karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-20 09:56:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-07 10:26:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maanantai 7.12.

8.45 kahvia

Aamiainen 9.45
3 pientä munaa, 25 g kermajuustoa, tl kookosöljyä, vitamiinit ja kalanmaksaöljy.

Lounaan tapainen 15.30
15o g omatekoista silakkasäilykettä (siis sokeritonta) eilistä salaattia, 35 g juustoa

tanssiharkat 2 h

illallinen 22.00
makkarapannu (2 Wlhelmiä, puolikas iso sipuli, 2 dl tomaattimurskaa) koskenlaskijaa n. 70 g ja jälkkäriksi pala goudaa.

päivän numerot:
hh 22 g | prot 101 g | rasvaa 130 g
hh 5 % | prot 24 % | rasvaa 70 %
1659 kcal, kuitua 6 g

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-08 12:02:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Keskiviikko 8.12.

7.30 kahvia

Aamiainen 9.45
3 pientä munaa kookosöljyssä ja curryssa paistettuna (muniikohan kanat pinempiä munia talvisin)

lounas 12.30
alkupalaksi 50 g maustesilakoita
suppiskeittoa: muutama desi kuivattuja suppilovahveroita, salottisipuli, voita, 70 g koskenlaskijaa, valkosipulin kynsi, sienten liotusvettä.

16.00 välipalaa ennen rankkaa tanssituntia
½ avokado, 50 g silakoita, kourallinen hasselpähkinöitä ja 30 g juustopala

2 h tanssia

Sain kolmen litran purkillisen syyrialaisia oliiveja ja pitihän niitä heti maistaa eli kymmenkunta pientä oliivia.

illallinen 22.00
300 g possua, voissa haudutettua punakaalta, sipulia ja tomaattia, lisää oliiveja ja 40 g 70 % cayenne suklaata

ja päivän yhteenveto numeroina
hh 34 g | prot 134 g | rasvaa 115 g
hh 8 % | prot 31 % | rasvaa 115 %
kalorit 1713 ja kuituja 15 g

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-08 12:16:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsili, kiinnostaisi tietää kun olet melko samoissa mitoissa kuin minä (pituus 168cm ja paino 74->69), että onko painosi tippunut koko ajan ihan tasaisesti alaspäin? Ja miten meinaat tiputtaa nuo viimeiset kilosi tuonne 62 asti - samallako Heikkilä-tyylillä vai onko sulla jotain järeämpiä aseita takataskussa?

Oma tavoitteeni on tiputtaa painoa vielä viitisen kiloa, mutta koska näiden ekojen viiden kilon tiputtamiseen on jo mennyt kymmenen kuukautta ja jumit on mulle tuttu juttu, niin yritän kuumeisesti löytää jotain viisasten kiveä tähän loppu-urakkaan! Olenkin siis seurannut tiiviisti ruokapäiväkirjaasi, koskapa liikumme samoissa kiloissa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-08 13:13:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiva kun on uskollinen lukija :D

Kesästä olen ollut kutakuinkin samoissa painolukemissa eli alhaisimmillaan käväisi 66 ja välillä on 69, mutta minä kykenenkin uskomattomiin turvotuksiin, keskiarvo on 68 kg.

Jotain muuta on kumminkin tapahtunut koska tuttavien mielestä olen kokoajan hoikempi ja itsekin tunnen oloni mukavaksi vaikka vaatekokokaan ei ole pienentynyt - olen optinen harha :lol:
kovin suurta huolta en sitten ole kantanut tästä jumittamisesta.

Tämän päiväkirjan pidon aloitin tueksi napostelun lopettamiselle ja yleensäkin tarkistaakseni syömisiäni. Suurin syyllinen painon jumittamiseen minulla on varmasti reilu viininkulutus :oops: juustoa tulee syötyä myös turhan paljon. Kesken juhlakauden on hankala ruveta raitistelemaan mutta jospa perinteisesti tammikuussa.

