karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-05 14:08:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9 10 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Chas karppaa
ViestiLähetetty: 2014-12-29 17:23:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tapanin päivänä heräilin taas joskus 8:30. Söin aamupalaksi keitetyn kananmunan ja kaurakorpun voilla, kylmäsavuporolla ja paprikalla. Niin ja join tietty mustaa kahvia. Aamupalan jälkeen pakkasin kamat kasseihin ja siistin vierashuoneen. Kävin dyykkaamassa yhden kuitin porukoiden roskiksesta, koska joulupukille oli tullut joku erhe ja hän oli tuonut kaksi samanlaista kirjaa. Löysin sen onneksi ja vaan yksi yläkulma oli pilalla ja ihan jossain rasvaisessa ruuan tähteessä, yök :lol:

Painelin sitten uimahalliin kuntosalille vähän päästään höyryjä. Teki kyl hyvää, vaikka treeni kulkikin todella nihkeästi. Hillitön ruuhka oli siellä salilla, muutkin oli vissiin kokenut tarvetta päästää höyryjä tai sitten sulattaa kinkkua :lol: Kävin suihkussa ja saunassa siellä hallilla ja siinä meikkaillessa mun vanhin pikkuveli lähetti valokuvan ja tiedon, että hänelle ja hänen avovaimolle on juuri syntynyt poika <3<3<3 Aivan ihana tapanin päivän vauva <3<3<3 On kyl todella ihanaa kun on noita muksuja nykyään näissä perhejuhlissa, saa tämäkin täti vähän helliä ja hoitaa ja leikkiä kun mulla ei ole omia.

Porukoilla söin sit vielä sekalaisen kasan jouluruokia, ainakin graavilohta, lämminsavulohta, sillejä, kinkkua, reilusti vihreää salaattia, italian salaattia, sienisalaattia ja leipäjuustokuutioita. Myös mun keskimmäinen ja nuorin pikkuveli tuli pikaisesti syömään. Ainakin nuorin oli lähdössä viihteelle ja yritti houkutella muakin mukaan vaan kieltäydyin kotiarestiin vedoten :)

Joskus neljän jälkeen lähdin autoileen Tampereelle. Autoillessa join yhden Valion Profeel mangojuoman. Ihan OK matka oli, hyvä keli ja etelän suuntaan todella vähän liikennettä, ainoa vaan, että meinasin kolaroida vähän ennen Tamperetta. Ajoin kaikessa rauhassa ysitietä mittarissa reilu 80 km/h kun jostain sivutieltä joku kääntyi yllättäen suoraan mun eteen o_O Jarrutin täysiä ja väistin pientareelle ja autokin pysyi hallinnassa. Luojalle kiitos mun nopeista reflekseistä ja itselle kiitos uusista talvirenkaista. Onneksi mitään ei sattunut, säikähdin vaan ihan pirusti.

Tampereella kävin vielä mun kantapaikassa, kun unikaveri oli siellä. Join 2 Stalhagenin Jolly Bockia, jota itse en muista koskaan maistaneeni, mutta jota tuttu baarimikko väitti myyneensä mulle ainakin kuusi tuopillista. Että kuulemma se maistuu mulle aina kossubatteryiden jälkeen..? Tiedä sit uskoako vai ei, saattoi hän kyl kiusatakin :) Käytiin vielä lähipizzeriassa hakeen vähän iltapalaa, unikaverille kabab salaatilla ja mä otin pizzan, josta söin pelkät täytteet.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-12-29 17:39:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lauantaina heräilin Tampereella ja kokkailin perus viikonloppuaamupalan eli 1 paistettu kananmuna, 2 Atrian A-luokan nakkia, 4 siivua pekonia, Felixin sinappikurkkusalaattia ja kirsikkatomaatteja. Join espresson.

Aamupalan jälkeen tiskailin ja järjestelin ja sitten lähdin ostoksille. Kävin Ideaparkkiin palauttamassa sen yhden kirjan. Huh mikä kansainvaellus siellä oli, parkkis oli takariviä myöten täynnä ja jouduin ihan rivi kerrallaan kiertämään ja hakemaan vapaata ruutua. Enkä ollut ainoa, joka siellä pyöri ja etsi vapaata tilaa o_O Sit autoilin keskustaan ja menin Tullintorille, jossa on hyvä Asian market ja tarkoitus oli ostaa shiratake nuudeleita kun ne on lopussa ja Fitnesstukusta tilaamalla joutuu hetken odottamaan toimitusta. En edes tarkistanut aukioloa netistä, kun jotenkin vaan ajattelin, että kyllähän se on auki, mutta olin väärässä ja ovessa oli vaan lappu "Sulje". Höh! Kaikkein tyhmintä oli kun vaan oikeasti pyörähdin siellä toteamassa tilanteen, niin siitä piti maksaa 1 e parkkimaksuja. Menin sitten Prismaan tavallisille ruokaostoksille. Kauhea nälkä oli, joten ostin Valion Profeel mangojuoman ja join sen heti kaupasta poistuessani.

Ruuaksi tein pitsaa Vyötärönmetsästäjän pohjalla. Täytteeksi laitoin kinkkua, pepperonia, oliiveja, katkarapuja ja tuoreita herkkusieniä. Napostelin niitä täytteitä ihan huolella siinä kokatessa. Söin myös juustoa, maapähkinävoita, 2 kuivattua luumua ja kylmän nakin. Ihan jäätävä hiilarihimo vaivasi, on taas taukoviikko e-pillereissä eli se saattaa vaikuttaa tai sitten vaan yksinkertaisesti huono syöminen. Söin sitten sitä pitsaakin pari reilua palaa kun se valmistui.

Illalla pilkoin vielä dippikasviksia (kurkku, porkkana, lanttu, paprika, kukkis, parsakaali) ja dippailin niitä kermaviiliin tehtyihin dippeihin. Join Pepsi Maxia.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-12-29 18:00:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sunnuntaina ei yhtään inspannut pekoni, joten tavoista poiketen tein munakasta. Munakasmassaan laitoin kananmunaa, kuohukermaa ja suolaa ja pippuria. Täytteeksi laitoin kinkkua, fetaa ja kirsikkatomaattia. Join cappucinon. Oli tosi kivaa vaihtelua!

