karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-20 06:31:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 256 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1013 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-01-07 02:22:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miten instant tee tehdään? Onko siitä kaikki vitamiinit ja tehoaineet jo kadonnu?

Ostin Yerba mate instant juomaa koska sitä oli niin terveelliseksi juomaksi kehuttu, auttaa laihtumaan, piristää jne, mutta nyt mietin jääkö kaikki vitamiinit yms pois instantista kun teenlehdistä tehtyä juomaa kehoitetaan tekemään niin ettei kuumenneta vettä yli 70 asteen? Onko instant jotenkin kuumennettu jotta se ollaan saatu kehitettyä?

Ja miten tiedän koska teevesi on 70 astetta? Kauanko esim teekannun on seistävä jäähtymässä tai kiehuvan veden kupissa oltava jotta olisi jäähtynyt 70 asteeseen? :shock: :roll: Jotain pitää ihmetellä näinä yön hetkinä kun kökkii töissä nukkuvien vanhusten keskellä... :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2014-01-07 03:01:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

iso isä kirjoitti:
Leonidas kirjoitti:
Tää on ihan hirveetä kun alkaa selailla noita karppireseptejä... :o Nyt teen kokkaussuunnitelmaa seuraaville vapaille ja oon vakaasti päättänyt tehdä ainakin punajuuripaistosta. Ennakkoluulot loiskii järjen yli, mutta sitä on niin kauheesti kehuttu että PAKKO kokeilla. :mrgreen:

Mutku.
Se on hyvää...

Mikä tahansa ruoka, jonka valmistus alkaa:
Otetaan kilo voita, litra kermaa ja laitetaan kossu pakkaseen...
Tälläinen ei ikinä epäonnistu :wink:

Mutta minkä mie laitan pakkaseen kun en kossua juo? Jäätelön? :lol:

ViestiLähetetty: 2014-01-07 03:49:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luuliemi vois olla sun kossu? :lol:

Mä naatiskelen täällä posket lommolla Black Castelloa. Veitsenkärjellä suoraan suuhun. Joo joo, tiedän ettei oo kauheen hyvien tapojen mukaista. :lol:

ViestiLähetetty: 2014-01-07 14:53:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heipsistä,löysinpäs sinun päikkysi :D

Vuorenkilpi-tee kuulostaa mielenkiintoiselta,sitä kasvaa meidän pihassa.
Minullakin koira tai oikeestaan 2 kpl,villakoiria.
Uh ei tulis mieleenkään laittaa pirtelöön hapankaalia :lol: :lol:

Tsemppiä :D

ViestiLähetetty: 2014-01-08 06:49:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Katos paksulady! Löysit unisilla silmilläs tänne, kiva! :lol: Joo vuorenkilpeä mullakin tuolla pihalla vielä jonkin verran, aika paljon kerkesin hävittämään aikoinaan kunnen tykänny.

Kandee muuten kokeilla happaria pirtelöön, on aika jännä ja pirteä maku, sitruuna kruunaa vielä. =P~

Tiätteks mä en pääse noista viljoista nyt millään. :smt011 Tää on kirjaimellisesti ihan sairasta addiktiota. #-o

ViestiLähetetty: 2014-01-08 08:12:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

+2 kg!!! Aaaaarrrgh!! :smt009 :smt017

Perrrrhanan perrrhana! Nyt meen nukkumaan ku muuten tulee syötyä vähän lisää jotain shittiä. Mur.

ViestiLähetetty: 2014-01-08 08:38:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syökää vaan veitsen kärjellä juusto. Ajattelin tossa kun ei ollut nälkä, mut teki mieli jotain otin kaapista keitetyn munan. Aamu alkaa hyvin munalla, muistuu mieleen ajat kun elelin ukon knassa..hah hah haa. Kukkii huumaroi ainakin aamusta asti. :lol:

ViestiLähetetty: 2014-01-08 19:19:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin mutta mä tykkään munasta pehmeenä... :shock: :smt005

ViestiLähetetty: 2014-01-08 20:29:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
iso isä kirjoitti:
Mikä tahansa ruoka, jonka valmistus alkaa:
Otetaan kilo voita, litra kermaa ja laitetaan kossu pakkaseen...
Tälläinen ei ikinä epäonnistu :wink:

Mutta minkä mie laitan pakkaseen kun en kossua juo? Jäätelön? :lol:

Mutku.
Eihän sitä kossua juoda tarvii...
Antaa olla pakkasessa. :D

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-01-08 20:55:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Leonidas kirjoitti:
+2 kg!!! Aaaaarrrgh!! :smt009 :smt017

Perrrrhanan perrrhana! Nyt meen nukkumaan ku muuten tulee syötyä vähän lisää jotain shittiä. Mur.

