karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-03 20:55:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Chas karppaa
ViestiLähetetty: 2015-01-10 11:35:15 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

:lol: Mulla on kanssa monesti käynyt mielessä, että mies olisi itselleni kätevä. Tarkemmin ajateltuna kaikkein kätevin olisi oma orja. Helvetin demokratia, kun on pilannut hyvän maailman. Kotirouvan homma sopisi aivan kuin nenä päähän itselleni, kunhan vaan fyffeä olisi kuin miljonääriäideillä, tai vähän enemmän :lol: Seuraavassa elämässä aion syntyä prinsessaksi.

ViestiLähetetty: 2015-01-10 13:34:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hahahhahahaha :lol: :lol: :lol: Mä repesin tälle XD Tiedätkö, sä varmaan olisit niin täydellinen prinsessa tai miljonääriäiti :lol: :lol: :lol:

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-11 10:52:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lauantaina nukuin suht myöhään, johonkin ysiin tai kymmeneen. Unikaveri hyvitteli sitä eilistä käytöstään ja tarjoutui hakemaan ne puuttuvat aamupala-kananmunat lähikaupasta. Ja toi mulle yllärinä vielä sokerittoman Red Bullin <3<3<3 Mähän en "normaaleina" aamuina juo noita lähinnä kalliin hinnan takia. Aamupalaksi söin munakokkelia (kananmunaa, kuohukermaa, suolaa, mustapippuria ja ruohosipulia), 4 siivua pekonia, 2 Kivikylän nakkia, kurkkua, tomaattia, maustekurkkua ja vähän Felixin sinappikurkkusalaattia. Join sen energiajuoman.

Pelailin vähän ja sitten taulukoin Exceliin kaikki huollot ja korjaukset, mitä oon paska-passatille teetättänyt viime vuonna. Ajattelin, että helpoin kun on esittää mustaa valkoisella sille vakuutusyhtiön pojalle. (Ja mulla myös ehkä on vähän fiksaatio taulukoihin ja tilastoihin, siis yleisesti ottaen oon sellanen käytännön ihminen ja sellainen, joka saa todella paljon aikaiseksi ja hyvä suurten kokonaisuuksien hallinassa, ja huono tarkkuutta vaativissa yksityiskohdissa, niin jostain syystä mä suorastaan rakastan taulukoita ja tilastoja. Teen niitä paljon töissä ihan vaapaaehtoisesti ja on suorastaan orgastinen kokemus lukea joku iso tilastoihin perustuva artikkeli jossain lehdessä..) Kokonaissummaksi sain 4190,87 e, mikä on ihan jäätävä summa ja enemmän kuin mun näppituntuma asiasta oli. Toisaalta taas kun laski sen kilometriä kohden, tuli summaksi 0,08 e/km, mikä on jo huomattavasti nätimpi luku :)

Kävin myöhäisellä lounaalla kavereiden kanssa syömässä siipiä. Ne ei vieläkään kyllästytä yhtään, mikä on melkoinen ihme. Söin ihan täysin saman setin kuin aina eli 12 siipeä parmesan-garligilla, sipulirenkaat valkosipulidipillä ja kasvistikkuja Aurajuustodipillä. Yksi kaveri otti siivet sillä hunaja-sinapilla ja maistoin sitä, enkä tykännyt vieläkään :)

Muuten olin lauantai-illan yksin himassa kun unikaveri lähti saunomaan kaverilleen. Pelasin taas vähän, nörttikausi paras kausi <3 Kuuntelin jotain Feel good -playlistiä Spotifystä, mikä oli todellinen helmi löytö. Ja sitten mä leivoin :shock: Mä en todellakaan ole mikään himo-leipuri ja musta se on lähinnä verrattavissa vaikeudeltaan ydinfysiikkaan. Ruuanlaitto on ihan kivaa, vaan leipominen on lähinnä pelottavaa :lol: Kun siinä ikinä ei voi tietää ennalta mitä tapahtuu ja vaikka miten seuraa ohjetta, niin se voi mennä pieleen. Vaan joo, leipää teki mieli ja ajattelin sitten teeleipää, jossa vehnäjauhot korvaa kookosjauhoilla. Mietin kyllä etukäteen jo, että voi olla vähän vaarallinen yritys kun se kookosjauho käyttäytyy ihan eri tavalla kuin vehnäjauhot, vaan päätin silti kokeilla ja niin saatiin aikaiseksi taas yksi mun vähemmän onnistunut leipomus :lol: Siitä tuli ihan kauhean murenevaa koostumukseltaan, mutta maku oli kyl kohdillaan. Söin kaksi pientä palaa Oivariinin ja juuston kanssa. Ja tein unikaverille valmiiksi pari leipää täytettynä jääkaappiin odottamaan, jos hän on nälkäinen yöllä himaan tullessa. Otin kyllä melkoisen riskin kun humalainen mies ja mureneva leipä ei välttämättä ole se kaikkein siistein yhdistelmä.. Nukkumaan menin sit 22:15 ja kerrankin sänkyyn.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-11 10:55:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sun päikkyä on tosi kiva lueskella. Kirjoitat kivasti :D

Karseita vaan nuo sun työpäivät :shock: Pitkiä päiviä ja ainaista autolla ajelua. Ooks koskaan laskeskellu paljonko keskimäärin viikossa tulee ajoa?

ViestiLähetetty: 2015-01-12 13:54:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hhihih, kiitos fatalji kivasta kommentista <3 Mä tykkään kirjoitella, niin ehkis se sit näkyy :)

Onhan tää elämäntilanne välistä vähän raskas, vaan toisaalta iso osa siitä on omaa valintaa, että silleen ei parane kovinkaan valitella. Itse kuitenkin päätin pistää uran ykköseksi ja "jätin" vanhan elämän Tampereelle ja muutin Poriin työpaikan perässä vuonna 2013. Ja muutenkin tykkään kuitenkin vaihtelusta ja menosta ja meiningistä ja helposti ahdistun, jos on liian rauhallista. Silleen kun pysyis tuo kiire ja stressi aisoissa, että ei tulis noita uniongelmia, niin oisin tyytyväinen.