Lähdin sit yhden likkakaverin kanssa keskustaan vähän kahville ja juoruilemaan ja sillä reissulla vierähtikin monta tuntia. Ystävät ja juoruilu <3<3<3 Join cafe latten. Kierreltiin vähän Sokoksella vaan mitään turhaa en ostanut, shampoota ja silleen. Ruokakaupassa kävin Sokoksen Herkussa ilman ennakkosuunnitelmia ja olihan se tuskaista yrittää keksiä ruokaa. Thai-kanaan sit päädyin.

Tampereen himaan päästyä oli jälleen kerran jäätävä nälkä. Tarkoitus oli syödä pala lauantaista pitsaa, mutta unikaveri oli syönyt ne kaikki! Höh! Join sitten Valion Profeel mangojuoman, söin kylmän nakin, pistaasipähkinöitä, lauantaisia dippikasviksia, 2 kuivattua luumua, maapähkinävoita, juustoa ja 7 sokeritonta Sisua. Tsiisus mitä napostelua.

Kokkasin sit sitä ruokaa, johon laitoin valmista vihreää currytahnaa, broilerin rintafileitä pilkottuna, paprikaa, kurkkua, porkkanaa, sipulia, valkosipulia, inkivääriä, kookoskermaa, tomaattimurskaa, kurkumaa, korianteria, maapähkinävoita, kalakastiketta, soijaa, srirachaa ja limen mehua. Oli hyvää, mutta mä vaan niin olisin kaivannut sille "riisiä" eli pilkottuja shiratake nuudeleita kaveriksi. En tiedä, en vaan tykkää syödä tuollaista kastikemaista ruokaa ilman lisäkettä. Ja niinkuin siis sellaista lisäkettä, joka ei maistu itsessään millekään eli riisi tai pasta tai vaalea leipä. Pitäis laittaa se tilaus Fitnesstukkuun niistä nuudeleistä, niin sit olis korviketta ja vois joskus tehdä taas näitä kastikemaisia ruokia.

Illalla söin vielä kylmän nakin, juustoa, dippikasviksia ja maapähkinävoita. Toivottavasti helpottais pian tää hiilarihimo. En kuitenkaan ole sortunut, vaan eipä tässä vähähiilaristen napostelussakaan mitään järkeä ole.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-12-30 14:52:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Maanantaina oli sit taas arki ja maanantai -fiilis. Herätys oli onneksi vasta 6:00. Meikkailin ja silleen kaikessa rauhassa ja tein aamupalaksi samanlaisen munakkaan kuin sunnuntainakin. Joskus ysin jälkeen työkaveri tuli hakeen mua mun Tampereen kodista ja lähdettiin visiitille Lievestuoreelle Jyväskylän lähelle.

Lounaan söin Vaajakosken (?) ABC:llä. Tilasin broilerisalaatin, mikä oli ihan jees. Mukana tuli erillinen kippo majoneesia ja siitä plussaa. Miinusta tosi pitkästä valmistusajasta, josta kävin ihan valittamassa.

Työpäivä oli ja meni ja takaisin Tampereella olin joskus viiden maissa jo. Söin lautasellisen sitä sunnuntaista thai-kanaa ja lisäksi vähän juustoa ja kylmän nakin ja lusikallisen maapähkinävoita.

Illalla jatkoin samoilla linjoilla vetäen taas kylmän nakin, maapähkinävoita, pistaasipähkinöitä ja juustoa. Onneksi pääsee tiistaina yhdeksi illaksi himaan Poriin niin ei tarvi napostella, kun tiedän jo ennakolta, että siellä ei ole yhtään mitään kaapeissa tai jääkaapissa :)

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-12-30 16:39:07 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Et ole ainoa, joka on joutunut ruokaa odottamaan Vaajakosken absilla. Jyväskyläläisittäin se on kanavuoren apsi, mutta sama asia. Jokatapauksessa siellä on joutunut odottelemaan melkein aina. Jos joskus olet aamiaisaikaan kulussa, niin jypin pohjoispuolella on Palokan apsi ja siellä on ainakin vielä ok emmeet. Keljon apsi ennen jyppiä treeltä tullessa on ainakin ollut myös jees aamiaispaikka, mutta en ople poikennut uusimman uudistuksen jälkeen siellä. Yleensä uudistus tarkoittaa huononemista apseilla. Kanavuoressa ei koskaan ole pekonia, vaan se on korvattu perunalla. Kanavuoressa ei ole muuta hyvää, kuin että siitä on tasan 20 minuuttia kotiin, jos pitää hanan pohjassa :D

ViestiLähetetty: 2014-12-31 13:36:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jaahas, täytyy alkaa suunnitelmallisesti välttämään sitä mestaa. Eikä kyl yleensäkään tuu tuossa pysähdyttyä. Erityisesti kiukuttaa se, että ei sanota mitään odotuksesta, niinkun kyllähän sen ymmärtää jos on ruuhkaa ja osaamaton kokki keittiössä, vaan sit vois vaikka sanoa, että meidän odotusaika on tällähetkellä yli puoli tuntia.

Palokassa en oo ehkä koskaan käynyt apsilla, mutta toi Keljo on ihan vakkari pysähtymispaikka, jos oon yksin liikkeellä. Kävin siellä nytkin kun tulin pohjoisesta joulun vietosta. Oli se joo uudistunut, vessat esim. oli remontoitu ja ihan kivat. Samoin ruokalista oli kokenut muutoksen, silmiin pisti ainakin tosi huokuttelevat hodarit, jotka siis ei ollut mitkään perus vaan niis oli vähän twistiä :) Muutenkin se ruokalista oli aika pirteän oloinen. (Ja siis mulla ei mitenkään ollut nälkä kun siellä kävin, hyvä ettei kuola valunut kun niitä ruokalistoja tutkin, mutta dieetti piti ja ostin vaan kaupan puolelta sen proteiinijuoman :lol: )

Mä en muuten edes muista, koska oisin viimeksi syönyt aamupalaa apsilla o_O Tätä mun nykyistä duunia edeltänyttä duunia edeltävä duunimesta oli Turun lähellä ja mä silloinkin vietin viikonloppuni Tampereella. Niin silloin söin jokaikinen maanantai aamupalan Auran ABC:llä ennen Turkua. Musta se apsin aamupala on tosi hyvä konsepti, mutta niissä todellakin on eroja paikkojen välillä.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-12-31 14:08:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tiistaina oli sit vähän maanantaiset kuviot, herätys 4:30 ja autoilu töihin. Autoillessa join yhden Arlan Banaani-mustikka proteiinimaidon ja sokerittoman Red Bullin. Oli yksi mun TOP 3 inhokki ajokeleistä; kuivahkoa hienojakoista lunta, jota sataa reilusti ja pöllyää tienpinnasta niin pirusti. Plääh. Porissa taas satoi vettä, ei sekään kyl kivaa ole.

