karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 22:30:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1485 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 170 71 72 73 74 75 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-01-08 18:56:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6872
Mukavaa viikonvaihdetta Kirrikselle

minullakin nykyään maksa-arvot tosi hyvät, viimeisissä labroissa
alat arvo oli 20 eli oikein hyvä. Psylliumista ..... onko se tuossa
puhdistuskuurissa jokin suolen toimintaa edistävä vai kuitulisä vai
mikä, tuollainen puhdistuskuuri sopii sinunlaisellesi ihmiselle koska
olet tarkka, täsmällinen ja viet loppuun minkä aloitat.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-08 20:26:34 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Hei Ooo ja virpip!

Mä oon tosiaan tän typpisesti karpannut ennenkin mutta nyt on noita extrajuttuja mukana. Psyllium liittyy suolen toimintaan ja puhdistukseen jotenkin. Mulle selkeiden ohjeiden noudattaminen on kyllä ihan helppoa.

Pakkanen on laskenut ja "enää" parikyt astetta. Parvekkeella on pitänyt vuoronperään kaikki tyynyt ja peitot niin nyt on kaikki pölypunkit kuolleet ja on tavallista mukavampi mennä nukkumaan puhtaaseen petiin saunan jälkeen.

Nyt en muista että joko kirjoitin lounaan syömiset tähän ja en jaksa tarkistaa. Lounaaksi siis tomaattivuohenjuustokeittoa ja yksi riisikakku voilla ja välipalaksi porkkanamehua vehnäorasjauheen kera ja päivälliseksi linssimuhennosta jossa reilusti herkkusieniä ja sen kanssa hapankaalia ja vihreä salaatti oliiviöljyn kera. Kun tuntui olevan nälkä niin otin kaksi riisikakkua voilla. Tänään otan vielä punajuurimehua vehnäorasjauheen kera ennen nukkumaan menoa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-09 07:17:28 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Kuudelta herääminen jatkuu mutta ei haittaa kun virkeänä herään :D Nyt jo aamiainen syötynä. Mustikasta smoothie tänään.

Pakkasta enää 14 astetta. Tänään ulkoilemaan. Sitä ennen siivoan.

Pari kipeää finniä on tullut naamaan. Oisko jotain puhdistautumista kun ei mulle yhtään tyypillistä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-09 10:19:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26440
Finnit vois olla nyt hyväkin merkki. Ainakin kehokuurissa ovat tuota puhdistumista.
Mukava lumipyryinen päivä alkamassa!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-09 11:30:09 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Hei Ooo! Kirjassa ei ruosta muistaakseni mitään sanottu mutta ajattelen samoin kun sä. Täällä ei sada, pakkasta on kymmenisen astetta. Iltapäivällä lähden ulkoilemaan.

Kohta lounaaksi tomaattikeittoa riisikakun ja voin kera.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-09 15:10:07 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Jatkanpa kirjan parissa taas.

Tehokkain koko kehon puhdistuskuuri saadaan aikaan välttämällä eläinkunnan tuotteita kokonaan ja kaikkein voimakkain vaikutus saadaan mehupaastosta. Kaikki eivät kuitenkaan halua tai pysty rankkaan muutokseen.

Toiseksi maitotuotteet ovat monelle suurempi ongelma kuin kohtuullinen lihan syönti. Lisäksi pelkkään kasvisruokaa perustuva dieetti ilman eläinperäisiä tuotteita saattaa muodotua liian hiilihydraattipitoiseksi ja niukka proteeniseksi.

Maksan rasvoittumisen ja muiden häiriöiden takana on usein liian hiilihydraattipitoinen ravinto. Siinä missä ennen tarvittiin lihatonta terveysruokavaliota, saattaa nykyään olla tarpeen hyvä laatuista proteiinia sisältävä ruoka aineenvaihdunnan tasapainottamiseen. Maksan toimintaa parannettaessa tarvitaan riittävästi tärkeitä aminohappoja ja helpoimmin ne saadaan pienestä määrästä kalaa ja lihaa. Kala ja liha pitävät hyvin yllä kylläisyyttä.

Lihan terveellisyys ja haitallisuus riippuu määrästä ja laadusta. Liha ja kala ovat ihmisen luonnollista ruokaa. Liiallinen, huonolaatuinen ja väärin valmistettu liha ja varsinkin lihavalmisteet sairastuttavat. Maksan puhdistuskuurissa jätetään ehdottomasti pois kaikki makkarat, leikkeleet ja muut teolliset lihavalmisteet sekä paistettu ja käristetty liha. Kalaa tai linnunliha, luomunautaa, riistaa käytetään sopiva sopiva määrä, enintään 100g päivässä. Luomua kannattaa valita mutta kotimainenkin käy. Rajoita punaisen lihan käyttö kolmeen ateriaan viikossa.