Käytkö sinä siellä töissä yövuoron päätteeksi (vai alkajaisiksi)vaa'alla vai mitenkä :?: Sehän heittelee sit ihan esim.juodun nesteen mukaan,tai syömisten mukaan(varmaan tiesitkin)...sinulla tosin tuo yötyö sotkee vuorokausirytmin aika hyvin,että milloin sinulla olis se "aamu",ehkä sen jälkeen,kun heräät yövuoro-nukkumisen jälkeen :?:

Juu ja ottaa taastusti aivoon tuollaiset plussat ](*,) Nyt tiukkis päälle ja tippuu sit tuplaten :smt050

ViestiLähetetty: 2014-01-10 10:02:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi kuule Paksis, käyn puntarilla vähän miten sattuu. Typerää, mutta välillä palkitsevaakin.

Aaah. On tuo Cafeceps sienikahvi niin hyvää kyllä. Täytyy oikein ihmetellä miten siinä on onnistuttu. :shock: =P~ Samalla odotan ekaa maistelua raaka hunajasta, jossa on siitepölyä, propolista, royal jellyä ja ginsengiä. Mulla on vain tällä hetkellä inkiväärihunaja ja villi sademetsähunaja aukaistuna, ne tarttis saada nassusta alas ensin ja kun päivävauhti on 2-3 tl, niin aikas kauan voi kestää.

Mulla on taas kertynyt kaikkea "terveellistä" nurkkiin, tarttis tehdä joku järkevä suunnitelma niiden nauttimiseksi. Hmmm...

Aamu: Thyroxin, ei viite ottaa mitään siinä samassa, vai voisko Cafecepsin MCT:llä?
Ruoka: Astaxantiini, kalaöljyt, Dee, monivitamiini
Tee: Yerba mate (tai tulsitee tai perus vihreä), raakahunaja ehkä MCT tai kookosöljy
Ruoka: viherpirtelö; levät, vihreät vihannekset, marjaa, superit
Tee: sama kuin yllä
Ilta: Serrapeptaasi/nattokinaasi, Jarron ja Solgarin maitohappobakut, FOS ja mankku

Päätinpä hakea kaupasta broiskun maksaa taas, teen ihanan kerma sipuli kastikkeen siihen ja syön haarukalla ihan silleen. Miten voikin tehdä mieli maksaa näin paljon? :shock:

Mietin myös miten pääsisin tuosta leivästä, tuntuu istuvan tiukasti mun hampaiden väliin nyt. Jospa salaisuus oliskin että tekis itelleen karppia parempaa "pikaruokaa" kaappiin. Kuten tunasalaattia. Ja ostais juureksia joista tekis uunijuureksia (se ei kyl oo pikaruokaa), tai mantelileipää. Ja ostais nakkeja vaikka, vaikkei ne kyl oo terveellisiä, mut ne ois yhtä helppo ottaa kaapista kuin leipä. Mitäs muuta helppoa naposteltavaa näin alkuun ja vieroitusoireisiin... :-k

ViestiLähetetty: 2014-01-10 10:52:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ÄÄÄÄHHH kirjoitin pitkän viestin ja hukkasin sen ](*,)

No,nyt tulee lyhyempi...
Minulla nuita samoja:Astaxanthin,Dee,maitohapt,kalaöljyt,monivitamiini(kaikki Iherbistä).Oletko huomannut tuosta A:sta mitään apuja,minä en ja ajattelinkin olla sitä enää tilaamatta...pakko vähän säännöstellä nuita Iherb-tilauksia...

Ota se tyroksi heti herättyä,ei kahvin kaa...vaikka yöpöydälle tbl ja vesilasi ja nappaat heti herättyä,kerkii imeytyä paremmin.

Paljonko otat D :?: Minulla tulee yli 125 mikroa,kun otan eri valmisteita.

