joku vissiin tänään Uudenmaankadulla yritti :( Mutta ukin kala oli ihanaa. Ja se kasvatti myös maailman parasta perunaa, norjan punaista.

Mäkin mietin, miksi pitää ihmisen syödä scheissea, tai ittensä ähkyyn, mikä on mun tapauksessa tavallisempaa nykyisin. Jos siitä tulevaa läskiä tarvitsee johonkin?

En ole minäkään juossut, paitsi silkasta innosta kadulla auringossa. Mutta nyt ei keuhkoissa enää rohise yhtään. Alkaa olla aika.

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2011-03-26 21:38:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^On muuten ihana fiilis kun aurinko paistaa ja vähän lämmittääkin ja sitten ihan paineissaan on ihan pakko pyrähtää muutama juoksuaskel. Tulee sellainen olo, kuin lehmillä varmaan on silloin, kun ne lasketaan kesän alussa ensimmäisen kerran laitumelle! :D

Syönyt olen hyvin (paljon siis), ja juonut. Eilen en kyllä syönyt päivällä mitään kunnollista, juustovoirullan mustan kahvin lisäksi, mutta illalla sitten viinejä nauttineena ja hyvässä seurassa tulikin korjattua päivän energiavajetta. Salaatteja, lohta, ruisleipää munavoilla. Suklaata myös. :roll:

Tänään yhdentoista aikaan vähän paistelin sipulia ja punajuurta purkkitonnikalan kanssa. Kahvia ja manteleita.
No kaupassa kävin ja ostin tummasuklaisia pekaanipähkinöitä muun ruokatavaran lisäksi. Siinä on tämän päivän paheeni. Kalliita olivat penteleet, kohta tuhoan ne leffasohvalla (tai sitten kaverini syö ne, otti näköjään jo pari:)) No eiköhän tuon suklaan voi kohta poistaa himotuslistalta, ei sitä enää kauheemmin tee mieli.
Listalla vahvimpina tällä hetkellä kirsikkatomaatit ja suolakurkku. Molempia ostin kaupasta, sääli vaan, että kaupan tomaatit ei oo mitään verratuna äipän kasvihuoneessa kasvaneisiin. Suolakurkkua söin äsken sikanautapihvin seurana ja sinältään myös muutama siivu.
Vähän raskas fiilis. Taitaa johtua eilisen syömisen ja juomisen aiheuttamasta turvotuksesta.

Eilen heti töistä tultuani kävin kutosen juoksemassa, vähän tröögisti meni, mutta lenkin jälkeen tuli hyvä olo. Aamulla kävin reippaalla kävelyllä. Ei juoksutattunut, päähän koski. Huomenna jos jaksais heti aamusta lähteä ulos lenkille niin olis hyvä. Ihmisen heikkoutta jos ei aamulla jaksa juosta, sanoi työkaverini, joka nimitti itsensä minun very personal traineriksi. Mikä varmasti on hyvä asia.. pääsen ehkä joskus sinne puolimaratonin maalilinjalle ilman häpeää.. :mrgreen:
Nyt sanon adios Karpit, have a nice saturday night!

ViestiLähetetty: 2011-03-26 21:56:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tummasuklaisia pekaanipähkinöitä?! Hihihimottais... Mistä niitä saa?

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-03-27 13:33:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Suklaapekaanit ostin sellaiselta makeis-/suklaamyyjältä, jolla oli pieni pöytäkoju isomman kaupan edustalla. Oli kaikenlaisia pähkinöitä suklaa- tai jogurttikuorrutteella, pienissä kauniissa pusseissa kiskurihinnoin. Mutta hyviä oli.
Halvemmalla pääsee jos viitsii nähdä vähän vaivaa ja tehdä itse. Näin suunnittelin tekeväni, ostaa pähkinöitä ja tummaa suklaata, sulattaa suklaan ja doppailla pähkinät sinne. Ja sitten laittaa ne nätteihin pikkupusseihin, tekee nätit etiketit ja rusetit ja vielä kalliit hintalaput.. ja tumma suklaahan sekä pähkinät on terveellisiä niin voisin mainostaa niitä superfoodina vai? 8)

