karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 13:57:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2022 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 195 96 97 98 99102 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2021-01-04 18:23:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5685
Hienosti on lunta siellä teillä ja Porschesi siinä etualalla.

Koululainen ja minä toivomme samanlaisia lumia tänne Etelä-Suomeenkin. Kaksi vuotta sitten oli ja muistelimme tänään, millaisia lumitunneleita ja -linnoja pystyi silloin rakentamaan. Juuri ja juuri saimme tänään tehtyä kaksi lumiukkoa (pientä).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-04 19:35:23 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
A.T. povaa sinne uutta aaltoa, vaikka tämäkin on kesken?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-04 20:25:32 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
No kun se on aina povannut liian vähän niin nyt sitten yrittää varmistaa että ei ihan yhtä paljon mene pieleen, onhan se nytkin selostanut että Euroopassa nousee mutta Ruotsi on tasanteella ja onhan se kun enempää ei pystytä testaamaan ja muita lukuja ei anneta viikkoihin. Huomenna tulee jotain, mutta viiveitä viiveitä. Piirit kuitenkin kertovat että täällä kohta ei aallot riitä vaan uhkaa tsunami. Satusetä mikä satusetä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-04 23:19:06 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Tsunami kuulostaa jo tosi pahalta. :(

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-05 09:39:07 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Greda, vähän siltä alkaa tuntumaan. Raportointi puuttuu sieltä satusedän putiikista mutta sairaanhoito kertoo alueittain pahoista tilanteista eli Skåne jo suunnittelee muuttavansa ruokasalit sairastiloiksi, vastaanottohuoneet on jo otettu
Omni kertoo
Lainaa:
På Skånes universitetssjukhus i Malmö och Lund planerar man för att man kan bli tvungna att vårda patienter i matsalar. Antalet inlagda med covid-19 gör att Sus nu befinner sig på den näst högsta nivån i en sexgradig ”eskaleringsplan”, och man förbereder för att det kan bli värre. Det skriver Sydsvenskan.

Tidningen skriver att sjukhusen nu bereder plats för över 400 patienter med covid-19. Planerad vård kommer endast utföras i ”mycket begränsad omfattning” den närmsta tiden, enligt regionens chefläkare Rasmus Havmöllet.


Eli se laumasuoja strategia meni pieleen pahasti eikä sitä nyt vain voi tunnustaa vaan syitä etsitään vaikka mistä.
Mutta täällä kylmä ja kaunis aamu, - 18 astetta! Kirkasta. Nyt varmaan järvikin alkaa jäätyä kunnolla.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-06 13:41:54 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Pakkasta toivottu ja sitä nyt saatu eli aamulla oli -24astetta, nyt jotain 21 ja sisälläkin tuntui eli keittiössä oli vajaa 15 astetta. Tulet pesään ja sähkölämmitin päälle niin nopeastihhan se lämpeni ja nyt näyttäisi ennustettavan sitten ylihuomisesta alkaen vajaata 10, silloin ilmalämpöpumppu jaksaa kohtalaisesti. Kaunista on huurteisten puiden ja auringon kuviot! Kissat eivät paljon ulkoile nyt, eilen kun oli siivoojat, niin silloin kulkivat vähän mukana mattojen puisteluun, Martin rakastaa vieraita ja tervehtii kaikkia, pölynimuri sitten häiritsee suhteita.

Lounas tänään kinkkumunakas, ryskit puolukoilla vaihteeksi, illallinen possunkyljys hapankaalisalaatin kera. Näyttää tuo joulukinkku tulevan käytetyksi ilman pakastamisia, aika suolainen joten säilyy hyvin näköjään. Kissat sitä kerjäävät ja saavat ihan pienen hippusen kun se suola.