Onko se broilerin maksa pakasteena vai tuoreena :?: Onko se hyvää...ilmeisesti on :D

Tee omia karppileipiä,minä en voi syödä edes pientä palaa normileipää,karkaa heti käsistä...tykkäätkö leipäjuustosta :?:

ViestiLähetetty: 2014-01-10 12:48:10 
Poissa
carb au lait
carb au lait

mä kanssa suosittelen karppileiväkkeen tekoa, on tosi hyvää ja ruokaisaa..
itse teen mantelijauhopohjaista vuokaleipää, ei jää millään tavalla toiseksi normaalileivälle,paljon parempaa eikä lihota tai turvota..
viven ohjeella, tai marjolan esimerkiksi..

ViestiLähetetty: 2014-01-13 04:02:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka Jaana k ja Paksis!!

Mulla on se ongelma leivän kanssa että mulla ei mene kuin ne tietyt leivät. Real, hapankorppu, porkkana maalaisleipä, Reissari ja Maukas näkki. Ja muut ei maistu. Tein aikoinaan mantelileipää ja oopseja ja aika monta muutakin karppiversiota, mutta ainoa joka on mennyt paremman puutteessa on mantelileipä.

Joo Thyroxin menee normisti tyhjään mahaan ja voin napata sen esim jos jostain syystä herään aamuyöllä vessaan 5-6 maissa. Sitten olen yleensä puol tuntia- tunnin syömättä ja juomatta, nykyään oon juonu ehkä teetä tai kahvia mutten ole syönyt.

Deetä 125ug keposesti, joskus enempi, joskus vähempi. Astaa oon ottanu 4 mg kapselin päivässä, pitäis auttaa päivettymisessä, minä kun lehahdan aina punaiseksi kun aurinko näyttäytyy. Ajattelin kyllä pitää vaikka tauon ja aloittaa uusiksi maalis-huhtikuussa juurikin sen takia että pitää rajoittaa iHerb tilauksia, karkaavat kätösistä muuten.

Broiskun maksaa saa pakkasesta kaikista isoimmista kaupoista ainakin ja meidän lähi-Salesta sai kanssa, ilokseni viikko sitten huomasin. Broiskunmaksa on sellaista suussasulavaa kunhan malttaa tarpeeks vähän aikaa sitä paistella eli pinta vaan kiinni ja sit kermat niskaan....mmmm... Aika paljon miedomman maksaista kuin possu tai nauta.

Nyt on eväänä Blue Castelloa ja omenaa, vaikka epäilenkin niiden yhdessä aiheuttavan mulle turvotusta ja pömpöttelyä. :cry: Lisäksi tein iiison saavillisen tunasalaattia, sipulin korvasin purjolla ja laitoin toisenkin omenan normi yhden kylkeen. Niin ja keitin pehmeiksi luomumunia, niitä mussutan välipaloiksi, etten sortuis leipään. Hiukan tylsä eväs, mut katsotaan jos huomiseks keksis jotain muuta. Tosin tuota tunasalaattia on melko runsahasti. :shock: :roll:

En malttanut odottaa vanhojen hunaja purkkien tyhjenemistä vaan avasin Propolishunajan. Yllätys oli se, että se maistui propolikselta :!: :?: :idea: Tottunut suomalaisiin mainoksiin tuotteista joissa on jotain tehoainetta ja sitten sitä ei huomaa mistään että jotenkin erilainen olisi. Viimeksi ostin NOKKOSleipää ja nokkosta leivässä oli tuoteselosteen mukaan 1-2%... Noh, tässä hunajassa oli sillee melko kirpakka makukin vrt tavalliseen hunajaan ja olis melkeen pitäny laittaa toinenkin lusikallinen että olis saanu tottumansa makeuden kehiin. Cafecepsiin oon ihan rakastunut...

Niin iHerbistä puheen ollen, joku tiesi linkata tullin sivuille että alviton tilausraja olis laskenu 22 e?!! Ihmekös ei ole paketit tullu perille normivauhdilla, siellä on varmaan kauhee tunku paketeissa. Damn...

Aattelin että koska seuraavasta herbin tilauksesta ei ole tietoa koska tulee (tilattu joulukuussa), on pakko käydä ostamassa Lifesta Serrapeptaasia. Onneks helpotti heti, sekä nenän tukkoisuus että lannerangan ja nivelten särky. Täällä hyvä tiivistelmä: http://terveystavaksi.wordpress.com/201 ... apeptaasi/

ViestiLähetetty: 2014-01-13 07:07:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siis tykkäsitkö siitä Propolis-hunajasta :?: Oliko se sitä iHerbin :?: Minusta se on hyvää,kaikki ei kyllä pdä sen mausta.Laitan pirtelöön,paitsi nyt ollut tauolla.

