karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-20 09:10:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1411 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 166 67 68 69 70 71 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-09-30 06:23:01 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei mlv, Matami ja jaana! Ei ole veljellä tällä hetkellä insuliinia. Se hänen diabetes on ihan kummallinen kun välillä sokrut on ilman lääkkeitä ihan ok pitkiä aikoja ja sit taas alkavat noista ja sit taas kummasti normalisoituvat. Haima toimii ok. Lääkäritkin on ihan ihmeissään. Hänellä vois karppaus siihen auttaa tosi hyvin mutta ei oo aiemmin ollut kiinnostunut. Mulla ei Heikkilän diabetes kirjoja oo omana kun viime vuosina oon vähentänyt kirjojen ostamista mutta hän vois kirjastosta lainaa. Minkäs nimisiä kirjoja Antilla olikaan?

Veljen herkkua on kyllä grillikylki ja rasvaiset ruuat mutta viime vuosina on taas palannut margariiniin leivän päällä. Aiemmin käyttivät voita pitkään kun vaimo karppas. Taidan soittaa viikonloppuna veljelle ja kysellä mitä ajattelee ja onko jo tehnyt muutoksia. Noi kirjavinkit vois samalla antaa.

Olipa levoton yö. Heräilin useita kertoja ja ramppasin veskissä. Ei oo mulle tyypillistä. Ninni huomas että oon herellä ja tuli viekkuun silitettäväksi useita kertoja mutta ei sit kuitenkaan rauhoittunut siihen nukkumaan. Kissat ei yöllä mua tuu herättään jos nukun.

Tänään siivouspäivä.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-09-30 06:46:51 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Musta paras Antti Heikkilä on edelleen Diabeteksen hoito ruokavaliolla.

ViestiLähetetty: 2016-09-30 06:47:25 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Heips!
Heikkilällä on ainakin v. 2008 ilmestynyt "Diabeteksen hoito ruokavaliolla".
En tiä, onko muita, uudempia, mutta tuokin on aika hyvin vielä ajan hermolla.
Jospa veljesi aloittaisi karppauksen, sehän on kuitenkin vaimolleen tuttu juttu,
alkaisivat vaikka molemmat.
Hyvää perjantai- ja siivouspäivää.

ViestiLähetetty: 2016-09-30 06:49:03 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Tässä äkkii haettuna se miks margariineja ei kannata käyttää. Avainsana on katalyyttinen vaihtoesteröinti. http://www.pronutritionist.net/2016/02/ ... n-vastaus/

ViestiLähetetty: 2016-09-30 07:20:56 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei Greda ja lillis! Kiitos tiedosta. Nyt muistin että mä oon tuon kirjan kyllä lukenut vaikka mulla ei sitä ole.

Tuskin alkavat molemmat kun aikanaan vaimo lopetti kun ei ollut varaa karpata. En sit tiedä mitä oikein söi kun ei mun mielestä karppaus oo sen kalliimpaa kun vt-mättö. Tuosta margariinista on just tuon sanonut. Ennen koko perhe käytti mun vaikutuksesta punaista maitoa ja voita mutta nyt palanneet siniseen maitoon ja margariiniin. Valistaa voi mutta toisten puolesta ei voi valintoja tehdä.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-09-30 07:29:58 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä oon tosi lahopäinen, kun olin unohtanut että mulla on tuo Heikkilän kirja :oops: Menin äsken tarkistamaan asian ja sieltä hyllystähän se löytyi. Voin sen siis nyt lainata veljelle kun on kiinnostunut asiasta. Muistan tarjonneeni sitä jo aiemminkin mutta silloin se ei häntä kiinnostanut. Yks kolesterolikirja taitaa olla lainassa tällä karppaavalla veljellä. Hän vois antaa sen nyt eteenpäin tälle kiinnostuneelle veljelleni. Täytyykin soittaa asiasta.

ViestiLähetetty: 2016-09-30 07:56:31 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Sillä katalyyttisellä vaihtoesteröinnillä voi saada martsin syömisen loppumaan, kun asiaan perehtyy. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2016-09-30 10:58:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

On Heikkilältä uudempikin diabetes kirja, 2014 Diabeteksen ruokavaliohoito, mutta minusta tuo eka toimii ihan yhtä hyvin.
Karpata voi monella tapaa, omat ruokamenot pienemmät kun on jäänyt turhakkeita pois, mutta vaikeaahan se on toisten kokemuksiin mennä puuttumaan, jospa se vähän kalliimpi ja laadukkaampi ruoka säästää ajan mittaan noissa terveysmenoissa ja voinnissakin. Toivottavasti hänen vointinsa paranee ja arvotkin ilman statiineja, diabeteshän on yksi niiden sivuvaikutuksista.