Rasvan ja veden seoksessa haudutus tuottaa maukasta ja terveellistä syötävää. Vältä teflonpannuja ja hylkää kokonaan vähänkin naarmuuntuneet teflonastiat joista irtoaa ruokaa vaarallisia yhdisteitä.

Maksakuuriin kannatta siirtyä vähitellen 1-2 viikon aikana riippuen kuinka suuren muutoksen joutuu tekemään.( Mä en tehnyt näin kun tän tyyppisesti oon syönyt ja karpatessa.) Ruuan määrää voi vähentää mutta nälässä ei tarvitse olla. Syö hitaasti ja rauhallisesti pureskellen kaikki ruoka jopa liiotellun huolellisesti ja nauti kuuriin kuuluvat juomat "pureskellen" näin saat pienemmästä määrästä kylläisyyden eikä keho rasitu ylimääräisestä ruuansulatustyöstä. Nauti yksinkertaisia aterioita. Näillä konsteilla mahahapot, ruuansulatusentsyymit ja sappihapot pääsevät tekemään työtä täydellä teholla.

Pyri mahdollisimman säännölliseen ruokarytmiin jotta ruoka ehtii hyvin sulaa ennen seuraava ruokailua. Ruokailuilla on oltava riittävä väli sillä jatkuva napostelu sekoittaa ruuansulatuksen. ateriavälin tulee olla vähintään kolme tuntia.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-09 20:11:13 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Valmista ruoka ruuansulatusta kunnioittavilla menetelmillä. Keitä, hauduta,, höyrytä ja kypsennä uunissa. Hylkää maksakuurin ajaksi kokonaan paistaminen ja käristäminen, jotta maksa pääsee mahdollisimman vähällä käsitellessään rasvoja. Kuumennettu ja varsinkin pannulla ruskistuva rasva muuttuu haitalliseksi ja huonosti sulavaksi. Pannulla myös kalan ja kylmäpuristettujen öljyjen arvokkaat rasvahapot ja antioksidantit tuhoutuvat. Lisää öljy ruokaan vasta lautasella jos haluat tarjota maksalle vain parasta. Avokadon ja laadukkaiden tuoreiden siementen, manteleiden ja pähkinöiden käyttö tuo ruokaan hyvää kuumentamatonta rasvaa.

Mausta ruokaa oreganolla, timjamilla, meiramilla, korianterilla, persiljalla, salvialla, rakuunalla, kyntelillä, kuminalla, inkiväärillä ja valkosipulilla. Nämä mausteet tehostavat ruuansulatusta ja vahvistavat immuniteettiä. Kurkumaa kannattaa käyttää sen hiljaista tulehdusta sammuttavan vaikutuksen takia. Valitse maustehyllystä luomua sillä tavanomaisia mausteita saatetaan säteilyttää jolloin terveyttä edistävät vaikutukset häviävät.

Kivennäisaineita ja antioksidantteja on enemmän luomukasviksissa. Maksan kuormitus vähenee kun käyttää kotimaisia kasviksia joissa käytetään vähemmän torjunta-aineita. Suosi suomalaista lihaa sillä ulkomaalainen liha kasvatetaan usein hormonien ja antibioottien avulla. Luomu liha on kaikista parasta.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 08:04:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Huomenta karppila!

Tänään smoothie ei ollut kovin kauniin värinen mutta ihan hyvän makuinen kuitenkin. Huomenna pääsee senttejä mittamaan. Pitäs siihen vaakaan patteri ostaa jossain vaiheessa niin tietäs mitä painaa. Luulen että siinä 75 kg paikkeilla.

Virkeä oon ja hyvällä mielellä tätä kokeilua teen :D Huomenna eka viikko takana. Pakkasta on 18 astetta. Aika kylmää edelleen.

Mukavaa sunnuntaita kaikille karppilaan!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 09:03:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6872
Kuulumiset lukemassa, mukavaa sunnuntaita
ja tulevaa alkavaa viikkoa.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 09:24:26 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26440
Antti Heikkilä kirjoitti mielenkiintoisesti, että Saksaan muutettuaan on huomannut vaikutuksia siitä, kun ruoka on puhdasta ja aitoa. Jota siis Suomessa ei välttämättä Saksaan verrattuna olekaan, vaikka mielikuvat voisivat olla toiset. Terveysvaikutuksia siis, vaikka on Suomessakin syönyt varsin puhtaasti ja "terveellisesti" pitkään.
Pistää miettimään... :(


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 09:29:45 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Hei virpip ja Ooo!

Onpa mielenkiintoista toi mitä Heikkilästä kerrot.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 18:18:22 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Tänään lounaaksi tomaattikeiton loppu ja kaksi riisikakkua reilulla voilla. Päivälliseksi riistakäristystä kukkismuusin ja puolukoiden kera ja alkupalaksi söin salaatin jossa happista, mung-ituja, rucolaa, persiljaa ja oliiviöljyä.