Töissä söin vielä 2 Babybell minijuustoa. Töissä aloitin aamuni tosiaan tavaroiden pakkaamisella. Eipä sitä kauheasti tullut, 1 ikea-kassi, 2 muovikassia ja läppärireppu täyteen. Mutta se mitä oli kauheasti ja hävettävästi ja yllättävästi oli karkin määrä, mitä löysin :shock: Löysin avatun supermegajättisäkin Panttereita, avatun rasian Pingviinisalmiakkeja, avaamattoman rasian Pingviinisalmiakkeja, avatun Kaatissäkin ja jonkin pienen pussin salmiakkeja. Tietty oon tiennyt, että mulla jotain siellä on ja silleen aika jees olen pärjännyt, kun on ollut noita avattujakin tuolla ja en yhden yhtä ole syönyt. Mutta näin niinkuin aikuiseksi ihmiseksi sitä vaan oli hämmentävän paljon.

Ja kertoo ehkä jotain minusta ja mun syömistottumuksista ja karkki-riippuvuudesta. Mulla ennen tätä lakkoa ja tän päiväkirjan kirjoituksen aloittamista todellakin oli tapana töissä koneella istuessa napsia vähän karkkia joka päivä. Aina yks sieltä, toinen täältä. Ja joka kerta kun kävin kaupassa, ostin karkkia. Joskus vaan jonkun pienen ja joskus jonkun suuren, mutta joka kerta kuitenkin. Ja vihasin käydä Länsi-Porin Prismassa, kun siellä ei ole karkkia kassoilla lainkaan, vaan aina joutui erikseen kävelemään karkkihyllylle saakka... Mä olen aina ollut vähän kateellinen niille ihmisille, jotka pystyy elämään silleen kohtuus kaikessa -periaatteella. Että jos sitä karkkia vois vaan syödä joskus vähän. Vaan mulla tuntuu olevan siinä asiassa ainoastaan kaks ääripäätä, eli joko ei ollenkaan tai sitten v***sti liikaa joka päivä. Tietty en mä kyl muutenkaan ole mitenkään tasainen ja tasapainoinen, vaan aika tavalla äärilaita-ihminen. Ehkä sit seuraavassa elämässä :)

Lounaan söin sit meidän pääkonttorilla sijaitsevan mun uuden toimiston alakerran Sodexossa. Otin kanakormaa ja sille jotain lämmintä kasvislisäkettä ja 1/2 dl riisiä. Puolilautasta täytin jäävuorisalaatilla, tomaatilla ja sipulilla ja siihen päälle kippasin reilusti oliiviöljyä ja vähän balsamiviinietikkaa. En tiedä, mä olin jotenkin ihan kertakaikkisen hukassa siellä (niinkuin muutenkin täällä uudessa :lol: ), että otin vaan sitä riisiä. Enkä todellakaan tiedä miksi. Ehkä se himotti tai sitten tottumus tai sitten perässä ollut vähemmän tuttu työkaveri ujostutti.

Ton lounaan jälkeen oli sit tietty kauhee nälkä iltapäivällä. Söin ne jäljellä olleet 4 Babybell minijuustoa. Mietin kotiin lähtiessä, että kova tottuminen tulee olemaan siihen lounaaseen :) Mutta muuten oon ihan positiivisilla mielillä tosta uudesta duunista ja uudesta toimistosta. Vähän erilainen kulttuuri täällä pääkonttorin toimistolla verrattuna siihen toiseen toimipisteeseen, vaan ehkä tää tästä pikkuhiljaa. Kivoja työkavereita mulla on täälläkin :)

Illalla kävin sit syömässä Hesellä rapu-caesarin ja join Zero Colaa. Hehheh, näin jos täytyy muutenkin tehdä tiliä tästä vuodesta, niin ei mulla kyllä suunnitelmallisuus ole lisääntynyt iltaruokien suhteen. Ainoastaan oon vaihtanut sen Bic Macin salaattiin, että silleen tietty positiivista, vaan edelleenkin kiinnostaa ku kilo kuumaa p***aa alkaa kokkaamaan mitään iltaisin töiden jälkeen. Ehkä teen sitäkin sit enemmän seuraavassa elämässä.

Himaan päästyä pistin pystyyn lihapulla-tehtaan uutta vuotta varten. Meillä on kaveriporukan kanssa tapana kokoontua uudeksi vuodeksi aina Helsinkiin ja tarjoilut tehdään nyyttäri-periaatteella. Itse lupauduin tekemään tänä vuonna lihapullia. Tein 3 erilaisia: italialaisia sikanaudasta, perinteisiä suomalaisia naudasta ja niitä intialaisia broilerista. Ei ollut muuten broilerin jauhelihaa saatavilla koko Porissa ja hiukan hyllyt tyhjänä muutenkin. Cittarin lihatiskin setän kanssa sit funtsattiin, että ei muuta ku suikaleita veitsellä vielä pienemmäksi ja sauvasekoittimella sit lopuksi. Toimi todella hyvin sille broilerille ainakin ja ihan OK rakenne tuli sille jauhelihalle. Yhdet pienet pullat söin jokaista sorttia, ja ihan helvetin hyviä tuli vaikka itse kehunkin :)

Pullien pyörityksen lomassa pesin 2 koneellista pyykkiä ja purin matkalaukuista osan tavaroista pois ja uutta sisään. Joskus välillä tulee hetkiä ku tuijottaa vaan niitä laukkuja ja miettii, että mikä v***n järki tällaisessa elämässä oikeastaan on. Ei varmaan mikään, vaan kun paikallaankaan ei osaa olla, niin minkäs sit tekee. Ehkä seuraavassa elämässä :)

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2014-12-31 21:37:48 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Oikein hyvää uutta vuotta 2015 Chas!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2015-01-02 08:53:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos paljon Kirrimirri ja hyvää uutta vuotta sullekin <3

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-02 09:08:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Uuden vuoden aattona heräilin 6:00. Aamupalaksi taistelin alas 2 munan munakkaan, jossa oli kuohukermaa, suolaa ja pippuria ja sitten täytteenä fetajuustoa ja tomaattia. Tosi hyvää oli, mutta ruokahalu oli vaan kateissa. Join mustaa kahvia. Vähän venyi töihin lähtö ja tuosta uudesta, pidemmästä työmatkasta johtuen olin vasta 9:15 toimistolla, plääh.