Nuyt on taas jännitystä ilmassa kun Georgiassa ne vaalit! Jokohan nyt puoluekkin alkaa vähitellen uskoa että presidentistä ei enää ole kuin pientä haittaa. Mutta lopputulos vielä auki toisesta paikasta.
Ja briteillä on kovat paikat monella tapaa, ei sielläkään se laumasuojalla leikkiminen kovin hyvää tulosta antanut.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/jan/03/swedish-model-failed-covid-19
Satusedän neuvot hallitukselle salaisia. Ja tässä vähän analyysiä niistä FHMn raporteista joissa Ruotsi viiveidensä ansioista aina näyttää paremmalta kuin muualla. https://adamaltmejd.se/covid/

Mutta päivä kerrallaan, poikia oli pari siivoamassa ja hienosti maskit päällä ja puhdasta tuli. Onhan se iso apu, jaksaa touhuta muita juttuja kun saa nuo pois ja ennenkaikkea ostokset, ne olisivatkin tosi hankalat järjestää muuten.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-06 14:18:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Kiitos tuosta analyysisivusta, paljon hienompi kuin se mitä ruutupaperille täällä väsäsin. Laitoin talteen o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-06 14:29:03 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Tuli mieleen kun ovat taas täälläkin alkaneet kyselemään että miksi Ruotsi ilmoittaa kv tilastoihin (ja kansalle) luvut eri tavalla kuin muut maat eli eivät ole vertailukelpoisia. Ja sitten ei näy täällä että missä mennään kun koko ajan näyttää vähenevän kuolemat jne. Eli kun on itse pahasti riskiryhmää risojen keuhkojen vuoksi niin seuraan nykyisin tilannetta ihan paikallisten lehtien ja kunnan tiedoituksen mukaan. Ja yritän olla seuraamatta liikaa kun se huolestuminen ei auta, mutta pakko toimia tilannetta arvioiden. Onneksi ajan mittaan se kuntien ja piirien tiedoitus on parantunut, alkuun oli kaikki salaista, mutta kansainvälisidssä vertailuissa Ruotsin tilanne edelleen näyttää paremmalta ihan tuon raportointiviiveen vuoksi. Ja politrukit sitä puolustavat kovasti!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-06 23:47:23 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Olipas melkoista seurattavaa ison meren takaa. Ei voi kuin ihmetellä. Kyllä saisi ainakin aseenkantorajoituksia tulla jonkinlaisia, on sen näköistä porukkaa että hirvittää.
Pakkanen lauhtunut ja nyt ollaan jossain -13 asteen pinnassa enää eli aamulla keittiökin muutaman asteen lämpimampi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-06 23:55:58 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Kuuluu sentään hyvääkin:

Lainaa:
NBC: Georgian uusintavaalissa demokraattien Jon Ossoff on voittanut republikaanien David Perduen. Demokraatit saavat senaattiin enemmistön

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-07 13:41:43 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Toivottavasti siellä ihmisten henki säilyy, aseitahan siellä on liikaa! Poliittisia murhia valitettavasti tapahtuu kun aletaan vihata poliitikkoja politiikan sijaan. Ennen puhuttiin yllytyshulluista mutta harvemmin yllytettiin vakaviin tekoihin.

Täälä pakkanen laskenut ja tuntuu mukavasti sisälläkin, ulkona joku 7 astetta taitaa olla ja muutama lumihiutale leijailee alas, puut edelleen kauniita lumessa ja huurteessa.

Kyllä aamukahvi on hyvää, edelleen pari mukillista sitä menee heräämiseen ja päivän mittaan sitten varmaan saman verran. Teetä harvoin.

Lounas kinkkumunakas, ryskit ja päivällinen uunimakkaraa, hapankaalisalaattia ja juustoa, kiwi.

Tänään voisi pesaista koneellisen pyykkiä ja vähän raivailla huushollia. Katsotaan. Eilen tuli telkkarista ihan hyvä intialainen elokuva Hotel Salvation. Juoni oli aika yksinkertainen, mutta ne maisemat ja koko ympäristö, esineet huoneissa ja ihmiset, mitään rikossarjoja ei oikein jaksa katsoa, nähty jo muutama.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-07 13:49:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Rikossarjoja tuli katsottua nuorenpana paljon, nyt joku tuollainen leffa voisi kiinnostaa! :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-07 15:21:34 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Greda, niitä ei ole kovin usein, niissä on myös se hyvä puoli että on tuntemattomat näyttelijät, täällä on niitä samoja kasvoja liikaa esimerkiksi ruotsalaisissa sarjoissa ja vähän samaa englanninkielisissäkin. Ei tahdo päästä irti jostain vanhasta kuvasta jossa karaktäärit jotenkin sekoittuvat ja tuntuu vievät sellaista uskottavuutta vaikka suoritus olisikin ihan ammattilaisten työtä.
Tänään tuli vähän lukuja mutta taitaa viive vain kasvaa, nyt ollaan jo hyvää vauhtia yli yhdeksän tuhannen eli 9262 joista uusi ilmoitus 277 kpl, ne tosin edelleen kasvavalla viiveellä joten ollaan varmaan jo yli 10 000 tällä hetkellä joka tuntui uskomattomalta lukemalta vielä kesällä. Uusia tartuntoja 12 536. Menee kyllä varmaan lähelle tammikuun loppua ennenkuin joulukuun- ja viime vuoden tilasto ajan tasalla. Tammikuussa sitten omat viiveet.