Pakkasta on nyt ollut sen verran pitkään että kylmä alkaa hiipiä sisällekin mutta pitää sit vaan vaatetta lisää ja kääriytyä huopaan. Nenna sylissä lämmittää mukavasti :D

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 19:51:19 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Kirrimirri kirjoitti:
Pakkasta on nyt ollut sen verran pitkään että kylmä alkaa hiipiä sisällekin mutta pitää sit vaan vaatetta lisää ja kääriytyä huopaan. Nenna sylissä lämmittää mukavasti :D

Samat sanat, alle +20 graadia on miullakin. Pitänee pistää ensi yöksi päälle oikein pyjama. Channel vitonen ei taida
ihan riittää...

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 19:53:15 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Katsoin äsken tallenteena sen Prisman ohjelman Humala vai tissuttelu? Onko moni karppilassa katsonut sen? Siinä identtiset kaksosmiehet oli ensin kuukauden juomatta ja sit niille tehtiin tarkka terveystarkastus ja sit toinen veljeksistä joi kerran viikossa 21 annosta alkoholia ja toinen joi saman määrän mutta siten että kolme annosta päivässä. Sitten veljesten terveys tutkittiin uudelleen ja molemmille oli kehittynyt rasvamaksa kuukaudessa ja molempien tulehdusarvot oli nousseet pahasti kun suoli ali alkanut vuotaa juomisen myötä. Tällä joka joi humalahaukisesti niin vielä pahemmin mutta ei tilanne ollut hyvä tissuttelijallakaan. Veljekset oli aika järkyttyneitä tuloksesta. Naisethan kestää alkoholia vielä huonommin kuin miehet. Mulla ei oo huolta kun saatan olla monta kuukautta juomatta ja sit kun otan niin pari lasia vaan kerralla enkä usein.

Hiirillä oli tehty sellainen tutkimus että ne hiiret jotka oli absolutisteja niin niillä verisuonet tukkeutui enemmän kuin niillä jotka otti pari annosta päivässä ja pahin tilanne oli paljon juovilla. Mutta siinä ei tutkittu maksan kuntoa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 19:54:47 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
lillamaria kirjoitti:
Kirrimirri kirjoitti:
Pakkasta on nyt ollut sen verran pitkään että kylmä alkaa hiipiä sisällekin mutta pitää sit vaan vaatetta lisää ja kääriytyä huopaan. Nenna sylissä lämmittää mukavasti :D

Samat sanat, alle +20 graadia on miullakin. Pitänee pistää ensi yöksi päälle oikein pyjama. Channel vitonen ei taida
ihan riittää...



Mä oon joutunut nyt kans käyttämään yöpaitaa näillä pakkasilla kun muuten ei oikein tarkene. Alasti ois niin paljon mukavampi nukkua.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 19:56:36 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Juu, mie kahtoin sen ohjelman kanssa ja kyllähän se ajatuksia herätti vaikkei
tuo alkon käyttö nykyisellään mitenkään paljokasta olekaan.
Mutta kuitenkin!
Ja sitä justaan kanssa mietin, että kun se alko näytti sitä "hiljaista tulehdusta"
aiheuttavan ja ylläpitävän, niin siinäkin on hyvä syy olla kovin "tissuttelematta".

En tiä, liittyykö mitenkään viinaan, kun en nyt ihan pahin juoppo lie, mutta kun
koko syksyn oli viinin käyttö aika vähäistä ja nyt oon tipattomalla, niin sokruarvot on
ruvenneet järkijään olemaan jotain poikkeusta lukuunottamatta siellä vitosen kahta puolta
niin aamulla, illalla kuin päivälläkin.
Tosin hiiletkin on nyt aika alaalla, mutta ei mitään ketoilua kuitenkaan.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-10 21:04:38 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Ei kannata syödä, eikä juoda virallisterveellisten suositusten mukaan. Se tissuttelijahan joi enimmäispäiväannoksen... :roll: onneksi aikuinen päättää itse. :mrgreen:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-11 06:14:39 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Hei Greda! Siinähän se lääkäri sanoi ettei voi suositella 14 annosta viikossa eikä edes 10 annosta kun maksa niin rasvoittui. Naisillahan se uusin suositus on Suomessa 7 annosta viikossa.

Hyvin tuntuu toimivan maksanpuhdistuskuuri :D Vyötäröltä on lähtenyt 6 cm ja se on nyt 82 cm, vatsasta on lähtenyt 4 cm ja se on nyt 96cm ja lantiolta on lähtenyt 1,5 c, ja se on nyt 98,5 cm. Jokohan seuraavassa mittauksessa pääsen vyötäröllä alle 80 cm? :D eniten toivon tuon vatsaröllyn sulamista.

Tänään smoothien seassa pakastettuja omenalohkoja ja vähän puolukkaa. Kanelia laitoin ripauksen mausteeksi.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-11 06:28:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2014-03-24 23:52:25
Viestit: 4126
Onneksi olkoon senttien johdosta. =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-01-11 06:30:39 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Kiitos sudenmarja!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1485 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 170 71 72 73 74 75 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)