Normaalina viikkona, jolloin menen vaan töihin omalle toimistolle ja viikonlopuksi Tampereelle, niin tulee 808 km. Siihen päälle sitten toi, mitä tulee noista satunnaisista työmatkoista muualle ja omista viikonloppureissuista muualle kun Tampereelle, niin tulee vähän lisää. Faija kommentoi mulle aika hyvin, kun valittelin sillekin sitä yli 4000 e käytettyä rahasummaa, "Kävellen et olisi vieläkään perillä saman matkan kulkiessasi.".

Sunnuntaina heräilin aika aikaisin kasin maissa. Päätin jo sängyssä makoillessa, että lähden salille kun kerran mulla oli salikamatkin mukana Tampereella. Nousin ylös ja keräilin muutaman leivänmurusen lattialata (niitä oli vähemmän kuin mä pelkäsin!) ja sitten lueskelin fitnessblogeja koko aamun. Aina välistä tulee noita luettua, ihan mielenkiintoista juttua niissä välillä. Kymmenen maissa kokkasin aamupalaksi munakkaan. Laitoin siihen kananmunia, kuohukermaa, suolaa, mustapippuria, Pasta Rosso -mausteseosta ja täytteeksi fetajuustoa, tomaattia ja vähän pizzamaustetta. Kylkeen kurkkua, tomaattia ja maustekurkkua. Join cappucinon.

Unikaveri vaan nukkui ja nukkui, mikä ei ollut mikään yllätys :) Joskus 12 maissa lähdin sinne salille sit, päädyin menemään ihan yksinkertaisesti uimahallin kuntosalille, kun tuo yksi Tampereen uimahalli on ihan unikaverin asunnon vieressä. Aika huonosti varusteltu oli, vaan sai siellä ihan hyvän treenin tehtyä kun vaan käytti mielikuvitusta. Oli jees kun pääsi salin jälkeen saunaan <3 Salilta menin lähikauppaan ruoka-juttuja ostamaan. Join siinä kaupasta lähtiessä Valion Profeel Vaniljajuoman kun oli niin kova nälkä.

Ruuaksi kokkasin taaaaaas pizzaa Vyötärönmetsästäjän pohjalla. Täytteeksi laitoin valmista pulled porkkia, persikkaa, punasipulia ja Aurajuustoa. Tuohon pulled porkkiin sekoitin Santa Marian BBQ-soosia ja vähän srirachaa. Ihan OK oli, joskaan en tykännyt tuon brändin pulled porkista niin paljoa kuin jostain toisesta.

Muuten päivä meni sit sohvalla Netflixiä ja telkkua tuijottaessa ja pelattuakin tuli vähän. Illalla söin vielä vähän Salaneuvosta ja suolapähkinöitä. Nukkumaan menin perus sunnuntaiseen tyyliin tosi aikaisin ysin maissa ja nukahdin ilman ongelmia.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-13 18:34:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Maanantaina heräsin perus 4:30 ja lähdin 6:00 liikkeelle. Autoillessa en syönyt tai juonut mitään kun en sunnuntaina ollut älynnyt ostaa mitään ja aamulla oli niin helvetin kylmä, että en vaan voinut kuvitellakaan pysähtyväni ja käveleväni lämpimästä autosta johonkin apsille. Haasteellisia pukeutumisen kannalta nää vaihtelevat kelit kun perjantaina lähtiessä on plussalla ja ohut villakangastakki päällä ja maanantaina sit tarttis untuvatakkia ja pipoa.

Poikkeuksellisesti ajoin Porissa himaan, kannoin kaikki matkalaukut pois autosta ja koska mulla oli aikaa, niin purinkin ne laukut siinä. Sit lähdin untuvatakissa jatkamaan matkaa vakuutusyhtiön vahinkotarkastajaa moikkaamaan. Hän siinä sit syynäs autoa hyvin pintapuolisesti noin 5 min, tuumas, että mulla on ihan uudet talvirenkaat ja käytiin lävitse ne mun teettämät huollot ja korjaukset viime vuoden ajalta. Sit hän oli, että "OK, mä mietin ja soitan sulle viimeistään ylihuomenna ja tarjoan jotain.". Ja mä jäin ihan :shock: että kauanko tätä ny pitää oikein venaa ja sit mä olin ihan :smt013 että on se ny käsittämättömän vaikeeta päättää yhtä tarjoussummaan.

Matkalla töihin poikkesin Siwassa ja ostin aamupalaksi ällön FAST:in appelsiini-mango protskujuoman vaan ei siellä muutakaan nopeeta ollut. Sen hörppäsin töihin päästyä.

Lounaan söin oman toimiston alakerran Sodexolla. Söin salaattibuffetista, josta otin salaattia, kurkkua, tomaattia, oliiveja ja katkarapuja ja lisänä vielä juustoa. Päälle jotain viittävaille majoneesia (en oikein tiedä mitä se oli, mutta ei ainakaan täyrasvaista, saattoi myös olla joku kermaviili-majoneesi-hässäkkä, hyvää kuitenkin) ja sitten reilusti oliiviöljyä. Nälkä lähti tehokkaasti ja oli hyvää.

