karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-06 00:40:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-07-12 14:22:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään aamupalaksi rahkaa mansikoilla. Kohtuullinen annos. Kuva myös nautitusta lämpimästä ateriasta; porsasta, salaattia ( runsaasti oliiviöljyä), kukkakaalia, kanamuna ja vähän raejuustoa. Syötävää jäi seuraavallekin aterioille :wink:

Ok, kuvan lisään sitten kun joskaan miten sen saa lisättyä!

Novelle

ViestiLähetetty: 2014-07-14 04:17:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Neljä päivää takana lähinnä hyväkarppausta ja tulos - 900 gr. Ihan hienosti siihen nähden, että hiilarit eivät kovin matalalla ole olleet. Tänään pakastan mansikoita :D teen 100 g. Pusseja, jotta mahtuvat jatkossa hiilareihini eli saan rahkaan välillä vaihtelua. Myös vadelmia ja mustikoita pakastan, jahka niitä ilmaantuu. Omista pensaista punaisia viinimarjoja. Tänään tulee Marja jos toinenkin syötyä ihan hyvällä omalla tunnolla. Olen joka ilta nukkumaan mennessä miettinyt mennyttä päivää positiivisesti sen sijaan, että olisin märehtinyt ja ahdistellut esim. Syömistäni hiilareista.

Huomenna aloitan kahden viikon matalat hiilarit. Tavoite 20-40. Liukumaa siksi, etten saisi migreeniä. Yksinkohtaus kun minulla laukaisee useamman päivän sarjan. Muutoksia omissa ruokailu tottumuksissanikin olen havainnut. Ongelmahan minulla oli rasvan syömisessä. Nyt huomasin, että oliiviöljy salaatin joukossa on hyvää, eikä haittaa vaikka sitä olisikin kohtuullisen paljon :)

Olo on virkeä ja mieliala hyvä.

Novelle

ViestiLähetetty: 2014-07-14 10:01:18 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

novelle kirjoitti:
Miltä tuntuisi syödä hyvää ruokaa ilman morkkista ja nauttia siitä

Siinä se on se juttu ja hyvä tavoite. Parempikin kuin tietty painolukema varmasti.
Sulla on pitkä historia, mutta olet kuitenkin takaisin täällä, hyvä.
Itselle ruokien kirjaaminen ja virtuaaliystävien tuki on ollut iso juttu. Nyt voisin osata syödä tietysti jo ilman sitäkin, mutta olen addiktoitunut selkästi tänne. Pahempiakin ongelmia kuitenkin voisi olla, joten ei varmaan hätää :mrgreen:
Tsemppiä sinulle! Niinhän se on, että toiset ja kolmannet ja neljännet kerrat kun aloittaa niin vissiin aina homma vaikeutuu... Riippuu tietysti siitäkin miten on siinä välissä syönyt ja miten kroppa voi. Ja kun ikää tulee, sekin hidastaa laihtumista, niin huomaan ja olen ymmärtänyt, että nöin se fyysisestikin menee.
Minkä pituinen sinä olet, missä painossa nyt ja minne sun tavoitteet menevät?
novelle kirjoitti:
Olo on virkeä ja mieliala hyvä.

Hienoa!

ViestiLähetetty: 2014-07-14 12:20:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tsemppiä Novelle! Itsekin toisella kierroksella ja alkuun oli vaikeaa, eikä kiloja tipu samaan tahtiin kuin ensimmäisellä kierroksella, mutta vaikka hitaamminkin, niin on kyllä hyvä olo :)

ViestiLähetetty: 2014-07-15 05:52:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos stempeistä!

Olen 168 pitkä ja lähtöpaino 90.5 kg. Maailman hienon tavoite olisi normaali painoindeksi, mutta ensimmäinen tavoite on 75 kg. En ole katsonut riittääkö 75 kg vielä tuohon normaaliin painoindeksin. Tavoitteena myös saada edes yksi verenpainelääke pois!

Tänään aamupalaksi Ehrmanin rahka + kahvi. Lounaaksi syön kasvismunakkaan salaatilla, jossa paljon oliiviöljyä. Jos kaapista löytyy eilisiä grillattua laihoja, saa munakas näistä täydennystä. Näistä hiilareita tulee noin 15-20 hh.