Tien toisella puolen hirvikämpän takana mullit ulkoilemassa, ne ovat ulkona talvet, sadesuojaa on, mutta ei lämmintä tuolla laitumella. Traktorilla ajavat isoja paaluja ruoaksi. Toisella laitumella navetta jossa varmaan poikimiset ja vastasyntyneet vasikat saavat olla lämpimässä, mutta ulkona niistäkin suurin osa.

Tiny aukaisee ensimmäistä uuden kukkavanan pienenpientä kukkaa, palataan kunhan on kuvattavaa. Kotiloita vain yksi pikkiriikkinen tavattu kylvyn jälkeen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-08 15:30:37 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Harmaa, kohtalaisen lauha päivä, tyyntä, joten puut edelleen lumen ja huurteen koristamia. Nyt on sitten meilläkin Pandemia-laki, hyäksytty kiireellä tänään. Katsotaan mitä se antaa. Jotain olisi jo hyvä tapahtua, tänään ilmoitettiin lisää menehtyneitä 171. 9433 yhteensä nyt viiveestä huolimatta ja uusia tartuntoja 7187, pyhien vuoksi vähemmän testejä mutta riittää nuokin.

Kinkkuomelettia ja puolukkaryskit lounaaksi, päivälliseksi taas kyljys ja hapankaalisalaattia, ,muutama juustopala. Kahvia ja vettä. Vähän laiskaa kokkailua, munakas on niin helppo ja onneksi on kunnon munia, joiden kanssa sitten joku lisä vain. Koipireidet vielä pakastimessa, pitäisi ne napata sieltä.

Nyt siellä valloissa herra presidentti alkoi perumaan puheitaan, jos vaikka erottavat ennenkuin ehtii armahtaa itsensä, paras siis kääntää takki ja toivoa ettei ole liian myöhäistä. Täällä pääministeri sanoi tänään että oli pakko hakea se vaimon joululahja sieltä kauppakeskuksesta kun hän ei ikinä ole ostanut mitään netistä. Moni vanhemman polven kansalainen on kuitenkin ollut vähän pakotettu opettelemaan. Onneksi ainakin täällä toimii hyvin kun tarkistaa vähän mistä ostaa.

Täällä menee telkkarissa sarjana Ruusun nimi, siinä on myös maisemat mahtavia. Kirjahyllystä yläkerrasta varmaan löytyy kirjakin, luettu kyllä tosi kauan sitten. Onhan siinäkin murhia, mutta vähän toisenlainen kertomus kuin päivän rikossarjoissa. Nyt pian pitäisi löytää pari kirjaa, alkaa loppua lukemiset taas, arvosteluja vähän katsellut jo, mutta ei ole sattunut kohdalle.

Viikonloppu edessä, tammikuu jo menossa melko pitkällä, näin se vuoden pimein aika taas on ohi. Ranskassa asuessa kaipasi revontulia ja vuodenaikojen vaihtelua, talvi oli lyhyt, mutta ikävä, kosteaa ja siihen aikaan autoissa polttoaine haisi kuten lämmityksen savutkin, kaupunki laaksossa ja kaikki hajut talvella tuntuivat jäävän siihen alas. Mutta olihan se lyhyempi. Meillä oli sentään vasta valmistuneet asunnot, lattialämmitys piti hyvin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-08 17:44:46 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Lainaa:
Täällä pääministeri sanoi tänään että oli pakko hakea se vaimon joululahja sieltä kauppakeskuksesta kun hän ei ikinä ole ostanut mitään netistä.

Huomasin sen jutun lehdessä. Puolustautui myös tehneensä sen turvallisesti eli ilmeisesti yritti tungoksessa pitää turvaväliä ja oli ehkä jopa pessyt kätensä joskus. Mutta missä maski???