Iltapäivä meni kokoustaessa ja sit kesken kokouksen se vahinkotarkastaja soitti mulle ja tuumas, että hän ny on miettiny asiaa ja antoi mulle lunastustarjouksen. Ja se oli OK, yli mun kipurajan, joten mä sen sit hyväksyin. Hyvä niin, pääseepähän asiassa eteenpäin. Mä vihaan sellasta epätietoisuutta ja päättämättömyyttä yli kaiken, jotenkin kurjatkin asiat on vaan helpompi saada tietää heti ilman, että niitä tarvii murehtia ja vatvoa kauaa. Niin todella hyvä, että sain sen päätökseni. Tästä sit oma auto menee seisontaan ja se tullaan hakemaan jossain kohtaa ja mä sovin Europcarin kanssa sijaisauton toimituksesta. Sitten vielä paperisotku ja jossain kohtaa tulee rahat tilille. Ja sit autokaupoille.

Töissä meni aika myöhään ja siinä koneella istuessa söin yhden Valion Profeel mustikkarahkan välipalaksi.

Töistä lähtiessä mulla kerrankin oli inspistä kokata. Ja niinkun kokata ihan OIKEAA ruokaa eikä mitään puolivalmisteita. Painelin sit kauppaan ja sen jälkeen himaan kokkaamaan. Tein sellasta kesäkurpitsa-jauhelihavuokaa. Eka pannulla pikainen tomaattikastike (jauheliha, sipuli, valkosipuli, tomaattimurska, suola, mustapippuri, jauhelihamauste, timjami, oregano). Sit vuokaan kerroksittain sellaseksi perunasipuli-sekoitus -perunan kokoisiksi suikaleiksi pilkottua kesäkurpitsaa, sitä jauhelihakastiketta, fetajuustoa, taas kesäkurpitsaa ja fetajuustoa ja lopuksi sekaan kuohukermaa. Uuniin 45 minuutiksi 200 asteeseen. Oli hyvää. Siinä sivussa pesin pyykkiä pari koneellista, tein kreikkalaista salaattia vähän ruuan kylkeen ja keitin kananmunia kun niitä ny on niin paljon. Niin ja söin ootellessani yhden kananmunan Oivariinin kanssa. Eipä ollut kovin raskas homma kokatakaan. Sekin auttoi kun en ollut silleen kauhean nälkäinen. Ja jotenkin tosi kiva kun oon vaan Porissa tän arki-viikon.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-14 09:35:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tiistaina heräsin normaalisti 5:30. Söin aamupalaksi 1 Oululaisen kaurakorpun Oivariinilla, Snellmannin kalkkunametwurstilla, Valion emmentalilla ja maustekurkuilla. Kylkeen otin 2 keitettyä kananmunaa ja tomaatin. Ei oikein meinannut maistua :/ Join teetä makeutusaineella, koska en yhtään ollut muistanut, että mulla ei ole kahvia Porin asunnossa.

7:30 lähdin pihalle ihmettelemään, että millainen menopeli sinne on ilmestynyt sijaisautoksi vakuutusyhtiön kautta. Sellainen söpö pieni Nissan Note siinä odotteli ja papereiden teon jälkeen lähdin töihin. Poikkeuksellisesti menin sinne mun vanhalle toimistolle, kun aamupäivällä oli palaveri siellä ja sitten iltapäivällä koulutustilaisuus.

Niinpä lounaan söin siellä sitten, mutta taas kiireestä johtuen skippasin alkukeiton ja menin yhden lautasen taktiikalla. Söin perussalaattia kastikkeella, punajuuri-aurajuusto vuokaa lisäkkeeksi, pari ohutta kalkkunanfilesiivua currykastikkeella ja pari pientä mausteista makkaraa. Oli ihan jees.

Neljän maissa koulutuksen jälkeen söin välipalaksi Rainbow salami snackin.

Himaan päästyä huomasin unohtaneeni ottaa lääkkeet aamulla :/ Siinä ne oli nätisti keittiön pöydällä vesilasi vieressä. Olin siis muistanut ottaa ne paketeista siihen esille, vaan en nielaista.. Eikä ollut eka kerta kun unohdan ne tolleen.. Sit mikrotin annoksen sitä maanantaista kesäkurpitsa-jauhelihavuokaa. Kiva kun on valmista mikrotettavaa. Puuhailin kotona, imuroin ja siivosin vessan ja pesin koneellisen pyykkiä. Arvoin salille lähtöä, mutta totesin kellon olevan niin paljon, että en sit viitsinyt. Oli nälkä vielä ennen nukkumaan menoa, joten söin kaurakorpun samoilla seteillä kuin aamulla ja yhden keitetyn kananmunan. Nukkumaan menin joskus 21:30.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-15 14:11:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Keskiviikkona laitoin kellon soimaan viideltä ajatuksena olla ajoissa töissä vaan en vaan jaksanu nousta ja venyin sängyssä puol kuuteen. Ny alkaa pikku hiljaa huomata tuon pidentyneen työmatkan haitat, pakko lähtee vähän aikaisemmin kuin vanhalle toimistolle jos meinais kasiksi ehtiä. En oo kyl oikein viel ehtinyt.. Onneks on liukuva työaika vaan sit joutuu toki noi aamun minuutit tekeen iltapäivällä jos meinaa, että se työaikasaldo ei painu enempää miinukselle. Aamupalaksi vedin saman setin kuin tiistainaki eli kaurakorpun niillä päällisillä ja sit 2 keitettyä kananmunaa ja teetä makeutusaineella kun en käynyt kaupassa hakeen sitä kahvia.

Aamupäivä meni vielä vanhoja työhommia pois hoidellessa, vaan kohta alkaa oleen kaikki reilassa ja siirretty mammalomalta palanneelle, joten kohta varmaan pääsis sata lasissa uusien haasteiden kimppuun. Mul jo oikein sormet syyhyää ja pää on täynnä ideoita.