Sitten pitää lähteä kauppaan ja täydentää kaappeja: manteleita, rahkaa, lihaa... Saatanpa jopa osaa ihan pekoniakin loman kunniaksi :). Illalla varmasti grillataan tai syödään jossain ulkona. Stressiä en halua syömisistä kehittää, mutta ne kasvislisäkkeet on yleensä lähespelkkää porkkanaa. Kerran sain porkkanaa ja porkkanaa eli oranssia ja keltaista #-o

Töiden alkuakin on tullut mietittyä. Onneksi saan työkavereihin tähän mukaan, vaikka luulen hänen toteuttavan Dukania. Mutta on ainakin lounas seuraa tiedossa. Meillä työpaikan ruokalassa on kivasti salaatteja ja lämpimiä kasviksia. Mutta... Esim. Uunilohipalat todella pieniä! Mutta vaihtelun vuoksi aion sielläkin joskus piipahtaa. Ruokalistat voi onneksi tsekata jo edellisellä viikolla.

Pakastimeen aion ladata ruokaa, ettei tulisi niitä hetkiä että ei ole "mitään". Mies tekee ihania jauhelihapihvejä sinne [-o< Eli tukijoukot on kotonakin! Onko kukaan teistä pakastanut kaalipataa/laatikkoa, miten kestää pakastuksen? Harkinnassa myös hernekeitto. Jos siinä vaihtaisikin vähän suhteita siten, että lihaa sopasta löytyisikin enemmän. Hernekeitto ei muutu pakastimessa miksikään. Hiilareitahan herneissä on, mutta mahtuu tulevaisuudessa mun hyväkarppaukseen.

Liikuntaa olen miettinyt. Joskus hoikempana myönnän ajatelleeni, että mikä siinä on, ettei ylipainoiset ihmiset vaan liiku... No nyt kun omakohtaista kokemusta löytyy, eipä se kovin mukavalta tunnu! Aion aloittaa nyt arkiliikunnasta hoitaen laiminlyötyjä kotihommia :D , ikkunoiden pesua jne. Gradua kirjoitellessa viime talvi meni ihan sumussa. Ei se tulevakaan vuosi helpota, pääsin jatko-opiskelijaksi ja tarkoitus aloittaa töiden ohella.

Aurinkoista päivää kaikille, niillekin joilta ukkonen vei sähköt!

Novelle

ViestiLähetetty: 2014-07-15 05:52:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos stempeistä!

Olen 168 pitkä ja lähtöpaino 90.5 kg. Maailman hienon tavoite olisi normaali painoindeksi, mutta ensimmäinen tavoite on 75 kg. En ole katsonut riittääkö 75 kg vielä tuohon normaaliin painoindeksin. Tavoitteena myös saada edes yksi verenpainelääke pois!

Tänään aamupalaksi Ehrmanin rahka + kahvi. Lounaaksi syön kasvismunakkaan salaatilla, jossa paljon oliiviöljyä. Jos kaapista löytyy eilisiä grillattua laihoja, saa munakas näistä täydennystä. Näistä hiilareita tulee noin 15-20 hh.

Sitten pitää lähteä kauppaan ja täydentää kaappeja: manteleita, rahkaa, lihaa... Saatanpa jopa osaa ihan pekoniakin loman kunniaksi :). Illalla varmasti grillataan tai syödään jossain ulkona. Stressiä en halua syömisistä kehittää, mutta ne kasvislisäkkeet on yleensä lähespelkkää porkkanaa. Kerran sain porkkanaa ja porkkanaa eli oranssia ja keltaista #-o

Töiden alkuakin on tullut mietittyä. Onneksi saan työkavereihin tähän mukaan, vaikka luulen hänen toteuttavan Dukania. Mutta on ainakin lounas seuraa tiedossa. Meillä työpaikan ruokalassa on kivasti salaatteja ja lämpimiä kasviksia. Mutta... Esim. Uunilohipalat todella pieniä! Mutta vaihtelun vuoksi aion sielläkin joskus piipahtaa. Ruokalistat voi onneksi tsekata jo edellisellä viikolla.

Pakastimeen aion ladata ruokaa, ettei tulisi niitä hetkiä että ei ole "mitään". Mies tekee ihania jauhelihapihvejä sinne [-o< Eli tukijoukot on kotonakin! Onko kukaan teistä pakastanut kaalipataa/laatikkoa, miten kestää pakastuksen? Harkinnassa myös hernekeitto. Jos siinä vaihtaisikin vähän suhteita siten, että lihaa sopasta löytyisikin enemmän. Hernekeitto ei muutu pakastimessa miksikään. Hiilareitahan herneissä on, mutta mahtuu tulevaisuudessa mun hyväkarppaukseen.

