Pakkasta toivottu ja sitä nyt saatu eli aamulla oli -24astetta, nyt jotain 21 ja sisälläkin tuntui eli keittiössä oli vajaa 15 astetta. Tulet pesään ja sähkölämmitin päälle niin nopeastihhan se lämpeni ja nyt näyttäisi ennustettavan sitten ylihuomisesta alkaen vajaata 10, silloin ilmalämpöpumppu jaksaa kohtalaisesti. Kaunista on huurteisten puiden ja auringon kuviot! Kissat eivät paljon ulkoile nyt, eilen kun oli siivoojat, niin silloin kulkivat vähän mukana mattojen puisteluun, Martin rakastaa vieraita ja tervehtii kaikkia, pölynimuri sitten häiritsee suhteita.
Lounas tänään kinkkumunakas, ryskit puolukoilla vaihteeksi, illallinen possunkyljys hapankaalisalaatin kera. Näyttää tuo joulukinkku tulevan käytetyksi ilman pakastamisia, aika suolainen joten säilyy hyvin näköjään. Kissat sitä kerjäävät ja saavat ihan pienen hippusen kun se suola.
Nuyt on taas jännitystä ilmassa kun Georgiassa ne vaalit! Jokohan nyt puoluekkin alkaa vähitellen uskoa että presidentistä ei enää ole kuin pientä haittaa. Mutta lopputulos vielä auki toisesta paikasta.
Ja briteillä on kovat paikat monella tapaa, ei sielläkään se laumasuojalla leikkiminen kovin hyvää tulosta antanut.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/jan/03/swedish-model-failed-covid-19Satusedän neuvot hallitukselle salaisia. Ja tässä vähän analyysiä niistä FHMn raporteista joissa Ruotsi viiveidensä ansioista aina näyttää paremmalta kuin muualla.
https://adamaltmejd.se/covid/Mutta päivä kerrallaan, poikia oli pari siivoamassa ja hienosti maskit päällä ja puhdasta tuli. Onhan se iso apu, jaksaa touhuta muita juttuja kun saa nuo pois ja ennenkaikkea ostokset, ne olisivatkin tosi hankalat järjestää muuten.