Lounas oli tosi paska suoraan sanottuna, edes nälkä ei lähtenyt. Oli vaan huonoja lämpimiä vaihtoehtoja, esim. täytettyihin paprikoihin oli puskettu riisiä. Niinpä päädyin salaattiin, vaan protskuvaihtoehdot oli surkeat (huonoista vaihtoehdoista valitsin vähiten huonon eli raejuuston) ja jostain syystä oliiviöljypulloa ei näkynyt missään. Niinpä siinä oli tosi kevyesti mitään ja soosinakin vaan jotain ällöä Felixin valmiskastiketta.

Välipalaksi söin jo kahdelta Valion Pehmeän täyteläisen maitorahkan.

Tosin en ollut töissäkään kovin myöhään, oli pakko lähteä jo kolmelta, jotta ehtisin himaan luovuttamaan passatin avaimet sitä noutamaan tulevalle tyypille. Ainoa vaan, että ei se sit tullut lainkaan. Sen kummemmin en jaksa asiasta ja harmituksesta avautua, annoin kyl puhelimessa täyslaidallisen tollasesta toiminnasta. Ja hän kyllä vastasi ihan yhtä ystävällisessä asenteella. Oli oikein asiakaspalveluhenkinen puhelu kahden aikuisen ihmisen välillä. Not. Ihan turhaa otin yli tunnin miinuksia siltäkin keskiviikolta ku hommia olis kuitenkin ollut.

Himassa mikrotin maanantaista kesäkurpitsa-jauhelihavuokaa, mikä oli edelleen jees. Ja sit painuin kaupan kautta salille kiukkua purkamaan. Hillitön ruuhka oli siellä salilla :shock: Jäin vaan miettimään, että kummasta se loppujen lopuksi johtui, ihmisten innosta sulattaa läskiä tammikuussa ja hankkia terveemmät elämäntavat vai siitä että itse olin poikkeuksellisen aikaisin siellä. Yllättävän hyvin mun treeniohjelma meni vapautuvien tankojen ja paikkojen kanssa yhteen niin ei mennyt koko iltaa siellä.

Himassa totesin olevani nälkäinen ja söin vielä iltapalaksi kaurakorpun Oivariinilla, emmentalilla ja tomaatilla. Ja yhden keitetyn kananmunan.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-17 07:54:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Torstaina heräsin normaalisti 5:30. Aamupalaksi söin kaurakorpun Oivariinilla, juustolla ja tomaatilla ja sit 2 keitettyä kananmunaa. Nyt oli taas kahvia himassa, joten sitä join. Muutenkin touhusin suht nopeasti joten pääsin lähtemään suht aikaisin ja töissäkin olin jo 8:14.

Lounaaksi söin Sodexolla kikherne-kasviscurryä. Taas näytti ja tuoksui kaikkein parhaimmalle se kasvisruokavaihtoehto, että sitä sit otin reilun kasan ja vähän perussalaattia sille kylkeen. Ja se oli todella hyvää. Se oli jopa melko tulistakin, mitä ei ihan uskoisi tollasesta linjastolounaasta. Jäin miettimään, että mahtaakohan siellä keittiössä häärätä joku kokki, joka olisi oikeasti noilta suunnilta kotoisin. Muutenkin on tullut tosi paljon syötyä ihan kasvisruokaa, mikä on ihan hyvä juttu.

Välipalaksi söin avokadon ja purkin raejuustoa.

Työpäivä venyi kuuteen kun palaveri kesti sinne saakka. Poriin päästyä menin vaan suoraan Heselle ja tilasin sen lämpimän kanasalaatin ilman sipulia ja 2 pussilla currymajoneesia. Join Zero colan ilman jäitä. Ja tietty ilman sämpylää tai krutonkeja se annos :) Pahoittelin sille myyjälle, että mulla oli oikein kunnon ilman mitään -päivä, johonka hän tuumas, että älä huoli, en ollut edes päivän hankalin asiakas. Oli ihan jees salaatti.

Himassa olin seiskan jälkeen ja alkoi kiukuttaa ihan tosissaan kun vakuutusyhtiön lunastuspapereita ei vieläkään ollut tullut. Soitin Isälle ja kiukkusin 5 min puhelimeen tilannetta kunnes kyllästyin ja totesin lähteväni uimahalliin vesijuoksemaan. Nakkasin kamat kassiin ja painelin sinne. Turha olis ollut jäädä kiukkuamaan ja kärsimään muutenkin levottomasta olosta himaan. Oli ihan jees juoksut ja kiva oli käydä saunassa.

Nukkumaan menin 9:30 ja nukuin ilman ongelmia.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-18 09:07:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Perjantaina heräsin tavallisesti 5:30. Söin aamupalaksi kaurakorpun Oivariinilla, kalkkuna metwurstilla ja maustekurkuilla. Kylkeen 2 kananmunaa. Join mustaa kahvia. Pakkaisin matkalaukun perus-perjantaiseen tapaan. Lähdin töihin ja menin sinne mun vanhalle toimistolle kokoustamaan koko päiväksi.

Oli taas huono lounas-päivä siellä. Kaikki kehui sitä tarjolla ollutta lasagnea, vaan mä en hiilareiden vuoksi viitsinyt ottaa ja päädyin höyrytetyihin kasviksiin ja possun potkaan, josta en tykännyt yhtään enkä juurikaan syönyt. Muuten otin perussalaattia kastikkeella, 1 silakkapalan ja rkl jotain savukalasalaattia. Jäi lounas ihan äärimmäisen kevyeksi, mikä kyl kostautui kauheana nälkänä. Jälkikäteen mietin, että olis ollut parempi syödä vaan sitä lasagnea ja ottaa ne hiilarit.

Mulla ei ollut välipalaakaan mukana lainkaan, pelkkää kahvia vedin :/

Joskus ennen neljää lähdin Tampereelle sen meidän dippatyötekijän kanssa kun hänkin oli likkakaveriaan menossa moikaamaan. Autoillessa join vielä yhden kahvin kun se kyytiläinen sellaisen toi mun pysähtyessä tankkaamaan.

