Maanantaina heräsin perus 4:30 ja lähdin 6:00 liikkeelle. Autoillessa en syönyt tai juonut mitään kun en sunnuntaina ollut älynnyt ostaa mitään ja aamulla oli niin helvetin kylmä, että en vaan voinut kuvitellakaan pysähtyväni ja käveleväni lämpimästä autosta johonkin apsille. Haasteellisia pukeutumisen kannalta nää vaihtelevat kelit kun perjantaina lähtiessä on plussalla ja ohut villakangastakki päällä ja maanantaina sit tarttis untuvatakkia ja pipoa.
Poikkeuksellisesti ajoin Porissa himaan, kannoin kaikki matkalaukut pois autosta ja koska mulla oli aikaa, niin purinkin ne laukut siinä. Sit lähdin untuvatakissa jatkamaan matkaa vakuutusyhtiön vahinkotarkastajaa moikkaamaan. Hän siinä sit syynäs autoa hyvin pintapuolisesti noin 5 min, tuumas, että mulla on ihan uudet talvirenkaat ja käytiin lävitse ne mun teettämät huollot ja korjaukset viime vuoden ajalta. Sit hän oli, että "OK, mä mietin ja soitan sulle viimeistään ylihuomenna ja tarjoan jotain.". Ja mä jäin ihan

että kauanko tätä ny pitää oikein venaa ja sit mä olin ihan

että on se ny käsittämättömän vaikeeta päättää yhtä tarjoussummaan.
Matkalla töihin poikkesin Siwassa ja ostin aamupalaksi ällön FAST:in appelsiini-mango protskujuoman vaan ei siellä muutakaan nopeeta ollut. Sen hörppäsin töihin päästyä.
Lounaan söin oman toimiston alakerran Sodexolla. Söin salaattibuffetista, josta otin salaattia, kurkkua, tomaattia, oliiveja ja katkarapuja ja lisänä vielä juustoa. Päälle jotain viittävaille majoneesia (en oikein tiedä mitä se oli, mutta ei ainakaan täyrasvaista, saattoi myös olla joku kermaviili-majoneesi-hässäkkä, hyvää kuitenkin) ja sitten reilusti oliiviöljyä. Nälkä lähti tehokkaasti ja oli hyvää.
Iltapäivä meni kokoustaessa ja sit kesken kokouksen se vahinkotarkastaja soitti mulle ja tuumas, että hän ny on miettiny asiaa ja antoi mulle lunastustarjouksen. Ja se oli OK, yli mun kipurajan, joten mä sen sit hyväksyin. Hyvä niin, pääseepähän asiassa eteenpäin. Mä vihaan sellasta epätietoisuutta ja päättämättömyyttä yli kaiken, jotenkin kurjatkin asiat on vaan helpompi saada tietää heti ilman, että niitä tarvii murehtia ja vatvoa kauaa. Niin todella hyvä, että sain sen päätökseni. Tästä sit oma auto menee seisontaan ja se tullaan hakemaan jossain kohtaa ja mä sovin Europcarin kanssa sijaisauton toimituksesta. Sitten vielä paperisotku ja jossain kohtaa tulee rahat tilille. Ja sit autokaupoille.
Töissä meni aika myöhään ja siinä koneella istuessa söin yhden Valion Profeel mustikkarahkan välipalaksi.
Töistä lähtiessä mulla kerrankin oli inspistä kokata. Ja niinkun kokata ihan OIKEAA ruokaa eikä mitään puolivalmisteita. Painelin sit kauppaan ja sen jälkeen himaan kokkaamaan. Tein sellasta kesäkurpitsa-jauhelihavuokaa. Eka pannulla pikainen tomaattikastike (jauheliha, sipuli, valkosipuli, tomaattimurska, suola, mustapippuri, jauhelihamauste, timjami, oregano). Sit vuokaan kerroksittain sellaseksi perunasipuli-sekoitus -perunan kokoisiksi suikaleiksi pilkottua kesäkurpitsaa, sitä jauhelihakastiketta, fetajuustoa, taas kesäkurpitsaa ja fetajuustoa ja lopuksi sekaan kuohukermaa. Uuniin 45 minuutiksi 200 asteeseen. Oli hyvää. Siinä sivussa pesin pyykkiä pari koneellista, tein kreikkalaista salaattia vähän ruuan kylkeen ja keitin kananmunia kun niitä ny on niin paljon. Niin ja söin ootellessani yhden kananmunan Oivariinin kanssa. Eipä ollut kovin raskas homma kokatakaan. Sekin auttoi kun en ollut silleen kauhean nälkäinen. Ja jotenkin tosi kiva kun oon vaan Porissa tän arki-viikon.