Kuolleisuus suhteessa tartuntoihin on täälläkin lisääntynyt. Toisaalta ihmiset ovat vähentäneet testeissä käymistä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-08 18:08:34 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Eihän täällä tarvitse käyttää maskeja. Maskeja FHM suosittelee yleisölle julkisissa kulkuneuvoissa ruuhka-aikaan. Eikä niitä monikaan käytä sielläkään. Ei kaikissa piireissä käytetä vanhustenhoidossakaan, meillä sairaanhoitopiiri suositteli ja siksi täällä kunnassa nyt on kotihoidon työntekijöillä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-08 18:45:18 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Täällä on kyllä välillä melkoista tämä hiihtokeskus-elämä, Åressahan kausityöntekijät järjestivat juhlan ennen Skidstarin mäkiavausta ja saivat varoituksia, sitten viime viikolla saman työnantajan Vemdalenin kohteessa kokoontui 18 työntekijää ja vierasta työntekijöiden kolmen hengen majoitukseen ja vartijat sitten totesivat että siellä oli kova meno päällä, hakivat paikallisen pomon jonka kanssa sitten menivät ja keskeyttivät juhlat ja työntekijät, 13 kappaletta, saivat lopputilin ja käskettiin poistua työsuhde-asunnoistaan. Yhden työntekijän vanhempi teki poliisi-ilmoituksen kotirauhan rikkomisesta ja laittomasta irtisanomisesta. Että sellaista menoa, tartuntojahan on ollut vähän siellä sun täällä, mutta nämä sesonkityöläiset ovat yleensä nuoria joten eivät sairastu vakavasti. Eihän siellä Ischlissäkään supertartuttajat, Laiton irtisanominen nyt ei oikein sopinut kun kaikki olivat koeajalla.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-09 09:34:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-01-06 10:56:19
Viestit: 317
Näin tämä vuosikin on lähtenyt käyntiin. Mlv, On ilo käydä lukemassa kirjoituksiasi edelleen. Tässä välitän kaikille kirjoittajille ja lukioille kiitokset ja hyvää tätä vuotta koronasta huolimatta.

Mitenkäs mlv punajuurimehun tilanne. Reiluun kuukauteen et ole tainnut nauttiakaan? Itse olen päivittäin reilun desin juonut illallisen yhteydessä. En tiedä hyödyttääkö, korkeaan verenpaineeseen sitä olen ottanut.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-09 13:09:13 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kiitti viestistä Maisami, oikein hyvää vuoden jatkoa sinullekkin.
Punajuuri pitää ottaa ohjelmaan, nyt on kuitenkin nuo pyhät sekoittaneet systeemejä sen verran että on ollut paljon muuta ja verenpaineet ovat pysyneet hyvin kunnossa, mutta 3 litran tonkka odottaa mahtumista jääkaappiin. Toimittajalla olisi alennusmyynti, mutta kun ei toimita Postnordin kautta että saisi kotiin sen tilattua ja kun nyt on autokin pois niin hankala sitä kylältä järjestää kotiin, varsinkin kun ei oikein voi ketään ihmisiä tavata, Kun ensin on haettava ajokortti, sillä lunastettava paketti ja taas ajettava tänne eli siksikin olen vähän säästellyt. Nyt on vielä pyhän aikaan jääkaapissa liikaa muuta, mutta ehkä maanantaina. Tänään juustoleipäsiä lounaaksi ja niiden päällisinä melkein kaikki kinkun loppu, ryskit. Päivälliseksi varmaan bratwurst, hapankaalisalaattia ja juustoja, niitäkin joulun jäämiä. Vettä, kahvia.

Ulkona puolipilvistä, joku -7 astetta, pakastumaan päin viikko. Morris pistäytyi heti aamusta, oli varmaan jo kotona syönyt aamiaista eli vähän maisteli täällä, ruttasivat sitten olohuoneen mattoa Martinin kanssa ennenkuin lähti jatkamaan matkaa.
On oppinut että tuonne olohuoneen sohvan alle voi piiloutua jos olen hätistämässä kotiin eikä halua lähteä vielä. Kissaluukkua en viitsi sulkea, kun saahan se käydä Martinin kanssa touhuamassa mutta ei jäädä koko ajaksi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2021-01-09 21:56:47 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Äkkiä se Morris on oppinut keinot että saa jäädä Martinin kaveriksi pitemmäksi aikaa :-)

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2022 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 195 96 97 98 99102 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)