Kyllä himotuslista ollut pääosassa tänä viikonloppuna. Olen syönyt suklaata, suolakurkkua, sipulia, porkkanaa, savustettua kalaa (punaista tosin), karpalovodka-juomaa.. ja nyt vielä teen korvapuusteja. Äsken vaivasin taikinan, saapi kohota hetken. Tein ihan perinteisellä ohjeella, paitsi että koska maitoa ei tässä taloudessa käytetä niin tein kermaan ja veteen. Onneksi en ole yksin kotona niin en ole yksin syömässä niitä pullia. Joo ja en tehnyt isoa taikinaa, puolikkaan ohjeesta. Ei se kuitenkaan karpin normiruokiin kuulu... kohta sitten nautiskelen yhden kaksi pullaa ja syötän kaverille loput tai laitan pakkaseen niin sitten voi senkin poistaa himotuslistalta.
Nyt alkakoon taas "arki" meikäläisen ruokavaliossa. Hyvä niin. Himotuslista on tyhjennetty.

ViestiLähetetty: 2011-03-27 13:50:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Superfoodejahan ne. Lyöt vielä isoiksi rahoiksi tolla sun idealla :D

ViestiLähetetty: 2011-04-01 21:04:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin. Eipä mitään uutta arjessa. Lounas siinä normilounasaikaan ja iltaruoka sitten illalla. Illalla tehtyä ruokaa seuraavana päivänä lounaalla. Olen mennyt suht alhaisilla hiilareilla nyt kahtena päivänä, kun niitä pullia piti sieltä pakastimesta kaivella niin loput (pari enää jäljellä..) pullat tungin kaikkein perimmäisimään nurkkaan ja ajattelin ottaa vähän etäisyyttä hiilareihin. No yöunethan siinä mulla meni. Uni tulee myöhään ja on katkonaista. Tänään korjasin asiaa ja söin pottuvoita ja palan hapanruisleipää keltuaisrasvalla. Rasvana oli naudanrasvaa ja voita. Lisäksi paistelin possunlihaa, sipulia, sieniä ja pari parsaa.

Huomenna olis kauppapäivä, luita olis haettava ja muuta.. kyllä ruokakaupassa käynti on varmaan raskainta hommaa mitä tiedän, siivous on kanssa toinen.. Huomiselle olis molemmat tiedossa. Ja sitten vielä puolikas työpäivä. How nice is that? Kuulostanko negatiiviselta? No eiköhän sitä jokainen meistä ole toisinaan hieman väsynyt töihin ja arkeen........ :x

Lenkillä olen tällä viikolla käynyt maanantaina, tiistaina ja sen jälkeen en ollenkaan :(
Nytkin, kun meinasin, että sulattelen hetken ruokaa ja käyn pari kierrosta juoksemassa metikössä niin enkö vain mennyt ja kaatanut punaviiniä lasiin. Ei siinä sitten enää lenkkeillä, maha mene pahemman kerran sekaisin, jos viinit mahassa juoksee.

Isojen rahojen toivossa lottosin tänään.
Ja isoista rahoista puheenollen, suklaapähkinöiden myynti olisi kyllä varmaan ihan tuottoisaa :)
Pitäisi tukusta tai jostain katsella raaka-aineiden hintoja ja ottaa selvää millä hinnoilla vastaavia tuotteita yleensä myydään. Hmm...

ViestiLähetetty: 2011-04-02 11:44:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Join mustaa kahvia. Kävin kaupassa ja ostin vaikka mitä vaikkei pitänyt ostaa kuin vähän sitä sun tätä.

Söin äsken jääsalaattia, suolakurkkua, creme fraichea, paistettua pekonisilppua+sipulia. Sekoitin kaikki yhteen kulhoon ja söin suuren osan. Hyvää. Kermaateetä mukillinen, pähkinöitä kourallinen, pari. Kananmuniakin keitin, mutten jaksanut syödä. Ei pitäisi nälän yllättää vähään aikaan! Ohjelmassa tänään vielä vähän töitä.