Minkä niminen on iHerbin serrapeptaasi,yritin etsiä,en löytänyt :?: Kuulostaa kyllä lupaavalta...alkaa nuita kipuja olla joka puolella.

Ai nytkö on sitä tilausrajaa laskettu :?: Meneepäs hankalaksi...

ViestiLähetetty: 2014-01-14 03:06:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo mulla on tätä hunajaa: http://www.iherb.com/Y-S-Organic-Bee-Fa ... null&ic=15 ja on aika tujun makuista. Huhhuh. Tai sitten se on tuosta pinnasta vaan, siinä oli sellainen vaalea kerros.

Ja tätä Serraa: http://www.iherb.com/Enzymedica-SerraGo ... =null&ic=6 , saa sitten suomestakin mutta pikkasen on eri hinnoissa.
Tämäkin on ainakin palautteiden mukaan tehokas: http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Best ... =null&ic=4 , on ainakin aktiivisuudeltaan korkeampi kuin tuo edellinen (120 000 ->100 000), tarkoittaen sitä että tarvitsee ottaa vähemmin ja harvemmin.
Mulla menee nyt 100 000 Serrapeptaasia, yksi kapseli riittää per päivä, mutta kun normisti otan sen illalla ennen nukkumaanmenoa maitohappobakujen kanssa, niin nyt aloittaessani duunit väli venyikin lauantai illasta maanantai aamuun, jolloin menin seuraavan kerran vasta nukkumaan, kipu jäyti selkää ihan kivasti sitten jo. :?

Tänään samaa evästä kuin eilen, plus join yhden Profeel kaakaojuoman kun teki mieli makeaa illalla. En oo nyt uskaltanu käydä puntarilla... :|

ViestiLähetetty: 2014-01-14 21:19:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei ja kiitos vinkeistä,nyt on serraa ja kurkumaa,myyjä suositteli vielä tuota lisäksi.Mieluummin nuita syön,kuin jotain buranaa,joka ei edes auta...niin luin niitä iherbin palautteita,niin pitää ottaa joka päivä,että auttaa...

Minulla on tätä propolista http://www.iherb.com/Y-S-Organic-Bee-Fa ... 23-g/23686
en tiedä,mitä eroa nuissa on.Nyt ollut pirtelöt tauolla(nyyyh...),niin tääkin on tauolla.

Minulla on kyllä tonne yrttilään mennyt rahaa...oon tilaillut kaikenlaista,osa ihan turhaakin...

Minulla on paino pudonnut peräti 1 kilon 2 viikossa :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2014-01-15 02:54:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jee! Hyvä sinä!! Voikun mullakin tippuis. :(

Tulet hämmästymään kuule serrapeptaasin ja kurkumiinin (siitä kurkumasta) tehoa, uskon vakaasti et auttaa sullakin!

Mun syömiset on tänään ollu hiukan epäterveellisen puolelle kääntyviä, nimittäin yön aikana 2 Kabanossia ja sitä saakurin tunasalaattia, joka nyt onneks näyttäis loppuvan. :whistle:

Lisäksi taas oli tänään tullut ihan viimeiseksi tilaamani iHerb-paketti, n. viikko sitten tilattu, jossa oli ne nattokinaasit, muut Protealyyttiset entsyymit (sellainen yhdistelmä), Yerba Mate-instant juoma (olipas hyvvää!!) ja nestemäinen Dee.

Otin Maten töihin yöjuomaksi ja oon hörppiny nyt pari kupillista ja pää on kipeä :?: :!: :?: :idea: Voisko johtua tuosta juomasta?? :shock:

ViestiLähetetty: 2014-01-16 12:42:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu ei tipu täälläkään...eilisestä + 600 eli nyt on 2 viikon saldo noin 1/2 kiloa :| Se on sentään - eikä + :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2014-01-17 14:59:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Leonidas kirjoitti:
Mun syömiset on tänään ollu hiukan epäterveellisen puolelle kääntyviä, nimittäin yön aikana 2 Kabanossia ja sitä saakurin tunasalaattia, joka nyt onneks näyttäis loppuvan. :whistle:

Mutku.
Eihän noissa mitään vikaa ole, saati epäterveellistä, karpille... :shock:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 256 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1013 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00