Lounaaksi söin salaattia. Nopeasti vilkaisin sitä jotain pasta-juttua, mitä siellä näytti olevan vaan kävelin ohi hakemaan salaattia :) Näistä pyhistä jo0htuen varsinainen salaattibuffet on tuolla pois käytöstä ja sen sijaan siellä on valmiiksi kasattuja annoksia. Otin sellaisen, jossa oli jäävuorisalaattia, vähän tomaattia ja kurkkua ja persikkaa ja sitten paahtopaistia. Päälle laitoin reilusti oliiviöljyä ja balsamiviinietikkaa. Oli ihan OK, paitsi proteiinia mun makuun liian vähän.

Kevyestä lounaasta johtuen oli sit nälkä ja kahdelta iltapäivällä söin Valion Pehmeän täyteläisen maitorahkan. Kolmen jälkeen lähdin autoilemaan Helsinkiin. Pysähdyin ensiksi matkan varrella kauppaan hakemaan vähän juotavaa illaksi ja siinä autoillessa join sokerittoman Red Bullin. Pysähdyin toistamiseen lähempänä Helsinkiä vaihtamaan ABC:n vessassa biletysvaatteet päälle. Sieltä ostin jonkun FAST:in Kookosvesi-proteiinijuoman kun oli vaan nälkä kokoajan. Mäntit ja liian kevyet syömiset :/

Perillä tuttavapariskunnan luona olikin sitten buffet-pöytä katettuna <3 Kaikki oli ihan sairaan hyvää, paha vaan, että hillareita oli reilusti suurimmassa osassa. Söin kala-voileipäkakkua, liha-voileipäkakkua, katkarapu-aurajuustopiirakkaa, pastasalaattia jossa oli kyl paljon muutakin ja tosi hyvä mukaansekoitettu kastike, caesar-salaattia, 1 ruissipsi skagenröralla, niitä mun tekemiä lihapullia muutama, 1 hodari nakilla ja marinoidulla punasipulilla ja ketsupilla ja vähän sipsejä. Mitään ähkyä en silti vetäissyt, kaikkea maistoin, mutta en mitään valtavia määriä. Juotua tuli aika paljon, 1 Koff Lite, 1 light siideri, noin 4 cl Russki Standart Platinumia, 1 G&T ja kuoharia REILUSTI. Meillä on tapana aina tasatunnein pitää puhe ja kilistää kuohuvalla, niin aika monta tasatuntia tuli mullekin noiden juhlien aikana :) Kauhea väsy iski joskus kahden jälkeen ja painuinkin itse sit nukkumaan.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-02 09:26:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Uusi vuosi alkoi jäätävässä darrassa niinkuin monta kertaa aikaisemminkin :) Kuudelta heräsin ekan kerran järkyttävään päänsärkyyn, mutta onneksi pystyin jatkamaan unia särkylääkkeen oton jälkeen. Joskus 10:30 sit heräsin. Jäätävä nestehukka ja muutenkin heikko happi vaivasi. Join Gatoraden ja sitten litran vettä. Pikkuhiljaa pääsin ylös ja hereille ja joskus puolen päivän maissa lähdettiin unikaverin kanssa syömään.

Ja mentiin Mäkkäriin. Oli ihan tietoinen valinta, se oli varmuudella auki siinä Hakaniemessä ja myöskin teki mieli Bic Maciä. Söin mun perus-setin, eli Bic Mac aterian zero Fantalla ilman jäitä ja McFeast dipillä <3<3<3 Pakko sanoo, että oli hyvää. Kahvin join jälkkäriksi ja sit lähdettiin Tampereelle.

Käytiin Lahdesjärvellä ABC:llä ruokakaupassa ja mul oli kunnianhimoinen suunnitelma kokata iltaruokaa. Ainoa vaan, että nukahdin suorilta sohvalle ja heräsin kasilta illalla :) Ei sit enää niin myöhään viitsinyt alkaa kokkaamaan oikeaa ruokaa, joten tein munakkaan. Laitoin munakasmassaan kuohukermaa, suolaa, pippuria ja Santa Marian Pasta Rosso -maustesekoitusta. Täytteeksi laitoin shalottisipulia, purkin tonnikalaa ja vähän raastettua kypsytettyä cheddaria. Kylkeen söin jotain valmista säilyke-kimchiä. Unikaveri oli käynyt siellä Asian marketissa Tullintorilla ostamassa niitä shiratake-nuudeleita ja hän oli ostanut tuota kimchiäkin. Hiukan pelotti maistaa sitä, vaan todella hyvää se sitten oli. Ei tietty vetänyt vertoja sen mun etelä-korealaisen kaverin äidin kimchille, mutta hyvää se oli joka tapauksessa :)

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-04 11:01:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Perjantaina oli ihan ihmeellinen maanantai-perjantai-sekoituspäivä. Heräsin 4:30 ja autoilin töihin kuuden maissa. Matkalla kirosin itseäni ja sitä, että mun työaikasaldo on pari tuntia miinuksella enkä pystynyt ottamaan sitä perjantaita vapaaksi. Mänttiä!! Autoillessa join FAST:in Mustikka-vadelma proteiini smoothien, joka oli ihan järkyttävän pahaa. Ne kookos-maut on jopa ihan jees tuohon verrattuna. Vaan sitkeästi sen taistelin alas. Join myös sokerittoman Red Bullin. Töissä kävin kahvihuoneessa viemässä välipalan jääkaappiin ja siel oli yksi näistä mun uusista työkavereista vetämässä aamupuuroa. Ja voi yök se puuro näytti pahalle, sellasta harmaata, liisterimäistä, jäykkää mössöä :D Kävi mielessä, että ehkä se mun järkky protskujuoma ei ollut edes niin järkky.