Ai niin, vastauksena kysymykseesi, Heikkilällä aion jatkaa varmaan loppuelämäni mutta tammikuussa viinihana kiinni (tai ainakin pienemmälle), juustot vähäksi aikaa vähemmälle ja lisää liikuntaa. Katsotaan miten käy.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-09 08:55:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Siis napostelu, vinkku ja juusto ovat suurin syy jumiisi! Minusta kun taas näyttää, että syöt juustoa kohtuullisesti, eikä viinimäärätkään suuren suuria ole!

No, itse vahtaan kyllä ihan samoja asioita eli välipaloja ja iltanapostelua sekä viinin kulutusta. Käytän myös melko paljon maitotuotteita (aamulla iso maitokahvi sekä kermaa ja rahkaa jälkkäriherkuissa), joten niistä kertyy helposti liikaa hiilareita :evil: Samoin pähkinät ovat heikkouteni.

No, ei auta kuin ottaa itseään niskasta kiinni, jos aikoo painoa pudottaa! Mulla tämä tämän hetkinen ruokavalio näyttäisi olevan mainio ylläpito-ohjelma. :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-09 09:33:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt en olekaan pahemmin napostellut kun olen skarpannut :D ja nuo juustomäärät ovat minulle ihan reiluja kun maitoproteiini ei mulle oikein sovi. Olin vuosikausia lähes (ne juustot, ne juustot) täysin maidottomalla ruokavaliolla, nykyään maha ja kroppa kestää jonkin verran jopa kermaa mutta aika tukkoinen ja turvonnut olo maitotuotteista edelleen tulee. Laktoosiintoleranssia ei maitovaivani ole.

Tuon viinin kanssa tuppaa olemaan sellainen 'kerta kyllällä eikä aina ruikalla' -meininki ja viikonlopun tissutteluhan vaikuttaa koko alkuviikon eli painonpudostuspäiviä ei tule viikossa kuin pari, näin olen ymmärtänyt.

Mutta syön hyvin, voin hyvin, enkä liho, siinäkin on jo aihetta tyytyväisyyteen vaikka en koskaan pääsisikään tuohon haamulukemaan 62 kg (mutta olisi se kyllä hienoa 8) )

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-09 09:56:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

tsili kirjoitti:
Mutta syön hyvin, voin hyvin, enkä liho, siinäkin on jo aihetta tyytyväisyyteen vaikka en koskaan pääsisikään tuohon haamulukemaan 62 kg (mutta olisi se kyllä hienoa 8) )

Mistäs tuo haamulukemasi 62 kiloa muuten tulee? Oletko joskus elämässä, pitkänkin aikaa ehkä painanut sen? Vaiko onko muuten vaan pituus - 100 -tyyppinen tavoite?

Itse olen painanut 62 kg hääpäivänäni 8 vuotta sitten, joten ei se tuntuisi ollenkaan hullummalta tavoitteelta minullekaan! Mutta jotenkin olen skeptinen siitä voisinko sen vielä joskus tavoittaa :roll: :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-09 10:25:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se tulee ihan vaan tuosta pituudesta 162 cm. Suurimman osan elämääni olen elänyt autuaan tietämättömänä painostani mutta vaatekoko oli 36-38 aina tuonne yli kolmikymppiseksi asti eli todennäköisesti paino on ollut siinä kuudenkympin tienoilla. Toinen syy on se että olisin sitten turvallisesti normaalipainon rajoissa.

Itseasiassa en edes tiedä paljonko painoin lihavimmillani vuoden 2000 alussa, mutta kun 44 stretsit eivät meinanneet mahtua jalkaan iski tietoisuuteen se tosiasia että olen kertakaikkiaan lihava :shock:
Tulin jo silloin vahingossa laihduttaneeksi alakarpilla ihan vanhanaikaisella ajatuksella: leipä ja sokeri lihottaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-10 09:46:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Torstai 9.12.