Tampereen himaan päästyä mulla oli ihan käsittämätön nälkä. Siis ei mistään ketoosi-nälättömyydestä ja rasvapolttoisuudesta tietoakaan, vaan sellanen verensokeri ihan nollassa -nälkä. Kädet tärisi ja en meinannu pysyä pystyssä ja oli vaan pakko ihan ekaksi syödä. Söin avokadon ja 2 kuivattua luumua. Hämmentävää sinänsä, kun ei oo koskaan aikaisemmin vähähiilarisesti syödessä käynyt noin (paitsi joskus juodessa), normihiilareilla tollaset verensokeri-romahdukset oli ihan tuttua juttua. Viimeksi pääsiäisenä jouduin vetämään jo kaupassa ollessani Snickersin ja maksamaan ne pelkät kääreet. Äkkiä se olo siitä parani kun verensokeri nousi ja sit korjasin meikit ja lähdin parin kaverin kans keskustaan syömään. Unikaveri jäi himaan väsyneenä nukkumaan.

Käytiin Ruby & Fellasissa, mikä on ihan hauska paikka. Aidosti vähähiilarista olis ollut vaan salaatit ja kanansiivet ja kun kumpaakaan ei tehnyt tippaakaan mieli niin valitsin kevyesti paneroitua broileria mustatorvirisotolla ja juuressipseilla ja salviajukurtilla. Oli todella hyvä annos! Risotosta söin vajaa desin eli jätin sen lähes koskemattomaksi. Join Pepsi Maxin. Pohdittiin bisselle menoa vaan sit olis joutunut kävelemään kotiin ja sää oli kurja niin päädyttiin vaan menemään koteihin. Olin himassa ysin maissa, unikaveri kuorsas sängyssä eikä eväkään värähtänyt kun mä tulin. Itsekin menin sit nukkumaan jo kymmeneltä.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-18 10:36:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lauantaina pistin kellon pitkästä aikaa soimaan myös viikonloppuna ja heräsin seiskalta. Laittauduin ja sit kokkasin aamupalaa. Söin 2 paistettua kanamunaa, 4 siivua pekonia ja 2 Atrian a-lk nakkia Felixin sinappikurkkusalaatilla. Söin myös tomaatin. Ja join cappucinon.

Lähdettiin sit unikaverin kanssa vähän autokaupoille. Se oli kyl melkoinen koettelemus kun mulla nyt lähinnä on auto-stressi eikä auto-kuumeesta tietoakaan. Unikaveri teki parhaansa mun piristämiseksi ja ehdotteli kaiken maailman överi-vaihtoehtoja V6 koneella ja urheilu-autoja ja muutenkin tsemppas kovasti. Ja kielsi itkemästä koska koeajolle ei voi mennä silmät punaisina ja turvonneina kun se antaa väärän vaikutelman. Kiitin häntä kyl vuolaasti, että lähti mun mukaan. Ja ylipäätään että on olemassa. Vaan aika tyhjä arpa oli toi reissu, käytiin yhtä käytettyä katsomassa, vaan se oli tuonti-auto ja siihen ei ollut koeajokilpiä vielä, niin eipä siitä ajamatta mitään pysty sanomaan. Sitten käytiin Laakkosella ja koeajoin sen neliveto Seat Leon farmarin, mitä ny oon noista uusista vähän katsonut. Olihan se aika pähee vehje, toki se oli isommalla diesel-koneella ku se mikä mul oli mielessä ja sit automaattilaatikolla kun mä mietin manuaalia, että ihan ei vastannut sitä totuutta. Reissun ainoat hymyt irtos kun sillä rälläsin :) Vaan joo, aika kalliiksi se lopullinen hinta nousis, jos uuden ostais. Kysyin mä ny tarjouksen kuitenkin, vaan luulen, että se käytetty olis kuitenkin tässä elämäntilanteessa se oikeampi ratkaisu.

Lounas käytiin syömässä Pancho Villassa. Kävin kauheeta sisäistä taistelua että mitä oikein ottaisin. Vissiin alkaa vähän pitkä dieetti painaa ja on sellanen dieetti-väsymys. Päädyin lopulta tilaamaan Mexico-hampparin salaatilla ja jätin siitä hampparista sen päälikannen syömättä. Eli semi-siisti oli kuitenkin sekin ruokailu, ainoat hiilarit siitä pohja-sänpylästä. Panchon lohkoja olis tehnyt ihan sairaasti mieli kun tykkään perunasta aika tavalla. Join Pepsi Maxin.

Himassa sit teki karkkia mieli koko illan. En tiedä, oon hiukan miettinyt, että pitäiskö joku lauantai tässä sallia itselle se karkkipäivä ja syödä sitä sit oikein kunnolla. Että helpottaisko se sitä himoa ja auttais taas jaksamaan, vai lisäiskö se vaan sitä ja johtais repastamiseen. Huoh. Päädyin muussamaan pienen banaanin ja sekoittaan sen 2 rkl maapähkinävoita vaan se ei ollut kovinkaan hyvää ja söin tosi vähän sitä.

Illalla tein unikaverin toiveesta nakki-piiloja. Taikinaan sekoitin kookosjauhoja, 1 rkl vehnäjauhoja, kermaviiliä, kananmunaa ja juustoraastetta ja muotoilin siitä sellaisia levyjä ja käärin taikinan sisään nakin. Heitin ne uuniin ja sit söin 2 sinappikurkkusalaatin ja ketsupin kanssa. Ihan hauska iltapala :) Join puoli tölkkiä sitä Light-olutta, missä on se kotkan kuva kyljessä.