Lounas oli taas vähän mitä oli. Olin ajatellut syöväni salaatin, mutta siinä hyllyssä ei sit ollutkaan niitä valmis-salaatteja. Enkä tiennyt keneltä kysyä, niin otin vaan sit linjastosta. Söin kolme pientä kasvispihviä jollain kermaviili-bbq -kastikkeella. Otin kylkeen jäävuorisalaattia ja jotain kaaliraastetta ja jotain Felixin valmistasalaattikastiketta. Siis hyi h****tti se salaattikastike oli ihan karmeaa. Ne kasvispihvit oli hyvän makuisia, vaan niissä oli kyl perunaa. Enkä tajunnut ottaa siihen sitä toiselle ruualle eli pyttipannulle tarkoitettua paistettua kanamunaa, meinaan varmaan sen olis saanut ihan erikseen rahalla maksettua vaikka se ei siihen annokseen kuulunutkaan. Unohdin myös ottaa vettä laseihin, että oli aika kuiva lounas. Vähän jäi siis taas huonolle syömiselle lounas :/ En tiedä, niinku koskahan lakkaan olemasta ihan täydessä paniikissa tuolla ja koskahan pystyn taas järkevästi miettimään noita lounaiden koostamisia. Huoh. Enkä edes tiedä miksi mä jännitän ja oon ihan sekaisin, kun kuitenkin työuralla on tullut reissattua ihan riittävästi ja syötyä niin monessa vieraassa lounasravintolassa, että luulis jo oppineen sen verran, että tuolla ei tarttis olla noin pihalla ja avuton.

Iltapäivällä oli ylläri pylläri nälkä. Join välipalaksi Valion Profeel vaniljajuoman. Iltapäivällä ajoin mun Porin kodin kautta takas Tampereelle. Kävin salikamat hakemassa ja katsomassa, että kaikki on OK siellä.

Tampereella olin seiskan maissa ja en jaksanut kokkaa, joten mentiin sit ulos syömään. Käytiin Pancho Villassa ja söin lehtipihvin maustevoilla ja grillikasviksilla. Join ison Pepsi Maxin. Oli ihan jees. Pikaisesti käytiin kaupassa hakemassa aamupala-ruuat ja sit heti himaan päästyä nukahdinkin sohvalle :)

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-04 11:39:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lauantaina nukuin ihan sika myöhään, heräsin 11:05 o_O Tein aamupalaksi munakasta (kananmunaa, kuohukermaa, suolaa, pippuria) ja täytteeksi laitoin kinkkua, fetajuustoa ja ruohosipulia. Kylkeen kurkkua ja pahaa tomaattia, josta söin ehkä puolet.

Istuin koneella ja arvoin, että mille alkais. Päädyin varaamaan itselleni kampaamo-ajan kun tyvikasvu alkoi olla taas siinä mallissa ja jotain kevennystä tähän nykyiseen malliinkin tarvitsi leikkaamalla. Yhtään ei olis huvittanut vaan eipä se auttanut. Kiva silti kun noihin isoihin ketjuliikkeisiin saa ajan niin lyhyellä varoitusajalla. Kampaamossa join kahvin mustana kun tajusin unohtaneeni aamukahvin.

Himaan päästyä aloin kokkaamaan. Tein jauhelihakastiketta ja "spagettia" eli shiratake nuudeleita. Kastikkeeseen laitoin naudan jauhelihaa, pekonia, sipulia, porkkanaa, valkosipulia, tomaattimurskaa, suolaa, pippuria, sokeria, timjamia, oreganoa, kuohukermaa ja Koskenlaskijaa. Kylkeen pätkä kurkkua kun en jaksanut sen kummemmin mitään salaattia tehdä. Jälkkäriksi ruokalusikallinen maapähkinävoita. Söin oikein rekkamiehen annoksen, huh.

Noi aasia-kaupasta ostetut nuudelit oli ehkis parempia kuin Fitnesstukusta tilatut. Kun niissä Fitnesstukun nuudeleissa on ollut TODELLA voimakas se ällö ominaistuoksu ja niitä on joutunut huuhtelemaan veden alla tosi kauan, niin noissa aasiakaupan nuudeleissa ei juuri sitä hajua ollut. Hinta per paketti oli suunnilleen sama, mutta niissä Fitnesstukun nuudeleissa on enemmän niitä per paketti. Lisäksi ne aasiakaupan nuudelit oli sellaisilla ihmeen solmuilla ja ne piti avata kun halusi "spagettia". Toisaalta taas jos haluaa pieniä ne "riisiksi" niin noi solmut on helpompi pieniä. Itse olen vähän kallistumassa sille kannalle, että hakisi tuolta aasiakaupasta vähän isommankin satsin. Unikaveri on erimieltä.

Alkuillasta kävin yhden likkakaverin kanssa mun kantapaikassa vaihtamassa kuulumisia. Join 2 olutta; jonkun APA:n ja sitten Ruosniemen panimon IPA:n, jonka nimi on Insinööri. Ruosniemen panimo on porilainen pienpanimo, ja suosituksia tutulta baarimikolta kysyessäni hän tuumasi, että se porilainen insinööri sopii mulle ku nenä päähän :D Ja hyvää se kyl olikin.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-05 09:56:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sunnuntaina heräilin ysin maissa ja joskus kymmeneltä tein aamupalaa. Tein samanlaisen munakkaan kuin lauantainakin ja kylkeen pilkoin taas kurkkua ja tomaattia, joka nyt oli ihan syötävää. Join cappucinon kun oli kuohukermaa.

Puolenpäivän maissa lähdin käymään Verkkokaupassa ja ruokakaupassa. Hypistelin kaikkea mahdollista siellä Verkkiksessä vaan poistuin kuitenkin mukanani ainoastaan se mitä hainkin, eli uusi audio-kaapeli autoon hajonneen tilalle. Lounaaksi tein salaattia, johon laitoin jääsalaattia, kylmäsavuporoa, leipäjuustoa, maustekurkkua ja punasipulia. Omalle lautaselle laitoin vielä puolikkaan granaattiomenan siemenet. Unikaveri on tosi monelle ruualle allerginen, myös granaattiomenalle, niin en voinut sekoittaa sitä suoraan salaattiin. Kastikkeen sekoitin Hellmansin Realista, dijonista, sitruunanmehusta, valkosipulista, mustapippurista, suolasta, parista pisarasta kalakastiketta ja sokerista. Oli hyvää!