ViestiLähetetty: 2016-09-30 11:26:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei, kävin pikaisesti lukemassa kuulumisia. Mukavaa viikonloppua sinne :)

ViestiLähetetty: 2016-09-30 14:19:43 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Toivottavasti veljes ymmärtää että on aika pakkorako....
Mukavaa viikonloppua :)

ViestiLähetetty: 2016-10-01 07:17:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tervehdys kaikille! Nyt nukuin koko yön hyvin ja heräämättä mutta silti aivan hirveästi väsyttää. Ei jaksanut eilen siivota. Katsotaan miten käy tänään. Pyykit on koneessa pyörimässä ja tiskit likoamassa. Ne ainakin on hyvä tehdä. Itseäni en ala pakottamaan. Sitä on tullut liikaa tehtyä elämässä. Jos nyt on levättävä niin sit lepään.

Tänään soitan veljelle niin kuulen hänen ajatukset nyt. Facen mukaan ainakin heillä oli illalla tarjolla pitsaa, mokkapaloja ja leffankatsomista. Veli vaan ei taida olla kovin makean perään.

ViestiLähetetty: 2016-10-01 17:15:24 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Soitin veljelle ja nyt hän oli myrpeämpänä karppauksen suhteen. Sitä se jankuttaa ettei ole varaa.Heikkilä ei siinä mielessä hyvä kun pitäs olla joku köyhäkarppausopas. Mä jo ehdin innostua että jos hänenkin terveys siitä kohenis.

ViestiLähetetty: 2016-10-01 18:16:14 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Heikkilän jotkut reseptit on vähän elitistisiä, mutta onhan hänellä kaaliruokia yms. Sinä jos kuka osaat veljellesi neuvoa edukkaita reseptejä - tai sille vaimolle. :D Ja - lääkkeetkin maksaa!

ViestiLähetetty: 2016-10-01 18:25:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Samaa mieltä Gredan kanssa. Karppaus ei välttämättä ole mitenkään elitististä. Kutsu kylään ja tee ruokaa. Ja opeta tekemään, jos ei näitä reseptejä ennestään osaa.

ViestiLähetetty: 2016-10-01 19:07:33 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kananmunat ovat minusta myös edullista ruokaa ja niistäkin voi valmistaa eri tavoilla ja mausteilla vaihtelevaa ruokaa.
Mutta jotenkin tuntuu että ovat tainneet päättää kantansa. Olet tehnyt parhaasi Kirrimirri, minulla on suvun laidalla vähän vastaava tapaus, jalat jo menossa, mutta kun diabetes on kuulemma prinnöllistä niin turha on ruokavaliosta puhua. Ja kun on ne lääkkeet ja lääkäri.

ViestiLähetetty: 2016-10-01 20:22:08 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei Greda, Matami ja mlv! Luulen että annan asian nyt olla. Liikaa en halua tuputtaa ettei välit mee. Jos kyselevät niin sitten tietysti neuvon ja opastan kaikessa. Veljellä on väärä käsitys karppauksen kalleudesta ja yritin sitä ajatusta vähän oikaista mutta minkä teet jos niin haluaa ajatella ja itselleen selitellä sitä ettei mitään tartte muuttaa.

ViestiLähetetty: 2016-10-02 18:36:10 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Karppausta en kyllä osaa kalliina pitää, ei tartte ostella mitään sokeri-vilja-pottuyms.
juttuja, ei kalliita fileitä, halvemmat lihat käy komeesti ruokavalioon, munat ja voi on halpoja,
samoin kaalit, sipulit ja lantut. Mutta niinkuin sanoit, et voi toisten puolesta päättää etkä valita.
En miekään sen Ystikseni puolesta, vaikka kuinka sieluun sattuu.

ViestiLähetetty: 2016-10-02 18:51:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutku.
Veljet, varsinkin iso veljet tietää...
Ei kuunnellut minunkaan edesmennyt iso veli...
Nih.

Mutta me tiedetään ja toimitaan toisin.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2016-10-02 19:24:14 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Hei lillis ja isukki! Tää on mun iso pikkuveli niin kuin ne muutkin kun mä oon esikko.

ViestiLähetetty: 2016-10-03 05:50:19 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

On alkanut tulla takaisin lämpimiä aaltoja öisin. Pitää salviapuska ostaa tänään ja alkaa taas teetä siitä tekemään. Olin suunnittelut sitä maksakuuria tähän syksylle mutta ainakaan vielä ei oo siihen varaa. Siinä kun pitäis syödä luomuruokaa ja se on sen verran kalliimpaa.

Silmälasit ois pitänyt uusia jo ainakin vuosi tai pari sitten mutta aina on ollut olevinaan jotain muuta tärkeämpää. Nyt silmäasemalla on tarjous ja saa korotonta maksuaikaa 12 kk. Meen sinne huomenna.

Tänään on Katupappilavuoro.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1411 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 166 67 68 69 70 71 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00