ViestiLähetetty: 2011-04-04 21:05:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Luin tässä yhtä hyvää ketjua http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=28839

ja siitä innostuneena laskin taas pitkästä aikaa mitä makroja oon itelleni syöttänyt.
Lounas koostui tänään peräti neljästä piparista ja mustasta kahvista. Pääruoan söin joskus ennen seiskaa illalla. Kylmäsavulohta about vajaa 120g, voissa porkkanaa, sipulia, suolakurkkua, paprikaa ja juustoa. Jälkiruoaksi liikaa sinihomejuustoa ja kermateetä. Raakana söin pari porkkanaa ruoan valmistuessa. Keittomunia kaksi kappaletta voilla ajattelin syödä vielä jos jaksan. Ne laskin jo mukaan.

Tässä siis makrot: rasvaa (VAIN) 145g, josta safa 79g, mufa 38g, pufa 10g, trans 3g, hiilareita 62g, proteiinia 87g. Eli hiilarit suht ok, rasvaa liian vähän ja proteiinia liikaa. Jos syön kananmunista vain keltuaiset runsaalla voimäärällä niin pääsen proteiinissa 74g, mutta rasvaa tulee siltikin liian vähän.. Kalorit jää alle 1900 ja se on vähän liian vähän minun raskaalla työlläni.. Energia % R 70 P 16 HH 13

Olipa hyödyllistä laskea, rasvaa siis lisättävä ja muita riittää vähän vähempi. Mietinkin jo tässä, että tuntuu kuin söisin määrällisesti enemmän ja silti vaikka vatsa tuntuisi sopivan täydeltä niin tekisi mieli syödä jotain. Jos saa tarpeeksi rasvaa niin tätä ongelmaa ei ole.

Mitähän muuta sitten fineli kertoi: liian vähän magnesiumia, kaliumia ja rautaa. Samoin vajausta B1, folaatti. D-vitamiinia tuli kalan ansiosta peräti reilu 10µg.

ViestiLähetetty: 2011-04-06 19:19:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen kutosen lenkki, tänään lepopäivä. Vedin varmaan rekordit eilesellä lenkillä, ikännä juossu niin kovaa! Siis mutu-tuntumalla, kelloa en katsonut.
Huomenna vois jonkun pidemmän rauhallisen hölkötellä.
Aamulla mustaa kahvia vesitilkalla, koko mukillista en pystyny juomaan. Puolet meni hukkaan.
Lounas puoli yksi. Eilistä porkkana, hapankaali, sipuli mixiä voissa, juustoa ja kaksi keltuaista seassa. Sellainen ihme mössö se oli, ei mitään kaunista ruokaa.
Päivällinen puoli kuusi. Alkupalana keittomuna voiköntillä ja raaka porkkana. Tein samanlaista ruokaa kuin eilen, ilman hapankaalia. Suolakurkkua laitoin myös pannulle, on aika hyvää paistettuna. Lihapuoli oli vähän heikolla, kun kaikki oli pakkasessa, niin laitoin sitten pienen tonnikalapurkin paistinpannulle kasvisten sekaan. Ihan kelpo ruokaa, en tehnyt kauhean isoa satsia kun nälkä ei ollut ihan hirveä.. mutta söin silti kaikki. Pitää siis kehittää huomiselle joku lounas.
Uusin juttu mun ruokailuissa on mausteinen rooiboistee ja kaakaojauhe. Tai siis ei se tee oo uusi, mutta oon ruvennu sekoittaa pari teelusikkallista kaakaojauhetta siihen, niin voe pojat ko onpi hyvvee! Jotenkin parempaa, suklaisemman makuista, kun seassa ei ole kermaa tai maitoa. Tai ainakin uskottelen itselleni näin, kun kerma on loppu jääkaapista.. :lol:
Teekaakaota siis jälkiruoaksi ja muutaman pakastemansikan sulatin, niin tulipa hyvä maku suuhun. Voi kun sais jo tuoreita.
Kesää odotellessa :)