Illemmalla tein vielä uunipellillisen perinteisiä suomalaisia lihapullia unikaverille. Mä itse en niin niistä välitä, mutta kun toinen niitä aina toivoo, niin joskus sit hellyn niitä tekemään. Itse söin purkillisen tonnikalaa sellaisenaan ja vähän pistaasipähkinöitä.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-06 10:36:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Maanantaina jatkui taas tyhmä ja turha maanantai-perjantai -sekamelska. Mänttiä edelleenkin kun ei pysty vapaata pitämään. Heräsin 4:30 ja autoilin töihin. Autoillessa join Arlan Banaani-mustikka proteiinijuoman ja sokerittoman Red Bullin. Töihin päästyä söin 2 Babybell minijuustoa.

Lounas meni kerrankin syömisten puolesta hyvin, otin valmiin annoksen katkarapusalaattia, jossa oli vihreää salaattia, reilusti niitä katkarapuja, 1 keitetty kananmuna, pari siivua pekonia, kirsikkatomaattia, ihanaa sitruuna vinagrettea ja reilu keko majoneesi. Lähti ainakin nälkä ja vettäkin muistin nyt ottaa. Heh, hukassa olin siellä silti edelleenkin, työkaveri huikkas mulle pöydästä, että "Tuu tänne sieltä, sä näytät ihan eksyneelle" :D Mulla ei niin ole mitään pokerinaamaa :) Mutta ystävälliset ihmiset, jotka auttaa eksynyttä on niin <3<3<3

Iltapäivällä söin välipalaksi 4 Babybelliä.

Lähdin töistä takas Tampereelle ja jouduin sit kolariin. Ajoin tietä 12 risteysalueella alle 60 km/h rajoituksen, kun STOP-merkin takaa tuli auto kylkeen :( Ehdin ajatella, että pitää painaa tööttiä tai jarrua vaan kumpaakaan en ehtinyt tekemään kun se jo siihen tuli. Ei käynyt kummallekaan mitään kun oli niin pienet nopeudet vaan mun matkustajan puolen kylki on sit nätisti sisässä. Ajamalla pääsin jatkamaan matkaa kun se osui just niin keskelle kylkeä eikä esim. renkaisiin niin silleen mikään ajamisen kannalta olennainen ei hajonnu. Keskiviikkona pitänee viedä auto vakuutusyhtiön arviolle ja se pelottaa niin vitusti. Ei kauheasti naurata, jos se auto menee lunastukseen. Senkin paska-kasan suurin arvo on käyttöarvo ja mulla on siitä velkaakin vielä pari tonnia. Että lunastuksessa vaan häviän taloudellisesti ihan vitusti. Vaan pahoin pelkään sen auton arvoa miettien kun se tarvii ainakin 2 ovea, keskipalkin ja korin alareunan kuntoa ei näe kun ovet ei aukea enää. Kurjuus. Ja voi vitun tyhmä ja turha loppiainen, kun joudun yli vuorokauden tätä murehtimaan ennen kuin mitään tapahtuu.

Mun oli tarkoitus mennä ruokakauppaan Tampereella ja ostaa jotain loppiais-erikoisuus-herkkuruokaa vaan en jaksanut edes ajatella moista kun vihdoin perille pääsin. Unikaveri kävi, ja tehtiin sit iltaruuaksi pizzaa Vyötärönmetsästäjän pohjalla. Täytteeksi laitoin kylmäsavuporoa, persikkaa, Aurajuustoa ja punasipulia. Unikaverille laitoin yhteen kulmaan lihapullia ja maustekurkkua, yöks!!!

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-06 15:17:02 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Kyllä vakuutuksesta yleensä saa tuplat käypään arvoon nähden, että älä murehdi.

Sulle kun tulee noita kilometrejä, niin kun minä autoista vähän jotain tiedän, niin osta ihan pränikkä pieni diesel, ehkä jopa pakettiautona, niin kulut jäävät pieniksi.

Itselläni on tällainen http://www.bing.com/images/search?q=for ... tedIndex=0

Kia rio pikkudiesel, tai Alfa Romeo Mito ja etenkin jälkimmäinen olisi hyvä rauta, mutta on niin törkeän kalliit juoksevat kulut. Foortti on muuten ihan mainio vehje, mutta umpihangessa täysi paska ajella. Kulut ovat kyllä sopivat. Alle neljä satasella dieseliä ja huolto 20000km välein maksaa 216€. Dieselvero 69€.

ViestiLähetetty: 2015-01-07 14:08:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Se jää nähtäväksi, toisaalta oon kuullut vähän eriävääkin mielipidettä tosta lunastuksesta että aina ne jää alakanttiin auton arvoon nähden näissä käytetyissä.. Käytin kolarikorjaamon arviossa ja korjaus maksaisi inasen alle 5000 e. Tänään tai viimeistään huomenna saan vakuutusyhtiöstä päätöksen, että korjaus vai lunastus, että nähtäväksi sit jää miten tässä käy. Autolla voi onneksi ajaa, mitä ny vähän käy tuuli sisällä ja se on karun näköinen.

Nää auton merkki-asiat on aina vähän tällasia tunne-puolen asioita :D Toi mun nykyinen on farmari mallin Volkswagen Passat, vuosimallia 2006 ja 1,9 l TDI koneella. Mun kaks aikaisempaakin autoa on olleet volkkareita, että taidan olla vähän merkki-uskollinen.. Volkkarin lisäksi voisin kelpuuttaa itselleni jonkin muun VAG-konsernin auton, erityisesti Skoda kiinnostaa. Myös tuo koko on yksi juttu, mä suosin itselleni isoja autoja turvallisuuden ja mukavuuden vuoksi. Kun tosiaan tulee pääsääntöisesti maantie-ajoa, niin se iso akseliväli on vaan mukava ja sitten sinä päivänä kun sattuu se oikeasti paha kolari niin on sitä massaa ympärillä. Myös hämmentävän paljon oon hyödyntänyt tuota farkun isoa lastausaukkoa ja isoa tavaran kuljetusmahdollisuutta. Hiukan oon jotain vilkuillut nyt silleen varmuuden vuoksi, niin farmari-mallinen Skoda Octavia vuosimallia 2010 tai 2011 jollain diesel-koneella ja nelivedolla olis aika kiinnostava..

