Palaanpa taas tähän aiheeseen kun iski epäluulo. En ole jaksanut erityisemmin laskeskella tai pitää päiväkirjaa, aiheuttaa ylimääräistä stressiä vaan. Toisaalta, pistinpä sitten piruuttani pari päivää kiloklubiin ja merkkasin sinne kaiken (ainakin ne, jotka muistin..olen vähän huonomuistinen ja hajamielinen). Kaikkein öh..energiarikkain päivä oli jotain tyyliin 2500 kcal, n.60g hiilihydraatteja, 78g proteiineja ja yli 200g rasvaa. Meneeköhän jo yli..tähän asti olen laihtunut ja kaventunut, mutta en kyllä tiedä aikaisempia syömisiäkään, eivät kai kamalasti poikkea tuosta, ehkä energiamäärä oli pienempi. Minulla näköjään edelleen vaikeaa saada tarpeeksi proteiinia varsinkin jos sen suhteuttaa rasvan määrään, että rasvaa pitää mättää hullun lailla ennen kuin proteiinejakin on jo tarpeeksi, ja silloin kyllä hiilaritkin paukkuu hieman yli. Ajattelin aikaisemmin että hyvä päivittäinen hiilarisaanti olisi jotain 40g luokkaa..proteiineja sitten ehkä 75g jos olen tällä hetkellä n. 76-77 kiloa..ja rasva sitten voisi olla alle tuon 200? Sehän alenisi kuin lehmän häntä, jos vähentäisin kerman syöntiä (miten kerma voikaan olla niin hyvää?), toisaalta jos vähentäisi maitotuotteita niin hiilaritkin vähenisivät.
Vitsi vaan on siinä, miten ruoasta saa tarpeeksi maistuvaa ilman kermaa.

Ei mitenkään! Voita tulee kulutettua esim. höyrytettyjen kukkakaalien kanssa varmaan 100g kerralla. Munakkaat tulevat jo korvista ja senpä takia tein sitten munavoita, jota voi syödä ruoan ohella. Jotenkin se munan maku vaan tympäisee. Yritän vaihdella aamupaloja, esim. ettei aina syö turkkilaista jogurttia (no mies saa kulutettua päivässä yhen kilon pönikän mutta minusta se on jo liikaa, ja kaiken muun ohella tulee kalliiksi!), mutta marjat eivät taas mene muun kuin jogurtin kanssa. Toinen suosikkiaamupala on paistettu leipäjuusto ja metwursti, mutta marjat puuttuvat. Sitten taas jos syön paljon salaattia, jäävät proteiinit ja rasvat vähän paitsioon, koska salaatti täyttää niin hyvin ettei ole enää nälkä ja jos siihen päälle syö ruokaa niin tulee ähky. Ehkä kahdella aterialla saa yhteensä syötyä juuri sen puoli kiloa päivässä, mutta siinäpä seuraava vitsi: mistä koostaa se puoli kiloa. Pidän keräkaalista, ostin juuri parin kilon kaalin koska oli niin halpaa, mutta eihän sitä nyt päivässä paljoa vedellä, on niin vahvaa. Tomaatti on kallis talvisin, eikä espanjalaiset tomaatit edes maistu miltään. Kurkkukin on kallista vettä.
Mitä ihmettä ihmiset oikein syövät, jos esim. avokado ja pähkinät eivät paljoa maistu? Pystyn syömään esim. pari mantelia, ja sitten iskee yökötys. Sama maapähkinöiden kanssa. Pistaasit on ainoita joita pystyn syömään enemmänkin, mutta nehän ei tainneet ollakaan niitä parhaimpia.
Joten mitä mieltä te olette tämän romaanin lukemisen jälkeen

? Pitäisikö vain viitata kintaalla noille kalorimäärille päivässä yms. ja tulla sitten valittamaan kun alkaa lihota takaisin niitä mittoja? Ehkä lihakseni eivät ole kamalan surkastuneet vielä, ainakaan jaloissa, kun olen hiukan pyöräillyt ja päällimmäinen reisilihas ihan pullottaa kävellessä.