Tiskailin ja silleen ja nukkumaan menin taas kymmenen maissa.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-19 16:51:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sunnuntai vaan jotenkin oli ja meni. En tehnyt mitään erityistä tai mitään ei tapahtunut. Taisin herätä kasin maissa. Aamupalaksi söin munakokkelia, 4 siivua pekonia ja 2 Atrian nakkia. Kylkeen tomaattia ja Felixin sinappikurkkusalaattia. Join cappucinon.

Tiskasin vähän ja kävin ruokakaupassa. Ja pelasin vähän. Välipalaksi söin pienen banaanin.

Ruuaksi tein ruokablogeissa jonkin verran kiertänyttä Igorin kanaa (broileria, paprikaa, sipulia, valkosipulia, tomaattipyrettä, smetanaa, mustapippuria, kanalientä) ja kylkeen parsakaalta Oivariinilla. Oli ihan kiva ja helppo uunivuokaruoka. Jälkkäriksi söin pienen banaanin.

Sit taas tiskasin vähän ja pelasin vähän. Ja katsoin telkkua ja Netflixiä.

Iltapalaksi söin salaattia, johon laitoin jääsalaattia, katkarapuja, tonnikalaa, kurkkua, tomaattia, punasipulia ja uppomunan, mistä söin puolet. Kastikkeen sekoitin Hellmanssin Realista ja mausteista. Oli ihan jees, paitsi se uppomuna, minkä tein mikrossa kun sen muka pitäis olla niin sairaan helppoa, niin ei se kyl ollut ainakaan tuossa mikrossa. Meinaan eka se jäi raa'aksi ja sitten se tietty meni ylikypsäksi. Jälkkäriksi söin puolikkaan appelsiinin.

Hillitön karkki-himo vaivasi, mitä sit yritin taltuttaa noilla hedelmillä. Dieetti-väsymys </3

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-20 10:02:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Maanantaikin oli ja meni. Heräsin 4:30 ja kuudelta noudin meidän dippatyöntekijän kyytiin ja lähdettiin töihin. Autoillessa join sokerittoman Red Bullin. Dippatyöntekijä nukkui about koko matkan niin rauhallisesti niin en viitsinyt säikytellä häntä millään ohitusyrityksillä, tyydyin vaan kiroamaan mielessäni sen pikku-auton pikku-moottoria.

Töissä join aamupalaksi Arlan Banaani-mustikka proteiinimaidon.

Lounaan söin alakerran Sodexolla, jossa ainoa vhh-vaihtoehto oli salaatti. Sitäpä sit otin; salaattia, kurkkua, tomaattia, säilykemandariinia, jalopeno, broileria ja raejuustoa. Soosiksi jotain outoa keltaista ehkä kermaviilipohjaista ja sit oliiviöljyä päälle.

Välipalaksi söin 2 Rainbown Salami snackia.

Töissä meni johonkin viiteen ja sit kaupan kautta himassa olin joskus puoli seiskan maissa. Mulla oli vakaa aikomus kokata, vaan sit meni vaan hermo kertakaikkiaan. Kädet vääränä raahasin matkalaukut ja ruokaostokset himaan ja suunnilleen oksensin ne kaikki siihen eteisen lattialle. Kävin keittiössä ja totesin, että joutuis siivoamaan ennen kuin sitä ruokaa edes pystyis laittamaan. Palasin samaa reittiä takaisin eteiseen, heitin takin päälle ja ajoin Kotipizzaan. Tilasin mun vanhan suosikin Quattron.

Mä en oikein tiedä mitä siitä sit pitäis ajatella. Ensinnäkin se oli ihan sairaan hyvää. Lähti nälkä. Ei tarvinnut laittaa tai siivota sotkuja. Taivas ei tippunut päähän enkä saanut mitään ihottumaa enkä edes vatsanpuruja. Ei tullut huono omatunto, ei mitään itsesyytöksiä eikä morkkista. Joskaan ny ei mitään erityisempää nautintoakaan, se ny oli vaan ruoka muiden joukossa.

Harmi kun on läskiä vyötäröllä. Harmi kun en pysty elämään valoravinnolla.

Himassa siivosin keittiön, pesin koneellisen pyykkiä, purin matkalaukut, keitin kananmunia ja valmistelin tiistain iltaruuan valmiiksi jääkaappiin odottamaan. Sängyssä nukkumisvalmiina olin 22:01, selasin 5 min käsilaukkuja netistä ja sit nukahdin.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-21 09:34:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tiistaina heräsin normaalisti 5:30. Aamupalaksi tein pitkästä aikaa pirtelöä (n. desi pakastemustikoita, vajaa desi turkkilaista, 2 raakaa kananmunaa, puolikas pienestä banaanista ja n. 2 desiä Valion luomu Vanhanajan täysmaitoa ja koko komeus sauvasekoittimella sekaisin ja naamaan). Tää raa'at kananmunat pirtelössä tuli mun aamupala-valikoimaan joskus vuonna 2011 kun mulla oli käynnissä jälleen kerran yksi tiukempi vhh-dieetti jakso ja mulle iski ihan totaali-kyllästyminen kaikkiin mahdollisiin kypsennettyihin kananmuniin. Kun niitä ei kertakaikkiaan meinannut saada alas ja olin ihan epätoivoinen, niin sit välähti, että jos kypsänä ei uppoa, niin vedetään raakana sit. Ja hyvä idea oli silloin ja on edelleen :) Join myös mustaa kahvia 3 kuppia.

Lounaan söin alakerran Sodexossa. Otin uunimakkaraa, jossa oli reilusti rasvaista juustoa ja sitten ison keon jäävuorisalaattia, juustokuutioita ja keitettyjen kananmunien paloja. Päälle jotain valmista salaattikastiketta ja oliiviöljyä. Niin ja ketsuppia makkaran kanssa.

Oli yllättävän täyttävää tuo makkara, en syönyt välipalaa lainkaan vaikka sellainen olis ollut jääkaapissa kun ei vaan tullut nälkä.