Uusista uusista oon vilkuillut Seat Leon ST farkkua ja villinä korttina Hyundai i30 farkkua. Vinkeän oloinen tuo sun Fiesta, jos ajaisin enempi kaupungissa ja vaan satunnaisesti maantiellä niin voisin jopa harkita. Monet pikku-dieselit on ihan sairaan hauskoja ajettavia lyhyillä matkoilla. Noi sun kulut on kyl niin nätit kun vertaa, että mulla kesällä kulutus 5,1 l/100 km ja talvella 6,2 l/100 km ja dieselvero jotain 500 e/vuosi ku henkilöautona ja suht iso kone. Tolle paska-passatille oon pitänyt kiinteää 15 000 km öljynvaihtoväliä ja öljyt+suodatin on jotain 110-150 e. Muita suodattimia oon vaihdattanut kerran vuodessa ja muuta sit tarpeen vaatiessa.

Mutta se autoista, mitähän mä söin eilen..

Ainakin nukuin huonosti ja heräsin viideltä tarkistamaan millainen keskeytysturva mun kaskossa on, huoh. Surffailin sit hetken ja pelasin vähän (mulla on vähän nörtti-kausi päällä..) ja sit menin sohvalle uudelleen nukahtamista kokeileen. Unikaverin telkkuun kytketty viihde-tietsikka näytti pelkkää vihreää ruutua ja en jaksanut alkaa säätää sen kummemmin niin päädyin sitten katsoon telkkua. Jossain unen ja valveen rajamailla muistan nähneeni pätkiä ainakin MacGyverista ja Matlockista :) Joskus kymmenen maissa nousin uusiksi ylös ja kokkasin aamupalaa. Söin munakokkelia (kananmunia, kuoharia, suolaa, mustapippuria, ruohosipulia), 4 siivua pekonia, 2 Kivikylän nakkia, Felixin sinappikurkkusalaattia, tomaattia ja maustekurkkua. Niin ja leipäjuustoa vähän. Join cappucinon.

Ruokaa en jaksanut kokata, joten käytiin syömässä siipiä. Söin 12 siipeä parmesan-valkosipuli kastikkeella, sipulirenkaita valkosipulidipillä ja porkkana- ja selleritikkuja Aurajuustodipillä. Ja join Pepsi Maxia. Oli hyvin perinteiset eväät siis :)

Illalla sit söin vähän napostelu-meiningillä, mutta tarkoituksella. Laitoin uuniin kokonaisen Camembert-juustokiekon, jonka päälle laitoin oliiviöljyä ja timjamia. Pilkoin kurkkua, porkkanaa ja paprikaa, joita dipattiin siihen sulaan juustoon. Ei ollut vaan kyl mun herkkuni. Lisäksi oli vähän eri salameja ja sitten söin vähän granaattiomenan siemeniä kun oli se puolikas käyttämättä.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-08 08:47:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Keskiviikkona heräsin 4:30 ja lähdin töihin kuuden maissa. Autoillessa join Valion Profeel mangojuoman ja sokerittoman Red Bullin. Ajoin siitä kolaripaikan ohi ja siinä onkin 80 km/h rajoitus eli oon kyl sit ajanut todella paljon alle rajoituksen siitä. Onneksi.

Kymmenen maissa pyörähdin Raumalla kolarikorjaamossa sen korjausarvion hakemassa, joten lounaalle menin joskus puolen päivän maissa kun pääsin takaisin töihin. Lounaan söin tässä oman toimiston alakerran Sodexolla, missä nyt ollaan siirrytty normaaliin päiväjärjetykseen. Jonotin salaattibuffettiin vaan siinä samassa linjastossa oleva kasvis-ruoka näytti ja tuoksui niin hyvälle, että lennosta muutin suunnitelmaa ja otin sitä thai kasviscurryä. Siinä oli ainakin tofua, vihreitä papuja, paprikaa, bataattia ja kookosmaitoa. Kylkeen otin jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, valkoisia papuja ja jotain sitruunamajoneesia päälle. Curry oli todella hyvää!

Joskus iltapäivällä vakuutusyhtiön poika sit soitti ja tuumasi, että taidetaan lunastushommiin alkaa. Eipä se ny kauheana yllätyksenä tullut. Tarjousta hän ei halunnut näkemättä antaa, joten sovittiin treffit Poriin maanantai-aamuksi, jolloin oli ensimmäinen sopiva yhteinen aika. Tivasin kuitenkin jonkin arvion hinnasta, että ollaanko yhtään samoilla linjoilla asian suhteen. 4500 e olis sellanen arvio, mistä hän lähtee kunnon perusteella jotain tarjoamaan. Jotain tollasta oli munkin ajatus, vaan tuo alkaa olla mulle ihan kipurajoilla mitä voin siitä hyväksyä. Eikai se sit auta ku maanantaihin asti tätä murehtia.

Välipalaksi söin purkin raejuustoa.

Töissä meni aika myöhään kun kaiken muun hyvän lisäksi perjantaina on edessä vaativa kokous Jyväskylässä ja joudun valmistautumaan siihen hyvin. Poriin päästyä en edes harkinnut ruuanlaittoa vaan painelin Heselle. Söin kana-caesarin 2 pussilla currymajoneesia. Oli ihan jees. Himassa kaivoin vielä työläppärin esille ja viimeistelin esityskalvoja perjantaita varten. Pesin myös yhden kivan Espritin jakun pyykkikoneessa.. Siinä on ollut tahra ja en oo vaan saanut aikaiseksi viedä sitä pesulaan. (Uhka)rohkeana heitin sen sit vaan ihan pyykäriin ja laitoin hienopesuohjelman. Tahra irtosi ja jakku ei ollut moksiskaan vesipesusta. :) Oli myös kiva olla omassa kotona pitkästä aikaa.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-10 09:46:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vaikka oli kiva olla kotona niin nukuttua en oikein siellä saanut. Heräsin lopullisesti 3:22. Kaippa on niin stressaantunut olo. Joskus neljän jälkeen nousin ylös. Aamupalaksi tein munkakkaan, johon laitoin fetajuustoa ja tomaattia. Tein sen poikkeuksellisesti mikrossa siinä Tupperwaren violetissa munakas-kipossa. Aina välillä tulee sitä käytettyä, yllättävän kätevä. Join mustaa kahvia. Pakkasin matkalaukut ja lähdin töihin suht aikaisin. Ainoo vaan, että unohdin oman puhelimen yöpöydälle ja lähdin pelkkä työpuhelin mukana töihin.