7.00 kahvia

aamiainen: kolmen pienen munan munakas

lounas: 80 g leikkelettä, 300 g broilerinmaksaa (yhteensä 10 g hh), 2 tomaattia, 2 salottisipulia, lisukkeeksi eilistä punakaalta, pari palaa 70 % chilisuklaata

kahvia ja konvehti

rankka tunti ja vartti tanssia (tiiviskurssi meneillään)

illallinen: lihapullia sipuli-tomaattikastikkeessa, oliiveja, vähän juustoa

päivän numerot:
hh 46 g | prot 142 g | rasvaa 88 g
hh 12 % | prot 37 % | rasvaa 51 %
kaloreita 1452 ja kuituja 10 g

Tuli näköjään proteiinipäivä ja ihmeen alas ovat nuo kalorit jääneet, olenkohan arvioinut rasvankulutuksen jotenkin väärin, no arvioitahan nämä ovat.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-10 11:10:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

10.12. perjantai

kahdeksan maissa aamukaffet

10.15 aamiainen: raejuustomunakas (2 munaa 2 rkl Lidlin raejuustoa), 20 g chorisomakkaraa

keskiviikkona alkanut selkäkipu äityi sellaiseksi että meni levätessä (ja v******sessa) loppupäivä. Tein siemenleipiä ja lounaaaksi, välipalaksi ja illalliseksi oli maksamakkara- ja juustoleipiä. Lisäksi vähän maustesilakoita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-14 08:52:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

lauantai ja sunnuntai 11.-12.12.

lauantaiaamuna chorisomunakas
2 rankkaa tuntia tanssikurssilla

ilalliseksi nautaa curryssa ja thaityyppinen kaalisalaatti Heikkilän keittokirja kakkosesta, kurkkua ja puolikas mango. Napopalaksi sherryä, oliiveja ja kreikkalaisia säilykechilejä.

sunnuntaiaamuna pekonia ja munia
päivällinen ravintolassa: 2 ohutta possupihviä, vähän vihanneksia muutama peruna (kyseessä oli joukkoruokailu tilausravintolassa ja kun palvelu oli sitä tasoa kun oli, en viitsinut raskauttaa osaamatonta henkilökuntaa lisätoiveilla, todennäköisesti olisin saanut lautasellisen pelkkiä perunoita) muuan lasillinen viiniä. Sitten kaikenlaista sekalaista paukkua ja siideriä. Kotona maustesilakoita, makkkaraa ja kaalisalaattia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-14 09:00:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maanantai 13.12.

Ilmeisesti epämääräisitä juomista johtuen oli ensimäinen varsinaisnen kankkunen sitten viime kesän legendaarisen tequilaillan :oops:. Tosin nyt vain väsytti, laiskotti ja syöpötti. Aamiaiseksi 2 siemenleipää maksamakkaralla ja juustolla. Lounaaksi thaityyppinen katkarapukeitto ja pippurimeetvurstia. Pitkin päivää lisää meetvurstia, juustoa ja niitä kreikkalaisia mietoja chilejä suolaliemessä, sokerittomia pastilleja. 1.5 l vissyä. Loputkin siemenleivät (3) ja kaiken kruunuksi salaattikebab annos.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-14 09:09:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiistai 14.12.

7.30 kahvia

Infernaalinen turvotus, vaaka nayttää 71 kg :shock: ja hyvä kun silmät saa auki. Mutta kuka sitä jaksaa koko ajan skarppina olla, en minä ainakaan :roll: . Litra vihreää teetä ja hiihtolenkki (talven ensimmäinen) voisivat olla paikallaan.

9.45 aamiaiseksi muutama pekonisiivu ja pari munaa. Vitamiinit.

iso kupillinen vihreää teetä

14.30 lounas
Silakkasalaatti :D eli 100 g maustesilakoita, puolikas avokado, 5 kirsikkatomaattia ja ruokalusikallinen fetamurusia. Kylmän lounaan painikkeeksi iso kupillinen kuumaa vihreää teetä.

hiihtolenkki jäi kun iski armoton menkkakipu, ei auttanut kuin ottaa särkylääkettä ja kaivautua vällyihin :evil:

21.15 illallinen
broleriwokkia
pähkinöitä ja juustoa

100 g mustaherukoita

hh 28 g | prot 90 g | rasvaa 88 g
hh 9 % | prot 29 % | rasvaa 63 %
kaloreita 1261 ja kuituja 16 g

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-14 11:04:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppiä, Tsili! Kyllä se siitä taas lähtee!