Lähdin töistä neljän maissa vaikka hommia olis ollut ja kävin tsekkaamassa yhden auton Raumalla. Koeajaan en kuitenkaan päässyt, olis pitänyt soittaa etukäteen, plääh. Hetken arvoin takaisin töihin palaamista vaan menin sit himaan kuitenkin.

Himassa heitin sen edellisenä iltana valmistellun ruuan uuniin. Siihen tuli kuutioitua lanttua, porkkanaa, palsternakkaa, sipulia, intialaisittain maustettua maustevoita ja broilerin koipireisiä. 150 astetta ja pitkä kypsytys, mulla se ehti oleen kolme tuntia uunissa.

Söin välipalaksi kaurakorpun Oivariinilla, kalkkunametwurstilla ja juustolla. Kylkeen kurkkua ja tomaattia ja 2 keitettyä kananmunaa.

Sit painelin salille. Oli hyvä treeni kerrankin, raskas vaan ei liian raskas. Penkkipunnerrus oli ainoo, missä en vaan viimeisessä sarjassa saanut ku 7 toistoa vaikka 10 tähtäsin.

Himassa olin ysin jälkeen ja söin sitä ruokaa. Kylkeen olin myös tehnyt kurkkuraithaa ja sitäkin otin reilusti. Ihan jees ruoka oli, vieläkin täytyy vaan todeta, että lanttu ei vaan oo mikään mun suosikki.. Sängyssä peiton alla olin 22:19 ja nukahdin heti.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-22 18:33:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Keskiviikkona heräsin 5:30 ja mul oli vakaa aikomus ehtiä töihin kasiksi. Niinpä touhusin aamutoimet oikein sykkeellä. Aamupalaksi vedin samanlaisen pirtelön kuin tiistainakin. Kahvit laitoin termosmukiin ja join autoillessa. Ja töissä leimasin itseni sisään 7:54 ja tuuletin sisäisesti onnistumistani :)

Lounaan söin alakerran Sodexossa. Otin jossain tosi kivassa yrttisessä tomaattikastikkeessa olevaa possun ulkofilettä ja yrttisiä uunijuureksia. Lisäksi otin vähän jäävuorisalaattia, kurkkua ja ihan vähän ananasta valmiilla salaattikastikkeella ja oliiviöljyllä.

Nyt tuli nälkä iltapäivällä, joten söin jääkaapista sen Valion Pehmeän täyteläisen maitorahkan. Ihan koko purkki ei kyl uponnut.

Taas neljän maissa arvoin koeajolle lähtemistä ja päätin keskeyttää työt ja lähteä. Se Rauman auto oli nyt saatavilla koeajolle, vaan eipä se oikein ollut jees. Siis niinkun noin periaatteessa ihan jees, vaan sitten siinä oli niin monta pientä kysymysmerkkiä. Sisätupakoitukin kaiken muun päälle.

Himassa söin sitä tiistaista ruokaa eli kanan koipireiden ja uunijuureksia ja raithaa. Se lanttu oli vielä ällöttävämpää uudelleen lämmitettynä.

Hetken arvoin, että mille alkais, salille vai uimaan vai sohvalle vai jatkaisko kesken jääneitä töitä. Töihin sit päädyin ja ysiin asti istuin työläppärin ääressä. Sivussa pesin koneelliset pyykkiä ja tiskiä. Nukkumaan taisin mennä joskus 22:30.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-23 13:56:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Levottomasti nukutun yön jälkeen heräsin jo 4:30 torstai-aamuna. Sängystä nousin viideltä. Aamupalaksi söin kaurakorpun Oivariinilla, juustolla ja kalkkunametwurstilla. Kylkeen tomaattia ja 1 keitetty kananmuna. Join kahvia mustana. Koska heräsin niin ajoissa ja menin sinne mun vanhalle toimistolle kokoustamaan, olin töissäkin jo puol kasilta mikä oli jees.

Lounaan söin siellä vanhan toimiston alakerran lounasravintolassa. Oli hernekeittopäivä, joten alkuun otin vähän hernekeittoa. Pääruuaksi söin 2 pientä possun lehtipihviä bbq-kermaviilikastikkeella ja muutaman ruusukaalin. Salaattipöydästä otin perussalaattia kastikkeella, silliä, vesimelonia, maustekurkkua ja reilusti katkarapu caesaria. Ja kaikki oli niiiiiiin hyvää <3 Jälkkäriksi teetä makeutusaineella.

Päivä meni kokoustaessa ja silleen. Joskus neljän maissa söin välipalaksi Valion Pehmeän täyteläisen. Viiden maissa lähdin himaan.

Himassa sit söin sen viimeisen valmiin broilerin koipireiden ja raithaa, jätin ne juurekset syömättä kun ei maistunut.

Oli tosi levoton olo, mutta samalla väsynyt. Arvoin, että mille alkais, kokeilin käydä vähän sohvalla telkun edessä vaan ei siitä mitään tullut kun paikallaan olo tuntui taas ihan mahdottomalle ajatukselle. Toisaalta treenaamaankaan ei tehnyt yhtään mieli niin lopulta päädyin autoilemaan keskustaan ja penkomaan Sokoksen ale-rekkejä. Poikkesin vielä hetken mielijohteesta Isoon Karhuunkin. En silti ostanut mitään muuta kuin uuden ripsivärin, mitä vähän niinkuin meninkin hakemaan.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-26 13:18:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Perjantaina heräsin ihan normi aikaan 5:30. Aamupalaksi tein taas mustikka-banaanipirtelöä raaoilla kananmunilla. Kahvia en jaksanut keittää ollenkaan niin join sitä sit vasta töissä. Ei oikein uppoo se jättimuki kahvia himassa tai autoillessa kun vetää aamupalankin nestemäisenä.