Oli todella kiire päivä, aamulla pari palaveria omalla konttorilla ja sitten puolen päivän jälkeen siirryin sinne mun vanhalle konttorille palaveriin. Kävin syömässä siellä vähän paremmassa lounasravintolassa, joskin oli huono ruoka päivä ja jäätävä kiire mättää se ruoka naamaan. Söin vaan ihan yhden lautasen taktiikalla karjalanpaistia ja kylkeen otin perussalaattia kastikkeella, graavilohta, silliä, jotain tonnikala-riisi-kananmuna-salaattia 1 rkl ja jotain sellerisalaattia 1 rkl. Jälkkäriteetä en ehtinyt juomaan.

Palaveri venyi myöhään, jonka jälkeen jäin vielä hetkeksi vastaamaan s-postiin. Söin vähän suolapähkinöitä välipalaksi vaan ne ei oikein maistuneet. Joskus puol kuusi lopetin ja lähdin hakemaan himasta unohtuneen puhelimen ja sit lähdin autoileen Jyväskylään. Säätiedotusta katsoessa ja sitä edellisen kerran paskakeliä miettiessä päätin mennä paikkakunnalle jo edellisenä iltana ja olla hotellissa yötä. Oli ihan hyvä päätös.

Orivedellä vedin ABC:llä Hesen lämpimän kanasalaatin 2 currymajoneesilla ja Zero Colalla. En oo aikaisemmin tilannut tuota lämmintä versiota ja se oli ihan jees, joskin kanat on paneroitu. Hotellihuoneeseen pääsin 21:53 ja 22:12 olin pessyt meikit ja hampaat ja vaihtanut yövaatteet ja päässyt sänkyyn. Ihan umpi väsyneenä nukahdin samantien ja nukuin koko yön heräämättä.

― Albert Einstein

ViestiLähetetty: 2015-01-10 11:17:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Perjantaina heräsin kuudelta ja saatua itseni laitettua, painelin hotellin alakertaan aamupalalle. Söin eka lautasellisen kylmiä juttuja, eli leikkeleitä, juustoa, rehuja, sillejä ja maksapasteijaa. Sitten söin lautasellisen lämpimiä juttuja eli munakokkelia (joka tuolla on sitä ihan sairaan hyvää ja täyteläistä), pekonia ja nakkeja. Join pari kuppia kahvia ja pari lasia vettä. Jälkkäriksi söin pienen klementiinin. Hiukan mua meinas jännittää tuleva kokous, vaan järkeilin sit, että puhumalla siitä selviää ja jos mä jotain osaan, niin se on puhuminen.

Palaverin aluksi join pelkkää kahvia ja skippasin leivän. Ja puhuin niin pirusti :lol:

Lounaan söin Amicassa, jossa myös oli sellainen salaattibuffet-systeemi niin salaattiin sit päädyin. Laitoin siihen jäävuorisalaattia, marinoituja kirsikkatomaatteja, kurkkua, cantaloupe melonia, pulled porkia ja mozzarellaa. Päälle jotain valmista salaattikastiketta. Oli jees. Jälkkäriksi kahvia ja sit puhuminen taas jatkui :)

Iltapäivälläkin join pelkkää kahvia ja skippasin kääretortun, joka näytti hyvältä. Kolmen maissa lopeteltiin ja hyvään lopputulokseen :)

Autoilin Tampereelle ja Tampereen himassa olin ihan uupuneena joskus viiden maissa. Unikaveri kyseli, että mitä mä meinasin kokata iltaruuaksi. Yritin ehdottaa, että mentäis vaan ulos syömään, että mä en vaan jaksa kokata vaan kovasti hän oli sitä mieltä, että hän haluu syödä kotona ja se on mun vastuulla tehdä se ruoka. Vähän savu korvista nousten painelin sit lähikauppaan ja aloin kokkaamaan. Kelasin jälleen kerran sitä, että mä en edes tarttis mitään miestä, vaan mulla pitäis olla vaimo.. Tein hänen toiveestaan uunimakkaraa lämpimiä kasviksia. Pilkoin kesäkurpitsan, ison punasipulin ja suippopaprikan ja heitin ne uunivuokaa kirsikkatomaattien ja yrttimaustettuun öljyyn säilöttyjen fetajuustokuutioiden kanssa. Päälle suolaa ja mustapippuria. Tein HK:n siniseen isot halkeamat ja täytin halkeaman fetalla, kermaviilillä, timjamilla ja mustapippurilla täytetyllä tahnalla. Heitin makkarat kasvisten päälle ja koko komeuden uuniin 45 min. Oli ihan jees ja ainakin helppo ja nopea valmistaa.

Kaupassa käynti on taas jotenkin hankalaa kun ajatukset on kokoajan niin muualla. Mun oli tarkoitus ostaa myös aamupalaruuat lähikaupasta, vaan en muistanut ostaa kanamunia ja niitä ei sit ollutkaan Tampereen jääkaapissa. Porissa tilanne on taas toisinpäin; ostan joka kerta kananmunia kaupassa käydessäni kun muistelen, että niitä ei varmaankaan ole niin nyt siellä on sit 3 täyttä kennoa niitä. Tätä ihan samaa kävi silloin kun olin mun edellistä työpaikkaa edeltävässä työssä Turun lähellä ja oli kaks asuntoa ja kiire ja stressi kokoajan. Niin pahimmillaan sen toisen asunnon jääkaapissa oli 6 kennoa kananmunia ja 3 purkkia ketsuppia ja valot. Ja taas toisen asunnon jääkaapissa ei ikinä ollut kananmunia.. Vaan ehkä tää tästä, luojan kiitos ens viikolla on töiden puolesta ihan normaali työviikko.

Loppuilta meni sohvalla jossain unen ja hereillä olon rajamailla. Kahdelta nousin ja kävin peseen meikit ja hampaat vaan ei tullut uni vieläkään sängyssä ja palasin sohvalle telkkua katsomaan. Siinä nukuin sit välillä heräillen koko yön.

― Albert Einstein

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9 10 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00