ViestiLähetetty: 2011-04-07 19:53:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Laskin taas ahkerana vähän makroja :)
No, tänään tuli 205 g rasvaa (tyydyttyneitä joku 110g), proteiinia 68 g ja hiilareita 62 g. Proteiinin määrä voi olla vähän pienempikin, koska liha- ja juustomäärät saatoin arvioda hiukkasen yläkanttiin. Tai sitten en. No anyhow, energiaa varmaan tuli riittävästi, sellaset 2400 kaloria. Hiveniä ja kivennäisiä myös finelin suositusten mukaan tarpeeksi, rautaa lukuunottamatta (höh). D-vitamiini jäi vitamiineista alhaiseksi.
Mitä mä sitten söin tänään? No, niitä en nyt ehtis (jaksais) listailla.. taidan itseasiassa lähteä lenkille :)
Tuli sellainen hirmu duracellpupufiilis, kun yksi hyvä kaveri, josta ei vuoteen ole kuulunut mitään, soitti ja juteltiin varmaan tunti puol toista! Ja kyllä se puhelu oli niin päivänpelastus! Niin iloiseksi tulin, että pakko lähteä purkamaan tätä ylimääräistä energiaa, muuten en ikinä pääse nukkumaan :smt048

muoks. En menekään lenkille. Vettä sataa ja tuulee. Noloa, mutta lenkkivaatteet oli jo päällä, kävin ulko-ovella kääntymässä... :oops:

ViestiLähetetty: 2011-04-08 23:56:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aikanen lounas/brunssi kympin aikaan, eilistä ruokaa (kasviksia ja possusuikaleita). Kahvikupillinen. Hei, voi että! Luulen, että joku meijän firmassa teki käytännön pilan ja oli täyttänyt kahvipurkin kofeiinittomalla kahvilla. Kaksi viimeistä päivää on mennyt ihan unessa ja kiukkuisena ja päänsärkyisenä. Tänään oli eri fiilis, kun avattiin uusi kahvipaketti. Sen tiedän, että edellinen paketti oli eri merkkiä, mutta olisko ollu jopa ilman kofeiinia?? Sääli, että pakkaus on jo roskiksessa. Vahinko kiertämään.. :twisted:

Illalla kävin kaupassa nälkäisenä ja ostin pähkinöitä. Söin reilun määrän pahimpaan nälkään. Kotona söin palan ruisleipää voilla ja suolakurkulla sekä porkkanan. Chicken wingsejä paistelin pellillä ja dippailin kurkkua ja porkkanaa cremefraichedibbiin. Jaksoin vielä tehdä kermasta ja pakastemansikoista "jäätelöäkin" sauvasekoittimella. Tulihan syötyä! Vähän liikaa, mutta ei kuitenkaan ihan ähky olo.

ViestiLähetetty: 2011-04-10 20:41:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lauantai meni niin, ettei ruokapäiväkirjaa siltä päivältä taida tulla kirjoitettua. Sanotaanko vaikka niin, että täydensin hyvin kropan glykogeenivarastot :|
Tein tyhjennystä myös hieman tänään iltapäivällä. Kävin juoksemassa (=matelemassa) kympin ihanassa säässä. Päähän koski sattuneesta syystä hieman, mutta aivot selveni ulkoilmassa hyvin ja lihaksetkin rupesivat toimimaan jossain viiden kilometrin kohdilla. Innostuin spurttaamaan vähän liikaa parin kilsan ajan ja viimeinen puoli kilometriä meni sitten vähän raskailla reisillä.
Taitaa olla tämän kevään buumi tuo barfotalöpning (siis paljasjalkajuoksu). Itse olen yrittänyt tekniikka opetella, vaimennetuilla kengillä vaan ikäänkuin unohtaa tyylin äkkiä ja alkaa ajatuksissaan juosta kantapäätyylillä.. meinasin jotkut kengät ilman vaimennusta nyt hankkia, merrelliltä löytyy ainakin yhdet kivat. Seuraavasti palkasta sitten.
Mitenhän paljon rasvapolttoinen elimistö polttaa glukoosia varastostaan just esim. aerobisen kymmenen kilometrin aikana? Vai mahtaako sillä olla eroa, että onko hiilari- vai rasvapolttoinen, kunhan hiilariglykogeenia on vaan tarjolla. :roll:

Tänään ei ole nälkä pahemmin ollut. Kermakahvia join puolenpäivän aikoihin, tai joskus silloin kun heräsin. Porkkanan rouskutin ja pätkän kurkkua. Nyt illalla söin kylmäsavulohta hapanruisleipäpalan päällä, myös kunnon köntti voita, rucolaa ja pippuria. Oli muuten hyvää. Rouskutin porkkanan ja palan paprikaa. Kermateetä mukillinen, taidan ottaa kohta toisen. Ja taidan syödä vielä siivun lohta..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 190 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00