Töissä kävin normaalisti Sodexolla lounaalla ja söin salaattia buffetista. Otin salaattia, kurkkua, tomaattia, tonnikalaa, juustoa ja päälle jotain valmista jukurtti (..?) kastiketta ja oliiviöljyä.

Vedin Valion Pehmeän täyteläisen maitorahkan välipalaksi joskus neljän maissa ja himaan lähdin puol viis.

Himassa pakkasin repun ajatuksella vain kevyesti ja välttämättömät mukaan. Hämmentävää kyllä kuinka vähällä kantamisella mäkin selviäisin noista viikonlopuista jos jaksaisin aina miettiä ja keskittyä siihen pakkaamiseen tolleen. Yleensä otan vähän varmuuden vuoksi extraa ja en silleen jaksa miettiä valmiita asuja. Sit lähdin Heselle ja söin katkarapu-caesarin caesar-kastikkeella ja Zero colalla. Vähän turhan kevyeksi jäi syömiset näköjään :/

Heseltä menin tankkaan sen vuokra-auton ja palauttaan sen. Aika perseestä, että vakuutusyhtiön säännöt sanoo, että sijaisautoa lunastustapauksissa saa pitää 14 vuorokautta lunastuksesta SOPIMISESTA ottamatta mitään kantaa siihen, koska ne meinaa korvauksia maksaa. Niimpä ei ollut paljoa vaihtoehtoja kun palauttaa se, kun sunnuntaina olis ollut viimeinen päivä palauttaa. Soitin itselleni sit taksin ja menin linja-autoaseman vieressä olevaan baariin venaamaan Onnibussin lähtöä.

Ajattelin ottaa siitä autottomuudesta kaiken irti ja JUODA :D Olin päättänyt vetää pienet sievät bussimatkaksi, joten join 2 isoa nelosta ja yhden kossubatteryn. Hivenen oli ehkä humala-hakuiset juomiset. Bussissa Tampereelle join vielä yhden Koffin Liten. Ja Tampereella baarissa sit kossuvissyn, jonkun ison IPA:n ja jonkun muun erikoisemman oluen. Niin ja lasin tuoremehua kun hiukan meinas olla nälkä ja verensokerit alhaalla. Yli kahteen meni baareillessa ja vaikka mietin, että olis pakko jotain syödä, niin se johonkin pizza-kebulaan meno oli vaan liian työläs ajatus ja menin suoraan syömättä nukkumaan. Kadutti se ihan pirusti seuraavana aamuna.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-26 13:41:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lauantaina heräsin ylläri pylläri ihan järkyttävässä darrassa ja järkyttävän nälkäisenä. Verensokerit ihan nollassa vedin löytämäni banaanin ja sit herätin unikaverin ja pyysin häntä menemään ruokaa hakemaan. Unikaverikin oli samassa seurueessa perjantaina eli meistä kumpikaan ei ollut käynyt kaupassa ja jääkaappi oli tyhjä. Hän sit kävi naapurissa Kotipizzassa ja vedettiin puoliksi perhe-Quattro. Hivenen hidasta oli syöminen, vaan se kyl helpotti oloa ihan eksponenttiaalisesti. Ja tsiisus se oli hyvää. Hoettiin silti molemmat vaan sitä, että "tästä ei oteta tapaa". (Meillä ehkä oli vähän viime vuonna tapana hakea/tilaa kotiinkuljetuksella vähintään kerran viikonlopussa Kotipizzaa.. Ja siis todellakin parhaimpina viikonloppuina kahdesti.) Että saa kait sitä ihmetellä jos on läskiä :)

Unikaveri kävi sit eri reissun vielä hakemassa mulle särkylääkettä apteekista ja mä keskityin nesteyttämään itseäni sohvalla vedellä ja Pepsi Maxilla. Joskus kolmen jälkeen elämä voitti vihdoin ja vääntäydyin ylös sohvalta ja lähdettiin kavereiden kanssa keskustaan syömään. Kävin Stockkalla juomassa tupla-espresson ja pari ale-rekkiä tsekkasin vaan mitään ei tarttunut mukaan.

Syömässä käytiin jälleen kerran siipiä. Ja jälleen kerran söin sipulirenkaat valkosipulidipillä ja 12 siipeä parmesan-garlic -kastikkeella ja niitä selleri- ja porkkanatikkuja ja join Pepsi Maxia. Ihan jees oli. Enkä ainakaan olis jaksanut kokkaa.

Illalla lähdin vielä moikkaamaan paria mun kaveria mun kantapaikkaan. Tällä kertaa tuli juotua asiallisesti eikä yhtään humalahakuisesti :) Join 2 jotain isoa olutta, ehkis bitteriä ja sit stouttia ja sit yhden mustikkashotin, jonka olisin kyllä oikein mieluusti voinut jättää juomattakin vaan kun sellanen tarjottiin, niin... Himassa olin puolen yön maissa ja siitä vaan sit meikkien ja hampaiden pesun jälkeen suoraan nukkumaan.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-27 18:44:15 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Onko tullut tuloksia?

ViestiLähetetty: 2015-01-27 20:46:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo, on <3 Paino täl hetkel 66,1 kg, eli pudotusta se alun 2 kg nestettä ja 4 kg läskiä. Nyt kaks viikkoa ollut toi tasan sama aamupaino, eli hidasta tää silti edelleen on kuten on ollut alusta saakka.

Ja mua huvittaa ihan pirusti, kun lupasin jouluna itselleni, että sitten kun paino on 65 kg, niin saan syödä muutaman pingviinisalmiakin, jotka joulupukki toi. Niin ei se lukema vaan putoa alle 66 kg :lol:

Kävin myös tänään ostoksilla Puuvillassa ja ostin kokoa pienemmät farkut kuin viimeksi farkkuja ostaessa. Että kyl tässä jotain tapahtuu muutenki kun vaan vaakassa.

― Albert Einstein

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00