Mielestäni olet ruokapäiväkirjasi mukaan syönyt koko ajan tosi säntillisesti + joka päivä tanssinut ainakin tunnin ahkerasti, joten tämän viikonlopun hetkellinen löysääminen ei tunnu ollenkaan huonosti perustellulta!

Turvotuksesi on kyllä aikamoista, jos paino nousee pari kiloa viikonlopun mainingeissa! Olin itse perjantaina pikkujouluissa, jotka meni syömisten puolesta ihan alakarpisti ( alkupaloiksi Jättiscampeja, pääruuaksi karitsan sisäfilettä ja kasviksia vadelmakastikkeen kera ja jälkkäriksi espresso), mutta jokin juomapuolessa (siideri, lasi kuohuviiniä, Marskin ryyppy ja punkkua) heitti vatsassani häränpyllyä ja oksensin loppuillan :oops: Tai sitten vaan on niin, että alkoholin sietokykyni on laskenut merkittävästi sitten alakarpin ja nyt on aika myöntää se.

Huoks. Seuraavana aamuna oli sitten krapula ja paino tippunut kilon (no, eihän siellä mahassa todellakaan ollut sitten enää mitään). Nolo olo koko ruljanssista silti jäi!

Mutta ei kun eteenpäin alakarppieväillä! Ensi viikolla on joulu ja silloin taas punnitaan turnauskestävyyttä, ainakin syömisten osalta. Miten olet itse ajatellut selvitä joulun syömingeistä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-14 11:21:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kroppani nesteenkeräyskyky on ilmiömäinen (ja vaaka epätarkka) niinpä en suuria paineita ota muutamna kilon heitoista. Melko karppinahan syömiset pysyivät mangon puolikasta, niitä muutamaa perunapalaa ja sokerista naukkua lukuunottamatta, määristähän en kertonutkaan mitään 8) .

Jouluna aion pysyä ihan karppina, makeaa sherrytilkkasta ja oma tekemää sokeritonta mangosorbettia lukuunottamatta. Aattona anoppi tulee meille syömään, joten ihan itse saan laatia pöydän antimet. Joulupäivänä omien vanhempieni luona aion keskittyä kaloihin ja kinkkuun. Tapaninpäivänä - jos sää suinkin sallii - mennään pulkkamäkeen ja eväänä on nuotiomakkaraa. Viiniä, brandya ja kuivaa sherryä hankin taloon senverran ettei tarvitse muihin juomiin kajota. Suklaat teen itse. Tällä strategialla meni viime joulukin oikein mukavasti. Varsinkin kun suku ystävällisesti noudatti kainoa toivettani konvehtien poistamisesta lahjalistalta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-15 11:48:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

15.12. keskiviikko

8.30 aamukahvi

10.15 aamiaiseksi 10 g pekonia, 2 munaa ja tomaatti. Vitamiinit.

14.30 lounaaksi suppiskeittoa omatekemään (=rasvaiseen) kanaliemeen
2 nakkia, muutama juustosiivu.

19.30 3 nakkia välipalaksi

22.10 saunaillan herkkulautanen: 5 höyrytettyä nakkia, sinapin sijaan wasabia, hapankaalta, tomaatti, oliiveja ja fetajuustoa, ½ avokado, kreikkalaisia pepperoneja, muutama juustosiivu ja vielä pala chorisoa. (oli ihan kamala nälkä, sen siitä saa kun syö kevyehkön lounaan ja illallinen menee myöhäiseksi)

päivän luvut:
hh 21 g | prot 91 g | rasvaa 155 g
hh 5 % | prot 20 % | rasvaa 76 %
kaloreita 1821 ja kuituja 8 g

tuli näköjään rasvatankkauspäivä :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-17 09:38:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Torstai 16.12.

kymmenen maissa aamukahvi

14.30 aamiaslounas, pekonia, 2 nakkia ja 2 munaa

17.00 välipalaksi juustoa ja maksamakkaraa

19.00 jouluruokaa kurssin päättäjäisissä
lohta, kinkkua, n. 1 rkl porkkana- ja lanttulaatikoita, rosollia, vähän herneitä, 2 lasia valkoviinia, tuopillinen kuivaa siideriä.