Liikuntaa olen miettinyt. Joskus hoikempana myönnän ajatelleeni, että mikä siinä on, ettei ylipainoiset ihmiset vaan liiku... No nyt kun omakohtaista kokemusta löytyy, eipä se kovin mukavalta tunnu! Aion aloittaa nyt arkiliikunnasta hoitaen laiminlyötyjä kotihommia :D , ikkunoiden pesua jne. Gradua kirjoitellessa viime talvi meni ihan sumussa. Ei se tulevakaan vuosi helpota, pääsin jatko-opiskelijaksi ja tarkoitus aloittaa töiden ohella.

Aurinkoista päivää kaikille, niillekin joilta ukkonen vei sähköt!

Novelle

ViestiLähetetty: 2014-07-15 09:03:20 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Mä olen pakastanut kaalilaatikkoa ja ihan hyvää se on! Tekisin ehkä niin, että lisäisin sitten uudelleen lämmityksen vaiheessa kerman vasta.
Mun kaalilaatikossa on vaan kaalia, jauhelihaa, sipulia ja kuohukermaa (suolaa, meiramia, pippuria). Ja piiiiitkä haudustus uunissa.

Lääkkeiden poissaanti ja terveys on kyllä niin hyviä tavoitteita, että niiden eteen kannattaa tehdä töitä. Ja niistä saa ehkä paremman motivaationkin kuin puhtaasti painonpudostuksesta.

ViestiLähetetty: 2014-07-15 10:17:59 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Meillä tehdään ihan samanlaista kaalilaatikkoa kuin Ooo, ja hyvin se on kestänyt pakastuksen. Lämmitän sitten kattilassa niin, että ruoka saa uudelleen vähän hautua, niin mahdollinen pakastaessa irronnut neste siinä sitten tekeytyy.

Joskus harvoin meilläkin syödään hernekeittoa. Olen sitä tuunannut lisäämällä ison paketillisen sika-nautajauhista sekaan, sekä mahdollisesti sipulia sekä kermaa. Ne vähän "lantraa" sitä hiilarimäärää, ja keitosta tulee tosi hyvän makuista. Hyvin sekin kestää pakastusta. :)

Kiva että sulla on siellä taustavoimat tukena. :)

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2014-07-15 16:03:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Iltaa!

Pihvit paistettu ja kaalipata hautumassa, tein sen kyllä nyt liedellä kuumuuden vuoksi. Eli pakkaseen menevät. Samat ainekset minulla kuin teilläkin. Tosin kermaa en ole koskaan laittanut ko. Ruoan joukkoon. Mutta kokeilen Ooo:n ehdotusta; lisään lämmitysvaiheessa. Tuo varhaiskaali on aivan taivaallisen hyvää ihan sellaisenaankin!

Löytyisikö ehdotuksia muista, hyvin pakastuksen kestävistä ruoista? Karppifoorumin resepteissä useampiakin patatyylisiä ruokia, jotka varmaan pakastuksen kestävät. Ainakin tomaattikastikepohjaiset.

Alkaa vähän jo pelottaa, jos tää energia vaan lisääntyy :D

Sunnuntaina reissataan Tallinnaan muutamaksi päiväksi perheen kanssa. Siellä ruokailu ei pahemmin "pelota", valinnoista se varmaan eniten on kiinni. Rahkaa saa siellä kaupasta ja manteleita, hätätapauksessa siis :D. Jos houkutukset käy liian suureksi, niin minulla on varasuunnitelma: ostan marjoja.

Edellä postaamani ruokien lisäksi olen syönyt x määrän kanansiipiä. Valitettavasti valmismarinadi, mikä kylläkin oli hyvä ja tulinen. Paketin mukaan hiilareita hyvin vähän. Ja nyt nautin 50 g ehdotonta herkkuani: mantelit :smt055

Novelle

ViestiLähetetty: 2015-03-15 19:41:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Terveisiä itselleni :)

Viime kerrasta on paljon aikaa. Olen karppaillut enemmän ja vähemmän ahkerasti. Tai itseasiassa tavallisen säännöllisesti, mutta vuoden vaihteessa iski takapakkia. Olen kuitenkin saanut painoa pudotettua 7 kiloa! Ei hirveen paljon näin pitkässä ajassa, mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen :)

Vähän pitäisi tsempata noiden ruokien kanssa: jauhelihapihvit alkaa kyllästyttämään. Taidoista ei ole kiinni, mutta tulee vaan mentyä siitä, mistä aita on matalin.

Yst. Novelle

ViestiLähetetty: 2015-03-15 20:32:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

:smt039

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00