22.30 yöhiukoon pätkä lenkkiä, oliiveja, fetajuustoa ja tomaatti

arvio päivän syömisistä
hh 27 g | prot 94 g | rasvaa 128 g
hh 7 % | prot 23 % | rasvaa 71 %
kaloreita 1858 ja kuituja 3 g

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-20 10:15:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt saa ruokien grammalleen syynääminen jäädä joksikin aikaa, alkoi tympäistä. Laihtunut en ole, itseasiassa lihonut kilon (pitäisiköhän trikkerikin paivittää) mutta en nyt jaksa yhdestä kilosta huolta kantaa, kunhan tämä juhlakausi on ohi niin pitää tsekata mikä on pielessä - rasvan vähyys ei ainakaan :roll:

Viikonloppuna harrastin hiilaritankkausta. Lauantaina asukastoimikunnan pikkujoulussa söin pienen annoksen riisipuuroa tasapainotettuna hyvänkokoisella voisilmällä, kinkku- ja lohileivistä söin pääliset, tortun jätin syömättä. Ihmettelijöille kerroin, että minulla on keliakia ja hyväntahtoisille hössöttäjille ilmoitin, että en tykkää makeasta ettei tarvitse minua varten avata suklaakonvehtirasiaa, eikä karkkipussia, eikä seuraavalla kerralla hankkia mitää gluteenitonta korviketta - en käytä.

Sunnuntaina keitin intiaanisokerista ja kookosmaidosta lahjanamuja, olivat niin kertakaikkisen hyviä että popsin kymmenkunta nekkua ihan itse :oops: Ja kun kerran sille tielle oli lähdetty niin heittäydyin vallan riehakkaaksi ja keitin illalla possuvindaloon kaveriksi vähän riisiä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-20 12:44:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamukahvi 9:n tienoilla.

Aamiaislounas puoleltapäivin: 2 pirkan krakovanmakkaraa ja 2 munaa. Vitamiinit.

Päivitin trikkerin :evil:

sokeritonta puolukka- ja mustikkamehua

iltapäivällä: omatekemiä maustesilakoita majoneesissa (nam) 2 tomaattia, pätkä chorisoa ja pala juustoa. 4 mantelisuklaapalaa

lisää sokeritonta puolukka- ja mustikkamehua

illalla: eilistä possuvindaloota, finwokilla höystettynä (ei riisiä tänään) pari palaa leipäjuustoa, hapankaalta

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-12-21 09:38:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tiistai 21.12.

00.30 yöpalaksi 3 herkkunakkia, vähän juustoa, tomaatti ja 1 mantelisuklaapala. Itseasiassa teki mieli juustonäkkäriä :roll: hetken jo tuijotin kaappiin unohtunutta näkkäripakettia mutta annoin olla. Kai tämä kaamos sitten vaikuttaa - jossain ketjussa oli puhetta -en muista että olisi tammikuun aloituksen jälkeen ollut tällaisia mielitekoja (namuja, riisiä, näkkileipää), eikä ole varsinkaan tarvinut aamuyöstä komuta jääkaapille.

8.00 aamukahvit

9.15 2 kanamunaa curryssa

12.30 lounas kiinalaisesta buffet-pöydästä: härkää chilisoosissa, kanaa cyrryssä, possuakin jossain soosissa, kaalisalaattia, oliiveja, suolakurkkua, pepperoneja, 2 kevätkäärylettä ja friteerattuja sieniä vaan ei yhtään riisiä. Nyt sitten on kyljetkin turvoksissa, mutta ei harmita yhtään (ne friteeratut sienet olivat aivan NAM)

Muutin otsikon, kun juuri nyt ei voi sanoa skarppaamiseksi tätä mun syömistä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00